Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 december 2006, 23:38   #1
KevinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Berichten: 4
Ik heb inhammen, word ik kaal?

Een goedenavond forum leden,

Ik ben een jongen van 19 en ik zit met een aantal vragen wat betreft kaal worden. Ik ben er onlangs van bewust geworden dat ik toch wel (naar mijn mening) flinke inhammen heb. Nou heb ik een hoop gelezen op dit forum maar ik blijf toch bij een aantal vragen steken..

Mijn meest brandende vraag is: ben ik kalende en is het verstandig om aan proscar te beginnen?

Ik heb een aantal foto's geplaatst van mijn inhammen en zal een aantal feiten opsommen:
-Ik heb weinig haaruitval. Ik lees hier verhalen over hele wasbakken vol e.d. maar ik vind nooit een haar in 't putje oid.. Wel blijven er haren steken in de kam als ik m'n haar kam.
-Er groeien kleine haartjes op m'n haargrens die verschillen van lengte van mijn gewone haar, en van elkaar. (weet niet of dit een goed of een slecht punt is...)
-Ik heb m'n hele leven al een dikke bos haar gehad, mijn haar wordt ook altijd flink uitgedunt bij de kapsalon en dan heb ik nog veel haar. Hierdoor zou ik eigenlijk wat relaxter over m'n haar moeten zijn maar dat ben ik niet
-Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt er op dat ik al bijna m'n hele leven rondloop met een haargrens met inhammen, of dan toch zeker een jaar of 10...
-Een ferme ruk aan m'n haar levert hoogstens 1 á 2 haren op.

Waar ik dus vooral mee zit zijn de inhammen, ik wil absoluut niet dat deze ver-ergeren en dat ik dadelijk met een klein "eilandje" bovenop m'n voorhoofd zit.. Plus dat het me op school op valt dat er een hoop kalende studenten rond lopen en ik wil voorkomen dat ik ook op jonge leeftijd kaal wordt.. (kan niet vroeg genoeg beginnen met tegenmaatregelen is idee...)

Nu ik dit zo na lees en vergelijk met andere posts voel ik me best een aansteller eerlijk gezegd maar ik hoop toch dat ik serieus genomen wordt door de community

EDIT: Ik vergeet nog een (in mijn ogen) belangrijk punt. Mijn vader is kaal, beide opa's waren kaal en ik heb een oom die rond z'n 20ste al kaal was, 2 neven aan dezelfde kant van de familie die ook al kalend zijn in hun 20ste en als ik me niet vergis is een groot deel van m'n overige familie (de mannen) ook kalend
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg links.jpg‎ (51,9 KB, 2505x gelezen)
Bestandstype: jpg rechts.jpg‎ (56,9 KB, 2155x gelezen)
Bestandstype: jpg voor.jpg‎ (66,3 KB, 2757x gelezen)

Laatst gewijzigd door KevinK; 28 december 2006 om 23:43
KevinK is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 00:14   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Natuurlijk neemt men je hier serieus!

Het is voor buitenstaanders moeilijk om te bepalen in welke mate je kalend bent, Kevin. Je foto's laten een mooie bos met haar zien. Die inhammen kunnen een teken van oprukkende mannelijke kaalheid zijn, maar als je die al langer hebt, hoeft dat helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Ik had net als jij altijd al inhammen en afgezien van een paniekaanval rond mijn 18e (die over ging), heb tot mijn dertigste eigenlijk niet echt veel wakker gelegen daarover.

Wat je moet bedenken is dat de hoeveelheid haaruitval niet altijd evenveel zegt over kaal worden. Veel haaruitval met snelle teruggroei is veel minder erg dan weinig uitval met heel weinig teruggroei.

Als je niet gemeld had dat kaalheid (ook op jongere leeftijd) in je familie veel voorkomt, dan zou ik geneigd zijn om te zeggen dat je vooral niet te veel op je haar moet letten en vrolijk door moet gaan met leuke dingen doen in je leven. Zoals het nu is, denk ik dat je nog steeds het beste je niet al te druk kunt maken, maar dat je misschien wat extra waakzaam moet blijven.

