Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 maart 2012, 10:05   #16
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Thanks Raafie! Zo dacht ik er eigenlijk ook over...

En ik doe over 10 jaar als het nodig is wel weer een nieuwe, maar dan de grafts meer verspreid en evt weer aanvullen met topik...zo heb ik de afgelopen maanden ook geleefd en niemand heeft ooit iets gezegd of gezien. ach 10 jaar! :-)
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2012, 00:34   #17
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE Bekijk bericht
Onzin altijd dweilen met de kraan open, hij leeft nu niet over 10 jaar
Leeft nu, eindresultaat over 1 jaar. In 1 jaar kan veel veranderen....
Laat staan in 5 jaar.

Die korte termijn visie van jullie hebben al veel mensen genekt.
Het enige voordeel van nu (dus Fue) is dat je altijd alles er nog af kunt scheren als het er echt niet meer uit ziet.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2012, 12:08   #18
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Vanwaar die opmerkingen Morehair?

Hij is inmiddels 30, heeft nog voldoende haar, 2300 grafts erbij en hij kan toch zeker 10 jaar verder. Begrijp het echt niet. Als je zijn situatie al dweilen met de kraan open noemt... Dan kan beter 80% er niet aan beginnen.
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2012, 13:36   #19
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Ik begrijp morehair wel een beetje. Ik zal niet per direct zeggen dweilen met de kraan open, maar je kan jezelf wel enkele vragen stellen.

Deze haarlijn is super, maar mocht hij toch te maken krijgen met verdere serieuze haaruitval dan hou je wel te weinig donor over om de rest nog mooi op te vullen. Achteraf kan je dan zeggen dat je hoger had moeten inzetten (iets meer inham). Het is ook duidelijk dat er tussen nog bestaande haren bovenop ingeplaatst is (het is eigenlijk niet echt de kruin). Ik kan me heel goed voorstellen dat dat heel vervelend is, maar je mag er toch enigzins vanuit gaan, dat het daar niet bij ophoudt. Soms kan je beter kale plekken hebben bij een transplantatie, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Maar ja, daar heb je het probleem meteen. Je kan wel gaan zitten wachten maar dan komt er ook nooit wat van. Maar dat wil ook niet meteen zeggen, je leeft nu en niet over 10 jaar. Dat is ook weer erg kort door de bocht. We weten allemaal dat je in 2 jaar tijd vreselijk veel kan verliezen. Het is vrij eenvoudig, alles hangt af van hoe de haaruitval zich gaat uitbreiden. Doen de fina en minox zijn werk. Zet de haaruitval zich serieus door, dan gaat needmorehair niet 10 jaar halen, dan zit je er over 2 jaar weer. Misschien weer 2000 grafts, geen punt nog, maar dan zit je al op 4300 grafts. Maar misschien heeft hij ook wel te maken met niet hele agressieve haaruitval, dat kan ook natuurlijk. Ik kijk zelf nooit naar leeftijd. Ik kijk liever naar hoe lang het al bezig is. Ook als je 30/40 jaar bent, dan kan je in rap tempo alles verliezen. Maar als je op je 20e al aga hebt en 10 jaar later is dit het resultaat...ja dan zit je redelijk gesetteld is mijn mening.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2012, 14:23   #20
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Ik heb het nu een jaar of 6. Maar niemand heeft er ooit nog iets van gezegd. Omdat ik altijd toppik heb gebruikt toen het erger werd. Vooral vooraan en later dus op de kruin. Vorig jaar ben ik gestopt met fina en minox en toen ging het ineens heel snel. Daardoor bleef de topik links voor niet meer goed zitten soms en zat ik ineens met een gat als mensen hard door mn haren heen zaten te wrijven..(en geloof me, dat gebeurt nogal vaak met gemillimeterd haar!)
Ik wilde in eerste instantie ook alles laten opvullen maar dat was niet slim omdat ik bestaande haren dan kapot zou maken. Dus vandaar de huidige haarlijn. Die niet eens heel laag is hoor, wellicht dat de foto's daar een verkeerd beeld van geven. Ik hoop nu dus geen toppik meer te hoeven gebruiken maar waarschijnlijk gaat dat het toch wel worden. Dat vind ik helemaal niet erg, want dat gaat echt meer dan prima. Kan er mee zwemmen, douchen, surfen...alles! Alleen met shampoo gaat het eruit, god zij dank! :-)
Ik ga dus nu weer aan de fina en minox en hoop dan gewoon hetgene wat ik heb nog een lange tijd te kunnen behouden. Is dat 5 jaar? kan...misschien wel langer. Ben ik toch weer 5 jaar verder. Het is in ieder geval nog een lange weg te gaan wil de topik niet meer goed hechten op het middengebied. Daarbij komt nog dat je het bovenop veel minder goed kunt zien dan in de haarlijn.
Ik ben erg blij met de haarlijn en die is ook best wel dicht volgens mij. Ik zou zelfs over een paar jaar als het echt niks meer is gewoon een haarwerk voor ACHTER de haarlijn kunnen nemen. Want het probleem bij haarwerken zit m altijd in de haarlijn. Dat de rand daar losgaat.

