Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 januari 2002, 21:04   #76
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
kijk es ff naar deze link :


http://www.hairlosshelp.com/html/DutasterideUpdate.cfm


Midden op de pagina staat een duta werkings figuur. Let ff op de pijlen...de groene voor fina en de rode voor duta.

Voor prostaat zijn deze pijlen vrijwel gelijk.

Maar voor haar miniauturisering is de duta pijl indrukwekkend groter. ( dus het gaat de haar miniauturisering vele malen beter tegen dan fina )

Misschien heeft dit wel een rede.....Kennelijk is duta echt goed...veel beter dan fina.Neem ik aan. Glaxo gaat niet liegen op een wetenschappelijke presentatie


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2002, 05:51   #77
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Cool Hmmm... dan post je 's een keer wat...

Hoi allemaal

Laat ik er nog even duidelijk bijzeggen, het plaatje is weliswaar gephotoshopt, maar alleen om van 2 plaatjes 1 te maken, verder heb ik er toch echt nix aan veranderd. Verder kom je overal waarden tussen de 60 en 70% tegen als onderdrukkingsfactor van DHT door Finast (web en nieuwsgroepen). Dus of sommigen lezen c.q. interpreteren verkeerd of hebben toevallig net de verkeerde bronnen te pakken. Zie ook het vergelijkingsplaatje met Duta via de laatst opgegeven link door Rocco.

Voor de prostaat mogen de resultaten gelijk zijn, als het goed is biedt het medicament juist voor prostaatproblemen belangrijke verbeteringen. Immers wordt het daarvoor ontwikkeld en niet voor haarproblemen, dat is vooralsnog even bijzaak. Uiteraard wel een heel significante uiteraard, gezien het economisch wereldpotentieel :-)

Anoniem, vaak verdwijnen bijwerkingen na voortdurend gebruik met een paar maandjes, maar niet altijd (volledig). Zo komt het geregeld voor dat je toch een wat verminderd libido hebt bijvoorbeeld. In dat geval dus minder drang naar sex of meer moeite doen met een andere anti-androgeen. Net als met het aanbrengen van minox, helaas het is niet anders, soms moet je er wat meer voor over hebben.
Toch vind ik persoonlijk de extra moeite van minox wel meevallen hoor, ik sproei 2x per dag en da's eigenlijk zo gedaan. Om de dag je haren wassen, wordt het niet te stug en tegelijkertijd geeft de minox wat meer volume/stevigheid aan je haar (althans met de variant van Regrowth die niet vettig is).
Jammer dus in mijn ogen dat je met minox gestopt bent, want als het aanslaat kan het toch behoorlijk schelen in hoeveelheid haar terwijl je uiteraard de extra haar (offset t.o.v. de 'baseline') na het stoppen weer redelijk rap verliest, maar misschien ben je dat station dus al volledig gepasseerd. Scheelt wel geld aan de andere kant...
Verwacht niet teveel van zink (en vitamine-C voor de opname), zie het meer ter ondersteuning van een ander haargroeimiddel.

Wat betreft minder bijwerkingen bij lagere doses, misschien dat het scheelt, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. Aan de ene kant neig ik naar het idee 'of het werkt (met bijwerkingen), of niet' (dus na stoppen moet het zeker wèl verdwijnen; volgens mij houdt het verband met de mate van onderdrukking van serum-DHT), anderzijds kan het zijn dat de ene persoon gevoeliger is dan de ander, wat wellicht ook een reden voor MSD/Glaxo is geweest om de dosering niet op 0,5 te zetten maar op 1mg voor Propecia/haaruitval. Het is heel jammer wat dat betreft dat de inwerkingstijd van Finast zo lang is, zodat je pas doorhebt dat het minder of niet meer zou werken na een maand of 3-6.
Toch is de dosis behoorlijk ruim, dus je kunt misschien een proefje wagen. Moet je niet ook gelijk in die periode met wat anders aan de gang gaan natuurlijk, want anders weet je nog niets. Als de bijwerkingen te ernstig zijn, zou ik evenwel overgaan op spironolactone, dat vrijwel zeker net zo goed werkt, echter zonder de specifieke bijwerkingen van Finast, doch wat net als minox voor uitwendig, lokaal gebruik is.
__________________
Groeten,


Cid
Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2002, 13:31   #78
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi allen....


