Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 1 november 2008, 10:59   #1
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Latisse/lumigan - Het nieuwe haargroeimiddel?

Latisse, een medicijn dat ook de oogziekte glaucoom behandelt, geeft de gebruikers langere, vollere en zwartere wimpers. Het bedrijf Allergan, producent van het medicijn, onderzoekt nu hoe het product het beste op de markt gebracht kan worden.

Allergan heeft nadat het nieuws bekend raakte zijn product meteen onder bescherming geplaatst. Volgens de Briste professor Valerie Randall zou het bedrijf wel eens een goudmijn ontdekt kunnen hebben. "Er is een ontzettende grote markt voor deze pil. Het bedrijf onderzoekt nu de neveneffecten van deze medische behandeling. Eens we de werking ervan beter begrijpen, kunnen we het gebruiken bij de behandeling van alopecia, een vorm van haarverlies en andere haarproblemen."

De pil zou vanaf volgend jaar op de markt gebracht worden..
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2008, 18:57   #2
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
wat doet dit precies voor je hoofdhaar? en hoe zou het werken?
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 23:59   #3
Lani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 13
Kreeg dit bericht door van een collega van me (hoe attent van haar!). Maar volgens mij kan het dan alleen aangebracht worden op de wimpers en wellicht de wenkbrauwen maar volgens mij nog niet echt voor het hoofdhaar. Maar ik ben ook wel benieuwd, zou het ook graag willen proberen want dan krijg ik mijn wimpers en wenkbrauwen wellicht ooit nog terug.
Lani is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2009, 23:58   #4
Ineke80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2009
Berichten: 4
latisse/lumigan haar verdonkeren, dikker maken

er is nu een oogdruppelproduct verkrijgbaar dat wimpers doet donkerder, dikker en steviger groeien.
Natuurlijk moet dat dan ook op andere plaatsen werken, maar de flesjes zijn zo klein dat je er onmogelijk een hele hoofd kunt mee bewerken.

Ik heb zeer lichtblond rossig en zeer dun haar en zou het zonder verven donkerder en dikker willen.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of je het eventueel kan oplossen in een soort lotion zodat het toch nog werkzaam is.

weet iemand trouwens nog andere manieren om haar van binnenuit te verdonkeren zodat het donker groeit en dus niet uitgroeit. Ik had elders gelezen dat dingen die tyrosine bevatten de pigmentatie helpen.
Ineke80 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2009, 07:30   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ineke80 Bekijk bericht
er is nu een oogdruppelproduct verkrijgbaar dat wimpers doet donkerder, dikker en steviger groeien.
Natuurlijk moet dat dan ook op andere plaatsen werken, maar de flesjes zijn zo klein dat je er onmogelijk een hele hoofd kunt mee bewerken.

Ik heb zeer lichtblond rossig en zeer dun haar en zou het zonder verven donkerder en dikker willen.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of je het eventueel kan oplossen in een soort lotion zodat het toch nog werkzaam is.

weet iemand trouwens nog andere manieren om haar van binnenuit te verdonkeren zodat het donker groeit en dus niet uitgroeit. Ik had elders gelezen dat dingen die tyrosine bevatten de pigmentatie helpen.
Er is een discussie over het middel melanotan en zelf heb ik de ervaring dat pillen met betacaroteen mijn haar donkerder maakten. Maar je huid wordt dus ook donkerder.

Ik ben trouwens nieuwsgierig naar dat oogdruppelproduct. Hoe heet het precies en waar koop je het? En zou het helpen om je wenkbrauwen dikker te maken?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2009, 22:10   #6
Ineke80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Er is een discussie over het middel melanotan en zelf heb ik de ervaring dat pillen met betacaroteen mijn haar donkerder maakten. Maar je huid wordt dus ook donkerder.

