Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 mei 2006, 22:39   #16
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Dank je... Als je wilt aansluiten, join the club!

Week 1, dag 7;
Niet getrokken, niks! Vanavond proef op de som genomen. Wist dat ik alleen thuis zou zijn. Ben bewust nergens op bezoek gegaan maar netjes naar huis. Uren alleen voor de tv gezeten. Geen drang gehad, ongelooflijk. Hoe werkt dat daar tussen onze oren? Eerst kon ik echt niet zonder drang of trekken tv kijken als ik alleen was... Is het puur de motivatie? En die andere 1000 keer dat ik me heilig voornam niet aan mijn haren te komen? Waarom kon ik het toen niet? Ik snap er niks meer van.
Maar goed. Weer een succes-dag.....

Morgen starten met week 2.
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 22:25   #17
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 2, dag 1;

Vandaag start gemaakt met week 2. Er wordt weer meer van mij verwacht deze week; Trekken & drang uitvoerig beschrijven, de plaats waar alle haarproducten staan veranderen (om rituelen te doorbreken), mag niet trekken tot een uur nadat je iets gegeten hebt, niet trekken een uur na het opstaan, en niet in het uur voor het slapen gaan, veel water drinken, noteren hoeveel cafeïne ik gebruik, ontspanningsoefeningen doen, enz enz. En de moeilijkste voor mij is dat ik niet meer mag camoufleren! Toppik dus ook niet... Raak bijna in paniek als ik eraan denk. Vooral op mijn werk wordt dat erg voorzichtig zijn en vaak een spiegel opzoeken. Maar goed, ik moet er iets voor over hebben....

Heb vanmiddag alles doorgenomen met mijn therapeut. Ik vind het erg prettig dat hij me ondersteunt, en dat ik tegen hem aan kan kletsen. Hij is ook streng, maar dat hadden we van te voren afgesproken. Dat heb ik nodig. Het is alles of niks.

Vandaag niet getrokken. En dat voor een vrije dag....
De positieve gedachte waar ik deze dag mee afsluit; Ik zie dat mijn wimpers beginnen door te komen!
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 13:50   #18
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He Limburgse,

wauw: super zeg!!! ik ben blij dat het zo goed met je gaat.... knap hoe je je aan die discipline kan houden, dat geeft me ook moed om niet (of minder) te trekken....

Volhouden hé!
dikke x
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 19:29   #19
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 2, dag 2;

Daar ben ik weer. Vandaag niet getrokken (tot nu toe dan). Hey Tinneke, fijn om te horen dat ik dus inspireer. Doet me goed. En andersom vindt ik het fijn om te zien hoe vaak deze thread al bekeken is!!!

Vandaag ben ik zonder Toppik gaan werken. Heb wel 3 x zoveel haarlak gebruikt om de boel muurvast te zetten. Op het werk 20 x naar de wc gegaan om in de spiegel te kijken of alles nog goed zat. Maar ik heb het overleefd. Weer een stap over de drempel....


De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 10:26   #20
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Tuurlijk overleef je het, en je bent weeral een hele stap verder... Zalig toch!
Doe zo voort meid, echt hoedje af! en iedereen leeft met je mee....
dikke x
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 14:01   #21
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
ssssuuupppeeerrr goed hooorrr

ik wil even kwijt, dat ik het super GOED, KNAP, GEWELDIG, APPLAUSJE voor jouw vind!
Echt heeel goed ! Ga zo door..
ik sprak ook wel eens met mezelf af en stelde dan een beloningssysteem in, dus bijv een bloemetje kopen of kleren, of net waar ik heel blij mee zou zijn...
succes met wk 2 !!

de brabo
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 22:13   #22
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 2, dag 3;

Hallo Brabo, Klinkt herkenbaar. Heb al tig beloningen bedacht de afgelopen 13 jaar. Dingen om me op te verheugen. Vakantie, kleding, noem maar op. Helaas bijna altijd tevergeefs. Ik heb me nog steeds heilig voorgenomen ooit voor het altaar te staan met een volle kop met haar. Oke, dat is mijn aandeel, maar dan moet HIJ eerst een aanzoek doen, hahaha!

Alle gekheid op een stokje... Vandaag is het weer goed gegaan. Niet getrokken. Ben net wel heel erg in de verleiding geweest.
Ik zat aan de computer, mijn haar los, nog nat van het douchen. Ik voelde een pukkeltje / bultje op mijn hoofd (vast weer een ingegroeide haar) en ik volgde met mijn vingers een haar die vlakbij dat bultje groeide. Hij was dik en oneffen. Die was er 3 weken geleden direct uitgegaan, en waarschijnlijk daarna nog tig anderen..... Maar nee, ik heb mijn schrift gepakt en heb meteen opgeschreven wat er aan de hand was en hoe dat voelde. Daarna ben ik verder gaan computteren. Voelde die plek nog wel even, maar ik was al zo trots dat ik die ene niet meteen had uitgetrokken dat die drang ook snel verdween. 1 haar laten zitten, en ik ben zo gelukkig als een klein meisje bij Sinterklaas op schoot!!! Gek he!

Zo, nog even water drinken, ben ik vandaag beetje minder goed in geweest, en dan in bed tv kijken samen met mijn geweldige vent! (waar ik trouwens heel weinig steun aan heb in dit 5-weken programma. Denk dat hij teveel tevergeefse pogingen van mij heeft meegemaakt. En hij is van nature erg nuchter ingesteld. Des te fijner vind ik het dat ik jullie heb.... Echt een hart onder de riem! BEDANKT!!)

