Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2005, 19:06   #1
peter1970
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 1
hallo allemaal

hallo, allemaal, mijn naam is peter en zit dus in hetzelfde schuitje als jullie. Het lijkt wel alsof er minder mannen TTM hebben als ik het forum overlees.

Mij even voorstellen, ik trek al sedert mijn 14de, dus al meer dan 20 jaar (al zo'n lange tijd !!), en alleen mijn hoofdhaar. De meest erge periode was deze rond mijn 16de, ik trok toen alsof het mijn lieve lust was : gevolg : plukken haar verdwenen, echte gaten in mijn kapsel, en dit maar voor de buitenwereld proberen te verdoezelen. Een ramp in mijn puberteit. De laatste vijf jaren is het plukken wat minder : mijn kapsel is terug normaal (het heeft wel wat geduurd want ik hield het bij !), maar stressvolle momenten zijn toch nog steeds moeilijk. Mijn methode om dit te onderdrukken is steeds iets anders gaan doen, zodat ik geen tijd heb om te trekken, en dit helpt wel. Doordat mijn kapsel terug is gegroeid heb ik ook meer zelfvertrouwen gekregen en ben ik beginnen aan mijn uiterlijk te werken (sport e.d.). Eindelijk ben ik nu op het punt gekomen dat ik mij goed in mijn vel voel.

Groetjes,
Peter
peter1970 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 21:47   #2
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hey Peter,
welkom hier op onze site! Fijn dat je ons gevonden hebt,en ja inderdaad,je bent als man zijnde niet de enige,maar wel een van de weinige. Als ik zo je verhaal lees,heb ik het idee dat je jezelf al aardig op de goede weg hebt gezet! Het is zeker een van de meest effectieve manieren,om bij trekdrang 'gewoon' iets anders te gaan doen. Zelf heb ik ook al een hele tijd TTM,bijna 34 jaar. Bij mij is het op mn 2de begonnen,ik ben kaal geweest,nu heb ik weer een aardige bos haar tot op de schouders,maar zaterdag gaat alles eraf. Momenteel ben ik weer teveel aant plukken,doort mn haar kort te doen hoop ik het wat moeilijker te maken(minder houvast he).
Lees wat rond hier,plaats wat je kwijt wilt. Wie weet wat we elkaar nog kunnen leren!

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2005, 00:02   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Welkom Peter,
Kijk eens aan, nieuw op dit forum en al meteen felicitaties... gelukkige verjaardag!
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal ik ben nieuw! meisje20 TTM - Algemeen 3 29 maart 2005 22:07
Hallo Allemaal Duplo TTM - Algemeen 2 27 december 2004 18:11
hallo allemaal debje23 Haarproblemen bij vrouwen 4 23 oktober 2003 05:52
hallo allemaal! Yet TTM - Algemeen 13 25 juni 2003 09:47
Hallo allemaal! Ik ben nieuw. Sarah W. TTM - Algemeen 9 31 mei 2003 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.