Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Bekijk resultaten enquête: Heb je ammalgaam-vullingen en heb je last van vage klachten zoals vermoeidheid etc?
Ja, ik heb Amalgaam-vullingen en heb vage klachten 7 58,33%
Ja, ik heb Amalgaam-vullingen maar voel me fit 2 16,67%
Nee, wel composiet (witte) vullingen maar heb ook vage klachten 0 0%
Nee, wel composiet maar voel me fit 0 0%
Geen van de mogelijkheden 3 25,00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 oktober 2006, 01:30   #1
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Amalgaam-vullingen slecht voor gezondheid?

Dag mensen. Ik ben 25 jaar maar ik voel me soms een bejaarde die z'n hele leven heeft gerookt en altijd heeft gesnackt. Ik heb reeds enkele jaren last van deze klachten maar sinds een aantal maanden voel ik me praktisch iedere dag belabberd. De klachten zijn lastig te definieren. Maar ik heb klachten als algehele lusteloosheid, snel duizelig, hoofdpijn, druk op de ogen etc. Ik ben al een aantal keer naar het ziekenhuis geweest voor een bloedonderzoek maar altijd dit was altijd in orde. Ik loop drie keer in de week hard. Ik eet iedere dag genoeg fruit, drink veel water, rook niet en drink weinig alcohol. Hier lijkt het dus niet aan te liggen. Ik ga binnenkort naar een homeopaat waar een vriendin van mij erg goede ervaringen mee heeft.

Deze homeopaat heeft m'n vriendin geadviseerd haar Amalgaam-vullingen (dit zijn de klassieke, grijze vullingen met kwik) te laten vervangen door composiet (kunstof en wit) vullingen. Amalgaam kan een mens erg ziek maken als ik de verhalen op internet mag geloven. Lees hier eens een aantal ervaringen: http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp...ordeelmee&id=1

Nu geloof ik niet al deze ervaringen. Mensen komen natuurlijk op de site omdat ze zoeken op amalgaam + vermoeidheid o.i.d. omdat ze vinden dat ze zich niet lekker voelen en getipt zijn door iemand. Als zij een slechte ervaring hebben zullen ze natuurlijk niet schromen de ervaring te delen. Daarom ben ik voor een onderzoekje op HaarWeb. Heb je Amalgaam-vullingen, en zo ja heb je last van vage klachten die je dagelijkse bezigheden (kunnen) belemmeren?
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.

Laatst gewijzigd door Mailman; 2 oktober 2006 om 01:45
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 09:35   #2
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Amalgaam en haarproblemen.

Hier vind je een hele hoop informatie over het amalgaam probleem:

http://www.xs4all.nl/~stgvisie/symptomen2.html

Lees ook de tegenpool:

http://www.skepsis.nl/amalgaam.html

Ik heb me zelf ook al eens afgevragen of amalgaam invloed heeft op haaruitval. Je moet er niet aan denken.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 09:40   #3
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
mmmmz,

ik voel me soms ook niet helemaal 100% maar dat komt ws omdat ik introvert ben en me nogal vel dingen persoonlijk aantrek.

mailman, weet je zeker dat de oorzaak niet gewoon ergens anders ligt?
stress op werk/vriendin/studie/ etc?

jij kan ook de zogenaamde kandidatenziekte hebben he.... ook niet onderschatten

trouwens als mijn vullingen vervangen moeten worden neem ik die witte, die zijn cosmetisch toch mooier
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 10:08   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mailman
Dag mensen. Ik ben 25 jaar maar ik voel me soms een bejaarde die z'n hele leven heeft gerookt en altijd heeft gesnackt. Ik heb reeds enkele jaren last van deze klachten maar sinds een aantal maanden voel ik me praktisch iedere dag belabberd. De klachten zijn lastig te definieren. Maar ik heb klachten als algehele lusteloosheid, snel duizelig, hoofdpijn, druk op de ogen etc. Ik ben al een aantal keer naar het ziekenhuis geweest voor een bloedonderzoek maar altijd dit was altijd in orde. Ik loop drie keer in de week hard. Ik eet iedere dag genoeg fruit, drink veel water, rook niet en drink weinig alcohol. Hier lijkt het dus niet aan te liggen. Ik ga binnenkort naar een homeopaat waar een vriendin van mij erg goede ervaringen mee heeft.
Ik zou eens kritisch naar je voedingspatroon, vitaminen en vooral mineralen kijken. Je schrijft dat je drie maal in de week hard loopt, en veel water drinkt. Dat vele water drinken is helemaal niet goed. Een mens heeft per dag 2 liter VOCHT nodig. Daarvan zit 0.8 - 0.9 liter al in je voedsel. Tegenwoordig zijn er mensen die 3-4 liter water per dag EXTRA drinken. Volkomen overbodig! Het enige dat je doet is mineralen uitspoelen, vooral zouten en magnesium, die je waarschijnlijk door het hardlopen óok al extra kwijtraakt.