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2006, 00:03   #23
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ik kan alleen maar zeggen: PROFCIAT en HOU HET VOL!!! Maar moet ik eigenlijk nog meer zeggen??? Ik denk het niet hé...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2006, 20:36   #24
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 2, dag 4;

Bolleke, je hoeft niet meer te zeggen, het feit DAT je iets zegt is al genoeg. Een paar woordjes geven mij weer veel energie!

Vandaag was het erg moeilijk om mijn haar zo te kammen dat er geen hoofdhuid te zien was. Dat is vervelend. Opnieuw opnieuw en opnieuw kammen, zodat ik er uiteindelijk een cm haarlak op kon spuiten. Groeiden ze maar wat sneller!

Het goede nieuws; Ik heb vandaag voor de eerste keer mascara boven mijn ogen kunnen gebruiken. Er staat een mooi rijtje met korte wimpertjes!!!! Normaal gesproken als ik zie dat de "uitkomen" trek ik ze binnen 2 dagen weer allemaal uit. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, een TTM-mer voor 10 zullen we maar zeggen.....

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2006, 22:49   #25
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké, niet te veel woorden dan ... maar ik kan het echt niet laten, vind je bewonderenswaardig en denk eraan, ik supporter voor je, ik sta aan de zijlijn en laat je (nog) niet los!! Blijven volhouden meid!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 21:26   #26
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 2, dag 5;

Bolleke; Je staat aan de zijlijn, maar je ligt ook naast mijn bed!!! (je boek dan, hahaha). Altijd in de buurt.... Het zijn de kleine dingen die zo belangrijk zijn! Hoe gaat het met je afstudeerwerk? Het wordt voor ons hoe dan ook een MEESTERWERK!

Vandaag NIET getrokken. Heb wel, voor ik er erg in had, mijn vingers betrapt bij mijn wimpers. Gelukkig op tijd. Ik was er dus weer dichtbij. Mezelf gecorrigeerd, en meteen de situatie beschreven in mijn logboek.
Wie kwam ook nog eens met het 5 wekenplan aan bij de meeting in antwerpen? Die persoon ben ik dus erg dankbaar.

Groei haartjes groei..... sneller sneller sneller..... ben ongeduldig..... ik wil resultaat zien!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 23:13   #27
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Geduld hé, probeer je niet zo hard te fixeren op die haren, hoe meer je d'er naar kijkt, hoe trager ze groeien . Dat is niet zo hoor, maar het helpt soms als je jezelf dat kan wijsmaken!
Met mijn eindwerk gaat het bijzonder goed, dat betekent dat ik uitstel heb gevraagd tot 31 augustus... heb dus nog een zee van tijd... .. lief dat j'er naar vraagt...
Voor morgen, doe je best, laat je omringen door mensen die je willen helpen, dan gaat het zoooooooveel makkelijker. Niemand is gemaakt om alleen te strijden...
Slaapzacht x
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 16:14   #28
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
he limburgse,

nu bolleke het niet meer hoeft te zeggen doe ik het maar:
ONGELOFELIJK!!!!! zo goed dat het gaat!!!!! had je dat ooit gedacht?????
fantastisch dat je echt direct in je boekje schrijft, bij mij gaat het daar altijd mis: ik kan even de discipline opbrengen om iets te doen en dan is het weer zoals vroeger...

GA ZO DOOR!!!!!! ik denk dat je voor velen hier een enorme kracht bent,
dikke x
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 14:12   #29
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 2, dag 6 & 7;

Bedankt dames! Ik doe ook extra mijn best omdat ik weet dat ik anderen motiveer als ik kan laten zien dat het goed gaat. Dat is voor mij een extra stimulans. Niet dat dit een garantie is dat het goed BLIJFT gaan... Ik bekijk het dag voor dag.

gister even geen tijd, vandaag dus een 2-daags verslag;
Gister heb ik in mijn uppie een film gekeken. Na 20 minuten vechten tegen de drang heb ik 1 wimperhaartje uitgetrokken. Het gekke is dat ik dat plekje toen heel lang bleef voelen. Bij mijn wimpers is het altijd dat wanneer ik 1 haar trek, dan gaan ze er allemaal aan. Dus knap van mezelf dat ik me na die ene heb kunnen beheersen!

Vandaag (dag 7) ben ik bij mijn therapeut geweest. Morgen start week 3. Staat in het teken van routines doorbreken, altijd 50 cm van een spiegel verwijderd blijven (en mijn make-up dan?), goed eten /slapen, bewegen. Ik mag NIET meer trekken tijdens computteren,tv kijken, telefoneren, op slaap- en badkamer, een uur voor en na het eten. En als ik trek moet dat met de andere hand of andere vingers. Dus dat vanaf morgen.....
Het is een hele lijst. Maar ik ben sterk door mijn eigen motivatie. Ik geloof in mijn eigen kunnen, met hulp van mijn therapeut en dit forum!
Zo, nu ga ik op papier uitwerken hoe ik mijn routines ga doorbreken. Als ik normaal `s morgens eerst eet, huishouden doe, douche en daarna tanden poets, dan moet dat nu in een andere volgorde gaan, enz.

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 15:32   #30
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
weeral super zeg!!!
Doe zo voort!
Veel succes in week 3
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
al weer weken plukvrij joeske TTM - Algemeen 1 18 maart 2006 16:45
Even voorstellen / plan van aanpak. rene154 Medicijnen/haargroeimiddelen 25 11 december 2004 20:06
Minox resultaat op enkele weken ? Kristof Medicijnen/haargroeimiddelen 6 4 maart 2004 09:32
drie weken plukvrij! wiepwiep TTM - Algemeen 2 28 mei 2003 00:51
al twee weken!!! miss TTM - Algemeen 0 26 april 2003 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.