Zijn hier nog mensen die 2 of meer jaren 1mg fina gebruiken?. Ik gebruik nu bijna 2 jaar fina , maar mijn haarlijk begint weer weg te trekken. Op andere forums hoor ik van anderen dat ze na enig tijd wederom weer haar verlies hadden met 1 mg fina. Gebruik van 5 mg zou dan de uitval weer doen stoppen. velen gebruiken nu 5 mg....sommigen gebruiken zelf 2 x 5 mg = 10 mg per dag. Merck kan blijven zeggen dat gebruik van 1 mg of meer geen effect heeft...maar de gebruikers die kunnen het zelf beter weten. Ik kan alleen niet aan proscar komen. Huisarts wil het me niet voorschrijven. Weet iemand van jullie of dr Boersma dit wel voorschrijft. En wat moet ik dan tegen hem zeggen. Moet ik gewoon zeggen dat ik 5 mg per dag wil gebruiken of moet ik liegen voor bestwil en zeggen dat ik uit finaciele omstandigheden proscar wil gebruiken gedeeld in 5 stukjes?


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2002, 14:59   #79
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Rocco,

Begrijp ik uit je woorden dat Merck beweert dat 1 mg Finasteride geen haaruitval remt? Heb je de afgelopen 2 jaren Propecia gebruikt?

Ik gebruik nu al meer dan 3 jaren Finasteride, maar ik heb toch echt het idee dat het bij mij de kaalheid vertraagt of zelfs remt. In ieder geval Boersma is een dermatoloog, als hij vaststeldt dat je aan AA lijdt, dan zal hij je Proscar voorschrijven, zo niet dan moet je daarom zelf verzoeken.
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2002, 15:15   #80
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Alons,


1 mg remt inderdaad de haaruitval. Maar na een tijd gaat de effectieviteit sterk achteruit. Het schijnt afhankelijk van je lichaam te zijn. Mijn haren beginnen beetje bij beetje weer te verloederen. Anderen hebben dit ook gehad , zeggen ze, daarom zijn ze overgegaan op 5 mg. Dit maakte hun uitval weer stabiel. Ik wil dit ook gaan doen TOTDAT Duta uit is. Zo niet ga ik ook 10 mg fina gebruiken.,als VELEN zeggen dat het bij hen vele malen beter werkt dan 1 mg.Onthou wel dat er een verschil is van + - 10 % extra blocking van dht tussen 1 mg en 5 mg. Dit kan VEEL verschil uitmaken .

Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2002, 20:16   #81
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
proscar

Rocco,

Proscar kun je makkelijk via internet bestellen. Zelf heb ik goede ervaringen met www.inhousepharmacy.com. Nog beter is om tijdens vakantie het nuttige met het aangename te verenigen. Vorig jaar was ik in Portugal en daar kreeg ik het (zonder recept) zonder probleem. Dit jaar ga ik naar Spanje waar de apotheken ook niet zo moeilijk zijn om weer een jaarvoorraad (proscar of wie weet zelfs dutasteride) te kopen.

Overigens zou ik je dosering wat matigen. Waarom niet 1/2 proscar per dag of 4 hele per week. Na 6 maanden kun je altijd zien of je meer nodig hebt. Je gezondheid staat toch zeker voorop!
Zie trouwens ook mijn post over L-Lysine: wellicht een nuttige aanvulling!

Ik geloof niet dat Boersma jouw een hele proscar per dag zal voorschrijven. Wel lijkt het mij in jou geval zinnig om hem op te zoeken, nu je van mening bent dat propecia niet meer 100 %werkt. Per slot van rekening is hij de expert bij uitstek.

Of mischien moet je een HT gaan overwegen. Ik denk dat het bestrijden van kaalheid (vroeg of laat) altijd een combinatie zal zijn van medicijnen en een HT. Zelfs nu dutasteride voor de deur staat.

Succes met de strijd Rocco.

Groet,
THOMAS
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2002, 03:38   #82
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Of zullen we gelijk naar de 50 mg... ?