Ik ben trouwens nieuwsgierig naar dat oogdruppelproduct. Hoe heet het precies en waar koop je het? En zou het helpen om je wenkbrauwen dikker te maken?

www.alldaychemist.com kan je het zonder voorschrift bestellen.
Het werkt ook voor de wenkbrauwen en ander haar.
Vraag me af of het verdund met water nog zou werken want zou flesje is wel klein
Ineke80 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2009, 23:36   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ineke80 Bekijk bericht
www.alldaychemist.com kan je het zonder voorschrift bestellen.
Het werkt ook voor de wenkbrauwen en ander haar.
Vraag me af of het verdund met water nog zou werken want zou flesje is wel klein
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat dit oogdruppelmiddel wimpers en wenkbrauwen dikker maakt? Ik vind het erg interessant om er eens meer over te kunnen lezen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 00:59   #8
Ineke80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat dit oogdruppelmiddel wimpers en wenkbrauwen dikker maakt? Ik vind het erg interessant om er eens meer over te kunnen lezen!
beetje gegoogled,

het wordt zeer duur verkocht onder de naam latisse en werkt in op de melanocytes door te verdonkeren, maar ook te verlengen en dikker te maken.

als je het googlet, het net staat er vol van.
Ineke80 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 10:02   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je hebt gelijk, ik moet ook niet lui doen en verwachten dat antwoorden in mijn schoot worden geworpen

Ik ben zo geïnteresseerd omdat er dus ineens sinds februari een middel blijkt te zijn dat in ieder geval op 1 heel specifieke plaats van het lichaam daadwerkelijk haren dikker kan maken. 106 procent dikker zelfs, 25 procent langer en 18 procent donkerder ....

Het middel is alleen FDA goedgekeurd voor gebruik bij de wimpers, dus niet de wenkbrauwen of elders.

Ik besef heel goed dat wimpers en wenkbrauwen afwijken van hoofdhaar. Belangrijkste zichtbare verschil is dat ze een veel kortere groeicyclus hebben en daardoor korter blijven. Hoe diep de verschillen verder gaan weet ik eigenlijk niet. O ja, en ze lijken (bij mannen in ieder geval) juist langer en dikker te worden naarmate ze ouder worden. Maar toch, het geeft hoop en er schijnen onderzoeken naar gedaan te worden of het werkzaam kan zijn voor meer dan alleen oogwimpers.

Op deze site kon ik vrijwel alles vinden over het middel, de contra-indicaties, de mogelijke bijwerkingen en de gedane studie. Ik heb al door dat ik het zelf beter niet kan gebruiken zonder dokterstoezicht. Hoge druk in de oogbol is iets dat bij mij in de familie voor komt. Er loopt ook nog een discussie of Latisse staar kan veroorzaken.

Ik trof deze reactie van een dermatoloog uit de VS over toepassing voor wenkbrauwen:
Er kan zeker over gespeculeerd worden of dit ook een toepassing zou kunnen zijn voor Latisse. Latisse werkt door meer wimperharen in de anagene (groei) fase van hun cyclus te houden. Ook lijkt het de melanocyten aan te zetten tot het maken van meer pigment.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 09:36   #10
haarmaniak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 9
Latisse (Lumigan) - regrows eyelashes, and possibly scalp hair...

Latisse (Lumigan),
Wordt gebruikt door vrouwen om wimpers voller dikker en sterker te maken

Ik vroeg me af wat dit middeltje zou doen als je het op je schedel zou smeren
Of op dunner wordend haar

Nu heb ik een artikel gevonden:

Could a new eyelash-lengthening drug curb the envy of stubby-lashed ladies? The Food and Drug Administration (FDA) has green-lighted Latisse, which lengthens, thickens and darkens eyelashes when dabbed daily on the lash line on the lids with a disposable wand.

The med, called Latisse, should be available by March from a doctor or with a prescription from one. Price tag: $120 for a month’s supply. According to manufacturer Allergan, the drug usually nets results two to four months after users start it. Potential side effects: Some 4 percent of users experience eye itching and redness, and it may also temporarily darken the skin of the eyelid, according to the company.

