Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 juli 2006, 19:27   #91
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
hallo, Ik ben 18 jaar over excat 2 maanden. Ik volg mijn haar patroon al ongeveer 1,5 jaar. Ik merk dat mijn haargrens veranderd is, dat zowiezo. Hoe vertel ik zo.

De vader van mijn moeder had nw0/1 tot zijn dood. Een enorme bos haar dus met msischien kleine inhammen.

Mijn vader begon tegen de 35 dunner haar op zijn kruin te krijgen wat heel langzaam aan het door zetten is. Hij heeft dus last van diffuus haar verlies. Hij is nu 45 en heeft nog steeds haar, hoewel je duidelijk verschil ziet met de zijkant haren en haren boven op. Verder heeft hij inhammen, zolang ik hem ken gehad. het zijn vrij kleine inhammen, meer in een V vorm.

Ik heb het haar van mijn moeders kant. Exact hetzelfde, normaal stijl haar. Mijn vader had toen hij nopg ene grote bos had dik haar en zwaar golvend. Ik heb dus ten eerste totaaaal niet zijn haar ( lijk verder erg veel op hem), heb voor zover ik kan zien geen dunner haar op mijn kruin, maar aan de voorkant is het aan het veranderen. Ik ben precies dezelfde haargens aan het kweken als mijn vader, dus een klein v-tje die in NW1 zit. Ik ben nu heel erg benieuwd of het logisch is om de haargens van je vader te erfen (wat misschien met testestoron spiegel te maken heeft) en verder het haar en de wel of niet verdere kaalheid van mij moeder wat er op neer komt dat ik niet kaal wordt.

Goed, lekker onduidelijk allemaal, het komt er op neer dat ik me af vraag of het mogelijk is dat in de puberteit je haargrens kan veranderenn, hierbij doel ik dus op het sheppen van een V implant terwijl dat vroeger niet zo was en dat het daar bij blijft. Blijkt ui de gegevens dat het logsich is dat het daarbij blijkt? wat vinden jullie?

Groeten E.C
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 21:13   #92
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Als de onderzoeken kloppen, heb je het x-chromosoom van je moeder geërfd hebt, betekent dat alleen dat je minder gevoelig bent voor DHT, haarlijnvorm kun je in theorie van een ander erfen. Overigens kan het ookd e haarlijn van je iovergrootvader zijn.

Je haargrens schuift normaliter op na de puberteit. 89% van de mannen krijgt een NW 2 voordat ze uit de puberteit komen. NW 2 zien ze ook niet als kaalheid. Je kunt dit zien. Als je fronst (wenbrouwen optrekken) dan zie je een aantal rimpels (een spier op je voorhoofd). Waar de spier ophoudt begint je haarlijn als je een kind bent (net erboven, bij mij raken de haren deze lijn net aan). De haarlijn van een volwassen man begint daar 1,5 centimeter boven.

Overigens, bedoel je Norwood 1, vanuit de spiegel gezien, of heb je met twee spiegels gekeken, of met een fototoestel? Want NW1 van voren, lijkt een NW2 van bovenaf

Ik had het belooft maar begin were over mijn eigen haar... Sorry mensen. Ik heb zelf NW 1, en in de spiegel lijkt dat een rechte haarlijn. De mijne is nog gelijk als toen ik twaalf was (na wat gespeur op foto's) Zal hem ook wel kwijtraken de komende jaren. Maar 4% van de mannen houdt zijn jeugdige haarlijn ene leven lang.

En kleine inhammen, aan de zijkant (NW 1) is normaal, dat heb je toch zelfs als kind al? (Alhoewel, de vorm ligt aan je afkomst).

http://www.tomcruisefan.com/gallery/...s/taps-019.jpg Tom cruise als twintigjarige had het ook

Heb je wel overmatige haaruitval, jeukend gevoel of iets dergelijks? Want anders hou je waarschijnlijk deze haarlijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EEC
hallo, Ik ben 18 jaar over excat 2 maanden. Ik volg mijn haar patroon al ongeveer 1,5 jaar. Ik merk dat mijn haargrens veranderd is, dat zowiezo. Hoe vertel ik zo.

