Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2004, 12:05   #76
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
Voor mezelf heb ik mooi gezicht, goed lichaam en een goede uitstraling, maar de kaalheid verziekt al deze positieve punten van mezelf.
Wat doe je nog moeilijk. Je hebt zat positieve punten. Niemand is perfect. Als jij lekker in je vel zit en dit uitstraalt, dan boeit het echt niet hoe kaal je bent. Denk aan al die mensen die helemaal knikkerkaal zijn maar die veel lol in het leven hebben. Fortuyn, Berlusconi etc. etc.



Citaat:
Er is trouwens weer een heel moeilijke periode aangebroken: de zomer...
Moet je constant aanhoren van collega's hoe mooi hun reis wel geweest is, en hoe goed ze zich geamuseerd hebben in het weekend... En ik, tsja... ik kan al die leuke dingen niet meer doen, alhoewel ik het enorm graag zou willen. Dat het maar gauw terug winter wordt, dan ben ik toch al van die leuke verhalen verlost!
Citaat:
Ik ken dat, ik heb ook liever dat als de zon schijnt dat het gaat regenen.
Heb ik tenminste een excuses om thuis te blijven en niets te ondernemen.

Ga ook lekker op vakantie, geniet van je leven man. Schijt aan die haaruitval. Waarom ontneem je al het leuke van het leven van jezelf. Zo maak je het alleen maar erger.

Mijn tip aan jullie allemaal: Doe wat aan je haaruitval, middeltjes, zalfjes etc.., verzorg het goed en zie je zelf als een totaalmens. Niet als iets met mooi of lelijk haar. En dan als je haar lelijk is, als je een goede charisma hebt dan ben je nog steeds de man. En leef. Dan krijg je vanzelf meer maling aan het feit dat je aan het kalen bent. Succes ermee, en straf jezelf niet omdat je haaruitval hebt.
Laat zien dat je een leuk mens bent.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 20:31   #77
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
ik lees ook wel dat mensen moeilijk heden hebben om een meisje te krijgen gelukkig kamp ik totaal niet met dit probleem ook al doe ik m'n haar niet en staat het alle kanten op ik maak er ook gretig gebruik van want strax ben ik helemaal kaal en dan zal het wel wat moeilijker worden.

het licht volgens mij ook heel erg wat de eerste indruk is als jij een leuke lach hebt en je lult vrolijk wat van je af over de bloempjes en de bijtjes en gaat niet stilletjes in een hoekje zitten en lacht af en toe mee dan ben je natuurlijk snel de saai piet wat volgens mij nog erger is dan haaruitval!!

Een tip loop gewoon op een meisje af en zeg gewoon eerlijk waarom je naar haar toe komt en knoop een gesrek aan, moet je natuurlijk geen J.LO arrogantje uitzoeken. en als de eerste niet lukt er lopen duizenden leuke meisjes rond die trouwens ook niet volledig happy voelen over zichzelf die haaruitval zeker wel accepteren

en als je echt doeloos bent ga je gewoon naar bang-kok ofzo en neemt een chick mee haha om maar een optie te noemen.

Nog een vraagje aan jullie merken jullie nou echt dat je minder aandacht krijgt van de vrouwtjes?
high is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 20:38   #78
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Persoonlijk ervaar ik niet minder aandacht en ik kan mij ook niet voorstellen dat die aandacht vermindert door kaalheid. Als die aandacht vermindert dan komt dat naar mijn idee omdat je een onzekere uitstraling krijgt door die haaruitval en dus geef je de schuld aan daaraan.

Zoals high zegt, het gaat erom hoe je overkomt. Meisjes vallen meer op jongens die gewoon zichzelf zijn en zich niet zo onzeker opstellen. Neem het leven zoals het is en heb schijt aan dingen die je toch niet kunt beïnvloeden.

