Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 mei 2006, 21:53   #1
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
5 weken plan

Hallo,
Ik start morgen, woensdag 10 mei, met het 5 wekenplan. Ik heb me er een aantal weken op voorbereid, en nu sta ik aan de vooravond van de start. Ik ben er klaar voor, ik ben het trekken ZAT!!!!!!
Ik ga woord voor woord het 5 weken plan uitvoeren, zonder uitzonderingen. Mijn partner en mijn psycholoog(met wekelijkse gesprekken) gaan me erbij ondersteunen. Ik moet het doen, dat realiseer ik me zeer goed. Ik wil wel verslag gaan doen hier in deze thread. Jullie zijn immers de mensen die voelen en ervaren wat ik doe, en dat sterkt mij.
De laatste weken waren verschrikkelijk. Heb zware terugvallen gehad en ik heb bovenop mijn hoofd een enorme kale plek, boven mijn ogen heb ik geen wimpers.

Het wordt zwaar, heeeeeel zwaar. Maar ik ga ervoor. Kan niet wachten tot het morgenvroeg is.....
Slaap lekker,
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 22:23   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ik wens je heel veel succes! Goed dat je 't niet alleen doet. En ook wij staan achter je, dat weet je, oké?!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 21:19   #3
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 1, dag 1;

Tja, vandaag gewerkt van 8.00-19.00 uur. Dat is voor mijn TTM positief. Op mijn werk trek ik nooit. Dus voor vandaag nog "0" getrokken.
Net in mijn schrift (logboek) geschreven wat ik moet doen deze week. O.a. een lijst met redenen om te stoppen maken, de trekperiodes bijhouden, tijdstippen van opstaan, eten, tanden poetsen en slapen noteren. En een hele mooie vindt ik zelf; iedere dag eindigen met een positieve gedachte, en deze ook noteren.
Ik denk dat dit schrift de komende weken mijn grootste vriend en mijn ergste vijand tegelijk gaat worden...
Wordt vervolgd....
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 23:04   #4
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hop naar de tweede dag! Succes! Slaapzacht... ps: rust is van levensbelang, geniet ervan...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 00:14   #5
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 1, dag 2;

Weer een drukke dag. gewerkt, samen thuiskomen, eten, volgende afspraak, net thuis, heel even haarweb en logboek en zo naar bed.... Niks getrokken dus. Zo krijg ik mijn dagen wel om. Morgen vrij (lees; gevaarlijk)
Tot morgen.
De limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 00:50   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Een gevaarlijke dag, je bent dus gewaarschuwd. Trap niet in die valkuil! Ontspan jezelf op een gezonde manier... succes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 09:45   #7
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
He limburgse,

hoe gaat het op je vrije dag?

ik volg je strijd en leef met je mee! van mij krijg je alle kracht toegestraalt! Succes!

Grtx erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 19:28   #8
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 1, dag 3;

Bolleke en Erna bedankt, de reacties doen me goed.
Inderdaad zoals voorspeld vandaag de erste moeilijke(re) dag. Langzaam wakker worden en in bed tv kijken met een kopje thee erbij..... Dan gaat het om secondes voordat het TTM-duiveltje aanwezig is.
Door de motivatie kick die ik nog steeds in me heb, heb ik gewonnen! Niet getrokken. Pluim voor mezelf

Vandaag na het douchen mijn haren gekamd zonder Toppik, oei, hoofdhuid goed zichtbaar. In de komende weken moet ik ook stoppen met camoufleren. Daar zie ik nu al tegenop. Maar goed. Ik doorloop het programma van week tot week, van dag tot dag. Dus ik kijk niet tever vooruit.
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 20:58   #9
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Grote dikke vette pluim voor jezelf! Je bent goed bezig, volhouden meid! Die trekduivel zal nog meerdere keren om het hoekje komen kijken, wees hem te slim af! JE KUNT HET!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 01:13   #10
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 1, dag 4;

Gisteravond heb ik 1 haar uitgetrokken. voelde me er erg slecht bij. Gek eigenlijk, tot voor kort had de ene haar geleidt tot misschien nog 100 andere haren die vervolgens zouden sneuvelen. En nu zeur ik over 1 haar?!?! Ik ben goed bezig, ik ben trots!
Vandaag sta ik nog steeds op "0"! Ben ook nog niet veel alleen geweest. Nu ga ik nog even internetten. Ik ben alert.

Ik hou me ook netjes aan de afspraken van het 5-weken plan. Kost me niet eens moeite. Als ik wakker wordt denk ik meteen; "Hoe laat is het, dat moet ik noteren." Als ik drang heb, eet of mijn tanden poets hetzelfde. Maar goed, ik ben nog steeds pas bij week 1.
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 20:36   #11
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Talking

Oef ik vind het écht SUPER!!!
Ik zat laatst nog te denken aan je: Hoe zou het gaan met dat 5weekse plan...
Maae heel aanmoedigend dat het zo goed gaat en dat je het hier bij houdt! Ga zo voort meid!!!
Liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 21:01   #12
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Blijven doorgaan, meer kan ik niet zeggen hé!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 22:12   #13
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 1, dag 5;

Bedankt voor de aanmoediging!! Ben nu 5 dagen bezig, heb in totaal 1 haar getrokken, voel me goed!
Ook vandaag weer niet getrokken. Maar (het wordt bijna eentonig) ben de hele dag op pad geweest en ben dus amper in de verleiding gekomen. De komende week moet ik 4 dagen werken, dat is veel, dus ook veel afleiding. Ik TROK (vanaf nu met een 'o', i.p.v. een 'e') meestal `s avonds en op vrije dagen s`morgens. Ik ga dus vol goede moed aan deze werkweek beginnen.
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 21:38   #14
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 1, dag 6;

Niet getrokken vandaag! Heb wel gewerkt, dat scheelt.
Ik voel dat ik van dit 5-wekenplan en door hier verslag te doen enorm veel motivatie krijg! Ik voel me echt sterk.
Mijn trekperiodes gaan met ups en dows, zo`n "up" kan best 2 weken duren, meestal gevolgd door een vette "down". Ik ben dus gewaarschuwd. Ik ben alert. Ik ga dit goede gevoel vasthouden. Voor mezelf en om anderen te laten zien dat het mogelijk is. (dat wilt niet zeggen dat als ik het niet kan , het niet nogelijk is ).
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 21:43   #15
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
whauuw je doet het goed

hoi limburgse,

hier een brabander die vol lof je threads heeft gelezen !! wat ontzettend knap van je..wil je even een hart onder de riem steken !!

Goed zo lekker doorgaan zo !
en misschien doe ik over enkele dagen wel mee...zonder psycholoog maar met jullie !

Liefs brabotje susa33
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
al weer weken plukvrij joeske TTM - Algemeen 1 18 maart 2006 16:45
Even voorstellen / plan van aanpak. rene154 Medicijnen/haargroeimiddelen 25 11 december 2004 20:06
Minox resultaat op enkele weken ? Kristof Medicijnen/haargroeimiddelen 6 4 maart 2004 09:32
drie weken plukvrij! wiepwiep TTM - Algemeen 2 28 mei 2003 00:51
al twee weken!!! miss TTM - Algemeen 0 26 april 2003 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.