Rocco,

Slecht idee. Overdosering c.q. teveel is nooit goed. Ik vraag me af of het het waard is ernstige gezondheidsklachten op ander vlak te krijgen, alleen maar om iets te proberen te stoppen dat uiteindelijk toch niet te stoppen zal blijken (althans niet op die manier). Beetje kortzichtig ook om de jarenlange studies die eraan gewijd zijn in twijfel te trekken vanwege geruchten via zo'n onpersoonlijk medium als internet. Beetje Amerikaanse praktijken.
Andere voorbeelden zijn overdosering van Minoxidil, dat je in Amerika ook in 12½% en geloof zelfs tegenwoordig nog hoger kunt krijgen; later bleek dat dat juist weer haaruitval veroorzaakt i.p.v. de beoogde haargroei. Ander voorbeeld: iedere dag je haar wassen uit angst voor terugdringende DHT van de oppervlakte van de hoofdhuid de haarvaten weer in. Hiermee verstoor je in ernstige mate de natuurlijke balans van bacteriên op de hoofdhuid waardoor de weerstand wordt verkleind en de kans op huidaandoeningen als seborrisch exceem (dermatitis) aanzienlijk groter wordt.
Geen wonder dat geen arts je met zo'n intentie nog Proscar of iets anders zal voorschrijven.
Overigens zijn er meerdere artsen in NL en je kunt ook altijd naar een verwijzing vragen voor een consult bij een dermatoloog, die iets beter nog weet wat er wel en niet aan te doen valt.
Misschien heb jij en evt. anderen last van opgebouwde resistentie: probeer dus wat anders, da's de enige weg.
Doe dit geleidelijk aan (af- en opbouwen van dosering) en probeer het na een jaartje weer 's met Proscar of evt. Dutasteride.
__________________
Groeten,


Cid
Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2002, 10:45   #83
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He rocco, als ik jou was zou ik weer een afspraak maken met Boersma, omdat hij het blijft volhouden dat je zodra met finas start die haren behoud die je op dat moment bezit, en dat is bij jouw dan niet het geval!!!
Hierbij kun je gelijk vragen over duta.
Boersma heeft ook tegen mij gezegd dat als je een hogere dosering neemt het niet meer help dan 1mg!
spreek je later.
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2002, 14:45   #84
anoniem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2001
Berichten: 18
cid

bedankt voor je tips,
nog wel wat vraagjes, je hebt het over die inlooptijd van 3-6 maanden. als ik minder fina ga gebruiken dan moeten de bijwerkingen toch in 1 maand verdwijnen als het helpt?
en wat bedoel je met offset t.o.v. de 'baseline'? ik heb bijna al mijn haar nog alleen mijn scheidng is wat breder geworden, toen ik mino gebruikte was die weer wat dunner, maar sinds ik daarmee getsopt ben is het breder dan ervoor. ik heb wel heel veel kleine haartjes, het komt dus allemaal weer terug. mijn bijwerkingen kreeg ik pas na 8-9 maanden of zoiets, tenminste toen viel het op. de eertse paar maanden had ik nergens last van, ik was zelfs geiler dan anders. nu na 15 maanden is de haaruitval gestopt, wanneer het bij mijging werken weet ik echter niet omdat ik na 5 maanden mino ging gebruiken, maar ik denk dan dat het na 1 jaar was gestopt. mijn lichaam reageert dus niet echt snel op fina.
wat betreft de mino, als ik het weer zou willen gebruiken, ik had last van korsten en gele vette plekken. ik gebruikte het van rogaine. schijnt trouwens ook mino in foam-form te worden gemaakt, misschien de oplossing.
anoniem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2002, 18:53   #85
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi allemaal.


Vrienden bedankt voor al jullie reacties .

Cid schreef :

Geen wonder dat geen arts je met zo'n intentie nog Proscar of iets anders zal voorschrijven.

>> Beste Cid, als je hier in NL naar een arts of een dermatoloog gaat ( heb ik ervaring mee..behalve dr Boersma dan he ) en vraagt of ie jou Fina ( proscar) voor wil schrijven voor haaruitval, lachen ze je letterlijk uit. Ze weten ZELF als arts en dermatoloog niet eens dat Fina haaruitval remt !!...vuile HOMO"S en maar blijven zeggen dat niets tegen haaruitval bestaat.

Thomas bedankt voor je link . Maar daar is proscar wel errruug duur moet ik zeggen.

