Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 december 2005, 13:09   #16
Birgit_E
HaarWeb lid
 
Birgit_E's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2005
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
Na zo'n test is het misschien 1 op 500.....of 1 op 50. Dan weten we nog niets,dus waarom zullen we dat doen? Het geeft alleen maar meer spanning,en dat kunnen we niet gebruiken.

Liefs,Marly
Hallo Marly en Roon,
Ik wil jullie natuurlijk feliciteren, maar het is natuurlijk niet zo'n goed moment als je in het ziekenhuis ligt en dat alles niet gaat zoals je wilt. Over die test, ik heb een triplle test gedaan, dan nemen ze bloed af, en een echo voor de nekplooimeting, en die waren beide goed. Ik kon eigenlijk niet zwanger worden door een onsteking in beide eileiders. Na een operatie, vele testen, onderzoeken en ivf behandelingen hadden we de hoop opgegeven. Ik was 36 toen ik dacht dat ik misschien in de overgang was en bleek toch spontaan zwanger te zijn. De artsen snapten er niets van, en wij ook niet. Maar toch is ons kleine wondertje Birgit te wereld gekomen. Ja en zij is diegene die haar haren nu trekt, iets wat minder leuk is, maar ze is en blijft het beste wat me ooit is overkomen. Heel veel sterkte aan jullie beiden en veel gezondheid voor jou Marly en de kleine, en ik hoop gauw weer iets positiefs over het verloop te lezen.

Jeannettte
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dsc01624.jpg‎ (7,0 KB, 42x gelezen)
Birgit_E is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2005, 23:20   #17
jessieagressie
HaarWeb lid
 
jessieagressie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 27
Gefeliciteerd

Van harte met je zwangerschap
Ik wens je veel succes met je toekomstige kleine jongen of kleine meisje en met je ttm
denk maar aan je kindje die je verwacht asl je moeite hebt.
Ik weet het is makkelijk praten, ik kan er zelf ook niet afblijven. Maar ik hoop zo dat het je lukt, dan is er nog hoop
jessieagressie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2005, 19:49   #18
Sidderrog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 3
Marly was erg blij met jullie steun! Beadnkt daarvoor!

Met Marly gaat het nog steeds niet lekker....misselijk en nog eens misselijk. Ook de moeheid blijft aanhouden. Ze krijgt nog steeds sonde voeding maar wel is het infuus eraf. Ze probeert elke dag een beschuitje maar die vallen nog niet goed. Kortom allesbehalve roze wolkjes...helaas. Ik hoop dat daar gauw verandering in mag komen. Het is geen pretje om je vrouw zo elke dag te moeten zien.

Roon
Sidderrog is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2005, 13:51   #19
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Dat zijn inderdaad alles behalve roze wolkjes.
Nou bedankt om ons op de hoogte te houden, hopelijk gaat het snel weer beter en mogen we lezen dat er veel bijgegeten wordt.
Gelukkig is het infuus er al af en gaat een beschuitje af en toe (alle beetjes positief inzien he ...)
Voor jou zal het inderdaad ook niet fijn zijn om je vrouw zo te zien lijden, je zou willen ruilen als het kon he ... maar goed dat je er voor haar bent en haar steunt.
Hopelijk gaat het met de TTM ook niet slechter.

In ieder geval veel beterschap en hou de moed erin jullie 3-tjes he.

Groetjes
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 11:40   #20
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Wink even thuis

Hallo allemaal,allereerst bedankt voor de lieve reacties en het medeleven. We hebben er in het ziekenhuis naartoe gewerkt,dat ik 1 of 2 kerstdagen thuis kan door brengen. De sondevoeding is afgebouwd,maar ik kan nog steeds geen vast voedsel binnenhouden. Voor de komende dagen heb ik pakjes voedingvervanger van nutricia mee gekregen. Als ik kan,mag ik thuis blijven. In het ziekenhuis kunnen ze weinig meer voor me doen,de misselijkheid kan niemand wegnemen. Zolang ik niet teveel braak,gaat alles 'goed'. Komende dinsdag ben ik 14 weken zwanger,ik hoor al weken dat de misselijkheid dan wel zo'n beetje over moet zijn ,en eerlijk gezegd....ik kan het niet meer horen. Eerst zien,dan geloven. Het valt niet mee zo,al 2 maanden alleen maar misselijk zijn,proberen te eten en te drinken,vervolgens alles (tot maagzuur en gal) weer uitspugen. Inmiddels ben ik in een paar weken tijd 6 kilo afgevallen. Gelukkig ben ik niet meer uitgedroogd en ondervoed,alleen 'nog maar' uitgeput,en uiteraard misselijk.
Met het kindje gaat alles goed,vorige week heb ik voor het eerst het hartje gehoord...echt geweldig!
Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen,ligt er bij iemand sneeuw?

