Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juli 2018, 21:46   #16
E-Nygma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2013
Berichten: 12
Hi,

Ik kan je niet geruststellen. In real life valt het allemaal wel mee. Ik heb niet echt dik haar en ik laat het elke 2 weken redelijk kortwieken. Zodra je het langer laat groeien valt het volgens mij redelijk weg. Lichtval doet ook een hoop (zoals elk kalend persoon helaas weet)

Ik heb geen idee of ik shockloss heb eigenlijk (Ik zie mijn donorgebied niet zo vaak... ;-) ). Ook dat valt volgens mij wel mee. Het is gewoon kort..dat moet je wel in acht nemen, milimeteren na een HT zal nooit fraai zijn. Donorgebied zit ook vol met kleine littekentjes (puntjes).

Het hele idee is om het te laten groeien waardoor haar er netjes overheen valt. MSharing heeft ook al aangegeven dat hij nog een HT kan laten uitvoeren met een aanzienlijk aantal grafts, kan heel goed zijn dat zijn donorgebied ook beter is. Hoor ik 30 juli.

Maar (zeg ik nu) ik heb echt geen zin om hier nog een keer doorheen te gaan. Deze fase is niet echt geweldig.

Ik heb hetzelfde team gehad als hem (Msharing) trouwens, aannemelijk dat het oogsten op dezelfde wijze is gegaan.

Grt,

E.









Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator90 Bekijk bericht
Hey, ik kijk al wat langer rond op dit forum omdat ik zelf ook volgenf jaar een ht wil laten doen.
Na wat meten en rekenen schat ik dat ik ongeveer 2400/2500 grafts nodig heb. Ik heb geen inhammen of kale kruin, het gaat puur om verdichting vooraan en en klein strookje achteraan.


Wat mij zorgen baart is hoe mijn donorgebied er uit gaat zien na de ht. Afgaande op je laatste foto's, toch een geruime tijd na de ht genomen, vind ik je donorgebied er niet goed uit zien. Er is duidelijk te zien waar haar is weggenomen (dunne plekken).
Als ik het vergelijk met msharing die hier ook een topic heeft, ziet zijn donorgebied er na 3 maanden zeer netjes uit, en is er niet te zien dat er een ht heeft plaatsgevonden, wat toch ook de bedoeling moet zijn lijkt me.

Hoe denk jij hier zelf over? Wat moet ik verwachten van mijn ht? Ik heb namelijk geen zin om straks met een donorgebied vol zichtbare dunne plekken te lopen, dat is het verplaatsen van het probleem van boven naar achter.
E-Nygma is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2018, 21:48   #17
predator90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2013
Berichten: 7
Ik heb hier op dit forum wel een aantal foto's voorbij zien komen waarbij het donor gebied er zelfs na 6,7,8 of meer maanden niet goed uitzag. Ik wil turkse klinieken absoluut niet tekort doen, want heb ook goede resultaten gezien, maar moet toch opmerken dat ik het probleem van een donor met zichtbaar dunne plekken vaak na turkse ht's zie.

Van een ht van 1400 grafts zal je inderdaad al snel niets meer van zien, ook natuurlijk omdat 1400 veel minder is vergeleken met ts. Hij is inderdaad ook nog maar 3,5 maand onderweg, maar ik heb me altijd afgevraagd hoe een donor dicht kan groeien.
Haren die weg zijn gehaald uit het donorgebied zijn definitief weg, hoe kan een donor dan toch nog dichtgroeien?
predator90 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2018, 21:53   #18
predator90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2013
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E-Nygma Bekijk bericht
Hi,

Ik kan je niet geruststellen. In real life valt het allemaal wel mee. Ik heb niet echt dik haar en ik laat het elke 2 weken redelijk kortwieken. Zodra je het langer laat groeien valt het volgens mij redelijk weg. Lichtval doet ook een hoop (zoals elk kalend persoon helaas weet)

Ik heb geen idee of ik shockloss heb eigenlijk (Ik zie mijn donorgebied niet zo vaak... ;-) ). Ook dat valt volgens mij wel mee. Het is gewoon kort..dat moet je wel in acht nemen, milimeteren na een HT zal nooit fraai zijn. Donorgebied zit ook vol met kleine littekentjes (puntjes).

