Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2005, 15:27   #1
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
inhammen ? of haargrens

hallo,

ik ben nu 17 jaar en ik merk dat ik meer inhammen heb dan toen ik bijvoorbeeld 10 was. Op mijn tiende was nog niks te zien. En zelfs nu is er niet veel mis. Het is vergelijkbaar met David Beckham.

Afgelopen jaar, (paar maand terug) zei een vriend van me voor de grap, dat ik inhammen had. (een andere vriend heeft namelijk behoorlijke inhammen en daardoor wisten we er van zeg maar) Daar schrok ik van.
Als ik mijn haar nu strak achter over kam, zie ik dat ik kleine inhammetjes heb. Net zoals eerder vermeld als beckham. Alleen is hij 30 en ben ik 17

Nou was mijn vraag, kan je op je zeventiende een klein beetje inhammen krijgen, die verder in je leven niet erger worden? bestaat dat? Zoja, dan hoop ik dat het hierbij blijft

kortom Ik ben dus 17, heb inhammen als beckham (die overigens meer inhammen heeft dan collin farrel, brad pitt, orlando bloom, en de hele mik mak) en zou graag mijn haar bos houden en wil weten of inhammen niet perse erger hoeven te worden, zelfs niet als je het al op 17 jaar een klein beetje hebt.

tot slot berteft kaal worden etc, las ik iets dat je naar de moeders kant moest kijken. de vader van de moeder. De vader van mijn moeder had namelijk een enorme bos haar, zelfs toen die overleed had hij niet veel meer inhammen dan ik. Is het per definitie zo dat als de vader van je moeder dus niet kaal wordt, jij het ook niet wordt?
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2005, 18:54   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
1. Je bent wel enorm into sexy mannen!

2. Is David Beckham al 30?

3. Ja, je kunt wel inhammen krijgen op je 17e.

4. Het is idd waar dat de kans het grootst is hoe het bij jou zal worden als je kijkt naar de vader van je moeder. Alleen dit is absoluut geen 100% regel. Als er mannen aan de kant van je vader kaal zijn is deze kans ook aanwezig dat jij dat kan worden. Ik las zelfs dat ookal is niemand in je hele familie ook maar een beetje kaal dat je dit alsnog kunt worden.

Je kunt er achter komen of het echte inhammen zijn door naar de huisarts te gaan, deze kunnen om wat voor reden dan ook zien of iets AGA is of niet. Succes met je haar EEC en ook met de mannen!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2005, 19:29   #3
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
hahahahahahahaha,

Ik moet echt even lachen ..... misschien gebruiken al die 'sexy mannen' wel haarmiddelen . hollywood schijnt geen last van haarproblemen te hebben
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2005, 20:12   #4
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Nou, ze hebben er wel last van, maar ze hebben zat geld om het te verbergen! Kijk maar eens even in de thread "bekende koppen en hun haaroplossingen".
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 11:21   #5
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
hey ecc,

vandaag dacht ik er nog aan: vroeger had ik een perfect kapselen haarlijn.
doordat ik mijn haren altijd in een scheiding droeg merkte ik niet goed dat ik kalend was bij de inhammen. een jaar geleden ben ik er pas mee bezig gegaan en een maand geleden actief actie ondernomen.

ik heb dus van 2 dingen spijt:
1) dat ik niet eerder op dit forum zat (info krijgen)
2) dat ik niet eerder actie heb ondernomen!

ik zeg niet dat je meteen medicijnen moet gaan slikken maar misschien is een haartest bij de dermatoloog wat. ik las elders dat er iig een dermatoloog is die een paar haren uittrekt, ze vergelijkt en dan kan bepalen of je kalend bent.

dat geintje zal wel wat geld kosten en zeker voor een 17-jarige maar ik, en de rest hier kan je vertellen dat geld geen waarde meer heeft als je kaal bent (klinkt wel heel dramatisch).