Natuurlijk zullen er meisjes zijn die afknappen op een kalend/kaal hoofd. Maar er zijn ook genoeg meisjes die afknappen op stiekeltjes, op zwart haar, op blond haar enzovoort. Het is natuurlijk niet realistisch om te denken dat je met haar ieder meisje wel kunt krijgen die je zou willen. En zeg nu zelf, zou jij een meisje willen die alleen maar bij je is, omdat je toevallig haar hebt? Wat voor iemand zou dat dan wel niet zijn?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 21:49   #79
taxmina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: zeeland
Berichten: 11
BESTE PINDAKAAS


IK BEGRIJP DE PROBLEMEN VAN EMINEM HEEL ERG GOED DENK IK,MAAR IK SNAP NIET DAT ALLE GOED BEDOELDE RAAD, ADVIES STEUN ENZ. VAN IEDER OP DEZE SIDE AFGEDAAN WORDT MET ZICH NIET KUNNEN IDENTIFICEREN MET EEN ANDER, OOK AL HEEFT DIE DEZELFDE PROBLEMEN MET ZIJN OF HAAR HAAR.
lATEN WE WEL WEZEN HET IS VOOR NIEMAND LEUK, EN DAN ZIJN WIJ MET Z'N ALLEN NOG REDELIJK OPEN OM ER OP DE SIDE OVER TE PRATEN, MAAR ER ZIJN ER NOG ZAT DIE DAT ZELFS NOG NIET EENS DURVEN OMDAT ZE ZICH SCHAMEN.
EN WAT DAT OVER Z'N JEUGD BETREFT SNAP IK OOK HEEL GOED ZOALS IK HEM AL SCHREEF.ALS KIND VAN 5 JAAR WERD IK BINNEN TWEE WEKEN KAAL EN DUS UITGESCHOLDEN BIJ DE KONIJNEN AF, HET ENIGE WAT IK ERTEGEN DEED WAS FLINK VAN LEER TREKKEN [ ER LOPEN MISSCHIEN NOG WEL JONGENS OUDER ALS IK ROND WAAR DE BLAUWE PLEKKEN NOG NIET VAN GENEZEN ZIJN]
TOEN IK OP DE MIDDELBARE SCHOOL ZAT WAS IK NOG STEEDS DIE KALE,TERWIJL IK AL JAREN M'N HAAR WEER TERUG HAD. iETS WAT NA MIJN TWINTIGSTE SNEL VERANDERDE,MAAR IK BEN GEZOND,GETROUWD,2 VOLWASSEN KINDERS EN EEN LEUKE BAAN ONDANKS ALLES, DUS WAT WIL JE NOG MEER.
lANG VERHAAL ,MAAR DAT WAS WAT IK HEM EEN BEETJE DUIDELIJK PROBEERDE TE MAKEN EN IK KAN HET NIET HELPEN MAAR BEN AKELIG NUCHTER EN ER IS AL ZOVEEL ANDERE ELLENDE
TAXMINA
taxmina is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 01:42   #80
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Vooraleerst even dit:
Ik merk dat in dit topic af en toe gereageerd wordt op vorige uitspraken van me, maar om één of andere reden worden die replies naar Eminem gericht zodat hij op die manier alle "kritiek" (als ik het zo mag noemen) over zich heen krijgt... Dat is uiteraard de bedoeling niet, maar ik denk dat desondanks mijn en Eminem's standpunten in grote lijnen overeenkomen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
Nog een vraagje aan jullie merken jullie nou echt dat je minder aandacht krijgt van de vrouwtjes?
Absoluut! Heel duidelijk zelfs!
Tsja, als je op je 24ste nog nooit een vriendinnetje hebt gehad, dan is dat wel duidelijk, vind ik (en voel me wel 100% hetero, hoor - is zeker niet dat ik in de knoop zou liggen met mezelf op dat vlak).
Ik mag me eigenlijk gelukkig prijzen dat ik niet uitgelachen wordt door de meisjes als ik ergens binnenkom, want meestal gebeurt dat wel... Dus ja, ik krijg aandacht, maar dan wel in negatieve zin!
Bij het afgewezen worden zijn er in feite 2 soorten meisjes. De eerste soort zegt je vlakaf dan ze je niet aantrekkelijk of niet mooi genoeg vinden (maar da's wel handig, want zo weet je meteen dat ze een bitchig karakter hebben) en de andere soort pakt het subtiel aan, maar laat je wel duidelijk merken dat ze je niet willen omwille van je belachelijke kop... Meisjes van tegenwoordig willen blijkbaar (nog maar dan jongens) trots kunnen zijn op hun partner. En als die partner er niet goed uitziet, dan worden ze uiteindelijk zelf belachelijk gemaakt door hun omgeving... dus laten ze me maar links liggen - en gelijk hebben ze!
Ach, heb er mij toch al bij neergelegd dat ik eeuwig vrijgezel zal blijven - zou me zelfs niet kunnen voorstellen hoe ik door het leven zou moeten met mijn haar en een vriendin. Je kan toch moeilijk zeggen "sorry, schat - vandaag kan ik met jou niet uit, want er is te veel wind buiten en dan zou mijn haar in de war liggen" of "sorry, schat - samen op reis gaan kan ik echt niet doen, want dan zie ik er voor de helft van de tijd belachelijk uit"... Zoiets kan gewoon niet en in feite ben ik nu wel blij dat er niemand in mijn leven is - zou echt niet weten hoe ik me daaruit zou moeten redden!