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 12:00   #21
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey meis

wat fijn dat je in elk geval niet in het ziekenhuis de kerst hoeft door te brengen. Ik ga je niet zeggen dat na 14 weken...heb het van dichtbij ook anders meegemaakt. Ik hoop alleen van harte dat het straks wel minder wordt gewoon. Wat fijn dat je al het hartje ook hebt gehoord, tof he, zo'n klein mensje, bijna al helemaal compleet, alles moet nu groeien tot ie af is . Gelukkig gaat het met de baby dus goed. Ik wens jullie het allerbeste enneh, nee, hier schijnt de zon, geen sneeuw maar ik ben ook heel erg blij met de zon hoor. Ik ga er zo nog even van genieten op mijn balkon (met een trui aan uiteraard).Knuffels uit Assen!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 13:23   #22
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Nog even volhouden, Marly!

Hoi marly, wat een geweldig nieuws!
Ik ben niet meer zo vaak online, dus ik las net pas het gelukkige nieuws.
Ik voel met je mee, want ik kan me heel goed inleven in jouw situatie.
ik heb er namelijk ook heeeeeeeeeel erg last van gehad, van die misselijkheid en braken bij mijn oudste dochter, nu 5 jaar.
Ik heb van de 6de week tot de 16de week ook niets gedaan als misselijk zijn en braken, ik hield niks meer binnen, zelfs water kwam eruit.
Ik heb geen ziekenhuis opname gehad en ook geen sondevoeding, tege mij zeiden ze, zolang je nog beetjes plast dan is het goed.
Nouja, ik lag dus de hele dag op de bank met mijn hoofd in een emmer, had de tv aan staan op puzzeltijd of zoiets, maar wat was ik zielig zeg, nooit meer zei ik..... Ik had ook vanalles geprobeerd, later eten, licht eten, beschuitjes...wat goor zeg een droge beschuit, maar nog goorder is het als hij er effe later weer uitkomt, blehhhhhhhhhhhhh!!!
Uiteindelijk bleef er weer wat in, maar dan alleen als ik in de buitenlucht at, dus lekker koud. Maar goed het is over gegaan en ik heb zelfs nog een 2de keer zwanger durven zijn en daarmee liep alles heel anders, bijna geen last van misselijkheid en braken, dus...mocht je er meer dan 1 willen dan is er nog hoop, hahahaha.

Nu ervaar je het zeker niet, maar straks als je je weer beter voelt en voor het eerst je kindje in je hebt voelen schoppen of bewegen dan vergeet je het zo...
Dus ik zou zeggen, nog even volhouden en straks dan is het genieten, tenminste dat wens ik je toe.
Heel veel geluk, enne...men zegt dat hoe misselijker je bent des te beter de zwangerschap is, het hormoon is dus heel erg aanwezig in je bloed, dit hormoon zorgt ervoor dat je zwanger blijft, misschien kun je dat bedenken elke keer als je weer eens misselijk bent.

nou ik vind dit een leuk onderwerp om over te praten, babies,zwanger zijn, maar ik ga er een eind aan breien, anders krijg ik dadelijk van die roze vlinders in mijn buik, hahahaha

lieve groetjes, Monique3.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg zwangere buik.jpg‎ (1,2 KB, 90x gelezen)
__________________
http://trichotillomanie.com

Laatst gewijzigd door monique3; 27 december 2005 om 13:44
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 20:37   #23
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hai Marly,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!
Ik heb je een PB gestuurd.

Lieve groetjes
Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 16:37   #24
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Lies,ik heb je pb gelezen,je krijgt er snel 1 terug. Thanx!

Gut Monique,wat simpel zeg...zolang je nog plast is het ok?? Je krijgt toch geen voedingsstof meer binnen,en geen broodnodig vocht. Als je zwanger bent verbruik je al zoveel energie. Ik ben op 2de kerstdag terug gegaan naar het z.huis,thuis was ik vrijwel direct weer terug bij af. Mocht toen weer 2 dagen niets eten en drinken,en ben direct aan de sondevoeding gegaan. Gister,4 januari ben ik weer thuis gekomen. Sinds 3 dagen heb ik geen sondevoeding meer,en ze kunnen in het z.huis niets meer voor me doen nu. Dus word het thuis verder aanklungelen. Eten en drinken is nog steeds erg moeilijk,de misselijkheid blijft. Ik blijf wel onder controle van een dietiste,en over 3 weken moet ik terug naar het z.huis voor controle. Het enige wat ik ontzettend lekker vind momenteel is cola. En het werkt ook een beetje tegen de misselijkheid,wat mooi meegenomen is.
We zijn ook informatie aan het inwinnen over acupunctuur,misschien dat ik daarmee iets kan bereiken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of andere (alternatieve) geneeswijzen die kunnen helpen bij mijn probleem?

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 18:31   #25
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey Marly!!

Wat onwijs vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent zeg!

