Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juni 2019, 01:11   #1
Gerritm
GM93
 
Geregistreerd: 11 maart 2019
Berichten: 24
Geslacht:
Haartransplantatie in september bij BeauClinic 1400 grafts

Hallo allemaal,

Doordat (al) twee vrienden van mij een haartransplantatie in Turkije zijn ondergaan heeft voor mij de drempel aanzienlijk verlaagd om ook een stap te zetten richting het informeren naar een haartransplantatie. Ondanks dat die vrienden van mij in Turkije zijn geweest voor een haartransplantatie ben ik gewoon gaan zoeken in Nederland. Waarom in Nederland? Ik heb me laten leiden door mijn gevoel. Naar mijn mening is in Nederland vrij veel en ook goed geregeld dus waarom zou het op gebied van haartransplantaties niet zo zijn? De stap om naar Turkije te reizen vind ik te groot en lees vooral dat er te veel grafts worden gezet in één dag wat weer kan leiden tot ongewenste resultaten, informeren vanaf het internet is sowieso een dingetje. Maar goed, dat zijn woorden van een ander en mijn gevoel is wat telt. Net zoals iedereen zegt dat het niet nodig is een HT maar alles in mij zegt van wel wanneer ik in de spiegel kijk. Sneu maar het is de waarheid.
Ik vind het ook erg lastig om het te vertellen op het werk. Voor sommige is het waarschijnlijk nog taboe of zullen ze het niet nodig vinden omdat ze mij altijd al met inhammen kennen. Lastig, maar zodra ik de stap zet zal het ook wel weer worden geaccepteerd. Nu nog de stap zetten…

Eerst mijn situatie, ik heb inhammen. Op elke foto die wordt genomen is het eerste waar ik naar kijk naar die kale plekken op mijn hoofd. Zo'n mooie foto maar mijn inhammen maakt het een foto die ik liever niet meer wil zien. Triest eigenlijk maar ik voel me dan gewoon 'klote'. In het midden (tussen mijn inhammen) heb ik dus nog een goed 'bos'. Waar ik dus een beetje bang voor was is dat het resultaat zal tegenvallen en dan bedoel ik voornamelijk bij mij dat er een erg groot verschil zal zijn tussen mijn bestaande 'bos' en het getransplanteerde haar, dus de dichtheid.

Ik ben bij twee klinieken geweest, zij hadden de hoogste score en de meeste reviews op het internet. Transhair en BeauClinic.

04-05-2019 op bezoek bij Transhair, mooie kliniek in het rustige Vlijmen. Daar heb ik gesproken met min of meer een 'salesman'. Veel theorie over waarom mijn haar uitviel en allerlei middelen werden genoemd om het tegen te gaan. De 'FUT' methode werd ook genoemd wat ik nogal opmerkelijk vind. Doordat ik mij al had ingelezen wilde ik sowieso een 'FUE' behandeling. Na het gesprek was ik super enthousiast maar na een nacht slapen begon ik weer te twijfelen en vroeg ik me van alles af. Door al mijn vragen zocht ik bevestiging dus heb ik transhair een mail gestuurd over mijn bovengenoemde dilemma (of er (dichtheid)verschil zal zijn tussen mijn bestaande haar en het getransplanteerde haar). Helaas geen reactie gehad maar op een mail met als onderwerp de prijs wel een reactie. Minpunten dus.

31-05-2019 op bezoek bij BeauClinic, het consult heb ik niet bij de kliniek zelf gehad maar in Zwolle, voor mij de kortste afstand en goed genoeg. Keuze maak je zelf waar je het consult wil dus ik vond het geen minpunt. Mijn afspraak bleek tijdens het voorstellen met de directeur te zijn wat me een goed gevoel gaf want het is de directeur, logisch toch? Maar goed, het was een fijn en informeel gesprek. Hij liet voorbeelden zien van zijn eigen HT, het was een vergelijkbaar situatie als wat ik heb en zijn resultaat zag er goed uit. Geen verschil in dichtheid en ik mocht zelfs onderzoeken of ik littekens of iets dergelijks kon vinden. Niet het gebruikelijke denk ik maar het bouwt wel een vertrouwen op. Ook hier erg enthousiast vertrokken.

In beide gesprekken was mijn vriendin erbij. Een aanrader om iemand mee te nemen want het later relativeren is echt top en het helpt bij een keuze maken.

04-06-2019 de keuze is gemaakt en ik zal in de eerste week van september bij BeauClinic mijn haartransplantatie ondergaan. Super spannend! Meteen nadat ik van BeauClinic de bevestiging had ontvangen ben ik het voorzichtig gaan vertellen aan mijn collega's, dit vond ik erg moeilijk. Wat gaan ze van je vinden? Wat voor mij persoonlijk iets groots is, kan voor hen iets kleins zijn. Aan een aantal collega's heb ik het verteld en ze reageerden positief. Veel minder erg dan dat ik me had voorgesteld. Op het werk lopen er natuurlijk meer collega's rond en zij zullen waarschijnlijk schrikken bij mijn terugkomst, spannend maar om eerlijk te zijn heb ik weinig zin in hun reacties. Hoe hebben jullie dit ervaren? Hoe hebben jullie er normaal bij kunnen zitten op kantoor of hoe hebben jullie het gedaan wanneer je naar klanten moest?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties! Deze forum heeft me veel geholpen dus vandaar mijn eigen input voor de lezers!

