Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2005, 20:24   #1
jessieagressie
HaarWeb lid
 
jessieagressie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 27
ttm, je bent niet de enige

hoi hoi
ik wil als eerst ff de ersoon bedanken die deze site heeft opgezet. Het heeft me namelijk erg goed gedaan dat iemand het een naam kon geven.
Ik ben 19 jaar en lijd ook al 19 jaar aan deze aandoening. Ik ben toen ik klein was overal naar toe geweest maar niemand wist wat het was en wat er aan gedaan kon worden. Ik kijk af en toe nog op het net om ff te lezen dat ik niet de enige ben.
Op enkele sites staan tips maar ik heb ze allemaal al gehad behalve het belonen, maar niets helpt. Ik schaam me soms zo erg dat ik niet naar school wil of mooie kleren aan doe omdat ik toch geen mooi bos haar heb.
Ik heb het nog nooit tegen iemand gezegt al wist iedereen het wel op de basisschool maar ja de andere scholen niet en dan vraagt toch iedereen aan je of je geen lang haar zou willen.
dit wilde ik voor nu ff kwijt en ik wil iedereen een hart onder de riem steken door te zeggen
LUCHT JE HART

xxxxxx
claudia
jessieagressie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2005, 21:35   #2
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hey Claudia,nogmaals welkom hier bij ons! Het viel goed mee he,een nieuwe thread maken. Het is nogal wat zeg...je hele leven al TTM hebben...niet iets om blij van te worden. Ik heb TTM vanaf mn 2de,en ben nu 36. Bijna mn hele leven dus.... Soms is het om moedeloos van te worden,het gaat maar door...wat je ook probeert. Handschoenen,pleisters,vaseline in je haar enz enz. Sinds een jaar ken ik het woord Trichotilomanie,en weet ik dat er meer mensen zijn die 'het' doen. Dat was voor mij een hele opluchting...de herkenning,het kunnen delen,en vooral het niet raar gevonden te worden. Als ik heel eerlijk ben,geloof ik niet dat ik ooit echt van mijn TTM afkom. Wat ik wel heb bereikt...en daar ben ik heel trots op....is dat ik controle heb gekregen. 33 jaar lang heb ik in mijn slaap geplukt,dat is ontzettend frusterend omdat je er in je slaap geen weet van hebt en er dus niets aan kunt doen. Hier hebben we met zn allen een oplossing bedacht! Sinds een kort jaartje ben ik helemaal plukvrij in mijn slaap...das controle nummer 1. Tot ik hier terecht kwam,trok ik altijd hele dikke plukken in 1x uit,ook overdag. Met hulp en steun van iedereen (en een paar in het bijzonder) hier,heb ik dat terug weten te brengen naar 'gedoseerd' plukken. Ipv plukken trek ik nu 1 haar per x uit...das controle nummer 2.
Je ziet,met zn allen kunnen we elkaar steunen,en ertoe zetten om iets te bereiken. Ik wil er wel vanaf,maar ik heb geaccepteerd dat het er niet van komen gaat. Das controle nummer 3.
Trek jij naast hoofdhaar ook wenkbrauwen of/en wimpers? Ik bedoel,ik snap heel goed dat je geen zin hebt in leuke kleren,maar juist omdat jij je haar niet mooi vind kan je de aandacht vestigen op andere dingen. Wat make-up,leuke mooie kleren...alles om de aandacht te verleggen. Ook voor jezelf meis...als je in de spiegel kijkt,of tijdens het shoppen in een etalage-ruit,en je ziet jezelf mooi zijn omdat je leuke kleren aan hebt,let je zelf ook minder op je haar. Probeer positief over jezelf te blijven hoor...dat je haar niet is wat het moet zijn,betekent niet dat jij geen mooi,leuk en lief mens bent!! Hou je koppie hoog Claudia.
Ik hoop dat ook jij je thuis voelt hier,en dat we nog van je gaan lezen!