Ik heb zelf m;n proscar vandaag via http://www.dru-online.com/ besteld.Heel goedkoop en schijnt ook betrouwbaar te zijn ( o ja..heeft iemand met deze site nog ervaringen mee gehad? )

Ik ga 5 mg per dag nemen, naar mijn horen van VELE anderen is het vele malen beter dan 1 mg. De gebruikers , die kunnen het weten. Ik zie het wel met de bijwerkingen.


>>>> O JA !! dr Boersma schrijft geen Proscar voor ( heb hem vandaag gebeld ). Anders kan hij zijn Prohair tabletten niet slijten . Als hij proscar voorschrijft , raakt hij zijn lucratieve Prohair klanten kwijt.Zo zal het helaas ook met Dutasteride gaan denk ik.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2002, 22:33   #86
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Question Bij wie is met Finasteride de hharuitval volledig gestop?

Beste forumlezers,

Wie van jullie kan nu zeggen dat Finasteride er volledig voor heeft gezorgd dat de haaruitval is gestopt? Dan bedoel ik de gehele scalp inclusief de inhammen. Indien dit het geval is na welke tijd kon je zeggen dat dit het geval was? Volgens de onderzoeken overkomt dit een groot aantal Finagebruikers, maar ik zou dit nu eens willen horen van de gebruikers zelf. Ik lees echter vaak op dit forum dat het enkel vertragend werkt en dat het na een langdurig gebruik langzaam zijn werking verliest. Ikzelf slik Finasteride 1mg voor de elfde maand en tot nu toe moet ik constateren dat de inhammen steeds groter worden.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 01:28   #87
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Bij wie is met Finasteride de hharuitval volledig gestop?

Citaat:
Originally posted by Mathijs
Beste forumlezers,

Wie van jullie kan nu zeggen dat Finasteride er volledig voor heeft gezorgd dat de haaruitval is gestopt? Dan bedoel ik de gehele scalp inclusief de inhammen. Indien dit het geval is na welke tijd kon je zeggen dat dit het geval was? Volgens de onderzoeken overkomt dit een groot aantal Finagebruikers, maar ik zou dit nu eens willen horen van de gebruikers zelf. Ik lees echter vaak op dit forum dat het enkel vertragend werkt en dat het na een langdurig gebruik langzaam zijn werking verliest. Ikzelf slik Finasteride 1mg voor de elfde maand en tot nu toe moet ik constateren dat de inhammen steeds groter worden.
Ik slik nu nog geen 4 maanden ProHair, waar ook type 1 inhibitors inzitten (waarvan ik vermoed dat deze werken op je inhammen, want van fina is bekend dat het het sterkst werkt boven op je hoofd).

Ik kon na 1 of 2 maanden al zien dat er wat terminale haartjes weer gezond gingen doorgroeien. En nu, na 4 maanden, begint het wel enorm op te vallen hoe gezond m'n haar weer wordt.

Het medicijn werkt voor mij als een dijk, en ik ben niet van plan om ervan af te gaan .

Peace!
  Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 03:07   #88
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Arrow

Hoi Anoniem & de rest

Inlooptijd kan ook langer zijn bij Finasteride, zeker tot een jaar lees je ook wel van anderen. Je hebt inderdaad kans dat de bijwerkingen al met een paar dagen verdwijnen, alleen het haar is wat trager van begrip over het algemeen.
Met offset bedoel ik een verschuiving, de baseline is de nulpuntlijn die je volgt als alle omstandigheden gelijk blijven c.q. geen haargroeimiddel gebruikt.
Dus als je zonder bijv. Minox te gebruiken van Norwood-2 naar 3 gaat in zeg 2003. dan zal je bijv. met Minox eerst van schaal 2 naar 1 gaan en geleidelijk weer hoger uitkomen en zit je pas in 2005 in schaal 3 (terwijl je anders al in 5 hand gezeten). Met andere woorden blijft het dus altijd proportioneel afhankelijk v/d situatie zónder.
Het voorbeeld is louter illustratief, dus hang nix aan de waarden op of zo hoor !

Die kleine haartjes, die zag ik laatst ook bij de kapper, alleen nu zie ik ff helemaal geen haartjes meer daaro. Dus het hangt ervan af welke kant die 'baby-haartjes' opgaan, zonder medicatie i.i.g. de verkeerde kant, dat is zeker. Misschien dat het nu ook ff minder is door het weer of persoonlijke gesteldheid. Maar ik weet i.i.g. dat ik doe wat ik kan, meer dan dat kun je toch niet...

