Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 december 2004, 21:30   #31
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_2007
Bedankt Laurensj!!
Persoonlijk wil ik absoluut niets veranderen aan de natuurlijke processen in mijn lichaam, daarom vind ik het raadzaam alleen verder te gaan met minoxidil.
Kaal worden is ook iets natuurlijks...
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2004, 21:50   #32
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
actie daar tegen willen nemen aan de andere kant ook weer....
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2004, 11:04   #33
Dennis_2007
BALHAAR
 
Dennis_2007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 31
Hahahah Iemand!

Je hebt gelijk!
__________________
Minox 5%
Rooscure
Dennis_2007 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2004, 11:31   #34
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalevandaal
Het is geen kwestie van 1+1=2.
ik denk wel dat 1+1 twee is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 23:53   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
om hier even on-topic verder te gaan.

Dankzij de discussies in de algemene finathread en goed speurwerk van kevinme is er een nieuw licht gaan schijnen op deze theorie, ofwel de "Theorie van Vince" zoals het in de volksmond is gaan heten

Wat kan is dat mensen met een verergerde haaruitval door een bepaald haargroeimiddel te maken hebben met "reflex hyperandrogenicity", ofwel reflex-hyperandrogeniciteit.

Dit kan ontstaan als de effecten van androgenen in het lichaam verminderd worden (bijvoorbeeld door het verlagen van DHT met fina of duta). Het lichaam zoekt dan opnieuw een evenwicht door een proces genaamd "upregulation". In het geval van finasteride-inname kunnen er dan een aantal dingen gebeuren:

1) Het lichaam merkt een vermindering van DHT en gaat daarom meer 5-alpha-reductase en testosteron produceren.
2) Het lichaam maakt extra androgeenreceptoren aan.
3) Het lichaam maakt de androgeenreceptoren nog gevoeliger voor DHT dan ze al waren.

Effect 1) is het minst schadelijke effect van het hele upregulation-proces van het lichaam. De verhoogde 5AR-productie zal in de meeste gevallen door fina en duta namelijk opnieuw onder controle worden gebracht. Het extra testosteron kan daarom niet worden omgezet in extra DHT.

Effect 2) en 3) zijn wèl gevaarlijk voor fina-gebruikers, omdat er nog aardig wat DHT overblijft (30% van de oorspronkelijke waarde). Effect 2) en 3) lijken mij minder gevaarlijk voor duta-gebruikers, omdat dat dusdanig veel DHT weghaalt dat het wel erg gek moet lopen wil dat kleine beetje nog schade kunnen aanrichten.

Dit kunnen trouwens ook oorzaken zijn waarom men een resistentie opbouwt voor finasteride, zoals blijkt uit beruchte vijfjarenstudie.

Interessante kost allemaal, maar hou wel deze belangrijke les in het achterhoofd:
It's possible that in certain cases such hyperandrogenicity overcomes the hair-protective effect of, say, finasteride, though this does not appear to be the case for the vast majority of people.
[bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 januari 2005 om 00:00
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 00:44   #36
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Al met al kun je dus concluderen dat de meeste bijwerkingen voor het gros van de gebruikers bespaard zal blijven. Ik vind dit daarom geen reden om bang te worden voor dit medicijn ( evenals voor duta ).

Als morgen bekent wordt dat bij 0.000001 van de gebruikers een tweede anus zal groeien, dan nog ben ik bereid om mijn kansen te nemen.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 00:51   #37
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Als morgen bekent wordt dat bij 0.000001 van de gebruikers een tweede anus zal groeien, dan nog ben ik bereid om mijn kansen te nemen.
Dan ben ik juist EXTRA bereid!!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 12:08   #38
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Hoef ik ECHT niet te weten... .
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 12:56   #39
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
om hier even on-topic verder te gaan.

Dankzij de discussies in de algemene finathread en goed speurwerk van kevinme is er een nieuw licht gaan schijnen op deze theorie, ofwel de "Theorie van Vince" zoals het in de volksmond is gaan heten

Wat kan is dat mensen met een verergerde haaruitval door een bepaald haargroeimiddel te maken hebben met "reflex hyperandrogenicity", ofwel reflex-hyperandrogeniciteit.

Dit kan ontstaan als de effecten van androgenen in het lichaam verminderd worden (bijvoorbeeld door het verlagen van DHT met fina of duta). Het lichaam zoekt dan opnieuw een evenwicht door een proces genaamd "upregulation". In het geval van finasteride-inname kunnen er dan een aantal dingen gebeuren:

1) Het lichaam merkt een vermindering van DHT en gaat daarom meer 5-alpha-reductase en testosteron produceren.
2) Het lichaam maakt extra androgeenreceptoren aan.
3) Het lichaam maakt de androgeenreceptoren nog gevoeliger voor DHT dan ze al waren.

