Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2020, 15:28   #1
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
HT inhammen camoufleren

Hi allemaal,

Aanstaande vrijdag ga ik 1100 grafts laten plaatsen in mijn inhammen (haarsparend). Ik heb nog een dunne strook (4 cm) tussen mijn inhammen. Dit is circa 8 cm en is (heel) dik haar. Bij de operatie wordt 0,5 cm aan beide kanten afgeschoren, en dus houd ik 3 cm over.

Ik vroeg mij af of ik mijn inhammen ga kunnen camoufleren. Als ik een beetje creatief ben en het heel warrig draag en met goede camouflage (foundation las ik hier op het forum) hoop ik het te camoufleren. Het zijn immers maar 1100 grafts...

Ik heb 2 weken vrij genomen.

Hebben anderen deze ervaring gehad en hebben zij het ''succesvol'' kunnen camoufleren of komen mensen er ''toch'' wel achter en moet ik me niet zo aanstellen. Ik ben er namelijk toch erg onzeker over.

Het engste vind ik die kleine haartjes die groeien terwijl de rest 8 cm is. Als mensen zo'n klein haartje zien weten ze ook wel hoe laat het is... Rode plekken kan je tenminste nog zeggen dat je je geschaafd of verbrand hebt

Laatst gewijzigd door jap; 4 september 2020 om 07:38
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 20:51   #2
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Alles eraf en maling hebben aan iedereen die er iets van zou kunnen vinden.
Bedekken ziet er niet uit.

Wie mooi wil zijn moet er iets voor over hebben.. :-)
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 21:00   #3
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Het is anno 2020. Een HT ondergaan als je kalend bent is juist cool man. Alleen maar positieve reacties gehad. Iedereen is geïnteresseerd en het is een mooie ervaring om over te vertellen. Wat moet iemand anders ervan vinden, inderdaad gewoon maling aan hebben.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 21:02   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Waarom haarsparend? m.i. ziet dat er vaak juist gekker uit dan gewoon een keer de tondeuse er over.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 23:48   #5
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap Bekijk bericht
Ik vroeg mij af of ik mijn inhammen ga kunnen camoufleren. Als ik een beetje creatief ben en het heel warrig draag en met goede camouflage (foundation las ik hier op het forum) hoop ik het te camoufleren. Het zijn immers maar 1100 grafts.
Heb voor DHI gekozen voor een hogere dichtheid. Een ander voordeel is dat het haar niet volledig geschoren hoeft te worden.
Voor mij was het eigenlijk geen probleem om volledig kaal te gaan, maar toen ik toch mn haar niet hoefde te scheren ben ik het getransplanteerde gebied wel alsnog gaan bedekken.

Mn kapper had een heel goed kapsel geknipt om het te camoufleren, waardoor niemand (zelfs mn vrienden en familie) het niet merken (totdat ik het ze vertel).

Vind het lastig om jouw situatie in te schatten. Je zou een indruk kunnen krijgen van hoe weinig je ervan ziet op de foto's op mijn topic. Daar kun je foto's zien van vóór mn HT tot en met mijn herstel nu.

Laatst gewijzigd door mjds; 1 september 2020 om 23:50
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2020, 08:24   #6
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Hi weer. Ik kies voor haarsparend aangezien het alleen inhammen zijn en ik maar 1100 grafts laat doen. Ik vind dit dan goed te doen.

Ik wil gewoon 2 weken lang herstellen en dan nog een paar weken 'verdoezelen'. Daarna verwacht ik dat ik het steeds minder hoef te verdoezelen. Mochten jullie nou echt zeggen; dat verdoezelen is echt een fulltime job, dat is niet vol te houden. En dit moet je echt een halfjaar blijven doen.. dan misschien beter kaal.

Maar hoe ik het nu zie - dit is voor mij persoonlijk fijner dan helemaal kaal gaan. Geloof me; kaal staat ook echt niet bij mij.