Dit alles in ogenschouw heb ik voor een HT gekozen. En daarbij ga ik niet denken aan wat er allemaal wel niet kan gebeuren. Als het heeeelemaal niks is, scheer ik het kaal. Ja, ook de haren vooraan. Dan ben ik net zo ver als wanneer ik niets had gedaan maar dan 5k lichter. So be it, heb ik wel weer een periode veel meer lol in mn leven gehad, die nu soms door onzekerheid ver te zoeken was....
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2012, 16:27   #21
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Dus uit je verhaal kan je opmaken dat je dus wel afhankelijk wordt van fina/minox, omdat je schrijft dat het snel achteruit ging toen je gestopt was.

Als jij prima kan leven met haarwerken/toppik e.d. in de toekomst, dan is er natuurlijk verder niks aan het handje. Persoonlijk zou ik dat niet fijn vinden maar daar kan natuurlijk iedereen een verschillende kijk hebben en dat mag je inderdaad niet vergeten.

Ik vind de foto's geen verkeerd beeld geven. Iedereen kan ook een ander inzicht hebben op inhammen maar dit is niets anders dan een gewone haarlijn. Dit hebben ook mensen die geen last hebben van erfelijke haaruitval. Daarom is 't niet conservatief voor iemand die juist wel met haaruitval te maken heeft. Mooi is het natuurlijk wel.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2012, 23:04   #22
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Inmiddels weer wat dagen verder. De korstjes zijn er bijna allemaal af nu. Roodheid valt heel erg en ook t donorgebied ziet er goed uit. So far so good.... Het enige wat echt steeds erger wordt is de pijn in mn donorgebied. Stekende pijn. Slaap er erg slecht van. Iemand tips wat ik eraan kan doen?
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2012, 15:20   #23
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
De pijn wordt gelukkig wat minder...maar echt, NIET tof was dat. Nachtenlang met pijn, jeuk, irritatie wakker gelegen. De Dr zegt dat het neuralgie is. Met mn hoofd in een warm bad hielp aardig goed.

Heb nog een foto geupload van hoe het er gisteren uitzag. Tot nu toe gaat het goed. De haartjes zijn wel iets korter dan op de rest van mn hoofd...maar het ziet er erg netjes uit. Hopelijk valt er niet teveel uit nu.
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 22:07   #24
Jeroen76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2012
Berichten: 12
Hey Needmorehair. Heel herkenbaar verhaal allemaal, ik heb afgelopen maandag en dinsdag bijna exact hetzelfde doorlopen bij Dr. De Reys in Soest, bij mij zijn er 3000 grafts "verhuisd". Ik begrijp precies wat je bedoelt over het secuur te werk gaan en "geen grote marketingmachine"... ik heb er van begin tot eind een heel goed gevoel bij gehad. En ik ben blij met het resultaat, voor zover daar nu al over te oordelen valt natuurlijk.

Ik heb geen pijn en jeuk zoals jij beschrijft, hopelijk blijft dat zo. Wel wat zwellingen op mijn achterhoofd en lichtjes bovenop mijn voorhoofd, heeft dat bij jou lang geduurd? Ik hou je posts hier goed in de gaten, dan weet ik telkens wat me 3 weken later te wachten staat :-)
__________________
Vanaf 23-3-2012 Finasteride
10-4-2012 3000 FUE Dr. De Reys
Jeroen76 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 16:53   #25
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Hey Jeroen,

die pijn en jeuk (het vooral echt pijn in het donorgebied) heeft ongeveer anderhalve week geduurd. Dr Reys vertelde me dat het 4 weken kon duren maar thank god was dit bij mij niet zo. Het kwam niet vaak voor vertelde die....
Nu ziet het er allemaal erg rustig uit. Er is al wel veel uitgevallen. Ik ben nu 4 weken ver. Het uitvallen begon na 2,5 week en in eerste instantie viel dat reuze mee maar nu zie ik toch wel dat ik veel kwijt ben. Balen is dat....want je wordt heel even lekker gemaakt met hoe het kan zijn, maargoed...dit is natuurlijk een bekend verhaal.
Roodheid heb ik totaal geen last van. Mn huid kan er blijkbaar goed tegen. In het donorgebied is niets meer te zien.
Succes met je herstel...
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.