Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 december 2005, 18:43   #16
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Wink Helaas, ikke niet

Sorry, ik vind het echt te ver. Heb al inmiddels al meerdere ontmoetingen gehad, waarvan 3 x in Brabant en 2 x in Veenendaal en een aantal in het noorden van Nederland waar ik zelf ook vandaan kom. Het is niet alleen de afstand maar ook de kosten. Als ik geen meerdere ontmoetingen had gehad was ik zeker gekomen, want het is wel de moeite waard om kennis te maken met lotgenoten. Daarom wens ik jullie uiteraard een hele fijne en zinvolle dag toe en eerst een succesvolle organisatie.

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2005, 21:14   #17
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dank voor de suxeswensen Madelief.
Jammer dat je het te ver vindt. Als er nog personen zo over denken, kunnen we natuurlijk richting Nederland komen. Maar voor de Belgen is natuurlijk Brabant dan het meest haalbare, en dat is voor de Noord-Nederlanders evengoed een heel eind...
Nou ja, we wachten nog even verdere reacties af, hè!
daag
janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2005, 16:26   #18
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hop, hop, hop, nog reaxies graag! Dan weten we of we een zaaltje moeten gaan vastleggen!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2005, 09:51   #19
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik wil niemand onder druk zetten, begrijp me niet verkeerd. Het is een grote stap om naar zo'n bijeenkomst te komen, dat weet ik zelf ook wel. Ik ben gewoon enthousiast en wil graag dat het doorgaat!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 04:51   #20
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Effe terug bovenaan zetten...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 10:00   #21
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Huh wat bedoel je? Bovenaan het prioriteitenlijstje?
Het is wel vervelend dat het eerste bericht nu niet meer zichtbaar is, nu we op de tweede bladzijde zijn gekomen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 18:00   #22
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He Jan

allereerst de beste wensen natuurlijk hé, mogen al je dromen uitkomen dit jaar.....
ik heb zo de indruk dat het niets aan het worden is met de meeting... zouden we er nog wel me doorgaan? jij zit er al je energie in te steken...
dan kunnen we evengoed gewoon een meeting in Antwerpen houden hé? hoeveel Nederlanders komen er nu? 1 of 2?

Moeilijke situatie hoor, ik dacht echt dat er veel mensen blij zouden zijn met zo'n initiatief...

veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 10:31   #23
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hoi Tinneke
DE TTMEETING GAAT DOOR - no matter what; nu hebben we eindelijk een initiatief, dan vind ik ook dat we moeten doorgaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel wat teleurgesteld ben in de respons. Ik merk dat verschillende mensen wel op de TTM-pagina's posten, maar deze thread negeren. Is het angst? Of gewoon geen interesse? Meer doen dan mensen aanmoedigen, kunnen we niet hè.

De voorlopige opkomst is de volgende:
- Komen zeker: Janika, Oilily, Tinneke, Bolleke
- Komen waarschijnlijk: Kristel, Butterfly, Lieb (NL), Limburgse (B of NL?)

Alleen Madelief (NL) heeft officieel laten weten dat ze niet komt omdat het te ver is.

Als er geen mensen bij komen, zou ik er inderdaad ook voor pleiten om in Antwerpen af te spreken. Een zaal huren is dan in ieder geval zinloos.
Ik hoop van harte dat er nog lotgenoten reageren. Misschien moeten we een deadline stellen voor de reacties, zodat we tijdig de locatie kunnen vastleggen?
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 11:53   #24
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
misschien

hallo allemaal,

ik kom weer graag naar een bijeenkomst, maar voor mij is belgie ook echt tever/te duur. als het in nederlandse kant blijf, zal ik waarschijnlijk wel komen, al hoop ik dan wel op een grote opkomst! als er meerdere nederlanders zijn die willen komen en deze kant willen blijven, wil ik best eens rondneuzen voor een ruimte.

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 12:12   #25
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Natuurlijk kunnen jullie in NL een aparte bijeenkomst organiseren, als dat handiger voor jullie is. Het is fijn dat jij dat wilt doen, maar ik denk eerlijk gezegd dat voor het voor mensen uit het midden en noorden van NL qua afstand niet zo heel veel verschil maakt of ze nu naar Eindhoven of Antwerpen moeten komen. Misschien is het voor jou interessant om contact te leggen met de Limburgers, die blijkbaar ook plannen hadden om eens samen te komen (zie thread). Nu goed, dat regelen jullie verder zelf maar!

Ik als Nederlandse Belg had natuurlijk een beeld in mijn hoofd van een collectief Nederlands-Belgisch TTM-bijeenkomstgebeuren, maar ik besef dat dat praktisch niet zo haalbaar is. De 'iedereen welkom'-gedachte blijft; we zullen zien!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 15:39   #26
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Hoi iedereen!
Ik ben pas nieuw op dit forum, maar wel erg enthousiast over deze meeting! Als ik precies weet waar het (hoogstwaarschijnlijk) gehouden zal worden, kan ik ff kijken of het financieel haalbaar voor me is. Eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur uit naar Nederland, maar ik kan me voorstellen dat als er meer Belgen dan Nederlanders komen, het in België gehouden wordt.
Dus ik wil wél komen, maar kan pas bevestigen als ik weet waar.
Groetjes Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 16:28   #27
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
waar een wil is............