Het hele idee is om het te laten groeien waardoor haar er netjes overheen valt. MSharing heeft ook al aangegeven dat hij nog een HT kan laten uitvoeren met een aanzienlijk aantal grafts, kan heel goed zijn dat zijn donorgebied ook beter is. Hoor ik 30 juli.

Maar (zeg ik nu) ik heb echt geen zin om hier nog een keer doorheen te gaan. Deze fase is niet echt geweldig.

Ik heb hetzelfde team gehad als hem (Msharing) trouwens, aannemelijk dat het oogsten op dezelfde wijze is gegaan.

Grt,

E.
Snap dat je me niet gerust kan stellen, ht's zijn zo specifiek persoonlijk dat bijna geen enkele situatie met elkaar valt te vergelijken.

Ik hoop (en verwacht) dat met deze aantallen grafts je over een paar maanden een heel ander aangezicht heb!
Deze maanden zijn waarschijnlijk zwaar, maar als je eenmaal resultaat begint te zien is dat het allemaal waard
predator90 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2018, 21:55   #19
E-Nygma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2013
Berichten: 12
Let's hope so......



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator90 Bekijk bericht
Snap dat je me niet gerust kan stellen, ht's zijn zo specifiek persoonlijk dat bijna geen enkele situatie met elkaar valt te vergelijken.

Ik hoop (en verwacht) dat met deze aantallen grafts je over een paar maanden een heel ander aangezicht heb!
Deze maanden zijn waarschijnlijk zwaar, maar als je eenmaal resultaat begint te zien is dat het allemaal waard
E-Nygma is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2018, 21:58   #20
Yoyoyo91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2018
Berichten: 64
Geslacht:
Ik denk dan toch aan een beetje shockloss. Andere reden zou ik niet weten inderdaad.

Wat je zelf zegt; normaal gesproken is een donorgebied dik genoeg om na het wegnemen van 1500-3000 grafts optisch net zo dik te lijken. Denk dat dit in veel gevallen zo is (mits juist uitgevoerd).
Yoyoyo91 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2018, 22:07   #21
predator90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2013
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoyoyo91 Bekijk bericht
Ik denk dan toch aan een beetje shockloss. Andere reden zou ik niet weten inderdaad.

Wat je zelf zegt; normaal gesproken is een donorgebied dik genoeg om na het wegnemen van 1500-3000 grafts optisch net zo dik te lijken. Denk dat dit in veel gevallen zo is (mits juist uitgevoerd).
Wat ik altijd heb begrepen (correct me if i'm wrong) dat een gemiddeld persoon zon 5000/6000 grafts heeft om te verplaatsen voordat het donorgebied er onnatuurlijk dun uit begint te zien. Bij grotere behandelingen (3000/4000+) is er meer huidtrauma en is de kans op shockloss groter, dat groeit als het goed is wel weer terug binnen een maand of 4.

Maar misschien kunnen de kenners nog een toelichting geven over het donorgebied, shockloss en het dichtgroeien van een donor na een ht?
predator90 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2018, 23:39   #22
msharing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 69
Geslacht:
predator90 even mijn ervaring over mijn donor, ik heb mijn haar continue laten groeien. De achterkant is nu 3 cm lang ongeveer. Toen mijn haar achter wat kort was, zag je ook hier en daar wat lichte plekken. Ik ben bandeweek bij de kliniek heweest voor een 4 maanden controle, daar zeiden ze dat het normaal was. En de komende maanden mocht ik nog meer dichtheid verwachten in de donor. Hoe meer graft er zijn weg gehaald des te hoger risico op shockloss. de aanslag op je donor is ook groter.
je moet echt zelf bij de kliniek zijn voor een consult en het hier over hebben.
1 ding blijft een feit, je krijgt minder haar in je donor!
msharing is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2018, 00:10   #23
E-Nygma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2013
Berichten: 12
Goede aanvulling!