Succes bij het maken van jullie keuze!
Gerritm is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2019, 12:06   #2
meneernieuwhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Ik ben zelf half mei bij BeauClinic geweest, ik ben nu drie weken verder en kan je zeggen dat ik de dag daar super vond geregeld, neem de documenten goed door zodat je niks te kort komt aan informatie en aan de voorbereiding.

Neem een weekje vrij na de transplantatie, twee als je er genoeg hebt. Als je terug komt zijn dan de korsten bijna zeker weg, dat was bij mij in elk geval wel het geval, en zover ik lees is dat redelijk normaal. Verder zullen de reacties wel meevallen, je maakt het voor jezelf groter dan het is, dat deed ik ook en ik kreeg eigenlijk alleen maar positieve reacties. Niet alleen op kantoor, maar ook daar buiten.

Ik heb zelf nog de eerste paar dagen geen afspraken gepland met klanten, maar dat was achteraf niet nodig. De klanten die ik daarna heb gezien, vroegen alleen maar “nieuw kapsel voor de zomer?”.

Heel veel succes de komende maanden en maak je vooral niet druk.
meneernieuwhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2019, 14:18   #3
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Thanks voor je post! Ben wel benieuwd naar je huidige haarsituatie. Zou je iets van foto's kunnen posten?
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2019, 17:29   #4
meneernieuwhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Oops, ik had het verkeerd begrepen

Laatst gewijzigd door meneernieuwhaar; 8 juni 2019 om 20:45 Reden: Verkeerd
meneernieuwhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2019, 19:47   #5
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Bedoelde eigenlijk Gerritm. Desondanks jij ook bedankt natuurlijk!
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2019, 20:45   #6
meneernieuwhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Bedoelde eigenlijk Gerritm. Desondanks jij ook bedankt natuurlijk!
Ik dacht dat Gerrit het vroeg, excuus
meneernieuwhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2019, 21:11   #7
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneernieuwhaar Bekijk bericht
Ik dacht dat Gerrit het vroeg, excuus
Haha, geeft niet natuurlijk.
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2019, 21:17   #8
Gerritm
GM93
 
Geregistreerd: 11 maart 2019
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Thanks voor je post! Ben wel benieuwd naar je huidige haarsituatie. Zou je iets van foto's kunnen posten?
In de bijlage vind je mijn huidige haarsituatie (als het plaatsen lukt). De foto’s zijn gemaakt tijdens het consult. De getekende lijn is niet persé hoe het zal gaan worden, dit wordt op de behandeldag besloten.

Bedankt voor je reactie!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg AE95CA40-C9FA-4236-9D23-8C844699C928.jpg‎ (81,7 KB, 1193x gelezen)
Gerritm is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2019, 21:24   #9
Gerritm
GM93
 
Geregistreerd: 11 maart 2019
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneernieuwhaar Bekijk bericht
Ik ben zelf half mei bij BeauClinic geweest, ik ben nu drie weken verder en kan je zeggen dat ik de dag daar super vond geregeld, neem de documenten goed door zodat je niks te kort komt aan informatie en aan de voorbereiding.

Neem een weekje vrij na de transplantatie, twee als je er genoeg hebt. Als je terug komt zijn dan de korsten bijna zeker weg, dat was bij mij in elk geval wel het geval, en zover ik lees is dat redelijk normaal. Verder zullen de reacties wel meevallen, je maakt het voor jezelf groter dan het is, dat deed ik ook en ik kreeg eigenlijk alleen maar positieve reacties. Niet alleen op kantoor, maar ook daar buiten.

Ik heb zelf nog de eerste paar dagen geen afspraken gepland met klanten, maar dat was achteraf niet nodig. De klanten die ik daarna heb gezien, vroegen alleen maar “nieuw kapsel voor de zomer?”.

Heel veel succes de komende maanden en maak je vooral niet druk.
Bedankt voor je reactie! Ik besef ook dat ik het voor mezelf groter maak dan dat het is. Dat merk ik vooral door de reacties van iedereen. Ze zijn allemaal wel positief en begripvol! Ik heb na de behandeldag drie weken vakantie, dus kan in alle rust herstellen. Succes verder met het herstel en let it grow!
Gerritm is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2019, 23:39   #10
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
1400 grafts is in mijn optiek weinig. Welke dichtheid heb je gekozen ?
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2019, 23:44   #11
Gerritm
GM93
 
Geregistreerd: 11 maart 2019
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
1400 grafts is in mijn optiek weinig. Welke dichtheid heb je gekozen ?
40 tot 50 grafts per cm2. Bij transhair beloofde ze 30-35 grafts. Directeur had ik als voorbeeld en zijn dichtheid vond ik super.

