Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2020, 14:27   #1
Logi92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Advies, vragen en ervaringen met/over topische finasteride

Beste allen,

Ik weet dat hier recent topics over geopend zijn, maar gezien mijn verhaal hoop ik dat het geoorloofd is een specifiek topic te openen.

Ik heb 5 juli 2019 een haartransplantatie gehad. Ik ben begin mei 2019 begonnen met finasteride slikken (1,25 mg per dag). Dit na ongeveer 3 a 4 jaar met lede ogen aanzien hoe erg mijn haarsituatie iedere keer veranderd. Na ongeveer een half jaar was ik echt oprecht verbaasd dat zo ingreep en pilletje slikken echt bizar goed heeft gewerkt. Even voor de duidelijkheid ik ging naar een duidelijke krans situatie toe en wat er bovenop nog groeide was verwaarloosbaar. Bijwerkingen van de finasteride had ik niet zeer erg, alleen wel is steken in mijn bal en mijn libido is van nature niet hoog, merkte dus weinig verschil.

Alleen in februari heb ik nadat mijn vriendin ongepland zwanger is geworden (daar heb ik toen een paniek forum voor geopend, want was door de pil heen) besloten om te stoppen met finasteride. Heb het allemaal nog laten uitzoeken door mijn huisarts en verloskundige. Ik wilde het uit haar buurt houden en ik was ook benieuwd of nou mijn haartransplantatie zonder finasteride gebruik ook genoeg is (heb het nooit los van elkaar kunnen zien natuurlijk). Nu 5 maanden merk ik dat de finasteride toch wel de boost aan mijn haardos heeft gegeven waardoor het vol leek, nu ontstaat er een veel dunnere situatie en toch ook wel meer blootliggende kruin. Gaat eerlijk gezegd ook vrij hard achteruit nu.

Kortom wil ik een wat vollere kop met haar hebben zal ik wat moeten doen. Nu slik ik sinds 3 dagen Saw Palemetto, maar eigenlijk weten we allemaal dat, dat hartstikke leuk is maar nooit de effecten gaat geven die we allemaal willen. Dus dat is voor mij eigenlijk een voedinsgssupplement bovenop de haar en nagel pillen van swiss, dan een medicatie tegen haaruitval.

Ik zit nu in dubio, doe ik niks en accepteer ik na jaren kut voelen toch maar de tondeuse op den duur, ga ik terug fina slikken of probeer ik een topische variant.

Van finasteride weet ik dat het eigenlijk niet oke is voor je hormoonhuishouding e.d. en dat sommige er nare dingen aan over houden en andere het al meer dan 10 jaar slikken en zich er fijn bij voelen. Ik heb het een half jaartje elke dag geslikt maar wel elke dag met een stemmetje in me achterhoofd. Het werkte voor mij prima, maar zoals ik zei wel regelmatig steken in mn testikels en ik heb het niet lang genoeg uitgeprobeerd om te weten wat het nog meer doet.

De topische varianten heb ik nu allemaal bekeken. Het klinkt eigenlijk best prima 1 of 2 x zo druppel en dan uitsmeren, dermarollertje erbij. Wat meer moeite dan een pilletje, maar het lijkt minder schadelijk voor het lichaam op langere termijn (ervaringen lopen uiteen). Iets wat me hierin tegenhoudt is dat ik dalijk met mijn hoofd in een bed ga liggen waar mijn zwangere/bevallen vrouw naast ligt , die ook nog borstvoeding gaat geven + dat ik verwacht dat een kindje ook wel eens in bed slaapt of probeert mn haar vast te pakken (als ik het nog heb haha).

Kortom hebben jullie een advies voor me? Weet iemand hoe snel de topische variant droogt (dacht zelf aan Essegen 6 +, dus combi fina en minox) en mag iemand je hoofd daarna nog wel aanraken ? Zit dat goedje de hele dag opgedroogd op je hoofd? Wat zijn jullie ervaringen van de topische variant (ten opzichte van orale finasteride)?

Laatst gewijzigd door Logi92; 7 juli 2020 om 14:36
Logi92 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 17:50   #2
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Logi92 Bekijk bericht
Beste allen,

Ik weet dat hier recent topics over geopend zijn, maar gezien mijn verhaal hoop ik dat het geoorloofd is een specifiek topic te openen.

Ik heb 5 juli 2019 een haartransplantatie gehad. Ik ben begin mei 2019 begonnen met finasteride slikken (1,25 mg per dag). Dit na ongeveer 3 a 4 jaar met lede ogen aanzien hoe erg mijn haarsituatie iedere keer veranderd. Na ongeveer een half jaar was ik echt oprecht verbaasd dat zo ingreep en pilletje slikken echt bizar goed heeft gewerkt. Even voor de duidelijkheid ik ging naar een duidelijke krans situatie toe en wat er bovenop nog groeide was verwaarloosbaar. Bijwerkingen van de finasteride had ik niet zeer erg, alleen wel is steken in mijn bal en mijn libido is van nature niet hoog, merkte dus weinig verschil.