In de toekomst als ik 'kaler wordt' zal ik steeds 500 grafts willen laten bijzetten via DHI, dit is het mij dan ook waard. Dit zal steeds verder 'naar achter' op mijn hoofd gebeuren waardoor het minder opvalt; gezien door deze FUE mijn voorzijde al redelijk ''klaar'' is.
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2020, 08:51   #7
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Met dat verdoezelen ben ik 0.0 procent tijd kwijt, dus zeker geen fulltime job (tenminste, bij de inhammen, voorkant en bovenop dan).

Zoals je kunt zien is het enige lelijke wat niet te verdoezelen is het donorgebied. Bij mij duurde het een paar weken, voordat dit minder is gaan opvallen.

Hoe veel HT's denk je te willen gaan doen in de toekomst als je steeds 500 grafts wil bijzetten?
Zoals ik heb aangegeven, heb ik zelf met name het verdoven best onderschat en het herstellen is best een pittige periode geweest. Daarnaast kun je pas een volgende HT gaan doen als je zo'n 8 maanden verder ben.
Maar moet er voorlopig niet aan denken om een tweede HT te ondergaan, zeker niet maar voor 500 grafts.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2020, 13:22   #8
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
oke. Fijn te horen. In totaal kan ik 15 dagen onder een steen leven; en pas daarna start het verdoezelen.
Wat betreft het donorgebied; voor 1100 grafts is mij verteld dat dit reuze meevalt. Ik kan mijn haren hier overheen kammen en niemand die het ooit zal zien (verteld de assistent mij). Dan na 5 a 6 weken na de behandeling kan ik de achterzijde weer gewoon opscheren, zoals ik normaal gewend ben.
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2023, 15:10   #9
koenders67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2023
Berichten: 16
Geslacht:
Hi!

Hoe is de verder gegaan? Is het camoufleren gelukt, heb je nog fotos of zo?
koenders67 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2023, 16:35   #10
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Waarom haarsparend? m.i. ziet dat er vaak juist gekker uit dan gewoon een keer de tondeuse er over.
Inderdaad


“15 dagen onder een steen leven” , Hahah! Sorry maar moet er echt van lachen! Maak je allemaal niet zo druk joh! Het is noujuist goed dat je aan je uiterlijk werkt!
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2023, 22:25   #11
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Ik heb 1250 grafts op m’n inhammen gehad en ook gekozen voor een haarbesparende transplantatie. Geen mens in m’n omgeving die door had dat ik wat had laten doen. Perfect te camoufleren met het juiste kapsel. Voor mij persoonlijk heeft dit het herstelproces een stuk dragelijker gemaak.
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2023, 17:09   #12
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Ik heb 1250 grafts op m’n inhammen gehad en ook gekozen voor een haarbesparende transplantatie. Geen mens in m’n omgeving die door had dat ik wat had laten doen. Perfect te camoufleren met het juiste kapsel. Voor mij persoonlijk heeft dit het herstelproces een stuk dragelijker gemaak.
Inderdaad, is gewoon enorm persoonlijk.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2023, 15:31   #13
koenders67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2023
Berichten: 16
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Ik heb 1250 grafts op m’n inhammen gehad en ook gekozen voor een haarbesparende transplantatie. Geen mens in m’n omgeving die door had dat ik wat had laten doen. Perfect te camoufleren met het juiste kapsel. Voor mij persoonlijk heeft dit het herstelproces een stuk dragelijker gemaak.

Goed om te horen! Heb je heel misschien een foto van na de behandeling? Ik denk ook aan een kleiner aantal grafts voor mijn inhammen en heb nu halflang haar, waarbij het denk ik heel goed te verbergen is. Ik ben wel benieuwd naar dat je aangeeft dat geen mens in je omgeving doordat had je wat had laten doen. Bedoel je dus ook maanden / half jaar na de behandeling dat mensen het niet opviel dat je inhammen wat verminderd waren?
koenders67 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.