Bijkomende vraag voor Eminem:
Hoe zit het met jouw liefdesleven?
Heb je desondanks al veel vriendinnetjes gehad of zijn die zoals bij mij uitgebleven?
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren

Laatst gewijzigd door Francis; 27 juni 2004 om 01:44
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 10:59   #81
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Francis, om je vraag te beantwoorden, ik heb al een aantal vriendinnen gehad.Momenteel heb ik een vriendin, maar ze zit gedetineerd in Engeland.
Hier lijd ik behalve mijn kaalheid ook zwaar onder.Ik zit erg te overwegen om deze relatie stop te zetten.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 11:07   #82
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Oh ja, waar ik ook helemaal geen reet van begrijp is dat mijn vader al bijna 50 jaar is en nog steeds een zeer volle haardos heeft.Het lijkt of er geen haar is uitgevallen.Als ik dit vergelijk met mezelf, een man van 29 jaar dan springen de tranen gewoon in mijn ogen.Ongelofelelijk, echt ongelofelijk.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 15:36   #83
Bob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 19
Kop kaalgeschoren

Ik heb zaterdag m`n kop echt kaalgeschoren (2mm) en heb erg veel positieve reactie`s gekregen, behalve van m`n baas dan.
Volgens vrienden zie ik er een stuk beter uit en volgens de meisies een stuk aantrekkelijker.
Dus voor iedereen hoop

Groeten,
Bob
Bob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 16:42   #84
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Oh ja, waar ik ook helemaal geen reet van begrijp is dat mijn vader al bijna 50 jaar is en nog steeds een zeer volle haardos heeft.Het lijkt of er geen haar is uitgevallen.Als ik dit vergelijk met mezelf, een man van 29 jaar dan springen de tranen gewoon in mijn ogen.Ongelofelelijk, echt ongelofelijk.
Eminem, je vader is niet de enige graatmeter wat betreft kaalheid hoor. Kijk eens aan je moeders kant. En zelfs als daar ook geen kaalheid te bespeuren is kan het zijn dat jij door een genetische mutatie tijdens de verwekking wel gevoelig bent voor kaalheid, hoewel dit wel heel uitzonderlijk zou zijn dan.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 17:47   #85
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Mijn opa van mijn vaders kant is wel kalend.
Vuile klootzak, door hem ga ik nu al jaren door deze hel.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 17:51   #86
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Mijn opa van mijn vaders kant is wel kalend.
Vuile klootzak, door hem ga ik nu al jaren door deze hel.
"Vuile klootzak"? Dat vind ik wel een beetje te ver gaan om eerlijk te zijn. Wat moeten we dan? Geen kinderen nemen omdat we genetisch belast zijn met kaalheid?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 17:57   #87
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Misschien klinkt het inderdaad oneerlijk, maar er gaat toch een enorme woede in me om tegenover hem.Ik kan hier niks aan doen.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 18:32   #88
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Misschien klinkt het inderdaad oneerlijk, maar er gaat toch een enorme woede in me om tegenover hem.Ik kan hier niks aan doen.
dit is een bekend psychologisch fenomeen, je projecteert je eigen problemen op een ander. het is niets om je voor te schamen, maar er zit duidelijk een hoop vast bij jou wat los moet. ik kan een psycholoog aanraden, heb ik ook pas gedaan over iets anders en dat was echt top.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 19:09   #89
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Misschien klinkt het inderdaad oneerlijk, maar er gaat toch een enorme woede in me om tegenover hem.Ik kan hier niks aan doen.
Ik geloof ook wel dat je er niets aan kunt doen: je gevoel is je gevoel. Maar rationeel gezien kun je voor jezelf toch wel indenken dat het gevoel niet juist is? Ik bedoel, wil je die oude man die nota bene jou indirect het leven geschonken heeft om zoiets als kaalheid gaan haten? Er zijn wel ergere dingen die je kunt overerven.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 22:58   #90
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
hoi,

ik kan het niet helpen, maar ik moet even reageren op deze thread, ook al ben ik geen echte lotgenoot van jullie.

