Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 april 2006, 12:50   #16
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hi sweeties

die kalender? is dat gewoon elke dag opschrijven hoeveel haren, hoe je je voelt,... en als je ongesteld bent?
het lijkt me wel interessant om te doen, ik begin er vandaag mee.
damn, ik wist dat ik moest komen zondag... nu ben ik weer helemaal niet meer mee
kleine update: vandaag voel ik me enorm opgelaten, heb zin om vanalles te doen, alleen spijtig dat ik moet werken hé. ik heb tot hiertoe 4 haren getrokken en ben vastberaden om het hierbij te houden... ik maak nu die kalender en heb m'n gum bij de hand (heb zonet een heel magazine gelezen, zonder te trekken door met de gum te spelen, lezen is voor me een echte trigger).
Ben vastbesloten om gezonder te leven, ik denk dat dit me goed zal doen: ben al vezelkoeken gaan halen,bio-yoghurt,zit al twee dagen s middags verse kippe/noedelsoep te eten met asperges,mjammjam... ikben er in ieder geval druk mee bezig, en dat helpt ook al natuurlijk

ik ga deze namiddag naar de winkel vitaminensupplementen voor het haar halen... ik merk dat m'n haar alweer wat voller staat (of het is een illusie natuurlijk), en wil nu dat het goed kan groeien, even profiteren van mijn weinig trekperiode,

Vleervlinder: blijven geloven hé, je kan het nog steeds... een dipje kan geen kwaad. Ik snap het gevoel wel, na mijn week niet trekken, heb ik het toch ook weer moeilijk om mijn vingers in bedwang te houden

Veel succes allemaal!
groetjes
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 13:25   #17
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja die kalender, Bolleke en ik hadden het erover dat het allemaal lijkt samen te hangen, het trekken, de hormonen (ongesteld enzo), je stemming... Maar om dat allemaal te kunnen vatten moeten we dat eigenlijk een paar maanden noteren. Zien of er misschien een systeempje in zit...

Ik ben de laatste dagen heel hard met mijzelf bezig, wie ik ben enzo, en het is heel vermoeiend eigenlijk. Maar ik denk dat ik deze fase moet doormaken. Ik wil het allemaal zo graag begrijpen...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 14:00   #18
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
he meid,

ik snap wel dat dat zeer moeilijk is voor je.
ik zou het niet kunnen, ik denk nooit echt zoveel na over die dingen (uit schrik misschien dat ik weleens héél pijnlijke dingen ontdek), ik wals maar door het leven en sta nooit ergens al te lang bij stil. Ook niet echt goed natuurlijk.

Veel succes meid,
ik begin vandaag aan m'n kalender (de stand is 6 momenteel, damn)
veel liefs
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 14:26   #19
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Tinneke

Ik weet niet of dat zo slecht is, om gewoon te leven... Ik benijd altijd mensen die dat doen en over weinig dingen problemen lijken te maken. Bij hen loopt alles precies van een leien dakje. Als je je zo niet voelt, denk ik dat je niet perse veel moet stilstaan bij dingen.

Mijn stand is 7... Toen ik jouw eerste berichtje zal was mijn stand ook 4
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 14:34   #20
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Dat is waar, maar soms krijg ik dan ineens het spaans benauwd... ben ik niet te oppervlakkig, moet ik niet stilstaan bij mezelf....
Dat oppervlakkig, dat zit er bij mij diep in: mijn ex heeft me toen ik hem verliet gezegd dat hij me veel te oppervlakkig vond... sindsdien heb ik altijd schrik dat dit zo is.
Maar ja, daar moet ik me eigenlijk niets van aantrekken. ik ben wie ik ben, punt uit.

Voor de rest denk ik er allemaal niet teveel over na, ik ga m'n gangetje en zie wel waar ik binnen 10 jaar sta...

o jente: eet maar veel chocola: daar zit vitamine B in, en dat is heel goed voor je haar !! maar dat wist je waarschijnlijk al wel! haha ik heb direct een stuk genomen

Veel plezier op reis hé Kim! en ni teveel denken. vlieg maar lekker in de cocktails! véél beter!!

dikke zoen sjoekes
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 15:10   #21
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ah uw ex heeft u da ingepraat!
Da's waar, van jointjes smoren leef je veel dieper en ben je véél minder oppervlakkig
Da was toch die ex hé? Of nen andere?

Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 17:40   #22
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
zo weer een zware dag doorstaan! ik heb der helaas toch kleine 10 uitgehaald...maar ja vergeleken met een paar dagen terug, is dat super en een dikke 10 waard! hoe is het bij jullie gegaan?

piekeren is bij absoluut de grootste oorzaak! ik ben een echte denker en vooral bij moeilijke zaken (mijn eigen persoontje bv ) begin ik te trekken alsof het de zaak makkelijker maakt... ! tijdens mijn werk moet ik ook veel nadenken (waarbij ik ook regelmatig afdwaal...) en daardoor is mijn werkplek ook de gevaarlijkste plek voor mij... ik heb dus niet echt de ideale baan voor mij!

fijne avond allemaal! succes met ttm! en tot morgen! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 18:26   #23
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
al geprobeerd valse nagels op te kleven? of pleisters rond je vingers als je aan het werken bent?
of een kneedgummetje op je bureau
nou gefeliciteerd met je vooruitgang!! super!!
doe zo voort en veel succes aan iedereen
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 21:12   #24
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
yep kim, da was de boosdoener
hihi, enjoy u verlof hé!

mijn stand: 7: toch niet slecht hoor... maar morgen moet beter: zo ga ik het doen: elke dag een beetje minder, en dan binnen een paar dagen: niets meer, jippie! (i wish )

Ja erna: die kneedgum, die werkt echt hoor! ik heb hier al allerlei mensen voorzien van zo'n ding en er komen toch positieve reacties op. bij mij werkt ie super: voor tv, bij het lezen, op het werk... leve de kneedgum! en leven de 10!

dikke zoen allemaal
10 (hihi)
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 21:20   #25
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
Thumbs up

heb em zelf nog niet gebruikt eigenlijk

maar ik teken nu dieren en kleding terwijl ik naar tv kijk ofzo dan concentreer ik me op die twee dingen en is er voor ttm geen plaats

en ben zo zo zo gelukkig nu !
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 10:19   #26
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Thumbs up

Allemaal positieve berichten !
Goed te horen al die vooruitgang (minder haartjes getrokken dan bv vorige week en iedere dag proberen minder te trekken tot je op nul uitkomt!) en iets in de plaats doen van het trekken (tekenen!). Bemoedigende woorden dus!
Nou mijn voornemen was het de 11e (april) vol te houden niet te trekken en dat is gelukt! En gister 3 haartjes, dus weer een goede vooruitgang! Vandaag zit ik nog op 5 en dat probeer ik zo te houden.
Voor mij breekt ook weer een nieuwe tijd aan: aankomende dinsdag is mijn laatste dag op de therapie en de week daarop begin ik weer met werken! Na bijna 2,5 jaar niet gewerkt te hebben, behalve dan aan mezelf, is dit best een grote stap, spannend dus!
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 16:57   #27
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Woh fashiogirl, dat zijn zeker spannende zaken! en wat een grote stap! laat het allemaal maar over je heenkomen, niet teveel over nadenken en dan komt het hopelijk allemaal goed!

hier gaat het helaas niet goed...sorry dames...ff geen positieve woorden... ik begrijp het eerlijk gezegt niet, maar ik kan er gewoon niet van afblijven... zojuist heb ik der wel 20 in 1x uitgehaald... in totaal zit ik denk ik op de 50... in principe ook nog niet eens zo slecht (in vergelijking met een "normale slechte dag"), maar toch baal ik der flink van! ik hoop dat het hier achterlaten van mijn frustatie me doet stoppen met trekken voor vandaag!

succes allemaal! grtx erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 17:14   #28
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Thx!
Erna, vervelend dat je een mindere dag hebt ...Maar probeer voor jezelf ff na te gaan, is het spanning? of boos op jezelf? In ieder geval, probeer je zinnen ff te verzetten en doe iets liefs voor jezelf: ga in bad, een kopje thee met iets lekkers, een meidenfilm. Leg jezelf maar ff in de watten!
Liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2006, 09:04   #29
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
nieuwe dag, nieuwe kansen!

Dankjewel voor je steunende woorden loïs! Ik heb na mijn berichtje nog maar een paar getrokken en daarna was de trekdrang gelukkig verdwenen!

vandaag is weer een nieuwe dag en dus zijn er weer nieuwe kansen om te vechten tegen ttm! ik ga der vandaag weer tegenaan! en ik hoop dat jullie allemaal meedoen! succes allemaal! grtx erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2006, 14:24   #30
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
helaas...

...ook vandaag ben ik der weer ingestonken...

vanochtend eerst ging het redelijk, maar vanaf de lunch gaat het weer helemaal mis. In prinicpe weet ik wel waar het aan ligt, maar ik kan er helaas nu niets aan doen. ik hoop dat het zometeen weer beter gaat, al is voor mij de schade alweer aangericht!

Succes iedereen! grtx erna
erna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 11:30
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.