De vader van mijn moeder had nw0/1 tot zijn dood. Een enorme bos haar dus met msischien kleine inhammen.

Mijn vader begon tegen de 35 dunner haar op zijn kruin te krijgen wat heel langzaam aan het door zetten is. Hij heeft dus last van diffuus haar verlies. Hij is nu 45 en heeft nog steeds haar, hoewel je duidelijk verschil ziet met de zijkant haren en haren boven op. Verder heeft hij inhammen, zolang ik hem ken gehad. het zijn vrij kleine inhammen, meer in een V vorm.

Ik heb het haar van mijn moeders kant. Exact hetzelfde, normaal stijl haar. Mijn vader had toen hij nopg ene grote bos had dik haar en zwaar golvend. Ik heb dus ten eerste totaaaal niet zijn haar ( lijk verder erg veel op hem), heb voor zover ik kan zien geen dunner haar op mijn kruin, maar aan de voorkant is het aan het veranderen. Ik ben precies dezelfde haargens aan het kweken als mijn vader, dus een klein v-tje die in NW1 zit. Ik ben nu heel erg benieuwd of het logisch is om de haargens van je vader te erfen (wat misschien met testestoron spiegel te maken heeft) en verder het haar en de wel of niet verdere kaalheid van mij moeder wat er op neer komt dat ik niet kaal wordt.

Goed, lekker onduidelijk allemaal, het komt er op neer dat ik me af vraag of het mogelijk is dat in de puberteit je haargrens kan veranderenn, hierbij doel ik dus op het sheppen van een V implant terwijl dat vroeger niet zo was en dat het daar bij blijft. Blijkt ui de gegevens dat het logsich is dat het daarbij blijkt? wat vinden jullie?

Groeten E.C

Laatst gewijzigd door Kniekous; 19 juli 2006 om 21:30
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 02:23   #93
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Op verzoek:

"The gene for the androgen receptor is located on the X chomosome at Xq11-12."

Onderzoekers zeggen het bovenstaande. Bewijs genoeg lijkt me. Geen androgen receptors werkzaam op je scalp, geen kaalheid.

Kortom, als je via andere middelen (lengte, lichaamsbouw, fysiek kenmerken die x-gebonden zijn en intelligentie) kunt uitsluiten wiens x-chomosoom je hebt kun je uitvinden hoe groot je kans is op kaalheid.

Lastig blijft het als je geen van de bovenstaande kenmerken van je opa hebt geërfd, dan heb je ze van je oma (dus haar x-chomosoom), die ze weer van beide ouders kan hebben, en tja, als die ze van haar oma erft heb je weer twee mogelijkheden enzovoort. In deze tijd is het nog niet realistisch om met foto's verder terug te gaan dan drie generaties (ga maar na, ik heb zels foto's van mijn ouders, opa, overgrootvader).

Overigens ligt op een ander chromosoom (11q22) een gen dat men de progesteron receptor noemt. De bind progresteron. Dit gen kan de Androgen receptor tegenwerken.... Dus ook dat speelt mee in de kans op kaalheid.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 18:41   #94
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
Hoe kan ik er achter komen of mijn moeder het x-chromosoom van haar moeder of vader heeft? en zijn de beide x-chromosomen van de vrouw hetzelfde?

de vader van mijn moeder, mijn opa, was niet kaal, dus zat op zijn x chromosoom het gen voor neit kaalheid. als mijn moeder zijn x-chromosoom heeft heeft ze het niet kaalheidsgen dragende. Zij moet nu toch zijn x chromosoom hebben, aangezien hij niet het y chromosoom kan door geven, en ik neem aan dan 1 van beide iig wordt door gegeven door beide ouders.

Verder, ik ben net zo lang als mijn oom, de broer van mijn moeder. Ongeveer even lang. Ik kan er dus van uit gaan in dit geval dat wj dezelfde x-chromosoom hebben? Hij is niet kaal, terwijl de vader van zijn moeder weer wel kaal is. En hij heeft wel de lengte van zijn moeders kant, maar het haar van zijn vader. Is dan neit hier bewezen dat lengte en haar niet op hetzelfde x-chromosoom zitten?
Of betekend het dan mijn oma de x chromosoom van jhaar moeder had die toevallig neit kaal in e familie had?

ik vind het maar lastig allemaal

En stel nou dat mijn moeder de niet kaalheids gen draagt, zij heeft 2 x chromosomen. De y krijg ik van mijn vader, dat is onomstotelijk. dan kan ik toch niet ook de x van mijn vader krijgen? Anders geeft mijn moeder niks door iig geen x of y.