Waar een wil is, zoals bij mij 5 jaar geleden, was ik ervoor naar de andere kant van de wereld gereisd en dat meen ik echt!!! Het artikel in een weekblad van Monique 3 destijds kwam als een geschenk.
Inmiddels is er zoveel veranderd; er is zoveel meer bekend over ttm, het is zoveel duidelijker geworden voor mij, er is veel informatie te vinden. Er zijn plekken waar je proffesioneel geholpen kunt worden, er zijn middelen om makkelijker te camoufleren en er is Haarweb.
Een plek waar je toch veel kunt lezen en schrijven over ttm en waar je ook nog begrepen wordt, je niet eenzaam hoeft te voelen.
Ik heb mijn ding 5-6 jaar geleden gedaan. Ik heb een aantal (5) verre en een aantal mindere verre (4/5)ontmoetingen gehad. Allemaal zinvol en waardevol voor mij.

Hopelijk zal er nog eens een centrale ontmoeting plaatsvinden, maar dan zal dat voor mij toch iets meer moeten zijn dan een "gewone" meeting.
-Iets met een spreker die meer kan vertellen en/of laten zien over ttm en
n.a.v. zoiets doorpraten.......(stellingen, scriptie Fara, werkstuk
Bolleke...)??
- Een serieuser, formeler karakter.
- Vanwaaruit toch een vereninging voor ttm-ers zou kunnen
ontstaan en je zou kunnen zeggen bijv. tweejaarlijks ergens centraal af te
spreken.
- Grotere opkomst, bijv. min. 25 pers.
Kortom voor een 'gewone meeting' blijf ik dichter bij huis.

( ga toch nog eens uitzoeken wat echt centraal is voor zowel de Belgische Zuiderburen als voor ons Noord Nederlanders ;???)


groeten Madelief

Laatst gewijzigd door Madelief; 4 januari 2006 om 16:34
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 17:20   #28
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja, Madelief, ik was oorspronkelijk in precies dezelfde richting aan het denken. Door mijn gesprekje met Tinneke en Kim en de lage opkomst die we vermoedden zijn we toch bij een 'gewone' bijeenkomst terechtgekomen.
19 maart is nog niet onmiddellijk, dus misschien kunnen we wel nog een poging doen om het werkelijk grootser en serieuzer aan te pakken. Als Bolleke en Fara een woordje willen doen, dan zou dat fijn zijn, maar daar moeten ze uiteraard zelf ook achter staan.
Ik heb ook van in het begin gezegd: als een plek in NL beter is, is dat voor mij ook goed (ik weet niet hoe de andere Belgen erover denken), maar dan kan ik de praktische organisatie (zaaltje) niet zo makkelijk regelen.
Het groter aanpakken betekent ook: hogere kosten.
Anderzijds kan 19 maart ook een eerste aanzet zijn om eens over een grotere bijeenkomst te praten. Eens te peilen hoeveel animo er daarvoor is.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 22:32   #29
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Later...

Als je een grotere ontmoeting wilt realiseren moet dat inderdaad over een langere tijd, zodat ook echt iedereen rekening met een bepaalde datum kan houden. (denk ik)
Wie weet komen jullie tot een strak plan...ha..ha..
Ik heb eens even gekeken wat de afstanden voor mij zouden zijn: naar Antwerpen 276 KM, Den Bosch 202 KM, Utrecht 158 KM, Middelburg 324 KM, nu weet ik niet van hoever iedereen natuurlijk in Belgie moet komen????

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 22:43   #30
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ja Madeliefje, idd waar een wil is, is een weg. Ik herinner me ook nog die allereerste ontmoeting (toen nog van de OCD-Vriendenkring). Zoals je schrijft, ook ik had ervoor naar de andere kant van de wereld gereisd om lotgenoten te ontmoeten en om iets te DOEN aan mijn ttm. En eerlijk waar, die ontmoetingen hebben mij geholpen! Ik ben zo blij en ontzettend dankbaar dat ik jou en Monique en Frank toen ontmoet heb. Daarna is eigenlijk alles alleen maar beter gegaan. Ik blijf erbij dat je anderen nodig hebt om te werken aan jezelf en te leren leven met (zonder) ttm.
Ik denk dat het meer een angstige houding is dan een onverschillige.
Komaan meiden, willen jullie er beter uitzien, willen jullie vooruit komen in jullie proces? Zoek dan contact met lotgenoten en praat, het helpt!!!

Jullie zijn niet alleen!

PS: Voor mij is Utrecht evengoed te doen. Ik kom dan met de wagen en er kunnen 4 mensen meerijden. Zo zijn de onkosten tot een minimum te herleiden...
Alles is mogelijk. Janika, misschien kan je beter een apart berichtje maken en doorsturen naar de privé-mailadressen van de andere ttm'ers (en dat zijn er véél), want niet iedereen komt nog regelmatig op het forum...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Regionale dagen voorjaar van de AAPV AE3 Alopecia Vereniging 10 29 maart 2005 11:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.