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad

Laatst gewijzigd door marly; 24 augustus 2005 om 21:42
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2005, 19:38   #3
jessieagressie
HaarWeb lid
 
jessieagressie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 27
Ik vind het erg knap van je dat je er op een bepaalde manier controle over krijgt.
Ik heb nu wat hoop want ik heb precies hetzelfde als wat jij had.
Slaap, grote plukken etc
ik ken het ook pas sinds een jaar en dat gaf me echt een opluchting. IK bne vna de ene kant ook erg blij dat er veel mensen aan lijden. Misscihen wel gemeen om te zeggen maar ja.
Nee ik trek gelukkig alleen hoofdhaar. af en toe heb ik goede periodes maar niet veel en zeker niet lang.
jessieagressie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 16:20   #4
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
Slaap, grote plukken etc
ik ken het ook pas sinds een jaar en dat gaf me echt een opluchting. IK bne vna de ene kant ook erg blij dat er veel mensen aan lijden. Misscihen wel gemeen om te zeggen maar ja.
Hey,als ik er 's nachts vanaf kan,moet jij het ook zeker kunnen. Hier volgt het 'recept': Koop een (te) groot shirt met lange mouwen. Naai de mouwen dicht,of naai washandjes aan de mouw-uiteinden. Voor alle zekerheid kun je ook nog elastiek in het middel maken....en voila!je kunt niet meer met je handen bij je haar. Echt,het wwerkt super!!
En het is erg begrijpelijk hoor...ik denk dat iedereen het stiekum in het begin wel 'prettig' vind dat meer mensen TTM hebben. Dat is niet gemeen,maar het heeft alles met herkenning en 'niet alleen zijn' te maken. Succes meid.

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 20:32   #5
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
hé Heidi, een beetje nuanceren ja...
Ik denk (ben er zelfs zeker van) dat het aan iedereen een goed gevoel geeft te weten dat hij/zij niet alleen is met een probleem. Dàt is wat we bedoelen.
En ten tweede, als die dichtgenaaide pyama-T-shirt helpt voor een aantal mensen, dan is dat een heel goed idee. En dan heeft ademruimte er echt niets mee te maken hoor...
En dan die zin: 'Blijf gewoon van je haren af...' Jij zou toch ook moeten weten dat het niet zo 'gewoon' is...
Mag ik je vragen om je reacties wat te milderen? Waarom ben je zo hevig?
Er is al genoeg onbegrip rondom ons, laat het hier een beetje rustig en veilig, oké?
Succes, Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 23:00   #6
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Heidi

Dag Heidi, hoe gaat het met u?
Ik heb het idee dat je het een beetje moeilijk hebt en daarom uit gaat halen naar anderen, klopt dat?
Ik sluit me bij Bolleke aan, en vind ook dat je zou kunnen proberen om alles wat beter te relativeren, en je schrijven idd wat te nuanceren, want het komt niet echt vriendelijk over...
Je hoeft niet te reageren, het mag maar het hoeft niet, zeker niet als je enigzins gefrustreerd bent als u....

sterkte Heidi,

Monique3
__________________
http://trichotillomanie.com
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 11:58   #7
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
kort...

Ik sluit me bij Monique en Bolleke aan. Had ook niet veel zin om te reageren op dergelijke reacties als van Heidi. Juist dat kost veel energie en die heb ik teveel nodig voor echt serieuse zaken. Want Heidi, je wenst ons nogal iets toe he? Zitten blijven met die TTM...
Maar eh wij redden ons wel hoor, zeker weten!!!

Madelief

Laatst gewijzigd door Madelief; 3 september 2005 om 12:01
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 23:53   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Heidi,

Het is niet omdat je brutaal je mening uit dat je daarom karakter hebt. Het is wel zo dat een aantal leden elkaar hier al langer kennen, dat we weten wat we aan elkaar hebben, dat we het soms oneens zijn met elkaar, maar dat we daarom niet tegen elkaar zeggen dat deze of gene 'zevert'. Ook is het zo dat een aantal onder ons al langer dan 20, ja zelfs 30 jaar worstelen met ttm en dat we in die strijd een proces ervaren. Daarmee bedoel ik dat wat we vandaag ervaren of voelen of weten, daarom over een jaar anders kan en zal zijn. Als ik nu een boek zou schrijven, dan zou ik ook andere woorden gebruiken. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet achter mijn boek sta. Ik zeg dat ik een evolutie heb doorgemaakt, meer mensen met ttm heb leren kennen, in hun goede en moeilijke momenten. Daaruit heb ik veel geleerd. Ook mijn studie gezinswetenschappen heeft me de nodige inzichten gebracht. Lessen als filosofie, psychologie, gezinssociologie, pedagogiek enz... Ik heb nu nog meer respect voor het anders-zijn van anderen en zal nooit beweren dat ttm simpel, gewoon of makkelijk is.
Ik hoop jou hier binnen een jaar terug te ontmoeten en ben nieuwsgierig naar je (ongezouten) mening. Ik hoop dat jij er voorgoed vanaf zult zijn. Ongetwijfeld zullen we je dan met open armen ontvangen en vragen hoe je 't gedaan hebt!
Dat je schrijft zoals je schrijft, daar heb ik ondertussen vrede mee genomen. Je bent jong, impulsief en vol geestdrift. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Maar ik blijf erbij dat die dingen ook op een respectvolle manier kunnen gezegd (geschreven) worden. Ik vrees dat jij (met je woorden) nog dikwijls met je kop tegen de muur zal lopen. Maar goed, dat is dan jouw proces.

