Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2004, 18:09   #1
Ojeeoink
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 2
Question Kale plek na bezoek kapper?

Heej allemaal, ik ben nieuw hier. Ik ben een jongen van 20 en zit met een probleem:

3 weken geleden ben ik naar de kapper geweest om mn haar te knippen. IK zei tegen de kapper doe maar een eilandje (oftewel aan de zijkanten weggeschoren en bovenop wat stekeltjes enzo) Intussen na 3 weken is het haar aan de zijkant bijna weer helemaal bijgegroeit op een stukkie op mn achterhoofd na, dat ziet er wat kaler uit dan de rest. Er zit wel wat haar maar het zijn hele korte haartjes. Nu vertelde op msn iemand mij dat zoiets kan doordat de kapper daar iets teveel heeft geschoren en daardoor de haarwortels zijn meegeschoren. Ikzelf twijfel hierover want als ik na de vorm van het kaal achtige plekje kijk lijkt het meer dat het op dat plekje gewoon kaal wordt. Maar aan de andere kant, ik heb zoiets nog nooit van mn leven gezien daar en je kan toch niet opeens na een bezoek van de kapper kaal worden? Wat denken jullie hiervan?
Ojeeoink is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 20:41   #2
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ojeeoink
Heej allemaal, ik ben nieuw hier. Ik ben een jongen van 20 en zit met een probleem:

3 weken geleden ben ik naar de kapper geweest om mn haar te knippen. IK zei tegen de kapper doe maar een eilandje (oftewel aan de zijkanten weggeschoren en bovenop wat stekeltjes enzo) Intussen na 3 weken is het haar aan de zijkant bijna weer helemaal bijgegroeit op een stukkie op mn achterhoofd na, dat ziet er wat kaler uit dan de rest. Er zit wel wat haar maar het zijn hele korte haartjes. Nu vertelde op msn iemand mij dat zoiets kan doordat de kapper daar iets teveel heeft geschoren en daardoor de haarwortels zijn meegeschoren. Ikzelf twijfel hierover want als ik na de vorm van het kaal achtige plekje kijk lijkt het meer dat het op dat plekje gewoon kaal wordt. Maar aan de andere kant, ik heb zoiets nog nooit van mn leven gezien daar en je kan toch niet opeens na een bezoek van de kapper kaal worden? Wat denken jullie hiervan?
Misschien heeft hij per ongeluk een paar haarwortels er uit getrokken met de tondeuse.Dit gebeurt veelal als het scheergedeelte bot is, of als de tondeuse aan het eind van zijn latijn is...........
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 20:47   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord dat men de haarwortels mee kan scheren. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Maar kijk eens in je familie; vaders en moeders kant. Komt kaalheid daar voor? Zo ja, ook vroegtijdige kaalheid? Zijn er dus mannen (ooms, opa's, vader, neven) die zelf ook vroegtijdig kaal werden/worden/zijn geworden?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 22:21   #4
Ojeeoink
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 2
Bij de familie van mn moederskant komt kaalheid volgens mij niet eens voor, bij mn vader wel. Mn vader werd rond zn 35ste kaal, mijn middelste broer is al bijna kaal (30 jaar) en mijn oudste broer heeft weer nergens last van. Allebei mijn opa's zijn nooit kaal geweest.

Maar hoe kan dit dan anders? Ik heb op die plek nog nooit wat gezien en nu ineens dat ik me voor het eerst van mn leven daar heb laten kaal scheren komt het tevoorschijn. In het begin nadat ik bij de kapper was geweest zag ik niets, maar na ongeveer anderhalve week erna toen het wat langer werd viel het me op dat dat stukje niet goed meegroeide.
Ojeeoink is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2005, 21:32   #5
britt
???????????
 
Geregistreerd: 7 februari 2005
Berichten: 15
Ik weet niet of je nog kijkt in dit forum en volgens mij is het al een poos geleden, dus is je haar er al weer. Maar de antwoorden die ik las zijn dikke nonsens van het gehalte broodje aap wat jij omschrijft is alopecia areata.


kapper
britt is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2005, 00:02   #6
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
zou kunnen idd, het kan ook door een tijdelijke ontseking of allergische reactie komen. tijd voor de dermatoloog (via de huisarts).
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mijn belevenissen ivm ...alopecia nb_315 AA - Algemeen 8 31 oktober 2004 22:45
kale plek op voorhoofd Richard33 AGA - Algemeen 4 8 juni 2004 21:07
Kale PLEK (groeit het nog aan) ingeb TTM - Algemeen 3 9 december 2003 15:06
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 13:46
Naar de kapper geweest waterlelie-elf TTM - Algemeen 17 28 september 2002 11:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.