Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2020, 21:58   #31
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Zijn er nog meer mensen die inmiddels positieve resultaten hebben met rozemarijnolie?
Ik ben nog steeds super enthousiast. Ik ben nog een stap verder gegaan. Ik gebruik nu één maal per dag een pipetje met 1 ml Minoxidil en één maal per dag een pipetje met 1 ml "gewone" haarlotion met rozemarijnolie (50 druppels op een flesje van 60 ml)
Ik heb een tijd terug ook eens geprobeerd om terug te gaan naar één maal per dag Minoxidil, maar na een paar weken werd mijn haaruitval weer heviger, en dat werd na verloop van tijd weer minder toen ik weer twee maal daags ging druppelen.
Voor de kosten en ook om minder afhankelijk te zijn van de levering van Minoxidil (risico dat de douane het in beslag neemt) wilde ik terug naar maximaal één maal per dag. Omdat rozemarijnolie al zo goed leek te werken heb ik bij Kruidvat Plantur 39 haarlotion met cafeïne gekocht. Dat is goedkoop (een tientje voor 200 ml) en leek me geschikter dan water. Ik vulde hier een oud Minoxidil flesje van 60 ml mee, en goede 50 druppels rozemarijnolie toe. Wel goed schudden voordat je het met de pipet opzuigt, want ik denk niet dat het oplost in de lotion.
Ik gebruik het nu twee maanden en mijn haaruitval is nog steeds heel erg laag.
Het zou toeval kunnen zijn, dat mijn haaruitval na jaren van wisselende maar altijd teveel haaruitval gestopt is, een paar dagen nadat ik met de rozemarijnolie begon, maar dat geloof ik niet. Ik denk dat de rozemarijnollie echt goed werkt. Ik voeg de rozemarijnolie trouwens ook nog steeds toe aan de Minoxidil.
Alleen durf ik niet helemaal met Minoxidil te stoppen en die volledig te vervangen door lotion met rozemarijnolie ;-)
Ik ben benieuwd wie er nog meer ervaringen heeft. Het zou natuurlijk kunnen dat mannelijke kaalheid er minder goed op reageert. Ik werd niet kalend, maar op het dieptepunt voordat ik met Minoxildil begon was mijn haar zo dun dat je er dwars doorheen keek als ik voor het raam zat. Nu heb ik weer een redelijk volle bos haar.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2020, 13:26   #32
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
ik ga het ook eens opstarten maar dan met castor olie... overigens ben ik gestopt met 2 keer per dag Minoxidil... doe nu alleen in de avond en doe dan 1.5ml ongeveer... werkt net zo goed.... beter zelfs.
Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2020, 14:11   #33
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
Bij nader inzien ga ik bhringraj en amla olie toevoegen aan de minox. Het bevalt wel die castor olie door de minox. Het haar lijkt voller maar dat komt waarschijnlijk door het optisch effect van het laagje olie. Maar ik denk dat het actieve ingrediënt Ricinolzuur toch niet erg veel gaat toevoegen vandaar de overstap. Het is ook gewoon een experiment vandaar iets anders als de hier genoemde rozemarijn olie. Overigens heb ik enorm veel baat bij minoxidil en geen haaruitval. Dus dat blijf ik zeker wel gebruiken. Fina en Shampoo met keto hebben na meer dan een jaar gebruik geen enkel effect gehad.

Laatst gewijzigd door Hopsaflopsa; 27 maart 2020 om 15:36
Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2023, 23:30   #34
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 222
Geslacht:
Ik ga rozemarijn olie ook een poging geven. Bij minoxidil kreeg ik grotere wallen dan die in amsterdam. En met nanoxidil merkte ik te weinig verschil.

Ik vind de discussies op het internet over rozemarijn olie wel interessant.
Uiteraard is het geen wondermiddel. Maar je kan van 2 dingen op aan:

1.) Ook al zou blijken dat door 1 klein Peruaans onderzoek zou blijken dat honing met munt en dennenappel een kale man een vol bos haar zou geven; geen enkel bedrijf gaat betalen voor grotere betere onderzoeken hierna, want het zijn 'gratis' producten en er valt voor hen weinig aan te verdienen

2.) Zodra dit Peruaans onderzoek Pubmed bereikt, zal grote pharmaceutische bedrijven meteen betalen voor een aantal websites en youtube kanalen die dit onderzoek meteen tot de grond doorbranden met semi onduidelijke argumenten.

