Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 oktober 2007, 00:56   #1
duke of nothing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Berichten: 2
kleurloos haar maar mss geen beginnende kaalheid?

Ik ben op jullie forum aan het rondkijken, maar het is zodanig veel informatie dat ik alvast een vraagje stel...

Ik had een tijd geleden al eens iets gelezen over hoe kaalheid begint met het vormen van haar van slechtere kwaliteit (dunner, kleurloos) voor er echt niets meer is.

Ik heb wat last van beginnende haaruitval (grotere inhammen) en in die zone lijkt dat wel te kloppen.

Maar. Ik heb ook last van blekere, kleurloze haren op andere plaatsen, die niet direct met haaruitval worden geassocieerd, bijvoorbeeld de zijkanten en de randen achteraan. Eigenlijk bijna overal maar vooral daar valt het op want soms lijkt daar minder haar te staan dan elders.

Nu hoor ik jullie denken 'maar dat is gewoon door de zon', maar dat denk ik niet. Ik draag nl al lang en bijna altijd een petje, sinds ik dat vastgesteld heb, en dat maakt niks uit.

Dus is mijn vraag: hoe komt dit, hebben nog mensen dit, en wat is er tegen te doen? Ik lees hier vanalles over middelen tegen kaalheid maar misschien is er met eenvoudigere (en goedkopere) middelen ook iets tegen te doen?

Alvast heel erg bedankt.
duke of nothing is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2007, 10:38   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duke of nothing Bekijk bericht
Ik ben op jullie forum aan het rondkijken, maar het is zodanig veel informatie dat ik alvast een vraagje stel...

Ik had een tijd geleden al eens iets gelezen over hoe kaalheid begint met het vormen van haar van slechtere kwaliteit (dunner, kleurloos) voor er echt niets meer is.

Ik heb wat last van beginnende haaruitval (grotere inhammen) en in die zone lijkt dat wel te kloppen.

Maar. Ik heb ook last van blekere, kleurloze haren op andere plaatsen, die niet direct met haaruitval worden geassocieerd, bijvoorbeeld de zijkanten en de randen achteraan. Eigenlijk bijna overal maar vooral daar valt het op want soms lijkt daar minder haar te staan dan elders.

Nu hoor ik jullie denken 'maar dat is gewoon door de zon', maar dat denk ik niet. Ik draag nl al lang en bijna altijd een petje, sinds ik dat vastgesteld heb, en dat maakt niks uit.

Dus is mijn vraag: hoe komt dit, hebben nog mensen dit, en wat is er tegen te doen? Ik lees hier vanalles over middelen tegen kaalheid maar misschien is er met eenvoudigere (en goedkopere) middelen ook iets tegen te doen?

Alvast heel erg bedankt.
Ik heb hier ook last van en eigenlijk mijn hele leven al gehad. Ik heb geen idee waar het door komt eigenlijk en ik snap dat je het vervelend vind. Het valt trouwens alleen op bij kort haar. Als mijn haar lang is (~2 cm of langer) dan valt het niet op. Hoe is dat bij jou?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2007, 22:59   #3
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Volgens mij komt dat gewoon omdat die haren aan het eind van hun groeifase zitten (iedere haar heeft een groeifase van 4 jaar en heeft 25 groeicycli). Als een gebied door AGA is aangetast groeien daar haren met een korte groeifase, waarvan dus veel haren dus en pigmentloos zijn. Haren die gezond zijn maar tegen het moment van uitval zitten, zullen ook dunner en (in mijn geval) blond zijn. Ik had die lichtere haren al toen ik heel jong was. Dacht toen dat het dor de zon kwam.

P.s. deze theorie is puur afgeleid aan de kennis die ik hier heb opgedaan. Benieuwd of jullie hem kant of wal vinden raken.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2007, 00:10   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, hoe zit dat eigenlijk met die groeifasen...... Een haar valt uit na 4 jaar?
Dan zouden bij babies van 4 jaar hun 4 jaar oude haartjes pigmentloos worden?
Klopt dus niet. Maar hoe zit 't dan wèl?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2007, 08:40   #5
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, hoe zit dat eigenlijk met die groeifasen...... Een haar valt uit na 4 jaar?
Dan zouden bij babies van 4 jaar hun 4 jaar oude haartjes pigmentloos worden?
Klopt dus niet. Maar hoe zit 't dan wèl?








Ja als het zo simpel zou zijn. De haren van een baby hebben niet allemaal op precies dezelfde 'startdatum'. Een baby wordt ook niet altijd geboren met zijn volledige bos haar. Bovendien is het helemaal niet zo dat een haar altijd na precies 1460 dagen uitvalt. De ene haar valt eerder uit en de andere blijft nog een tijdje doorgroeien. 4 jaar is een gemiddelde. Je conclusie dat mijn stelling niet klopt, klopt op basis van jou redenering, dus niet.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2007, 12:40   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Okay, voor mijn part valt die haar pas uit na 6 jaar, maar jij schreef dat-ie kleurloos wordt.... en dat zie ik bij kinderen niet gebeuren.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2007, 13:25   #7
duke of nothing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Ik heb hier ook last van en eigenlijk mijn hele leven al gehad. Ik heb geen idee waar het door komt eigenlijk en ik snap dat je het vervelend vind. Het valt trouwens alleen op bij kort haar. Als mijn haar lang is (~2 cm of langer) dan valt het niet op. Hoe is dat bij jou?
Mijn haar is al jaren heel kort, dus ik kan er niet echt op antwoorden.
Momenteel is het uitzonderlijk eens rond de 2 cm en je ziet het toch nog omdat je op die plaatsen meer door het haar kan kijken en elders niet. Ik heb net de indruk dat het minder opvalt als het korter is, omdat je dan overal de hoofdhuid ziet.
duke of nothing is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2007, 17:56   #8
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Zo begon het bij mij ook. Eerste grijze haren kwamen toen ik 22 was. 5 jaar later (ongeveer 1 haarcyclus?) begon het grote haarverlies. Ik vraag me af of dit type haarverlies anders is dan haarverlies dat niet gepaard gaat met vergrijzing. Volgens mij vallen ze nl. wel alletwee onder AGA...
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2007, 18:22   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiTemp Bekijk bericht
Zo begon het bij mij ook. Eerste grijze haren kwamen toen ik 22 was. 5 jaar later (ongeveer 1 haarcyclus?) begon het grote haarverlies. Ik vraag me af of dit type haarverlies anders is dan haarverlies dat niet gepaard gaat met vergrijzing. Volgens mij vallen ze nl. wel alletwee onder AGA...
Ik heb een vriendin die een dusdanige vorm van aga heeft dat ze al een paar jaar haarwerken draagt. Doch zij heeft niet 1 grijze/pigmentloze haar het haar dat ze nog heeft is nog volledig donker, dus het geldt ook lang weer niet voor iedereen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kliniek van Connie Breukhoven (Vanessa): NEW-HAIR / mesotherapie / injectables pindakaas Overige behandelingen 50 30 november 2006 17:48
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Op de koffie... trekdrop Haarproblemen bij vrouwen 86 20 januari 2005 21:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.