The active ingredient in Latisse is bimatoprost, a compound derived from fatty acids that bind to receptors in the eyelashes that may be involved in the development and re-growth of hair follicles. Allergan has used bimatoprost since 2001 in Lumigan, an Rx eye drop that lowers eye pressure in people with glaucoma. (Glaucoma is a disease that may cause vision loss from damage to the optic nerve if too much pressure builds up in the eye.)

The company began studying the potential of using a lower dose of topical bimatoprost to stimulate eyelash growth after Lumigan users developed unusually lush lashes. It's specifically being marketed as a once-a-day med to treat eyelash hypotrichosis, or lack of hair growth.

It's not clear exactly why Latisse promotes eyelash growth, but the company speculates that the drug may increase the length and amount of hair that sprouts during the growth cycle. It’s possible that the drug may also spur eyebrow and scalp hair growth, doctors told the Wall Street Journal. But Allergan spokesperson Heather Katt says the company hasn't explored using Latisse for those purposes.

The cosmetics industry has long been vying for a product that held out the promise of long, thick lashes. But consumers need to be careful and remember that vanity may come at a cost.

Last year, U.S. Marshals seized 12,682 applicator tubes ($2 million worth) of another product, Age Intervention Eyelash, which the FDA said contained bimatoprost that caused swelling of the eyes in some users. (Swelling isn’t listed as a side effect of Latisse, which contains a smaller amount of bimatoprost than Lumigan and isn't placed directly into the eye). Age Intervention Eyelash's manufacturer, Jan Marini Skin Research, stopped selling the product, though it maintains that it never contained bimatoprost.

Allergan sued 11 companies for alleged patent infringement for using bimatropost to promote lash growth; the suit is scheduled to go to trial in November, according to Katt.

She says the company dropped its claim against Jan Marini Skin Research, of San Jose, Calif., and three other companies after they acknowledged they had violated Allergan's patents on bimatropost and agreed to stop distributing products containing it. Allergan also dismissed the suit against a supplier of the ingredient and two companies it determined weren't infinging on its patent.

hier de link: http://www.soulcysters.net/latisse-l...p-hair-271461/

er is niemand die nog gereageerd heeft op dit artikel.

Laatst gewijzigd door haarmaniak; 1 juli 2009 om 09:43
haarmaniak is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 14:04   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Interessant. Wel een beetje hartstikke duur!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2009, 02:51   #12
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Interessant. Wel een beetje hartstikke duur!
ahh ik koop voor jouw, ben in een goede bui
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2009, 03:05   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Topic is verplaatst en ik zie nu pas dat 't bij alldaychemist besteld kan worden tegen een heel redelijke prijs, maar ik ben toch een beetje benauwd voor de bijwerkingen.
Ik heb niet zo lang geleden dagenlang gezwollen oogleden gehad door een allergie (onbekende oorzaak) en hoge oogdruk kan ik me ook niet permitteren.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 22:49   #14
Ineke80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2009
Berichten: 4
Ik las ergens dat "latisse" 5 procent bevat van lumigan. Ik vroeg me dan af of je de lumigan niet kan mengen met gedistileerd water voor donkerder, dikker haar?
Ineke80 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 11:49   #15
haarmaniak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 9
Loreal bezig met anti haaruitval technologie

De Britse krant The Daily Mail meldt dat L’oréal de doorbraak bereikte door drie jaar wimpers te vergelijken met hoofdharen en te werken aan antihaaruitval-technologieën. Het bedrijf zou voor het serum uiteindelijk zijn uitgekomen bij een plant met de naam Centella Asiatica, die in Azië en India al veel gebruikt wordt om zijn medicinale werking.


http://www.nu.nl/lifestyle/2061428/l...ig-maken-.html
haarmaniak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veel nieuwe functionaliteit op HaarWeb! Webmaster Mededelingen 6 5 februari 2009 23:46
Sticky: nieuwe leden? Guoy Suggesties en feedback 16 25 april 2006 12:13
Ultieme haargroeimiddel ontdekt? Water Overige behandelingen 7 28 april 2005 14:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.