Ik heb dezelfde klachten gehad: duizelig, lusteloos e.d., op een bepaald moment begon ik zelfs gezichtsproblemen te krijgen. Mijn huisarts wilde me al doorsturen naar een neuroloog, omdat ook bij mij bloedonderzoeken niets opleverden. Toen ik aan de praat kwam met een professionele bodybuilder hebben we mijn voedings- en bewegingspatroon eens doorgenomen (en het was toen een warme zomer, en ik dronk nog meer dan anders). Ik bleek een flink magnesiumtekort te hebben volgens hem. Bij het Kruidvat magnesiumtabletten gehaald, drie weken geslikt, en ik was van mijn klachten af. Ik hou het nu goed bij (slik 1x daags Mineral Max van Orthica) en de klachten zijn nooit meer teruggekomen.

Edit: quote-code aangepast
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Mailman; 2 oktober 2006 om 12:01
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 14:37   #5
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Hier vind je een hele hoop informatie over het amalgaam probleem:

http://www.xs4all.nl/~stgvisie/symptomen2.html

Lees ook de tegenpool:

http://www.skepsis.nl/amalgaam.html

Ik heb me zelf ook al eens afgevragen of amalgaam invloed heeft op haaruitval. Je moet er niet aan denken.
Van de syptomenlijst die je op de eerste pagina kunt vinden word je helemaal niet vrolijk Gletscher Zo erg is het gelukkig niet. Maar ik zal het eens nauwkeurig doorlezen. Bedankt!

@ Darkster. In principe zou je gelijk kunnen hebben dat ik mij inbeeld dat ik ergens last van heb omdat ik erover lees. Echter, eigenlijk is dat niks anders dan negatieve afbakening. Je probeert zaken uit te sluiten. Ik ga binnenkort naar de homeopaat om te kijken of ik wellicht een schimmel of een virus onder de leden heb. Maar als je wordt geattendeerd op het verschijnsel Amalgaam-vullingen dan ga je je daar natuurlijk over inlezen.

Ik heb totaal geen stress. Ik heb een redelijk zware studie. Maar dit ervaar ik niet als stress. Daarnaast is het zo dat de klachten al enkele jaren aanhouden. Echter nu in redelijk heftige vorm. Bedankt voor je reactie!

Hey Georgie. Daar kun je helemaal gelijk in hebben. Er zijn veel mensen die het belang van een gezond en afwisselend voedingspatroon onderschatten. Je voeiding is je brandstof maar ook je bouwstof! Ik ga proberen te achterhalen bij de homeopaat of mijn eetpatroon wel in orde is. Mooi dat jij je in ieder geval weer beter voelt!

Mailman
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 14:49   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ah heb je nu erge last mailman?

http://www.elsevier.nl/persoonlijk/g...p/artnr/61760/

het kan ook een seizoensgebonden depressie zijn. ikzelf heb daar ws ook last van.
doordat de intensiteit en de duur van zon afneemt maak je bepaalde stofjes niet meer aan waardoor je minder gelukkig word

het stofje wat je minder aanmaakt is melatonine
http://www.jeshum.com/indexwd.html
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 21:04   #7
marianneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: brabant
Berichten: 116
Het kan je schildklier zijn. Ondanks dat je bloedwaarden binnen de referentie waarden zijn, kan je hier flink last van hebben.
Je weet het als je je anti-TPO laat prikken. (wordt vaak niet geprikt bij standaard bloedonderzoeken).

Ik had dezelfde klachten. Achteraf na anderhalf jaar "sukkelen" bleek ik door hoog aantal TPO antistoffen (ik had er 220 terwijl dat onder de 35 hoort te zijn) last van schildklier te hebben.

Groet Marianneke
marianneke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 22:00   #8
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Bedankt voor het meedenken.

@ Darkster: ja ik heb er nu erg last van. Maar dat is al maanden zo.
@ Marianneke: Bedankt voor je info. Ik zal het voorleggen aan de homeopaat.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
is hairspray slecht voor je haren? nevret Overige (haar)discussies - Algemeen 3 9 april 2006 09:25
cremespoeling slecht? haaribo AGA - Algemeen 0 23 november 2005 01:13
Vruchtensap uit pak slecht??? Pasta ook? Guoy Medicijnen/haargroeimiddelen 23 30 juni 2005 22:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.