Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 januari 2002, 17:29   #91
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Cid
Hoi Anoniem & de rest
Lachen trouwens zeg met die dr. Boersma en z'n ProHair, lekker onafhankelijk, Proscar "verkoopt" 'ie niet... Vreemd dat als het middel zo geweldig is, het in Amerika intussen geen rage is.
Toch wens ik Jay en de rest van de gebruikers veel suc6 want overmatige haaruitval wens je niemand toe.
Drie dingen:

1: Amerikanen zijn dom.

2: Formule: type1+2-inhibitor = geen haaruitval.

3: Als je zelf niet aan ProHair gaat omdat je een hekel hebt aan Boersma, denk je niet genoeg aan jezelf.

[italiaans accent]
It's a simple.
[/italiaans accent]
  Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 20:33   #92
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Beste Jay...


Prohair is een dikke geflopte verkoop TRUC van Boersma.
Denk je nou echt dat dat zogenaamde extra spul...type 1 inhibitors echt werken die in prohair zitten?? kerel...dacht het niet.( ik bel Boersma op, krijg die assistente aan de lijn....voordat ik wat heb kunnen zeggen over Proscar begint ze mij Prohair aan te smeren, hoe goed en geweldig het wel niet is, dat Boersma het speciaal met een paar andere lui gemaakt heeft voor ons. En gelijk zegt ze er ook bij...het kost maar 100 gulden per maand, zo met een heel lief onschuldig stemmetje, nog ff en ze had het al voor me ingepakt. Ze mag mijn @#$%#$@ komen likken )

Als je nu tegen mij zegt dat je hoofdhuid door prohair SPIER WIT en HELEMAAL vrij is van TALG....geef ik je gelijk. Maar dat is niet zo. immers dat spul naast Fina in prohair is gewoon waardeloos. Geloof waar je in wilt geloven.

Ik ga over een paar dagen beginnen met 5 mg Fina. 1 mg doet weinig bij de inhammen. 5 mg zou het beter moeten doen. Schijnt een procent of 10 in dht reductie te schelen. dit kan veel betekenen voor iemands dht reactie op de haren .

Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 20:43   #93
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Vrienden..

Kent iemand van jullie een arts die mij Proscar zou willen voorschrijven . Mijn huisarts die lacht me uit als ik over Fina en haaruitval begin. Boersma die schrijft het ook niet voor. En via internet blijft het twijfelachtig zoals jullie weten


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 21:35   #94
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
PROHAIR

Jay,

Klopt het dat prohair = propecia+groene thee-extract+saw palmetto

Dus 1/4 proscar+ wat groene-thee en sawpalmetto-tabletten = prohair =type1+2-inhibitor = geen haaruitval?

Ik hoor graag van je. Ik overweeg om e.e.a. aan mijn arsenaal toe te voegen.

Rocco,

Volgens mij benaderd Prohair de werking van Dutasteride (beide types worden onderdrukt). Mischien toch beter dan je vol te proppen met finasteride?


Groet,
THOMAS
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 22:32   #95
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Thomas schreef :

Volgens mij benaderd Prohair de werking van Dutasteride (beide types worden onderdrukt). Mischien toch beter dan je vol te proppen met finasteride?


Kerel denk je dat nou echt. Je moet het nog een en ander over duta en dht lezen zie ik.

Prohair is gewoon 1mg Fina. het remt je dht niveau hooguit met een procent of 62. Die africanum en pygeum ofzo zijn misschien wel type 1 inhibitors maar uit test blijken ze geen effect te hebben !

Geen enkel medicijn tipt qua dht blokking aan Duta.

Inderdaad als je iets zou hebben die net als duta PARELLEL zowel type 1 als type 2 zou kunnen blokken zou je een gelijkwaardig meidicijn hebben als duta.

Maar neem maar van mij aan dat dit niet het geval is bij Prohair. Net als Cid zei, dan was het al 's werelds nummer een hype geweest. Ik heb zelf een topic gelezen in een ander Forum ( US. ) Mensen kennen dat medicijn niet eens...en gebruikers van africanum en pygeum naast 1 mg Fina zeggen dat het GEEN effect heeft op type 1 blokking...want anders zou Duta overbodig zijn voor ons. Vriend helaas.....maar doe waar je in gelooft.

Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2002, 22:37   #96
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Nog iets :

Feit : Blokken van type 1 en type 2 5 ar ( alle dht ) = einde haaruitval

Alleen moet er een medicijn zijn waarvan de chemische samenstelling...waarvan EEN molucuul van dat stof BEIDE typen 5 ar kan blokken.Dit enige medicijn ter wereld die dit kan is Dutasteride.

Alles wat je in combi gebruikt, dus 2 of meer verschillende stoffen in een tablet .....als type 1 en type 2 blokkers samen in een pil


HELPT NIET !!!

( hooguit tijdelijk...maar niet meer effect dan Fina alleen )


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2002, 13:28   #97
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Jij denkt dus dat wat dr. Boersma verkoopt niet helpt, terwijl je nog een paar mailtjes geleden melde dat finasteride over de hele scalp werkte en ook bij jou!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2002, 17:31   #98
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Sorry Cees.....wel goed lezen he


Finasteride helpt zeker , dit kan ik je wel een feit noemen. Maar wat ik duidelijk wilde maken is dat Prohair...met haar EXTRA ingredienten NAAST fina...niets MEER doet voor je haar en sclap dan Fina alleen ( bijv propecia ) !


Prohair = propecia= 1 mg Finasteride.

Prohair = Verkoop truc....is niets meer of minder dan 1 mg fina verpakt onder een mooie naam.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2002, 20:36   #99
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Oh ok, dan had ik je verkeerd begrepen!
Spreek je laterzzzzzz.
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2002, 21:59   #100
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
He hebben jullie dit al gelezen!

http://emerce.nl/archives/nieuws/eBusiness/11467.html

Blijkbaar heeft de consumentenbond er mede voor gezorgd dat het onmogelijk is om nog Finasteride te bestellen via Internet. Alsof een zwangere vrouwen dit spul zullen gaan kopen, dit middel schijnt toch niet te helpen bij vrouwen. En wat een gezeik eigenlijk dat Propecia nog niet beschikbaar is in Nederland, terwijl het in veel Europese landen al te verkrijgen is, waar zijn de hoge pieten in Nederland toch mee bezig vraag ik mij af.
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2002, 22:25   #101
anoniem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2001
Berichten: 18
type 1

als prohair niet baat dan schaadt het ook niet,
lijkt me trouwens dan wel goedkoper om groene thee extract en pygeum africanum apart te kopen bij de drogist. ik betaal 15 gulden (ik reken nog in guldens, sorry) voor 60 tabletten groene thee daar moet je 4-6 capsules van per dag in nemen, en dan krijg je ook nog veel meer binnen dan in een klein capsuletje prohair, met groen thee kosten van maar liefst 0.00001 lire.

nog iets, type 1 is in je huid aanwezig en type 2 in je prostaat en je balletjes. type 1 is verantwoordelijk voor haaruitval toch?
waar blijft dan het middel dat allleen type 1 blokt, dat betekent geen bijeffecten meer, doordat je geen type 2 blokt waar het nodig is.
ze hebben een type 2 blokker, fina
een type 1 en 2 blokker, duta
waar blijft die type 1 blokker dan?
anoniem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2002, 05:32   #102
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Arrow Receptjes, tabletjes & splittertjes

Hoi Rocco & Alonso

Iedere 'zichzelf respecterende' apotheek zou wel een tablettensplitter in z'n assortiment moeten hebben. Van in-vieren-splitters heb ik nog niet gehoord, maar als je een goede hebt (die van mij is van 3M) zitten er in trechtervorm kartelrandjes in, zodat de splits redelijk gelijk kunnen zijn. Bovendien loopt dat niet op nanometers aangezien een kwart-tablet toch al min. 0,25 meer is dan de standaard-dosering tegen haaruitval. Reken op zo'n 2-5 Euro maximaal.

