Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2001, 15:18   #1
bartdeba
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Berichten: 1
Wit bolletje

Ik heb de laatste weken last van meer haaruitval dan anders.Maar het viel me op dat aan alle uitgevallen haren op het einde zo'n witachtig stukje zit, precies een wortel of zo.Wat is dit eigenlijk en betekent dit dat het de allerlaatste haar is die uitvalt in die 25 haarcyclussen die hebt?
Kan hier iemand op antwoorden?
Groetjes Bart

bartdeba is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2001, 05:05   #2
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Hoi

Maak je geen zorgen, kan volgens mij geen kwaad
Als ik een snorhaar uittrek die in de weg zit, komt ´ie ook gewoon weer terug, zoals ook voor de meeste andere haren geldt, vraag maar eens aan vrouwen over de ontharingsproblematiek :-)
Soms zit er een weerhaakachtig stukje aan het uiteinde, ik dacht dat je dan de hele haar eruit hebt. Het witte gedeelte is gewoon het deel dat nog niet gekleurd is. Anders ff nakijken in de biologieboekjes...

Groeten

Cid
Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2001, 19:38   #3
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Haren met witte bolletjes zijn haren die op normale wijze aan het einde van hun cyclus zijn gekomen. Die groeien dus gewoon weer terug.
  Met citaat reageren
Oud 11 december 2003, 16:22   #4
Mattie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 63
Wink Witte bolletjes

Wat fijn om deze geruststellende woorden te lezen Jay. De laatste tijd hebben mijn uitgevallen haren namelijk vaak zo'n bolletje. En zijn ze ook dikker dan de haren die vroeger uitvielen.

Ik hoop ten zeerste dat ze weer teruggroeien.
Mattie
Mattie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2004, 13:11   #5
keurten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 4
Question hoe zit dit nu met dit wit puntje???

Beste lotgenoten,

Eerst ga ik me even schetsen, ben 25 jaar en heb net zoals vele enorm veel last van Alopecia Androgentica, de vent die da uitgevonden heeft verdient een klap rond zijn kop . Mijn haar wordt dus overal dunner behalve de zijkanten natuurlijk...
Ik ben nochtans geen behaard mens, mijn sikje komt er met moeite door en toch last van die hormonen, ksnap het nie!
Gebruik nu reeds 3 maanden minoxidil 2% en 1mg finasteride dagelijks! Buiten die vellus-haartjes zie ik weinig verbetering, ik weet het: geduld hebben!
Maar graag had ik een paar vragen gesteld aan de kenners onder jullie...

1) Als je een haar verliest en er hangt zo'n wit bolleke aan, is dit goed of is heel da binnenwerk voorgoed naar de kloten?
2) En kan je van dit vellus-haar een volwaardige trotse haar kweken m.a.w. hangt er daar een folliekel aan? Ik hoop van wel want aan de inhammen krijg ik van die haartjes, kzou toch graag van mijn inhammen m'n uithammen maken

Alvast bedankt!

keurtenxxx
keurten is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2004, 13:22   #6
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keurten
1) Als je een haar verliest en er hangt zo'n wit bolleke aan, is dit goed of is heel da binnenwerk voorgoed naar de kloten?
Een losse haar met aan het uiteinde een wit bolletje, is een haar dat uit een gezonde haarwortel komt, deze is door de nieuwe haar naar buiten geduwt. (daarom is het ook een wit bolletje)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keurten
2) En kan je van dit vellus-haar een volwaardige trotse haar kweken m.a.w. hangt er daar een folliekel aan? Ik hoop van wel want aan de inhammen krijg ik van die haartjes, kzou toch graag van mijn inhammen m'n uithammen maken
Ja, er hangt een 'follikel' aan. Deze is alleen zodanig verzwakt dat deze geen sterke haar meer kan produceren. Alleen de middelen van tegenwoordig zijn niet echt 'de oplossing', maar het zit er op zéér korte termijn zéker aan te komen..
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2004, 01:41   #7
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Alleen de middelen van tegenwoordig zijn niet echt 'de oplossing', maar het zit er op zéér korte termijn zéker aan te komen..[/QUOTE]


Op welk middel doel je, pindakaas ?
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2004, 12:34   #8
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Op welk middel doel je, pindakaas ?
Ik bedoel niet specifiek een middel, maar als je zo hier en daar op het internet kijkt, zie je steeds meer kleine- maar ook grote farmaseutische bedrijven die hun ontwikkelingen op het gebied van erfelijke kaalheid vrijgeven. Dit is dus een teken dat er onderling gepusht gaat worden, wat dus ook weer lijd tot 'wie is de eerste die patent, geld en het aanzien krijgt'
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 11:32   #9
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
witte puntjes

op een dag verlies ik nogal veel haar en wat ik opmerkte is dat er telkens een wit puntje aan zit...is dit een deel van de wortel???
ik gebruik zoals bijna iedereen hier duta,minox,spiro,zyrtec,B6
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 14:20   #10
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop
op een dag verlies ik nogal veel haar en wat ik opmerkte is dat er telkens een wit puntje aan zit...is dit een deel van de wortel???
ik gebruik zoals bijna iedereen hier duta,minox,spiro,zyrtec,B6
niet bekend, sommige zeggen stukje follikel, anderen zeggen talg etc etc.
Ik zou er geen seconde aandacht aan besteden, vooralsnog kan er geen enkele duidelijke link met AGA gelegd worden.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 16:48   #11
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Een wit puntje of bolletje geeft als ik het begrepen heb eerder aan dat het haar goed is en dat daar een nieuw haar voor in de plaats komt. Bij alles wat bij mij uitvalt heeft 98 % een wit bolletje
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 16:57   #12
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
98%, denk dat ik ook zo'n score heb ongeveer... Let wel, 'goed' is hier een relatief begrip. Het kan best dat de uitvallende haren met witte bolletjes al een stuk dunner zijn dan niet door DHT aangetaste, gezonde haren. Een haar kan zo'n 20 keer teruggroeien voordat ie echt dood is. Volgens het hier dominante paradigma is het witte bolletje in dat geval verdwenen. Mijns inziens zegt de dikte van de uitgevallen-haren-met-bolletjes veel meer over hoe vergevorderd de kaalheid is.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 00:30   #13
herman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Berichten: 56
Wit bolletje aan de haar

Ik merk heel vaak bij mij dat als ik haaruitval heb er soms aan het einde van een haartje een mee eter zit, iets heel kleins wit en dik....iemand anders ook last van?
herman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 12:32   #14
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herman
Ik merk heel vaak bij mij dat als ik haaruitval heb er soms aan het einde van een haartje een mee eter zit, iets heel kleins wit en dik....iemand anders ook last van?
Dit is geen mee-eter, dit witte bolletje is een apicaal deel van een haarfollikel en wil zeggen dat het uitgevallen haartje zich in de telogene fase bevond. Oftewel, haaruitval passend bij haar dat uitvalt. Indien er dagelijks veel van deze haren uitvallen (meer dan 80) dan is dit een aanwijzing voor alopecia androgenetica.

Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 12:37   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
hihi een mee-eter
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
zwarte bolletje herman AGA - Algemeen 12 24 oktober 2004 18:22
Vraag voor Bolletje sissey Boeken en artikelen 1 1 oktober 2004 22:15
haren uittrekken herman Overige (haar)discussies - Algemeen 7 6 juni 2004 21:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.