HEt is me ingewikkeld! kan je trouwens als vrouw ook het x chromosoom krijgen van je moeder?

greeeeeeeetzzzzzz
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 18:49   #95
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
Exclamation

Wordt het een jongen of een meisje?
Of een bevruchte eicel uitgroeit tot een jongen of een meisje hangt af van het 23ste chromosomenpaar in de bevruchte eicel. Dat zijn de geslachtschromosomen. Dit paar is bij mannen en vrouwen verschillend. Een vrouw heeft twee X- chromosomen, één van haar vader en één van haar moeder. Een man heeft één X- chromosoom afkomstig van zijn moeder en één Y- chromosoom afkomstig van zijn vader.

Dit betekent dat de man twee soorten zaadcellen zal maken. In de ene helft zit een X- chromosoom, in de andere helft een Y- chromosoom. Een vrouw heeft alleen maar eicellen met een X- chromosoom. Als een zaadcel met een Y- chromosoom een eicel bevrucht, zal zich een jongetje ontwikkelen. Als een zaadcel een X- chromosoom bevat, dan zal zich een meisje ontwikkelen.



http://www.erfelijkheid.nl/erfelijkheid/doorgeven.php

hier staat dat X per definitie van de moeder komt...
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 19:01   #96
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous
Maar 4% van de mannen houdt zijn jeugdige haarlijn ene leven lang.
Waar haal je deze info vandaan? Niet dat ik je niet geloof maar ik zou de bron graag eens lezen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 19:18   #97
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
Hoe kan je in vredesnaam het x chromosoom van je vader krijgen en een man zijn? Je krijgt namelijk vab beide ouders een chromosoom, en aangezien de vrouw geen y heeft is het of een meisje als de vader een x geeft, of niks nada noppes.. blijkt hieruit dan dat de DHT gevoeligheid/ kaalworden niet via de vader door gegeven kan worden? slechts zijn testestoron spiegel?
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 19:53   #98
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EEC
Hoe kan je in vredesnaam het x chromosoom van je vader krijgen en een man zijn? Je krijgt namelijk vab beide ouders een chromosoom, en aangezien de vrouw geen y heeft is het of een meisje als de vader een x geeft, of niks nada noppes.. blijkt hieruit dan dat de DHT gevoeligheid/ kaalworden niet via de vader door gegeven kan worden? slechts zijn testestoron spiegel?
(Ik heb niet heel deze thread doorgelezen, dus misschien dat ik iets gemist heb.)

In de openingspost staat: "Zoals ook vermeld, is AGA polygenic; er zijn dus vaak meerdere genen betrokken, waaronder een ook wat van de vader. Het onderzoeksteam is bezig andere betrokken genen te identificeren."

Polygenetisch houdt in dat meerdere genen betrokken zijn. Deze genen kunnen ook op andere chromosomen liggen, welke je misschien wel van je pa geerfd hebt.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 20:52   #99
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
mmm nu wordt het gecompliceerder. Of je kaal wordt ligt vast op meer dan alleen het x-chromosoom. Dat is jammer
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 23:40   #100
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Okay, ik leg uit wat ik uit boeken en van sites (ook het bovenstaande onderzoek heb).

Het is als volgt: Je moeder heeft twee x-en. XX dus. Een van haar vader, en een van haar moeder. Ze geeft je één van die twee. Aangezien je van je vader ene y chromsoom krijgt, hebje als man een X. (Jongens zijn XY, meisjes XX)

Kortom, jij hebt de x, van opa of van oma. Het x chromosoom verandert meestal niet veel (Lees OA How The X-chromsome controls our lives)

J kan dan via bepaalde kenmerken zien wiens x je hebt. Mits deze natuurlijk overduidelijk zijn (opa moet wezenlijk van oma verschillen om dit te kunnen bepalen). Dit zijn OA lichaamsbouw (spieren), kans op obesitas, lengte, en andere kenmerken, die ik niet allemaal ken.