Probeer eens wat van de simpele manieren om je haar gewoon gezond te houden (sport, gezond leven, goed eten, goede verzorging) en als je een vaste kapper hebt, vraag hem of haar dan om het eerlijk te zeggen als ie de indruk krijgt dat je haar achteruit gaat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 19:12   #3
KevinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Berichten: 4
Bedankt voor je reactie Ik zal proberen me niet al te druk te maken maar toch een beetje oplettend te blijven
KevinK is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2007, 20:35   #4
Lexxie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 1
Exclamation

Ik heb exact het zelfde als de maker van dit topic. Een volle haardos met wat inhammen, maar in tegen stelling tot hem veel haarverlies. Ik heb dan ook wel lang haar dus ik neem aan dat dat normaal is, vroeger had ik korter haar.

Toch werd ik in 2 weken tijd door 3 personen aangesproken over mijn inhammen. Ik heb er maar is een foto van 5 jaar terug bij gepakt en ik zie een duidelijk verschil. Voorheen een rechte haarlijn over mijn voorhoofd, maar nu dus inderdaad 2 inhammen.

Daar schrok ik toch wel van. 2 vriendinnen vroegen of ik kaal werdt en zelfs de kapper begon erover dat het bovenop wat minder gedekt was. Vervolgens liet hij zijn eigen kruin zien en vertelde met een smile dat het onvermeidelijk was. Beetje zuur toch wel. Wat me op valt is dat ik veel jeuk boven op mijn hoofd heb en niet aan de zijkant. Dit doet me toch echt denken aan een kaal wordend gebeuren... het lijkt net een focking nightmare!

Het verontrust me tering veel, ik ben 23 en kaal staat mij echt no way! Ik denk dat ik zwaar depri ga worden als ik op deze leeftijd kaal ben. Met 40 of 50 okey, dan kan het nog, maar in de 20 echt dus niet.

Ik weet dat mijn oom op 24 of 25 jaar helemaal kaal was, dus het zit in de familie. Mijn broer van 28 echter is totaal niet kaal en heeft ook geen inhammen. Zijn bouw is wel anders die die van mij, dus mogelijk dat hij een ander "set" eigenschappen heeft voor zijn haargroei en dat ik en mijn oom wel dezelfde set eigenschappen hebben...

Ik ga deze week naar de huisarts en met hem spreken of hij advies heeft. Zover ik op transhair kan zien zit ik tussen fase 1 en 2 in. Indien hij er mee eens is dan ga ik een behandeling doen om die inhammen op te vullen. Ik hoop dat ik dan een paar jaar daarmee kan besparen.

Laatst gewijzigd door Lexxie; 14 januari 2007 om 20:39
Lexxie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2007, 23:06   #5
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
19 en 23, heel jong dus. De kans dat jullie niet verder kaal worden dan dit is
echt heel klein.

Jullie hebben nu 2 opties;

- verder gaan met jullie leven en er je niet al te druk om maken.(en je haar kortwieken natuurlijk)

- Of een regime opstellen incl. finasteride natuurlijk en de boel proberen te rekken.


Als het enigszin mogelijk is ga dan voor optie 1.

gr. Jeroen
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 14:19   #6
asdfg
Banned user
 
Geregistreerd: 5 juli 2005
Berichten: 15
ongezond leven kan invloed hebben op de mate van je haarverlies, ik denk dus dat het belangrijk is om gezond te leven enz.
asdfg is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 21:03   #7
JCSF
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 11
Hallo allen,

Ik ben net nieuw hier. Ik ben 25 en daarmee dus niet de jongste (kalende) persoon op deze boards, maar maak me de laatste tijd wel zorgen over mijn haarlijn. Voor zover ik weet heb ik geen last van een uitdunnende kruin of op andere plekken. Mijn haarlijn, de inhammen zeg maar, die zijn wel wat naar achteren getrokken, zoals bij de openener van dit topic. Dat kan normaal zijn, en misschien heb ik dat altijd al zo gehad (het valt me de laatste tijd pas op). Maar toch.. Mijn opa's aan beide kanten werden kaal. Ooms worden kaal en mijn vader is nu ook aan het kaal worden. Ik maak me dus zorgen.
JCSF is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 13:19   #8
KoenJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2008
Berichten: 1
Goede avond

Ik ben 29jaar en ik heb dat ook al heel mijn volwassen leven. Ben nu begonnen met minoxidel 2% en ik moet zeggen dat ik soms de reactie krijg dat mijn haar boven op mijn hoofd serieus dikker is geworden. Ben helemaal niet kaal maar heb ook die inhammen.
Mss kan iemand mij verderhelpen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KevinK Bekijk bericht
Een goedenavond forum leden,

Ik ben een jongen van 19 en ik zit met een aantal vragen wat betreft kaal worden. Ik ben er onlangs van bewust geworden dat ik toch wel (naar mijn mening) flinke inhammen heb. Nou heb ik een hoop gelezen op dit forum maar ik blijf toch bij een aantal vragen steken..