En denk eraan, als het eens een keertje minder goed gaat, als je je eenzaam voelt en toch wilt praten over ttm. Hier kan het en dat willen we graag zo houden.
Oké?

Succes en veel zon op al je wegen, GA ervoor!
Groetjes, Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 23:57   #9
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heidi
ik wou gewoon zeggen da ge een klik moet maken in uw hersens maar je moet daar klaar voor zijn, maar ja, jullie moeten het zelf maar weten.

Ik denk dat jullie zelf eerst je verleden moeten verwerken(voor degene waarvan de TTM niet aangeboren is) en dan pas iets kunnen doen aan TTM.

Ik zou niet weten waarom ik kwaad zou zijn, ik zei alleen maar dat je ECHT MOET DENKEN dat je haar geen fout heeft aan hetgeen waar jij altijd aan aant denken bent.

En moeten jullie geen eigen mening hebben ipv ,ik sluit mij aan bij die en bij die... DUH da kan iedereen, een TTM'er moet KARAKTER tonen en hebben, maar ja, je hebt dat of je hebt dat niet hé.

Allé nog veel succes met eraf te blijven en ik wil hier binnen een jaar terugkomen en dat iedereen zegt van: ik ben er voorgoed vanaf, je mag niet denken dat je met TTM moet blijven leven, das zever, je moet karakter hebben en ertegen vechten

nog een zeer prettige avond en zeer prettig weekend of beter prettig leven nog zonder TTM

dadakes
Ik vraag me een beetje af wat jij hier wilt bereiken Heidi. Je hele post staat vol met vanalles wat wij 'moeten'...maar wij moeten niets. Jij kunt niet bepalen voor een ander,of er een verleden te verwerken valt,maw jij weet niets van ons dus ook niet van een oorzaak van TTM. verder vind ik,dat je erg denegerent overkomt naar iedereen. Jij zou zelf toch moeten weten(je hebt toch TTM?) dat het allemaal niet zo simpel werkt,'gewoon stoppen'???
Jessie heeft een post geplaatst,en daar reageer ik op. Ik zeg niet dat je je handen vacuum moet verpakken,maar geef gewoon een hele goede tip die bij meerderen van ons werkt. Ons toewensen dat we maar blijven zitten met TTM,snap ik ook niet. Kortom,misschien beter dat je niets post zolang je niets zinnigs te melden hebt?

Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad

Laatst gewijzigd door marly; 4 september 2005 om 00:03
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2005, 03:14   #10
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Talking Hahaahaha...

Heidi,
Goed idee van je om over en jaar hier nog eens terug te kijken. Wie weet is je woordenschat dan ook wat uitgebreid, waarmee je dan iets kunt schrijven wat echt ergens op slaat en ook nog iets van waarde bevat voor iemand hier.
Desalnietemin heeft de onzin die je hier tot nu toe hebt geuit al heel wat aandacht gekregen en waarschijnlijk zal dat voor jou de kick opleveren die je nodig hebt...Tja ook een probleem ... en ik vrees een veeeeeeeel groter probleem dan ttm.
En heb je over een jaar nog niets zinnigs te schrijven, wat mij betreft mag je er dan blijven.