Er zijn best wat onderzoeken te vinden over rozemarijn olie:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25842469/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22517595/
https://www.bmj.com/bmj/section-pdf/...eview.full.pdf
https://www.sciencedirect.com/scienc...21967311002755
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35044013/

Ik heb me laten vertellen dat evergetikon rosemary oil het beste is, ook qua andere ingredienten. Dus ik ga het een poging geven
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2023, 19:12   #35
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 222
Geslacht:
Om voor anderen deze thread zo volledig mogelijk te maken, mijn laatste inzichten;

Ik blijf in rozemarijnolie geloven. Zowel door wetenschap als de vele goede ervaringen. Ik had binnen 2 a 3 weken vreselijk veel haaruitval voor. Ik hoopte op shedding maar daar twijfel ik over.

ik heb 2 fouten gemaakt. ten eerste gebruikte ik elke dag de olie. Dat is niet nodig las ik en ik ben nu naar 2 a 3 keer per week gegaan.
En nog dommer, ik dacht ' hoe meer hoe beter'. Ik lees nu dat 3 a 4 druppels het beste is. en dan vooral goed inwrijven. Nou ik gooide er wel 35 druppels in en flink smeren. Onderzoek wijst uit dat de porien en follikels dan verstopt raken. Ik zag er ook uit alsof ik bij frietboer ' de vette snack' mijn hoofd in frituur had gedoopt.

Dus nieuw regime;..2 keer per week 4 druppels. En de andere dagen heb ik zelf rozemarijnwater gemaakt en gebruik ik dat.

ik hou jullie op de hoogte
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2023, 19:20   #36
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 222
Geslacht:
Van de rozemarijn wordt mijn haar iig heel glanzend en zacht. Dus voor tienermeisjes is het ook een aanbeveling
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2023, 01:35   #37
Seflaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Geslacht:
Talking

Ik gebruik al meer dan 3 jaar Essengen 6+. Door mijn dommigheid heb ik te laat besteld en zat ik oppeens 2 maanden zonder Essengen.

Toen kwam ik op het idee om gebruik te maken van alternatieve middelen zoals: Rozemarijnolie. Ik ben aan de slag gegaan met een recept en ik wilde eigenlijk net als Essengen 6+ een NIET vettige oplossing wat goed opdroogt en effectief in je huid opgenomen wordt

Vervolgens heb ik het onderstaande recept gevormd:

Niet vettige rozemarijnlotion met cafeïne.


1. Basismiddel:
80 ml: Physalis biologische echte Lavandelwater extract.
2. 10 ml: Physalis Rozemarijn Olie Bio
3. Uiteraard gaat water en olie niet mengen met
elkaar: Hiervoor gebruik je emulgator: 832 solubol
(hier zit ook glycerine in en glycerine wordt makkelijk
opgenomen door de huid en houdt deze ook lang
vast )
4. 5 of 10ml: caffeine solution van Ordinary.

Goed schudden en Voila supersterke en niet vettige rozemarijnlotion met caffeine en dankzij glycerine wordt het ook lekker goed opgenomen door je huid, en het belangrijkste punt hierbij is dat de ingrediënten door glycerine ook goed blijven zitten in de huid.

Gemiddelde kosten voor 100ml: €20 en dit koop je nergens kant en klaar. Ik had gering tot geen haaruitval en ja blijkbaar
werkt het dus wel.

Laatst gewijzigd door Seflaz; 25 januari 2023 om 01:52
Seflaz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2023, 16:02   #38
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 222
Geslacht:
Goede tip. Bedankt voor het recept
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 21:28   #39
Duygu
Dirty Hairy
 
Geregistreerd: 6 februari 2010
Locatie: NL
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seflaz Bekijk bericht
Ik gebruik al meer dan 3 jaar Essengen 6+. Door mijn dommigheid heb ik te laat besteld en zat ik oppeens 2 maanden zonder Essengen.

Toen kwam ik op het idee om gebruik te maken van alternatieve middelen zoals: Rozemarijnolie. Ik ben aan de slag gegaan met een recept en ik wilde eigenlijk net als Essengen 6+ een NIET vettige oplossing wat goed opdroogt en effectief in je huid opgenomen wordt

Vervolgens heb ik het onderstaande recept gevormd:

Niet vettige rozemarijnlotion met cafeïne.


1. Basismiddel:
80 ml: Physalis biologische echte Lavandelwater extract.
2. 10 ml: Physalis Rozemarijn Olie Bio
3. Uiteraard gaat water en olie niet mengen met
elkaar: Hiervoor gebruik je emulgator: 832 solubol
(hier zit ook glycerine in en glycerine wordt makkelijk
opgenomen door de huid en houdt deze ook lang
vast )
4. 5 of 10ml: caffeine solution van Ordinary.

Goed schudden en Voila supersterke en niet vettige rozemarijnlotion met caffeine en dankzij glycerine wordt het ook lekker goed opgenomen door je huid, en het belangrijkste punt hierbij is dat de ingrediënten door glycerine ook goed blijven zitten in de huid.

