Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 januari 2007, 14:54   #1
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Vanavond documentaire "kale vrouwen"

Voor de geinteresseerden uit Belgie:
Op dinsdag 6 februari is er op Canvas een Britse documentaire over alopecia. De reportage vertelt het verhaal van de Britse tv-presentatrice Gail Porter. Zij heeft alopecia totalis. Er is een klein interview in het weekblad Humo met Mischa Vanhoudt, die AT heeft. Zij is een paar jaar geleden tweede eredame Miss Belgian Beauty geworden, kennelijk zonder haarwerk, want dat draagt ze nooit.

Jammer genoeg wijt ook zij - net als Gail Porter- haar haaruitval aan stress, terwijl ze toch vertelt dat ze als kind van twee voor de eerste maal te maken kreeg met haaruitval. En na bijna 20 jaar alopecia - 10 jaar AT - kan ik niet geloven dat de oorzaak stress is. (Al lijkt mijn haar nu na tien jaar terug te groeien, maar zeer zeer traag).

Dus, wie kijken wil, op dinsdag 6 februari op Canvas om 20u50 tot 21u35. Ik weet niet of je Canvas in Nederland kan bekijken. Zelf ga ik niet kijken,heb al genoeg over alopecia gelezen.

Laatst gewijzigd door belle; 31 januari 2007 om 14:56
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2007, 19:07   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Documentaire

Op dinsdag 6-2-07 (morgen dus) bij Canvas (20.50 uur) een documentaire over alopecia areata, en wel over Gail Porter, een BBC-coryfee!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 13:47   #3
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Vanavond documentaire "kale vrouwen"

Canvas (belgië), 20.50 uur.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 14:00   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
http://www.canvas.be/canvas_master/p...ek/index.shtml

Citaat:
BBC-documentaire over de medische en sociale aspecten van kaalhoofdigheid bij vrouwen aan de hand van het verhaal van de Britse celebrity Gail Porter.

In 2005 verloor de populaire televisiepresentatrice (°1971) in vier weken tijd al haar haar. Zoiets zou een zware klap zijn voor elke vrouw, maar wat waren de gevolgen voor iemand als Gail Porter, die bekend stond als één van de meest sexy vrouwen ter wereld en wier carrière dus ook in zekere mate afhankelijk was van haar uiterlijk?

Porter presenteerde in Groot-Brittannië onder meer Top of the Pops en allerlei andere jongerenprogramma's. Ze maakte ook naam als naaktmodel en zorgde voor opschudding toen het mannenblad FHM haar in 1999 'full monty' en vier verdiepingen groot projecteerde op de façade van de Houses of Parliament. Ze haalde ook vier keer de FHM-ranglijst van '100 Sexiest Women in the World'. In 1999 stond ze zelfs op plaats acht.

Maar vorig jaar werd ze dus op korte tijd helemaal kaal: een ramp voor een sekssymbool als Porter. De diagnose was 'alopecia', een vrij courante vorm van kaalheid bij mannen, maar eerder uitzonderlijk bij vrouwen.

Porter besloot haar probleem niet te verhullen of te verstoppen achter een pruik, maar ermee naar buiten te komen en er vrijuit over te praten. Ze wijt de aandoening zelf aan de breuk met haar man, stress, drugsgebruik en een postnatale depressie.

Eén positief neveneffect van haar kaalheid vindt ze het feit dat ze - tot haar grote verbazing - meer au sérieux lijkt te worden genomen sinds ze kaal is.

Maar dat weegt niet op tegen de andere gevolgen. Zo voelt ze zich onzeker. Onder meer tegenover haar vriend James. Die leerde haar kennen toen ze nog weelderig blonde lokken had en ze vraagt zich af of hij haar nog even aantrekkelijk vindt. Ook haar familie kan maar moeilijk wennen aan haar nieuwe look. De film volgt Gail Porter in haar strijd tegen haar kaalheid en in haar twijfel tussen hoop en aanvaarding.
Ziet er interessant uit, kan jammer genoeg niet kijken...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 20:10   #5
marianneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: brabant
Berichten: 116
Exclamation Vanavond documentaire Alopecia op Canvas

Hallo,

Vanavond komt er op de belgische zender Canvas om 20.50 uur een documentaire over een populaire Britse tv-presentatrice (onder meer van Top of the pops) Gail Porter, die sinds 2005 Alopecia Areata heeft en binnen een maand helemaal kaal is geworden.
Het programma heet: Kale vrouwen.

Het stond vandaag in de Brabants Dagblad aangekondigd met een artikel.
Ik heb de krant net pas gelezen, vandaar de late berichtgeving. (het programma begint namelijk al over 40 min.)

Groetjes Marianneke
marianneke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 20:46   #6
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Ik ga het opnemen, ben eens benieuwd
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 21:38   #7
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Chips net te laat gelezen, had het graag gezien.

