Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 maart 2005, 19:07   #1
meisje20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 2
Hallo allemaal ik ben nieuw!

Hallo allemaal!

Wat ben ik blij dat ik dit forum ontdekt heb! Al jaren zit ik met dit probleem....dacht altijd dat ik gek was en zeker dat ik de enige was! Fijn om te weten dat het niet zo is!!
Ik ben 20 jaar en trek zeker al een jaar of tien. Gek genoeg zijn er gelukkig geen kale plekken op mijn hoofd zichtbaar. Wel is mijn haar er een stuk dunner op geworden....van mijn mooie dikke krullen is nog maar een klein bosje over . Nu heb ik het geluk dat door mijn krullen mijn dunne haar niet opvalt, er zit zoveel volume in!
Maar ja ik WIL en GA vandaag stoppen met plukken! Dit heb ik al zo vaak tegen mezelf gezegt maar dit had steeds geef effect. Dit keer wordt het hopelijk anders, heb nu immers de stap gezet om er op dit forum over te praten!
Ik heb nog even een vraagje hebben jullie misschien tips om het plukken zo veel mogelijk te voorkomen. (doe het vooral bij ontspanning als ik het niet door heb, eet soms zelf wel eens de wortels op)
In ieder geval bedankt!

een meisje van 20.
meisje20 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 19:19   #2
Annebeth
HaarWeb lid
 
Annebeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Bergen (vlakbij Alkmaar, ik verhuis van de zomer naar Almere)
Berichten: 23
Hoihoi
Ik ben hier ook net nieuw. Ik heb wel al heel wat ideeen opgedaan en verder heb ik zelf nog wat verzonnen: een draadje wol rond je staart (wel lang) waar je aan kan plukken en wat je ook langs je lippen en gezicht kan kriebelen.

Maar voor iedereen werkt weer iets anders heb ik gemaakt. In ieder geval veel succes, ik herken je in het verhaal (over je wortels en over eens mooi haar, hoewel ik denk dat dat wel weer goed kan komen hoor) en ik ga proberen om ook hier en NU te stoppen

Liefs
Annebeth
__________________
Give some to the gods of all that you have, for they can give you there blessing, or they can cut you in half!
Annebeth is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 20:45   #3
meisje20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 2
hey thanx voor je reactie en je tip!!!

Heb net gelezen dat het ook kan helpen om pleisters te plakken op je vingers om het trekken te voorkomen, dus...dat heb ik nu gedaan.
Ga jouw tip nu ook uitproberen!!
Bedankt.
meisje20 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 22:07   #4
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi meisje20
welkom op ons forum Blij dat je ons gevonden hebt. ik hoop dat je veel aan het forum zult hebben, maar dat denk ik wel. Zoals je misschien al wel gezien hebt kan je hier je verhaal kwijt, vragen stellen, antwoorden vinden etc. Voor de meeste van ons geldt helaas dat we (bijna) elke dg zeggen: en nu stop ik...maar helaas, een dag later, weer mislukt. Maar wanhoop niet want er zijn ook mensen bij die het wel lukt het is niet hopeloos ook al lijkt het soms wel zo. Bewustwording van je probleem en er over kunnen praten zijn in elk geval een stap in de goede richting. Ik hoop dat het jou ook zal helpen maar dat denk ik wel. In elk geval erg moedig van je om deze stap alvast te zetten en erbij te zetten bijvoorbeeld dat je de wortels soms ook opeet. Ikzelf trek al 20 jaar, het laatste jaar met twee keer twee maanden een stopperiode (het kan!!). Ik trek hoofdhaar enja, ik eet ook de wortels op, sterker nog, de hele haar en dat geldt ook voor mijn schaamhaar helaas. Kortom, ook al dacht je dat, je bent niet de enige en zeker niet gek hoor! Je hebt alleen een beetje minder geaccepteerde tic zeg maar...zoals nagelbijten zeg ik dan maar.

Ik hoop dat je veel aan ons forum zal hebben en nogmaals welkom!!

Groetjes

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo, ik ben nieuw :) Annebeth TTM - Algemeen 8 20 maart 2005 01:44
Hallo Allemaal Duplo TTM - Algemeen 2 27 december 2004 18:11
hallo weer een nieuw lid erbij bassline AA - Algemeen 3 7 april 2004 20:49
hallo allemaal debje23 Haarproblemen bij vrouwen 4 23 oktober 2003 05:52
Hallo allemaal! Ik ben nieuw. Sarah W. TTM - Algemeen 9 31 mei 2003 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.