Gemiddelde kosten voor 100ml: €20 en dit koop je nergens kant en klaar. Ik had gering tot geen haaruitval en ja blijkbaar
werkt het dus wel.
Wat een goed idee zeg?! Dank je. Ik ga het dit weekend zelf ook proberen!
Duygu is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2023, 20:02   #40
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 222
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seflaz Bekijk bericht
Ik gebruik al meer dan 3 jaar Essengen 6+. Door mijn dommigheid heb ik te laat besteld en zat ik oppeens 2 maanden zonder Essengen.

Toen kwam ik op het idee om gebruik te maken van alternatieve middelen zoals: Rozemarijnolie. Ik ben aan de slag gegaan met een recept en ik wilde eigenlijk net als Essengen 6+ een NIET vettige oplossing wat goed opdroogt en effectief in je huid opgenomen wordt

Vervolgens heb ik het onderstaande recept gevormd:

Niet vettige rozemarijnlotion met cafeïne.


1. Basismiddel:
80 ml: Physalis biologische echte Lavandelwater extract.
2. 10 ml: Physalis Rozemarijn Olie Bio
3. Uiteraard gaat water en olie niet mengen met
elkaar: Hiervoor gebruik je emulgator: 832 solubol
(hier zit ook glycerine in en glycerine wordt makkelijk
opgenomen door de huid en houdt deze ook lang
vast )
4. 5 of 10ml: caffeine solution van Ordinary.

Goed schudden en Voila supersterke en niet vettige rozemarijnlotion met caffeine en dankzij glycerine wordt het ook lekker goed opgenomen door je huid, en het belangrijkste punt hierbij is dat de ingrediënten door glycerine ook goed blijven zitten in de huid.

Gemiddelde kosten voor 100ml: €20 en dit koop je nergens kant en klaar. Ik had gering tot geen haaruitval en ja blijkbaar
werkt het dus wel.
Hoi,

Hoeveel ml van de emulgator gebruik jij?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2023, 01:59   #41
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Zijn er mensen die er echt succes mee hebben gehad en dus echt hergroei hebben ervaren?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2023, 21:16   #42
saabz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Hoi,

Hoeveel ml van de emulgator gebruik jij?
Deze week ga ik dit recept ook gebruiken. Ik heb berekend dat je 40 ml Solubol nodig hebt bij 80 ml lavendelwater en 10 ml rozemarijnolie.
saabz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 11:32   #43
yaradavi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2023
Berichten: 1
Geslacht:
Alternatief daarop

Je zou ook Peppermunt Olie kunnen gebruiken, volgens onderzoek van de overheid van de VS schijnt dit beter te werken dan Rozemarijn Olie & Minoxidil

Kleine samenvatting:

Minoxidil Peppermunt Olie Extract (Menthol)
Groei 55% Groei 92%
Bijwerkingen Geen bijwerkingen
Vage stoffen 100% Natuurlijk

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4289931/

Of nog beter, Capilia Longa,
Op de markt gebracht begin dit jaar

Percentage Type verbetering
97% Minder haarverlies, observatie van de gebruiker.
40% Verbetering van haardichtheid, observatie van de gebruiker.
73% Verbetering in haardichtheid, gemeten met microscoop.

Bronnen:
Wananukul, S., et al. (2017). Efficacy of hair care products containing Curcuma longa extract on hair growth promotion in women with androgenetic alopecia. International Journal of Cosmetic Science, 39(5), 550-556. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9298335/
Kim, J., et al. (2017). Effect of a topical supplement containing Curcuma longa extract on skin physiological function of hairless mice exposed to chronic restraint stress. Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology, 10(1), 11-17. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7312991
Reckendorff, A. and Bohl, M. (n.d.). Preliminary Observations of the Effects of a Curcuma longa and Niacinamide-led Formula in the Reduction of Hair Loss. https://cdn.shopify.com/s/files/1/02...85509634970685 [Accessed 2 May 2023].
yaradavi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2023, 21:42   #44
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 222
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saabz Bekijk bericht
Deze week ga ik dit recept ook gebruiken. Ik heb berekend dat je 40 ml Solubol nodig hebt bij 80 ml lavendelwater en 10 ml rozemarijnolie.
Door omstandigheden ga ik nu pas echt beginnen aan deze olie.
Hoe kwam je bij deze berekening als ik vragen mag?

En bevalt het je?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2023, 22:23   #45
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 375
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Door omstandigheden ga ik nu pas echt beginnen aan deze olie.
Hoe kwam je bij deze berekening als ik vragen mag?

En bevalt het je?
Ah,ome Henkie,lang geleden...al vorderingen gemaakt in
zoektocht?
zoezel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.