Veel sterkte, Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 09:40   #11
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Heidi

Tot over een jaar (of langer)

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 11:58   #12
jessieagressie
HaarWeb lid
 
jessieagressie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 27
Heidi
als je wilt zeuren zeg het dan in mijn gezicht
je zit nu veilig achter je pc en dan durf je wel
je bent gewoon een lafaard
dat wil ik je ff zeggen
iedereen met ttm (waarschijnlijk jij niet anders had je niet zon grote mond) weet hoe moeilijk het is
en je bent erg kwetsend naar anderen toe
als je niets anders te zeggen hebt
dan zou ik me maar stil houden
jessieagressie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 12:37   #13
Heidi
HaarWeb lid
 
Heidi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: België
Berichten: 64
denk gvd allemaal eens na ipv hier te zeveren en te zagen dat ik iets verkeerd zou gezegd hebben

tis zeker heel plezant om hier allerlei reacties neer te zetten, wel ik weet één ding, de mensen bij wie het goed gaat, die zwijgen, maar ja, als jullie met je belachelijke dingen hier blijven dingen verzinnen dat is pas belachelijk

en ik heb hier niemand gekwetst, dan zou de naam van de persoon wie ik zou willen kwetsen erbij staan, maar ja, dat zullen jullie misschien niet begrijpen

dus leer lezen en oordeel dan, ik heb net zoals alle andere hier mijn mening gegeven, en jullie vinden blijkbaar altijd wel iets uit, om tegen iemand te beginnen kakken, is het niet tegen mij, dan was het vroeger tegen monique, of nog iemand anders, jullie vinden altijd wel iemand

DUS GENIET VAN HET LEVEN IPV THUIS TE BLIJVEN ZITTEN JANKEN HET LEVEN IS AL KORT GENOEG
Heidi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 13:11   #14
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Heidi

Beste Heidi, sorry hoor....maar je zegt net dat je niemand hebt gekwetst, maar in dat zelfde stukje zeg je ook dat wij met belachelijke dingen komen....nou dat staat wel heel erg haaks op elkaar!
JIJ bent degene die aan het zeveren is, en anderen reageren daarop.
Jij mag wel kwetsende dingen zeggen, maar als iemand anders jou daarop aan spreekt dat bijt je onze kop eraf.
Nou sorry hoor Heidi, ik denk dat jij maar echt een jaartje of langer weg moet blijven want ik denk niet dan jouw postings nog langer op prijs worden gesteld.
Mocht je je nu niet aangesproken voelen, dan ben je DOM!
Afijn, ik lees jouw postings niet meer.

het ga je goed, Monique3.
__________________
http://trichotillomanie.com
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 13:18   #15
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Ok nu wil ik ook wel even reageren.

Ik ben hier al een hele tijd en reageer niet zo vaak, waarom ... het lijkt me vaak dat alles al gezegd is wat ik ook voel en denk en wat kan ik dan nog zeggen ... misschien stom, want het zou me ook deugd kunnen doen om iets neer te zetten (omdat ik toch nogal een babbelaar ben) maar in ieder geval wil ik hier toch even op reageren.

Ik lees hier een paar keer per week hoe het met iedereen gaat en hoe iedereen mekaar steunt en helpt enz.
Het is knap dat iedereen gewoon kan zeggen hoe het gaat, iedereen mag z'n eigen mening zeggen en ook zeggen dat ze met een ander haar/zijn mening niet akkoord is maar het blijft steeds beleefd en aangenaam.
Zo moet het blijven !!!
TTM is al moeilijk genoeg, zodat het fijn is dat we hier mekaar nodig kunnen hebben, een uitlaatklep. Dat is mijn mening !!!

Nu wil ik dan toch ook even zeggen, dat het niet is omdat bepaalde mensen niet zo veel posten het altijd goed met hen gaat. Er zijn gewoon mensen die niet zo'n behoefte hebben om iets neer te zetten of de woorden niet goed vinden of hun verhaal toch niet zo goed kunnen doen, vinden dat alles al gezegd is en het nut niet zien om nog eens hetzelfde te vertellen (zoals ik dan).
Met mij gaat het redelijk. Maar niet helemaal goed. Ik trek nog regelmatig, te veel naar m'n zin. Het is beter, maar echt nog niet zoals ik het wil. Trek niet alle dagen (bijna nooit als m'n vriend in de buurt is, die ervan weet, dan heb ik gewoon geen behoefte), maar als m'n haren vettig zijn of op de wc of alleen voor de tv zitten; dan gaat het nog vaak mis.
Ik vertel dit wel niet zo veel als anderen doen, maar soms zou ik willen dat ik dat ook steeds neerzet en al die reacties krijg.
Dus zeg niet dat alleen de mensen die hier iets neerzetten het moeilijk hebben want dan ben je fout (volgens mij).

Bij deze heb ik dat dan gewoon even gezegd.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelfmoordgedachten door kaalheid Eminem AGA - Algemeen 323 30 september 2007 14:25
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
OT: oorlog... Diable TTM - Algemeen 13 27 maart 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.