Effect 1) is het minst schadelijke effect van het hele upregulation-proces van het lichaam. De verhoogde 5AR-productie zal in de meeste gevallen door fina en duta namelijk opnieuw onder controle worden gebracht. Het extra testosteron kan daarom niet worden omgezet in extra DHT.

Effect 2) en 3) zijn wèl gevaarlijk voor fina-gebruikers, omdat er nog aardig wat DHT overblijft (30% van de oorspronkelijke waarde). Effect 2) en 3) lijken mij minder gevaarlijk voor duta-gebruikers, omdat dat dusdanig veel DHT weghaalt dat het wel erg gek moet lopen wil dat kleine beetje nog schade kunnen aanrichten.

Dit kunnen trouwens ook oorzaken zijn waarom men een resistentie opbouwt voor finasteride, zoals blijkt uit beruchte vijfjarenstudie.

Interessante kost allemaal, maar hou wel deze belangrijke les in het achterhoofd:

It's possible that in certain cases such hyperandrogenicity overcomes the hair-protective effect of, say, finasteride, though this does not appear to be the case for the vast majority of people.

[bron]
1) Die onderdruk ik door zink +groene thee +p5p +beta sis.
2) Als fluridil en of spiro zijn werk doen, kan het hier ook niet aan liggen.
3) Zelfde als 2

Dus theoretisch zou de frontale uitval gewoon shedding zijn en geen Hyperandrogenicity. Ik hoop het wel, het kan bijna niet anders.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 13:07   #40
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Rete goeie thread man, zie 'm nu pas!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar beste Kevinme, testosteron en DHT gaan mee met je bloed. Dat zit niet zo even ergens, het komt overal. Dus zowel frontaal als bij de kruin.
De haarzakjes op de kruin zijn wel gevoeliger voor testosteron en DHT, dus het heeft lokaal WEL meer invloed.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 13:19   #41
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Is er dan niemand eigenlijk die kan bevestigen, dat hij met het gebruik van fina een enorme haaruitval constateerde. En dat dit weer stabiliseerde nadat er gestopt was met deze medicatie?

Want mijn ervaring was eigenlijk het volgende: 3 jaar geleden begonnen met proscar. Nam toen uit 'onverstand' een pil per dag(5mg finasteride). Haaruitval stopte meteen(2a3 weken)

Hierna een tijdje niks gebruikt(een jaar)

Toen werd mijn haaruitval ineens enorm. Hierná ben ik weer begonnen met fina. En nog steeds is mijn haaruitval enorm. Maar ik merkte toch duidelijk dat dit juist iets vóór het gebruik (van de tweede keer dat wel) van fina deze ook al zo hoog was.

Dus mijn vraag is eigenlijk. Hoe zou het zijn geweest met mijn haaruitval als ik nu met de fina zou stoppen?? Niemand die dit al eens geprobeerd heeft?

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 16:48   #42
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Is er dan niemand eigenlijk die kan bevestigen, dat hij met het gebruik van fina een enorme haaruitval constateerde. En dat dit weer stabiliseerde nadat er gestopt was met deze medicatie?

Want mijn ervaring was eigenlijk het volgende: 3 jaar geleden begonnen met proscar. Nam toen uit 'onverstand' een pil per dag(5mg finasteride). Haaruitval stopte meteen(2a3 weken)

Hierna een tijdje niks gebruikt(een jaar)

Toen werd mijn haaruitval ineens enorm. Hierná ben ik weer begonnen met fina. En nog steeds is mijn haaruitval enorm. Maar ik merkte toch duidelijk dat dit juist iets vóór het gebruik (van de tweede keer dat wel) van fina deze ook al zo hoog was.

Dus mijn vraag is eigenlijk. Hoe zou het zijn geweest met mijn haaruitval als ik nu met de fina zou stoppen?? Niemand die dit al eens geprobeerd heeft?

Roland
Waarschijnlijk slechter dan met fina. maar dat is een statistische waarschijnlijkheid. Je kan ook in de groep pechvogels vallen en dan kan het zijn dat die 5mg die je in eerste instantie slikte je hormonen flink in de war heeft geschopt. Het zou kunnen dat je lichaam niet 'onder de indruk' is van de 1 mg die je nu gebruikt.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2005, 15:59   #43
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Dit kan ontstaan als de effecten van androgenen in het lichaam verminderd worden (bijvoorbeeld door het verlagen van DHT met fina of duta). Het lichaam zoekt dan opnieuw een evenwicht door een proces genaamd "upregulation". In het geval van finasteride-inname kunnen er dan een aantal dingen gebeuren:

1) Het lichaam merkt een vermindering van DHT en gaat daarom meer 5-alpha-reductase en testosteron produceren.
2) Het lichaam maakt extra androgeenreceptoren aan.
3) Het lichaam maakt de androgeenreceptoren nog gevoeliger voor DHT dan ze al waren.
Een vraagje aan SonofSam hierover (of natuurlijk ieder ander die iets weet). Weet jij of het idd mogelijk is dat het lichaam zich aanpast in de vorm van het extra aanmaken van androgeenreceptoren of het gevoeliger maken van deze receptoren? In het lichaam bevinden zich toch receptoren in allerlei soorten, hoe reageren deze over 't algemeen op het minder beschikbaar zijn van "voedingsstoffen"? (als je begrijpt wat ik bedoel )

Alvast bedankt voor je antwoord.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2005, 22:31   #44
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
MEGA SOY EXTRACT
Citaat:
– Soy Isoflavone extracts have been shown to possess mild phytoestrogenic properties which can neutralize androgen mediated pathologies in the body. Several biotech firms have applied for patents for oral soy extracts as a treatment and preventative agents for male and female pattern hair loss.
Citaat:

Soy extract prevents the hair loss effect of testosterone by inhibiting the binding of testosterone to the hair and scalp receptor. Soy extracts also raise systemic levels of sex hormone binding globulin(SHBG), and upregulate VEGF(vascular endothelium growth factor). Oral soy extracts can be combined with other pharmaceutical treatments for hair loss without adversely affecting the beneficial and positive effects of such treatments.

In a recently granted patent for oral soy extract as a treatment for MPB, a dosage of 400 to 450 mg. was recommended. Mega Soy Extract is the most potent and concentrated soy extract commercially available. Each capsule provides 135 mg. of highly concentrated isoflavones, including genestein, diadzein, and glyciten. For the treatment or prevention of hair loss, 3 capsules daily, and divided doses is suggested.


Het gaat mij vooral om dit zinnetje: "Soy extracts prevents the hair loss effect of testosterone"

Citaat:
NATURAL PROSTATE FORMULA - An advanced herbal DHT, aromatase, and estrogen blocking formula. This formula utilizes the CO2 extraction method on Saw Palmetto as opposed to the regular hexane extraction, yielding a pure more potent compound that has been shown to be more effective at inhibiting androgen binding than gegular Saw Palmetto Extract, (52%, as opposed to 40%).
More importantly though, this formula contains a methanolic nettle root extract that is active in inhibiting estrogen binding to sex hormone binding globulin (SHBG). What does this have to do with hair loss?? Through this binding activity researchers have shown in several tissue samples, including prostate and hair follicles, that estrogen is "capable of activating path ways normally considered androgen responsive."

It has been established in recent research that certain estrogen blockers grow hair, but the mechanism of action has not been fully understood. Most researchers now concede that DHT is not the sole hormonal trigger of hair loss. SHBG increases with age and with the presence of bound estrogen, can act like an additional androgen receptor.


En hierbij gaat het mij om dit stukje: "Most researchers now concede that DHT is not the sole hormonal trigger of hair loss."

Zou testosteron (stukje1) of estrogen (stukje2) verantwoordelijk kunnen
zijn voor reflex hyperandrogenicity? Ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken.

Bron: hairloss-research.org
(opmaak krijg ik niet goed op een of andere manier)
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 24 januari 2005 om 12:44
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 12:12   #45
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
[size=1][b][u]

Het gaat mij vooral om dit zinnetje: "Soy extracts prevents the hair loss effect of testosterone"



En hierbij gaat het mij om dit stukje: "Most researchers now concede that DHT is not the sole hormonal trigger of hair loss."

Zou testosteron (stukje1) of estrogen (stukje2) verantwoordelijk kunnen
zijn voor reflex hyperandrogenicity? Ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken.

Bron: hairloss-research.org
(opmaak krijg ik niet goed op een of andere manier)
Hmm, één antwoord over dit onderwerp schijnt meteen weer 100 nieuwe vragen op te werpen...

Zelf denk ik eerder aan androgeen receptoren ipv oestrogeen of testosteron. Als ik kijk naar mn eigen patroon van haaruitval: lichte inhammen, uitval op de kruin, zijn omgezet in diffuse haaruitval (vooral frontaal). Oftewel, mijn vorm van haaruitval is veranderd in een vorm die bij vrouwen veel voorkomt. Als je er tenminste van uitgaat dat haaruitval bij vrouwen, zoals DHT-Killer hier schreef wordt veroorzaakt door overgevoelige receptoren, zou dat een hoop verklaren.

Stel dat gewoon DHT of oestrogeen verantwoordelijk zijn voor reflex hyperandrogenicity, zou het dan niet logischer zijn dat het oude haaruitvalpatroon zich gewoon voortzet, maar dan in sterk verhoogd tempo? En dat terwijl je juist de term "diffuse thinning" veel tegenkomt als het om rh gaat.

Ik probeer ook wat te redeneren... Het ligt allemaal wat gecompliceerder dan ik dacht.

Maar Kevinme, ben ook wel benieuwd wat jij denkt.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dutasteride, finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 8 januari 2017 00:08
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 09:01
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.