@Predator90

Mijn haar achter zit op 1 / 1.3 cm. (als het dat al is)
Dus voor jouw zoektocht / informatie queste, na een FUE is heel kort (qua haarlengte) niet echt meer een optie. Er zijn altijd uitzonderingen....maar goed. En dit geldt denk ik voor 2000+ grafts...maar daar kan een kliniek je meer over vertellen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door msharing Bekijk bericht
predator90 even mijn ervaring over mijn donor, ik heb mijn haar continue laten groeien. De achterkant is nu 3 cm lang ongeveer. Toen mijn haar achter wat kort was, zag je ook hier en daar wat lichte plekken. Ik ben bandeweek bij de kliniek heweest voor een 4 maanden controle, daar zeiden ze dat het normaal was. En de komende maanden mocht ik nog meer dichtheid verwachten in de donor. Hoe meer graft er zijn weg gehaald des te hoger risico op shockloss. de aanslag op je donor is ook groter.
je moet echt zelf bij de kliniek zijn voor een consult en het hier over hebben.
1 ding blijft een feit, je krijgt minder haar in je donor!
E-Nygma is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2018, 07:36   #24
Tokke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 6
Zou je nog een update kunnen geven van jouw situatie?
Tokke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2018, 19:24   #25
Camobat24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Heb je foto's van hoe het er nu uitziet?
Camobat24 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2018, 20:36   #26
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Het haar lijkt me erg hoog uitgenomen, halverwege de kruin. Ben ik de enigste die dit ziet?
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2018, 09:19   #27
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
Het haar lijkt me erg hoog uitgenomen, halverwege de kruin. Ben ik de enigste die dit ziet?
Een ervaren team kan goed inschatten tot waar ze kunnen gaan. als je uit moet gaan van een haarkrans van 5cm hoog, kan niemand meer dan 4000 grafts in zijn totaliteit laten verplaatsen.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2018, 16:12   #28
E-Nygma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2013
Berichten: 12
Post Update 6 maanden en 3 weken

Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje geen update geplaatst. Even andere dingen aan mijn hoofd gehad. Maar ik heb weer wat foto's in mijn album geplaatst. Ik laat het nu sinds ongeveer 3 maanden gewoon groeien, daarvoor heb ik het kort gehouden.

Ik zit nu bijna op 7 maanden. Het gaat aardig. Lichtval scheelt een hoop en dat zegt gelijk wat over de dichtheid. Nu heb ik van nature al niet geweldig dik haar, dus daar moet ik ook rekening mee houden. Echter, er zat niets meer aan de voorzijde en dat is nu zeker verbeterd.

Heb ik het liever wat meer dichtheid? Zeker! Ik zie nog wel een hoop kleine witte haartjes tussendoor komen, dus wellicht komt er nog wat. Tevens moet het haar nog door een paar cycli om de goede structuur en dikte te krijgen.

Ik lees weleens van mensen die na 5 maanden er helemaal niet mee bezig zijn, omdat het al helemaal goed is. Dat is bij mij niet geval...

Volgens alle info en fora heb ik nog ongeveer 2 maanden te gaan en dan kan ik wel een redelijk eindoordeel vellen.

Donor is wel netjes dichtgegroeid naarmate het langer is geworden.

Ik ben niet mega enthousiast, maar ook niet enorm teleurgesteld (klein beetje ) . Kijken wat de komende tijd nog gaat brengen.

Grt,

E.
E-Nygma is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2019, 16:00   #29
myflox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2015
Berichten: 6
Geslacht:
En hoe gaat het nu verder met je E-Nygma?
myflox is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.