Als die dingen duidelijk aanwijsbaar zijn, weet je van wie je de x hebt. Is de x van je oma, dan zul je weet verder moeten kijken. Zij heeft ook XX, dus kan hem hebben van hara moeder of vader.

Je wete dan nog niet of je kans op kaalheid hebt. Je weet alleen dat je niet, of wel, gevoelig bent voor DHT. Dat bepaalt wel je mate van kaalheid.

Was je opa niet kaal. Dan heb je 25% minder kans op kaalheid. Dit is als je de x die je hebt geërfd niet kunt identificeren. (25% van opa en 25% van oma) Kun je dit wel (met behulp van die andere kenmerken) dan kun je stellen dat je 50% minder kans hebt op kaalheid.

De X van je oom zegt weinig.

Dan heb je nog de hoeveelheid DHT die je naar je hoofd krijgt, die meespeelt.
Hoe meer je te verduren krijgt, hoe zwaarder je scalp het krijgt. Wat dit bepaalt is mij niet geheel duidelijk.

DHT ostaat uit testosteron, waarvan de hoeveelheid piekt rond je 20e en vervolgens inzakt. Maar DHT blijkt niet veel af te nemen met leeftijd. Wel zal iemand met een gevoelige scalp eerder met kaalheid te maken krijgen (Op jongere leeftijd).

DHT is verantwoordelijk voor lichaamshaar en dergelijke. Maar wordt iemand met veel haar op zijn lichaan ook eerder kaal? Dat is ook weer een interessant vraagstuk

Ik las dat de meest voorkoemde periodes om kaal te worden, tussen 17 en 25 en tussen 35 en 45 zijn, omdat er dan allerlei hormonale veranderingen plaatsvinden. Maar in hoeverre dat waar is. Dat weet ik niet.









Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EEC
Hoe kan ik er achter komen of mijn moeder het x-chromosoom van haar moeder of vader heeft? en zijn de beide x-chromosomen van de vrouw hetzelfde?

de vader van mijn moeder, mijn opa, was niet kaal, dus zat op zijn x chromosoom het gen voor neit kaalheid. als mijn moeder zijn x-chromosoom heeft heeft ze het niet kaalheidsgen dragende. Zij moet nu toch zijn x chromosoom hebben, aangezien hij niet het y chromosoom kan door geven, en ik neem aan dan 1 van beide iig wordt door gegeven door beide ouders.

Verder, ik ben net zo lang als mijn oom, de broer van mijn moeder. Ongeveer even lang. Ik kan er dus van uit gaan in dit geval dat wj dezelfde x-chromosoom hebben? Hij is niet kaal, terwijl de vader van zijn moeder weer wel kaal is. En hij heeft wel de lengte van zijn moeders kant, maar het haar van zijn vader. Is dan neit hier bewezen dat lengte en haar niet op hetzelfde x-chromosoom zitten?
Of betekend het dan mijn oma de x chromosoom van jhaar moeder had die toevallig neit kaal in e familie had?

ik vind het maar lastig allemaal

En stel nou dat mijn moeder de niet kaalheids gen draagt, zij heeft 2 x chromosomen. De y krijg ik van mijn vader, dat is onomstotelijk. dan kan ik toch niet ook de x van mijn vader krijgen? Anders geeft mijn moeder niks door iig geen x of y.

HEt is me ingewikkeld! kan je trouwens als vrouw ook het x chromosoom krijgen van je moeder?

greeeeeeeetzzzzzz

Laatst gewijzigd door Kniekous; 20 juli 2006 om 23:57
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 00:47   #101
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ik zou niet teveel op de familie letten maar op deze zaken:
-Let op je haarlijn en kruin en eventuele verdunning.
-Verkleuringen op kruin en inhamhoogte zijn een slecht teken (geen pigment voorspelt haarverlies).
-Extreem haarverlies (check vooral op je kussen en in de douche). Sommigen zeggen dat 100 per dag normaal is. (Als haarverlies begint zul je eerst vooral veel gewone haren verliezen, op je eigen lengte). Ik zou zegge valt het aantal haren dat je verliest je op, dan is er pas iets aan de hand.
-Jeuk, Pijn/branderig gevoel op kruin of inhammen.