Dat sommigen van jullie problemen hebben met jullie kaalheid: kan ik begrijpen. Maar dat sommigen van jullie enkel maar negatieve zaken kunnen /willen zien: dat niet. Kom op jongens: het lijkt wel een wedstrijdje "wie is er het zieligst".
En nogmaals: ik begrijp het heel goed dat een kaal/kalend hoofd voor veel onzekerheden kunnen zorgen, maar DOE er dan ook iets aan! Degenen die zich aangesproken voelen denken nu waarschijnlijk :" ja, jij hebt makkelijk praten, jij bent niet kaal". en die hebben dan nog gelijk ook, kan ik niks tegenin brengen. Ik ben wel plaatselijk kaal, maar ik doe het mezelf aan (trichotillomanie). Wat ik dan op dit forum kom doen? Die enkele mensen die het zo erg niet meer zien zitten dat ze aan zelfmoord denken proberen te laten luisteren naar de moedgevende woorden van mensen die er WEL over mee kunnen praten.

Als je jezelf steeds maar als slachtoffer beschouwt, steeds maar de oorzaak van al je ellende buiten jezelf zoekt en bovendien nog eens geen bemoedigende praat van anderen willen aannemen,...

Waarmee ik ook weer niet wil zeggen dat het je eigen schuld is als je kaal bent/wordt, maar het is zo gemakkelijk om jezelf de slachtofferrol te bedelen.
Opa's worden beschuldigd en meisjes komen er ook niet al te positief vanaf. Sorry, maar ik voel me eerlijk gezegd behoorlijk aangesproken en wil op dat punt even zeggen: niet elk meisje is zo oppervlakkig als sommigen van jullie schijnen te denken! Wij kunnen heus wel verder kijken dan alleen maar haar of geen haar hoor! Ik denk dan alleen maar aan mijn broer: die is ook behoorlijk kaal aan het worden en die krijgt daar ook weleens opmerkingen over (zogenaamd grappig natuurlijk), maar ondanks dat hij daar wel eens mee zit heeft hij al 2 jaar een hele leuke (zelfs knappe) vriendin! En hij is verder razend populair vbij het vrouwvolk. Als hij wil kan hij er bij wijze van spreken aan elke vinger 10 krijgen. Dus laat alsjeblieft een kale kop geen excuus zijn voor het niet kunnen krijgen van een vriendin!

Kijk gewoon eens op een andere manier naar meisjes. Zie ze niet als 'de vijand', van dat volk dat je alleen maar wilt beledigen, vernederen en de grond intrappen. Zie ze eens gewoon zoals de meeste meisjes zijn: gewoon mensen, die ieder OOK hun onzekerheden hebben, mensen die OOK graag een lieve partner willen vinden en die vaak OOK al gekwetst zijn in hun relaties.

Dit stukje is niet bedoeld om tegen een paar enkels te trappen, maar wel om te proberen om sommigen van jullie eens wat terug in de realiteit te brengen.

Misschien is niet alles wat ik schrijf helemaal duidelijk, ik schrijf dit momenteel helemaal vol van emoties, om alles wat ik hier gelezen heb. Ik voel medeleven en medelijden, sympathie en boosheid,...

PLEASE, focus eens niet alleen op de negatieve dingen van het leven en doe niet alle goedbedoelde opbeurende praat van lotgenoten meteen af als "niet op mij van toepassing". Dit forum is er om elkaar te steunen en te helpen, maar ik hoop dat het ook is toegestaan om mensen wakker te schudden.
Ik bedoel dit allemaal echt goed, voor iedereen, al kan ik het me voorstellen dat het bij enkelen verkeerd zal vallen. Ik lees de reacties wel...

Weet intussen dat ik echt met jullie meeleef, maar dat jullie aan mijn en ieder anders medeleven geen moer hebben maar dat je zelf eens een ander gedachtenpatroon zou moeten proberen te vinden.

Veel succes daarmee
Met goedbedoelde, vriendelijke groeten, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.