Mijn meest brandende vraag is: ben ik kalende en is het verstandig om aan proscar te beginnen?

Ik heb een aantal foto's geplaatst van mijn inhammen en zal een aantal feiten opsommen:
-Ik heb weinig haaruitval. Ik lees hier verhalen over hele wasbakken vol e.d. maar ik vind nooit een haar in 't putje oid.. Wel blijven er haren steken in de kam als ik m'n haar kam.
-Er groeien kleine haartjes op m'n haargrens die verschillen van lengte van mijn gewone haar, en van elkaar. (weet niet of dit een goed of een slecht punt is...)
-Ik heb m'n hele leven al een dikke bos haar gehad, mijn haar wordt ook altijd flink uitgedunt bij de kapsalon en dan heb ik nog veel haar. Hierdoor zou ik eigenlijk wat relaxter over m'n haar moeten zijn maar dat ben ik niet
-Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt er op dat ik al bijna m'n hele leven rondloop met een haargrens met inhammen, of dan toch zeker een jaar of 10...
-Een ferme ruk aan m'n haar levert hoogstens 1 á 2 haren op.

Waar ik dus vooral mee zit zijn de inhammen, ik wil absoluut niet dat deze ver-ergeren en dat ik dadelijk met een klein "eilandje" bovenop m'n voorhoofd zit.. Plus dat het me op school op valt dat er een hoop kalende studenten rond lopen en ik wil voorkomen dat ik ook op jonge leeftijd kaal wordt.. (kan niet vroeg genoeg beginnen met tegenmaatregelen is idee...)

Nu ik dit zo na lees en vergelijk met andere posts voel ik me best een aansteller eerlijk gezegd maar ik hoop toch dat ik serieus genomen wordt door de community

EDIT: Ik vergeet nog een (in mijn ogen) belangrijk punt. Mijn vader is kaal, beide opa's waren kaal en ik heb een oom die rond z'n 20ste al kaal was, 2 neven aan dezelfde kant van de familie die ook al kalend zijn in hun 20ste en als ik me niet vergis is een groot deel van m'n overige familie (de mannen) ook kalend
KoenJ is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 14:23   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Koen,

Je bent op de goede weg. Wacht het resultaat van die 2% een half jaar lang af om te kunnen beoordelen of je op 5% moet overschakelen.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 13:30   #10
Jerry112
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1
Hallo allemmaal,

Ik kamp de laatste tijd ook met inhammen.
het ergste is dat ik pas 16 ben en nog op school zit. Als ik 30 was geweest
had ik me er wel bij neergelegd, maar ik ben pas 16 en heb een haargrens van een 40 jarige. Momenteel is het nog niet zo heeel erg maar mijn de inhammen maken mijn voorhoofd wel een stuk groter....Ik ben bruin en heb kroes haar en ik zag laatst een foto van een bruiloft dat ik mijn haar zo had gemillimeterd met van die contouren er in mooi recht en als ik dat nu doe zie ik die de lijn naar binnen maken. Ik vind het geen gezicht op je 16e.
Op mn werk was er een jonge die me niet geloofde dat ik 16 was en tegelijkertijd keek hij naar mn haar. Ook krijg ik hier en daar de reactie van jij hebt een haarlijn die zo naar binnegaat... je lijkt op ''vegeta'' ( een tekenfiguur). Ik snap dat ik nog niet helemaal kaal ben en dat men hier misschien denkt dat ik me aanstel maar als je op de middelbareschool zit en iedereen loopt rond met een ''normale'' haarlijn voel je je wel erg onzeker.
Mijn vraag is: kan ik mijn oude haarlijn ooit nog terug krijgen. Nogmaals het is nog niet heeel erg maar het zit er echt aan te komen. of is het misschien e en optie om HT of een haarwerkje te nemen... Ik ben echt radeloos, en wil eigenlijk vragen wat het beste is wat ik kan doen?