Gisteren was er bij BNN een programma over kanker en daar kwam als laatste een vrouw aan het woord die vulvakanker had, zij had dus gekozen voor een operatie en geen chemo maar was dus wel alleen bovenop haar hoofd flink kaal. Hier werd niets over gezegd maar ik had zo graag willen weten of dit verwant was aan haar ziekte of er dus geheel los van stond.

Gr.,
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 22:09   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb zojuist die documentaire op Canvas gezien over de Britse celebrity Gail Porter, die op een gegeven moment een amateuristisch uitziende laser-behandeling kreeg op haar achterhoofd en 5 dagen later groeide er al weer nieuw haar.............

Is dat dan een heel andere soort laser geweest dan de laser comb die op dit forum door sommigen wordt gebruikt? Of zou dat komen doordat zij alopecia universalis heeft en geen alopecia androgenetica?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 23:56   #9
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Ik heb er een stukje van gezien en vond het vrij deprimerend. Wel moedig, ik zou nooit zo openlijk over straat kunnen lopen, al zeker niet als ik zo beroemd was.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 23:58   #10
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
edit: al gevonden en in andere topic
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering




Laatst gewijzigd door ray; 7 februari 2007 om 00:03
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2007, 00:03   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
pfff wat een verschil eigenlijk:


__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2007, 09:57   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belle
Ik heb er een stukje van gezien en vond het vrij deprimerend. Wel moedig, ik zou nooit zo openlijk over straat kunnen lopen, al zeker niet als ik zo beroemd was.
Waarom vond je het deprimerend? Ik denk dat het hier juist om draait: je uiterlijk is, hoe belangrijk ook, nooit het belangrijkste in je leven. Dat blijft je innerlijk. Wat Lies hier altijd schrijft (volgens mij): ik ben meer dan mijn haar.
Ik vond Gail Porter ook zonder haar een schitterende vrouw met een prachtige uitstraling. Er is een aantal vrouwen op Haarweb (Lies, Anne-Wil), die ook kaal zijn. Ook zij kiezen ervoor pruikloos door het leven te gaan. Ik heb daar grenzeloze bewondering voor.

Een van de mooiste momenten vond ik het, toen Gail Porter mét pruik de deur opendeed, en haar vriend vreselijk moest lachen, en vertelde dat hij haar zonder pruik veel mooier vond.

Ons uiterlijk is voor ons vaak heel, heel belangrijk. Sommige mensen zijn bijna alleen maar 'het plaatje'. Ik wil niets afdoen aan haarproblemen, heb ze zelf gehad, maar als iemand zo diep gaat, en uiteindelijk besluit dat iedereen haar werkelijk maar moet nemen zoals zij is, dan is dat het resultaat van een heel bewustwordingsproces.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2007, 10:04   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Een van de mooiste momenten vond ik het, toen Gail Porter mét pruik de deur opendeed, en haar vriend vreselijk moest lachen, en vertelde dat hij haar zonder pruik veel mooier vond.
Was idd ontroerend. Hoewel die pruiken haar wel goed stonden...
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2007, 11:23   #14
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Zou ze ook zo vrolijk gezegd hebben "this is me" als ze als gevolg van een harde klap tegen haar gebit met een mummelmondje door het leven moest?

De doc straalde hevig iets uit van "accepteer me of ik schiet" en ik denk dat dat voor een groot deel te danken is aan de camera's die er bovenop stonden. Hij zou ook niet uitgezonden zijn als haar collega's en vrienden zich minder aardig hadden getoond. Niemand wil gebrandmerkt als een jerk door het leven.

Verders gaat het hier toch om een vrouw die "het al gemaakt had", belangrijk was, een uitgebreid netwerk had, uitermate charmant was, een knap gezicht en geld had. Wat als het de vrouw van de putjesschepper was geweest met een grof gezicht, lelijke tanden, een laag IQ en verbitterd door nare ervaringen?

De dingen moeten wel in perspectief worden gezien.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2007, 11:49   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Daar ben ik 't wel grotendeels mee eens.
Haar werkgever en collega's bij de t.v. MOESTEN wel politiek correct reageren. 't Is maar de vraag of andere werkgevers en collega's ook zo tof gereageerd zouden hebben.
De reportage is door haar collega's bij de BBC gemaakt, daar moet je natuurlijk ook rekening mee houden.
Ik vond 't niet deprimerend, wel ontroerend.

Gail heeft een mooie schedel met mooie oortjes, maar desondanks vind ik haar mèt pruik toch echt veel aantrekkelijker.
Natuurlijk respecteer ook ik de vrouwen die kaal door het leven willen gaan en ik wil hun beslist niet ontmoedigen, maar persoonlijk vind ik een fraaie haardos mooier, desnoods nep.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vanavond op TV Nora TTM - Algemeen 5 20 juni 2005 21:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.