Wat betreft het voorschrijven is mijn idee dit:
Als jouw huisarts niet serieus omgaat met jouw (gezondheids)klachten en niet bereid is open te staan voor suggesties of verder te kijken dan z'n/haar neus lang is, dan lijkt het me te overwegen waard om maar eens naar een andere uit te gaan kijken (zo mogelijk). De vraag is nl. of je dan wel serieus genomen zou worden als je wat ernstigere klachten zou hebben, ofdat hij/zij je bijvoorbeeld bij een acute blinde-darmontsteking weer naar huis stuurt met een sinasprilletje om vervolgens de ambulance te mogen bellen omdat ook die 'oplossing' niet erg veel zoden aan de dijk zet.
Als je arts daarentegen wel voor open staat en hij/zij er zelf verder weinig verstand van heeft, zou hij/zij je toch op z'n minst door mogen verwijzen naar een dermatoloog. Hoewel ik me afvraag of dat nodig is en je niet gelijk daar terecht kan (al loop je dan het risico dat je de rekening wel zelf moet betalen).
Ik zou overigens ook niet betalen (of de verzekering laten betalen) als ik nix kreeg; voor nix gaat de zon op.

Mocht je er echt niet uit kunnen komen op die manier, afhankelijk van wat je ervoor over hebt, kun je natuurlijk ook even de landsgrens overwippen om een dermatoloog bij de ooster- of zuiderburen te consulteren. Ik weet niet hoe het in België is gesteld met de gezondheidszorg, maar in Duitsland kun je bij sommigen zelfs zonder afspraak binnenlopen en heb je er hoopjes zitten. Kost je ook niet veel meer dan hier en daar weten ze in ieder geval wat Propecia en Finasteride betekenen.
Ondanks de Europese eenwording enzo worden buitenlandse recepten (hoewel beter beveiligd met watermerk, nummering e.d. t.o.v. de kattebelletjes hier) niet door iedere apotheek geaccepteerd maar her en der even proberen kan wel het prijsvoordeel lonen zoals ik al eerder aangaf.
BTW Wat ook een voordeel kan zijn van een dermatologisch consult, als je daar prijs op stelt, dat je verdere begeleiding kan krijgen, bijv. controle van de werking en/of je PSA-niveau na verloop van tijd, wat vaak wel aangeraden wordt (PSA=prostaat specifiek androgeen).

Suc6!
__________________
Groeten,


Cid
Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2002, 09:03   #103
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
bestellen via Internet

Alonso,

Hoe kom je er bij dat bestelllen via internet niet meer mogelijk is. Ik heb alleen problemen gehad met een site gevestigd in USA; levering kwam niet aan maar ik kreeg wel mijn geld terug.
De meeste sites in Nieuw Zeeland leveren zonder problemen. Ongeveer 11 x besteld en in 100 % v.d. gevallen kwam het aan.

Overigens moet die consumentenbond kappen met dat gezeur. Wij zijn toch zeker oud en wijs genoeg om te bepalen wat we wel en niet slikken.


Groet,
thomas
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2002, 12:32   #104
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Thomas/Anoniem en anderen

Ik heb ooit via Hair2go, een site uit NZ, iets willen bestellen, maar ik kreeg een email terug dat de Nederlands douane alle pakjes van heb vernietigde. Wel sites uit NZ kun je wel probleemloos iets bestellen?

Type 2 komt wel degelijk voor o.a. in het binnenste van de haarwortel zelf. Type 2 is alleen minder aanwezig dan type 1. Ook is er ooit onderzoek gedaan naar MK386, een type 1 remmer, maar dit middel veroorzaakte vreemd genoeg geen toename in haar.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2002, 13:54   #105
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
de betere pharmacysites in Nieuw Zeeland

Alonso,

Zo'n email van hair2go is mij ook overkomen. Grote bullshit.

Ik geef je 2 sites waarmee ik goede ervaringen heb:

www.inhousepharmacy.com

www.hairpharmacy.com

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar de eerste. Iets goedkoper en een uitstekende klantenservice. Reageren altijd vlot en vriendelijk op eventuele vragen. Mijn slechtste ervaring is dat ik ipv 2 weken 3 weken moest wachten op mijn bestelling, maar dat kwam omdat het pakje op het verkeerde postkantoor in Nederland was gekomen.

Echt goedkoop is het niet, maar toch een stuk goedkoper dan de prijzen op de amerikaanse sites. Die vragen extra geld voor verzending+geld voor het recept zelf. Bij eerstgenoemde site komen er geen extra overbodige kosten bovenop. Bovendien krijg je bij vervolgbestellingen een beetje korting of een gratis pillcutter.

Groet,
Thomas
thomas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.