Kosten en al wat dies meer zij is natuurlijk nooit gezond. De basis is een gezonde hoofdhuid zonder allergische reacties zoals bijten bij beginnend gebruik. Hoewel dat bijten ook snel kan verdwijnen lees ik her en der door gewenning. Ik ben begonnen met Folligen dat ook een positieve werking op de haargroei heeft (met o.m. Saw Palmetto en tegenwerking van vrije radicalen door koperpeptides) maar ook op de algehele conditie van je hoofdhuid. Vervolgens met Minox en had van meet af aan nergens last van. Kijk evt. eens op de gelijknamige website voor meer info.
Vettigheid schijnt synoniem te zijn aan Rogaine. Tsja foam... lijkt me plakkerig en ik kan me voorstellen dat er meer in je haar achterblijft dan op je hoofdhuid zelf, waar het thuis zou behoren. Dan wordt het een dure grap. Wel handig als haarversteviger :-)
Verder kan ik helaas weinig van jouw specifieke situatie zeggen.

Ik zit zelf ca. 1 jaar nu aan de Proscar (begonnen met ½ jaar Propecia). Voordien last van jeukende hoofdhuid op plaatsen waar het uit begon te dunnen. Na een paar weken gebruik verdween dit, tussen de 3-5 maanden aanmerkelijk minder haaruitval - je blijft altijd wat haar verliezen als je je haren wast, anders zou het betekenen dat je haargroeicyclus gestopt zou zijn en dan is het niet best want dan valt alles later in 1 keer uit! Ga uit van ca. 150 lichaamsharen per dag voor een doorsnee persoon ter indicatie.
Dus wat Matthijs doet, met alle respect, is vragen naar het onmogelijke, behalve bij Allopecia Aerrata of Totalis-patiënten (welke was het ook al weer of was het allebei?).

Lachen trouwens zeg met die dr. Boersma en z'n ProHair, lekker onafhankelijk, Proscar "verkoopt" 'ie niet... Vreemd dat als het middel zo geweldig is, het in Amerika intussen geen rage is.
Toch wens ik Jay en de rest van de gebruikers veel suc6 want overmatige haaruitval wens je niemand toe.

BTW Propecia kostte in Duitsland vorig jaar ƒ 421,49 voor 98 tabletten (1 mg, niet in NL verkrijgbaar)
Proscar in Duitsland ƒ 123,11 voor 30 tabletten tegen ƒ 81,35 voor 28 tabletten in Nederland. In NL krijg je overigens Spaanse import-tabletten. Met een tabletsplitter kom je dan per dag uit op 1,25mg voor 20 cent! En wat ik nog belangrijker vind, ik weet dat wat ik krijg, goed is en ik loop geen risico op onderschepping en inbeslagname bij de Douane als ik via internet zou bestellen.
__________________
Groeten,


Cid
Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 10:55   #89
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Arrow

Bedankt voor de reactie's,

T.a.v. Jay; Omdat mijn inhammen maar bleven GROEIEN, ben ik opzoek gegaan naar een middel die dit tegengaat. Zo slik ik na bijna elf maanden alleen Finasteride, nu Pro-Hair voor ongeveer een week en ik hoop dat dit beter gaat werken op de inhammen.

T.a.v. CID; Voor een haar dat al is gedoemd met uitvallen zal een middel te laat kunnen zijn, dat snap ik. Maar wat betreft mijn groter wordende inhammen, deze haren waren voor kort nog altijd stevig en dik en nu na bijna een jaar Fina worden ze in een tijdbestek van twee maanden erg dun en vallen uit. Tevens gebruik ik ook Minoxidil voor ongeveer twee jaar. Dus de faseverschuivingen waarover je het had zullen wel kloppen met het middel Mino. zoals in je voorbeeld, maar voor een combinatie van Minox en Fina vind ik het nu wel mooi geweest met de te doorlopen verschuivingen/fasen
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 12:03   #90
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi Cid of iemand anders, kun je mij vertellen waar je zo n tabletsplitter kunt kopen en wat de prijs is, lijkt me reuze handig, ik gebruik nu gewoon een mes om een tablet in 4 delen te snijden, maar die 4 delen zijn nooit gelijk.

groeten
Alonso is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.