Ik heb een client met suikerziekte die ook regelmatig erg ziek is.
Hij houd dan niets binnen maar moet vanwege zijn suiker wel eten.
Echt zielig om te zien!
Maar door zijn situatie heb ik nog wel een tip voor je!
Wat bij hem goed naar binnen gaat is optimel (drinkyoghurt met een smaakje)
Is nog voedzaam ook! Vaak doen we daar dan poeder door waar je shakes van maakt als je aan het dieeten bent.
Zo krijg je toch een hoop voedigsstoffen en vocht binnen!!!
Bij hem gebruiken we de poeder van weight care.
Door optimel, yoghurt en melk vonden wij personeel hem het beste te drinken.
En die client zelf ook dus dat is mooi!
Hij wordt er niet misselijker door dan dat hij al is, en neemt het goed op.
Misschien het proberen waard???

Veel liefs en onwijs veel sterkte!!!
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 19:00   #26
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Helaas Marly, ik heb geen ervaring met alternatieve geneeswijzen voor de zwngerschapsmisselijkheid. Herkenning is er wel, ik ben beide zwangerschappen erg beroerd/misselijk geweest vanaf de 7 de week tot ongeveer de 15/16-de week. Voelde me beroerd maar kon niet overgeven. In plaats van aan te komen ben ik toen ook 6 kilo afgevallen, niet door te spugen, maar door het niet of nauwelijks eten. Daarna ging het bij mij gelukkig weer goed en kwamen de kilootjes er weer bij. Gelukkig niets met ziekenhuisopname enzo, gewoon rustig aan gedaan.
Het lijkt me erg naar voor je, maar houd goed moed hoor!
Nu wil ik graag kilootjes kwijt, maar lukt het met geen mogelijkheid
Hopelijk komen er snel weer goede tijden voor jullie en kun je toch ook nog wat genieten van je zwangerschap.

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 19:35   #27
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Marly

Hoi Marly,
weet je wat je zou kunnen proberen, dat is een homeopatisch middel van Vogel, ik heb dat ook even gebruikt.
Heb het niet lang meer nodig gehad omdat de misselijkheid afnam, maar het leek wel te werken.
Kijk maar eens op deze link:

http://www.drogisterij.net/index.php...=7&prodindex=1

het heet: Ipecacuanha D3 en het is van merk: Vogel.

succes ermee meissie, lieve groetjes en een aai over de buik van Monique3
__________________
http://trichotillomanie.com
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 19:39   #28
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey meis,
moet nog steeds een kaart sturen, niet erg aardig van me dat ik dat nog steeds niet gedaan heb. Ik dacht eerst dat ik geen homeopatische oplossingen wist (want nog nooit zwanger) maar een vriendin van mij heeft een leastieken bandje met magneetjes erin en dat wordt verkocht tegen reisziekte maar hielp bij haar tegen zwangerschapsmisselijkheid. Wie weet!

Liefs

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 10:10   #29
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Heerlijk,die snelle reacties. Lies,alles wat enigzins smaak en geur heeft blijft niet binnen. Thee,slappe bouillon,karnemelk...dat is het enige vocht dat meestal redelijk valt. Yoghurt en optimel is te heftig,te zuur. Mijn maag gooit dat er direct weer uit . Maar bedankt voor het meedenken.
Monique,dr Vogel is zeker de moeite van het proberen waard! Ik laat weten of het werkt.
Karin,ik hoorde dat zo'n polsbandje heel erg lijkt op hetgeen je van de acupuncturist mee krijgt...dus ook dat zou heel goed kunnen werken. We hebben inmidels met enkele acupuncturisten contact gehad. Er zaten er een paar bij,die er geen brood in zagen om mij te behandelen,omdat ik zo extreem misselijk ben. Gelukkig hebben we er 1 gevonden,waar ik wel terecht kan,vandaag krijg ik de papieren binnen.
Madelief,ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar het zijn lange weken he,als je zo beroerd bent. Jij hebt toch weer moed gevat voor een 2de zwangerschap....Dinsdag ben ik 16 weken zwanger,misschien.....

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 15:46   #30
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Hoi Marly,

Ik ben pas vanaf vandaag geregistreerd bij dit geweldige forum dat me al veel geholpen heeft met het verwerken van de 'ziekte'

Ik wens je alleszins een dikke proficiat met je zwangerschap en ik hoop dat misselijk zijn snel zal overgaan! Ik studeer dan wel farmacie, maar middeltjes tegen zwangerschapsmisselijkheid ken ik toch niet... Ik ben er uiteraard ook nog niet mee in contact gekomen, dus uit ervaring kan ik ook niet spreken. Ik hoop dat de voorgaande tips en je accupunctuur zullen helpen en ervoor zorgen dat je alsnog van je zwanger-zijn kan genieten!

Groetjes,

Katrien
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meer haarverlies bij gebruik Minoxidil Helen64 Haarproblemen bij vrouwen 17 20 januari 2009 23:23
't Is maar een idee.... meer sporten!!! Georgie Van alles en nog wat... 2 14 juni 2005 18:54
Hoog testosteron? Eet meer eiwit! pindakaas AGA - Algemeen 3 21 mei 2004 15:57
even geen zin meer margje Haarproblemen bij vrouwen 5 22 november 2003 15:37
niet meer de enige...... naar de kapper met TTM? silly TTM - Algemeen 9 3 maart 2003 19:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.