Beste manier om te zien in hoeverre je gevordert bent is jezelf testen met de methode van Savin. Haar natmaken en in een middenscheiding kammen. Dan kun je dikte van je haar testen.http://www.regrowth.com/hairloss-gui...oss_scales.cfm

En je kunt deze checken:

http://images.google.nl/imgres?imgur...l%3Dnl%26lr%3D

(Omdat ik overal in fase 1 zit, zal ik jullie niet teveel meer met mijn ongezonde haar en genen obsessie lastigvallen. Ik besef na het browesen hier wel dat ik van mijn haar moet genieten nu ik het nog heb.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 00:59   #102
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous
Ik zou niet teveel op de familie letten maar op deze zaken:
-Let op je haarlijn en kruin en eventuele verdunning.
-Verkleuringen op kruin en inhamhoogte zijn een slecht teken (geen pigment voorspelt haarverlies).
-Extreem haarverlies (check vooral op je kussen en in de douche). Sommigen zeggen dat 100 per dag normaal is. (Als haarverlies begint zul je eerst vooral veel gewone haren verliezen, op je eigen lengte). Ik zou zegge valt het aantal haren dat je verliest je op, dan is er pas iets aan de hand.
-Jeuk, Pijn/branderig gevoel op kruin of inhammen.

Beste manier om te zien in hoeverre je gevordert bent is jezelf testen met de methode van Savin. Haar natmaken en in een middenscheiding kammen. Dan kun je dikte van je haar testen.http://www.regrowth.com/hairloss-gui...oss_scales.cfm

En je kunt deze checken:

http://images.google.nl/imgres?imgur...l%3Dnl%26lr%3D

(Omdat ik overal in fase 1 zit, zal ik jullie niet teveel meer met mijn ongezonde haar en genen obsessie lastigvallen. Ik besef na het browesen hier wel dat ik van mijn haar moet genieten nu ik het nog heb.
Ja idd Kniekous.. jij bent nu 19 he, toen had ik ook nog een nw1, maar op mn 25e begon t.. Maar goed..t verwachten met zoveel kale mensen in de familie .
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 02:06   #103
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas6562
Ja idd Kniekous.. jij bent nu 19 he, toen had ik ook nog een nw1, maar op mn 25e begon t.. Maar goed..t verwachten met zoveel kale mensen in de familie .
Ik ben nu 25 (Nog niks te zien of te merken though, haarlijn is nog precies zoals toen ik 18 was en ik verlies nog geen haar).

Laatst gewijzigd door Kniekous; 21 juli 2006 om 02:09
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 11:58   #104
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous
Ik ben nu 25 (Nog niks te zien of te merken though, haarlijn is nog precies zoals toen ik 18 was en ik verlies nog geen haar).
Ow..hoe kwam ik dan bij 19? Haha..
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 15:28   #105
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hoe dan ook, vind ik het een raar verhaal vinden dat AGA enkel en alleen verbonden is met het X-chromosoom. Ik ken jonge mannen in mijn omgeving die vrijwel dezelfde kaalheidspatroon hebben als die van hun vader. Ze hebben zelfs dezelfde schedelvorm, neus en lichaamsbouw. Dit hoeft zeker niet altijd het geval te zijn dat je dit soort uiterlijke eigenschappen van je vader overerft, maar het gebeurt soms wel.

Tijdens de versmelting van de eicel en de zaadcel krijgt het toekomstige kind 46 chromosomen mee. Het krijgt 23 chromosomen mee (geen paren), 22 autosome en waarvan de 23e een X is van de moeder. Het krijgt dus ook 23 chromosomen mee (geen paren), waarvan weer 22 autosome en de 23e een X of Y is van de vader.

Het verhaal van jou klopt niet, Kniekous!!

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 21 juli 2006 om 15:32
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt bmazen100 AGA - Algemeen 9 2 augustus 2006 12:30
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 20 februari 2005 23:23
Voorspellen of je kaal wordt Tiuri AGA - Algemeen 14 29 december 2004 08:47
Voelen dat je kaal wordt? Frans AGA - Algemeen 6 17 oktober 2004 15:11
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.