Alleen in februari heb ik nadat mijn vriendin ongepland zwanger is geworden (daar heb ik toen een paniek forum voor geopend, want was door de pil heen) besloten om te stoppen met finasteride. Heb het allemaal nog laten uitzoeken door mijn huisarts en verloskundige. Ik wilde het uit haar buurt houden en ik was ook benieuwd of nou mijn haartransplantatie zonder finasteride gebruik ook genoeg is (heb het nooit los van elkaar kunnen zien natuurlijk). Nu 5 maanden merk ik dat de finasteride toch wel de boost aan mijn haardos heeft gegeven waardoor het vol leek, nu ontstaat er een veel dunnere situatie en toch ook wel meer blootliggende kruin. Gaat eerlijk gezegd ook vrij hard achteruit nu.

Kortom wil ik een wat vollere kop met haar hebben zal ik wat moeten doen. Nu slik ik sinds 3 dagen Saw Palemetto, maar eigenlijk weten we allemaal dat, dat hartstikke leuk is maar nooit de effecten gaat geven die we allemaal willen. Dus dat is voor mij eigenlijk een voedinsgssupplement bovenop de haar en nagel pillen van swiss, dan een medicatie tegen haaruitval.

Ik zit nu in dubio, doe ik niks en accepteer ik na jaren kut voelen toch maar de tondeuse op den duur, ga ik terug fina slikken of probeer ik een topische variant.

Van finasteride weet ik dat het eigenlijk niet oke is voor je hormoonhuishouding e.d. en dat sommige er nare dingen aan over houden en andere het al meer dan 10 jaar slikken en zich er fijn bij voelen. Ik heb het een half jaartje elke dag geslikt maar wel elke dag met een stemmetje in me achterhoofd. Het werkte voor mij prima, maar zoals ik zei wel regelmatig steken in mn testikels en ik heb het niet lang genoeg uitgeprobeerd om te weten wat het nog meer doet.

De topische varianten heb ik nu allemaal bekeken. Het klinkt eigenlijk best prima 1 of 2 x zo druppel en dan uitsmeren, dermarollertje erbij. Wat meer moeite dan een pilletje, maar het lijkt minder schadelijk voor het lichaam op langere termijn (ervaringen lopen uiteen). Iets wat me hierin tegenhoudt is dat ik dalijk met mijn hoofd in een bed ga liggen waar mijn zwangere/bevallen vrouw naast ligt , die ook nog borstvoeding gaat geven + dat ik verwacht dat een kindje ook wel eens in bed slaapt of probeert mn haar vast te pakken (als ik het nog heb haha).

Kortom hebben jullie een advies voor me? Weet iemand hoe snel de topische variant droogt (dacht zelf aan Essegen 6 +, dus combi fina en minox) en mag iemand je hoofd daarna nog wel aanraken ? Zit dat goedje de hele dag opgedroogd op je hoofd? Wat zijn jullie ervaringen van de topische variant (ten opzichte van orale finasteride)?

Hey Logi,

Vooraleerst, mijn bestelling topische finasteride is nog onderweg en ik heb het nog nooit eerder gebruikt, dus qua ervaringen kan ik niks zinnigs zeggen. Voor wat betreft het opdrogen van de topische finasteride heb je wellicht iets aan onderstaande anekdoten. Ik heb MinoxidilMax (bedrijf dat topische finasteride maakt), het volgende gevraagd:

"What do you think of this regime:
5% minoxidil in mornings and evenings, 0,1-0,25ml Essengen-F in evenings (along with the minoxidil) (could be upped to 0,5ml if there aren't any side effects), 2x dermaroll 0.5mm per week and 1x dermaroll 1.5mm per week/10 days. On the beard: 0.5ml of minoxidil twice daily (no Essengen-F).

I would like to hear your opinion on this regime.

Also: can Essengen-F and minoxidil be added to the scalp at the same time, or would this cause any problems (i.e. diluting)? Should I keep some time in between dermarolling and adding Essengen-F? For example: dermarolling in the morning and adding Essengen-F in the evening?"


Men reageerde daarop als volgt:

"Your regimen sounds very good to me. Particularly your plan for the scalp treatment is perfect. The Essengen-F dries pretty quickly especially if you apply only 0.25 ml. You can apply Essengen-F first and then apply minoxidil solution immediately afterwards.
You can apply Essengen-F and use a dermaroller immediately afterwards."


Ik ben van plan om in de toekomst eerst topische finasteride aan te brengen, eventjes te wachten en vervolgens minoxidil aan te brengen.
Ondanks dat men aangeeft dat je gerust na aanbrengen van topische finasteride kunt dermarollen, denk ik dat ik dat niet ga doen. Mij lijkt het risico dat een (aanzienlijker) deel systemisch wordt opgenomen dan meer aanwezig.
aloy94 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2020, 00:40   #3
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Ik ben benieuwd naar je ervaring met topical fina, Logi. Misschien dat ik dit binnenkort ook ga gebruik in combinatie met wat ik nu al neem. Lijkt mij overigens wel dat fina deels wordt opgenomen in de bloedbaan. Verklaart ook waarom minoxidil grote wallen creëert bij mij
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, haartransplatatie, topische finasteride, zwangerschap

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.