als je bijvoorbeeld weet dat je wel kalend bent dan kun je propecia/rooscure en dergelijke gaan overwegen/nemen

als de test bewijst dat je niet kalend bent dan heb je een goed gevoel/innerlijke rust en is haarweb een lid minder
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 15:36   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
maar ik, en de rest hier kan je vertellen dat geld geen waarde meer heeft als je kaal bent (klinkt wel heel dramatisch).
Nou sorry hoor, maar daar ben ik het zelf absoluut niet mee eens.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 15:58   #7
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
Kijk mijn probleem is dat als het blijft zoals het is, of misschien iets erger, heb ik er geen problemen mee.
Niemand zegt ook dat ik inhammen heb, alleen als je heel goed kijkt en alles naar achter kamt. Maar omdat het al op mijn 17e is vraag ik me af of het wel is gebeurd dat iemand (van mijn leeftijd) dan kleine inhammetjes krijgt en dat het verder daarbij blijft. Want aan mijn moeders kant is kaalheid niet te vinden. mijn vader heeft ongeveer de inhammen die ik nu heb, maar die heeft ander haar en verliest gewoon dikte van zijn haar. Om nu al gelijk allemaal impotent makende middelen te slikken .... nu heb ik er vrij weinig last van, alleen wilde wel weten of het per definitie erger wordt.

Ik weet dat als iemand op zijn 30ste ondekt inhammetjes te hebben het helemaaal niet hoeft te zijn dat hij kaal wordt, maar omdat het bij mij al gebuerd op 17e jaar.

gegroet, allen
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:09   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hallo EEC,

Bij AGA weet je het nooit. Het kan dus best zijn dat je inhammen hebt gekregen en het daar bij blijft. Die inhammen hoeven overigens helemaal niet te betekenen dat je AGA hebt. Bij vrijwel iedere man trekt het daar wat naar achteren en dat kan heel goed op je 17de al gebeuren.

Als ik jou was zou ik het gewoon even aanzien en het in de gaten blijven houden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:11   #9
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
Thumbs up

bedankt. Ik zal het zeker even aanzien

Ik vroeg me verder even af op welke leeftijd AGA begint.

Stel dat ik nu een test doe en kijk of ik het heb, wil dat per definitie zeggen dat ik het nooit krijg?
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:02   #10
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Maar hebben sommige mensen niet een kaarsrechte haarlijn en andere een lichte driehoekvorm? Dat zegt niet per sé dat je inhammen hebt?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:10   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Maar hebben sommige mensen niet een kaarsrechte haarlijn en andere een lichte driehoekvorm? Dat zegt niet per sé dat je inhammen hebt?
Precies Deckard! Beckham heeft dan wel een zeer "verre" haarlijn, maar hij heeft zeker geen inhammen gekregen door AGA en ik vind zijn kapsel ook nog altijd een NW1.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:36   #12
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Precies Deckard! Beckham heeft dan wel een zeer "verre" haarlijn, maar hij heeft zeker geen inhammen gekregen door AGA en ik vind zijn kapsel ook nog altijd een NW1.
vind eigenlijk niet dat beckham in een nw schaal past. vind hem absoluut niet dat hij inhammen heeft...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 19:19   #13
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
beckham heeft hele kleine inhammetjes. vergelijk maar is met collin farrel brad pitt etc.....ik zeg niet dat het lelijk is/ dat hij kaal wordt etc. Maar het zijn kleine inhammetjes.

en als dat gewoon zijn haargrens is, dan is er bij mij, misschien nog niks loos. heb ongeveeer hetzelfde haar als hij verder, dus wie weet..

verder is iedereen hier kaal of bijna kaal trouwens? dan kan ik beetje inschatten wat voor antwoorden etc ik kan verwachten
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 15:39   #14
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Een tijdje geleden werd door de Britse kranten beweerd dat hij op de kruin haar aan het verliezen was. Hijzelf ontkende dat. Nu hij het langer heeft, lijkt er iig niets aan de hand. Misschien dat Posh Spice meteen heeft ingegrepen.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 15:41   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Een tijdje geleden werd door de Britse kranten beweerd dat hij op de kruin haar aan het verliezen was. Hijzelf ontkende dat. Nu hij het langer heeft, lijkt er iig niets aan de hand. Misschien dat Posh Spice meteen heeft ingegrepen.
LOL Wat een post! Hahahahahaha

Wat zijn wij als samenleving eigenlijk ver afgezakt he, als de kranten gaan schrijven over de wel of niet kalende kruin van Beckham.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 16:20
16 en al diepe inhammen, help!!!!!!!! flyehigh1987 AGA - Algemeen 92 29 september 2004 00:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.