Hoop serieus genomen te worden.

Met vriendelijke groet,
....
Jerry112 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 17:18   #11
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry112 Bekijk bericht
Hallo allemmaal,

Ik kamp de laatste tijd ook met inhammen.
het ergste is dat ik pas 16 ben en nog op school zit. Als ik 30 was geweest
had ik me er wel bij neergelegd, maar ik ben pas 16 en heb een haargrens van een 40 jarige. Momenteel is het nog niet zo heeel erg maar mijn de inhammen maken mijn voorhoofd wel een stuk groter....Ik ben bruin en heb kroes haar en ik zag laatst een foto van een bruiloft dat ik mijn haar zo had gemillimeterd met van die contouren er in mooi recht en als ik dat nu doe zie ik die de lijn naar binnen maken. Ik vind het geen gezicht op je 16e.
Op mn werk was er een jonge die me niet geloofde dat ik 16 was en tegelijkertijd keek hij naar mn haar. Ook krijg ik hier en daar de reactie van jij hebt een haarlijn die zo naar binnegaat... je lijkt op ''vegeta'' ( een tekenfiguur). Ik snap dat ik nog niet helemaal kaal ben en dat men hier misschien denkt dat ik me aanstel maar als je op de middelbareschool zit en iedereen loopt rond met een ''normale'' haarlijn voel je je wel erg onzeker.
Mijn vraag is: kan ik mijn oude haarlijn ooit nog terug krijgen. Nogmaals het is nog niet heeel erg maar het zit er echt aan te komen. of is het misschien e en optie om HT of een haarwerkje te nemen... Ik ben echt radeloos, en wil eigenlijk vragen wat het beste is wat ik kan doen?

Hoop serieus genomen te worden.

Met vriendelijke groet,
....
Om aan de medicijnen of HT te beginnen, vind ik je nog veel te jong.

Misschien is er wat anders aan de hand met je, en zou je er wellicht verstandig aan om naar de huisarts te gaan, die je eventueel door kan sturen naar de dermatoloog voor verder onderzoek.


Succes!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2010, 18:08   #12
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Gooi alle redbull/cola/frisdrank weg en ga aan de groene thee.

In het begin is het vies maar als je het maar genoeg blijft drinken ga je het op een gegeven moment lekker vinden.

Fina + minox is ook aan te raden
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 22:08   #13
KevinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Berichten: 4
Goede avond

Hallo, ik heb dit topic bijna 6 jaar geleden gestart. Ik ben rond die tijd naar een dermatoloog geweest en heb toen finastride voorgeschreven gekregen. Ik heb toen ook een paar maanden minoxidil 2% gebruikt, maar daar ben ik snel mee gestopt wegens jeuk.

Van de pillen heb ik nooit bijwerkingen ondervonden, en ben sinds kort weer aan de minoxidil (ander merk, jeuk ging na een week of wat over) en wat vitaminen.

Ik wilde m'n situatie met nu eens vergelijken en dacht terug aan dit topic. Ik heb een paar foto's bijgevoegd van de huidige situatie (haar is nu een paar mm).

http://imageshack.us/a/img834/7131/foto1k.gif

Ik post bijna nooit maar heb de afgelopen jaren toch wel veel gelezen en veel gehad aan de posts op dit forum. Ik ben dankbaar voor de adviezen die ik (indirect) gehad heb van de users op dit forum, ik denk dat ik in ieder geval kan stellen dat ik de afgelopen jaren niet achteruit gegaan ben, iets waar ik erg blij mee ben .

Als kantnoot wil ik wel kwijt dat ik niet zeker ben of dit 'resultaat' alle stress en sores waard is. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet naar mijn haarlijn kijk in een spiegel en niet aan het "probleem" wordt herinnerd. Om het hypocriet te stellen zou ik anderen eigenlijk misschien eerder aanraden kaalheid te accepteren en verder te leven, het is tenslotte maar haar, zegmaar.

Groeten, Kevin
KevinK is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 6 maart 2010 00:56
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 16:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 03:14
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 22:28
Geen inhammen, maar toch kaal? Jef_alberts AGA - Algemeen 6 19 maart 2004 02:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.