Laatst gewijzigd door Gerritm; 9 juni 2019 om 23:47
Gerritm is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2019, 12:07   #12
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Het zijn op zijn minst 2 driehoeken met zijden van 4 en 10, dus 20cm2 per kant. Dan kom ik uit op 40cm2 x 45 (gemiddeld) = 1800 grafts. Dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met de verweving op de huidige haarlijn waar ook zeker nog 150 grafts per kant in gaan. dan komt ik op 2100 grafts.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2019, 21:09   #13
Gerritm
GM93
 
Geregistreerd: 11 maart 2019
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Het zijn op zijn minst 2 driehoeken met zijden van 4 en 10, dus 20cm2 per kant. Dan kom ik uit op 40cm2 x 45 (gemiddeld) = 1800 grafts. Dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met de verweving op de huidige haarlijn waar ook zeker nog 150 grafts per kant in gaan. dan komt ik op 2100 grafts.
Bij transhair lieten ze me weten dat ik tussen de 1300 en 1400 grafts nodig zou hebben. BeauClinic gaf ook 1400 grafts aan en er meer geplaatst zou worden mocht dat nodig zijn (dat wordt door de arts bepaald voor de behandeling?). Een foto is sowieso niet op schaal en lastiger te beoordelen. Voor de behandeling zal ik het eens voorleggen of er meer nodig zijn aan de arts maar ik vertrouw op hun expertise.

Bedankt voor je reactie!
Gerritm is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2019, 11:35   #14
Gerritm
GM93
 
Geregistreerd: 11 maart 2019
Berichten: 24
Geslacht:
Bijna twee maanden geleden

Hallo allemaal,

6 oktober is het in totaal twee maanden geleden dat ik een haartransplantatie ben ondergaan bij BeauClinic. De dag zelf ging super, weinig pijn en ook al lig je veel, de dag ging voor mijn gevoel nog vrij snel. Ik denk dat de meeste wel hebben gelezen hoe de behandeling te werk gaat dus dat zal ik jullie dan ook besparen. Over het personeel en de behandeling zelf ben ik zeer tevreden over. Ik had Martin gesproken tijden het consult en mocht nu Freek ontmoeten, ook dit voelde goed. Je kon een goed formeel gesprek houden dus je voelt je dan ook sneller op je gemak. Over het resultaat kan ik natuurlijk (nog) niets zeggen want dat is pas na een jaar te beoordelen.

Na de behandeling mocht ik dan weer lekker naar huis om goed te herstellen. Ik had ook twee weken vrij genomen van het werk want rust leek me wel fijn en achteraf gezien ook wel nodig. Zodra ik te veel deed merkte ik dat ik een bepaalde druk op mijn hoofd kreeg waardoor ik wist dat ik ook echt moest gaan liggen. Het is ook echt een aanrader om gewoon paracetamol en ibuprofen te nemen zoals voorgeschreven. Denk ook niet van ‘hé ik voel niks dus het zal wel oke zijn’. Dit komt dus door de medicatie dus houdt het gewoon vol zoals het is geadviseerd. Ik vergat sommige dagen om mijn medicijnen te slikken en dan voelde ik de pijn opkomen. Op het getransplanteerde gebied heb ik geen jeuk gehad, alleen in het donorgebied.

In het geïmplanteerde gebied had ik veel korte haren, want die worden namelijk met het haarzakje mee getransplanteerd. Ze bleven langer zitten dan werd gezegd in het plan die ik van BeauClinic had gekregen. Helaas vielen ze er vooralsnog uit. Doordat de haartjes uitvallen kreeg ik snel een vertekend beeld van hoe mijn resultaat eruit komt te zien.

Na twee maanden is er al best aardig wat teruggekomen, ik ben er super blij mee want in het plan staat namelijk dat het pas begint te groeien na ongeveer 5 maanden. Ik zit nog geen eens op twee maanden en je kan goed zien dat het groeit. Toch blijft er een onzeker gevoel over me heen komen omdat je jezelf toch afvraag, is dit het? Komen er nog wel meer haartjes? Wat nou als er op dit plekje niks groeit? Te veel vragen en ze zijn allemaal negatief. Dat het nu al groeit i.p.v. over 5 maanden is al snel vergeten. Ik denk er vaak aan om BeauClinic te contacten omdat ik met bepaalde vragen zit maar die kan ik zelf ook beantwoorden. Het is namelijk nog kort dag en het zou pas groeien na 5 maanden, zo is het gewoon. Hoe dan ook, je wil gewoon graag zekerheid, althans ik.

Mocht je vragen hebben, reageer dan hieronder i.p.v. privé, meerdere kunnen namelijk dezelfde vraag hebben.

Een foto in de week na de behandeling is toegevoegd.

Bedankt voor het lezen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto na de behandeling.jpg‎ (61,8 KB, 889x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gerritm; 1 november 2019 om 10:33
Gerritm is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2019, 18:25   #15
dusmaardus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Beste,

Ben benieuwd hoe het er nu uitziet, maatje van me is vandaag bij Beau geweest
dusmaardus is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.