Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2013, 21:06   #1
Angelic
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2013
Berichten: 1
Unhappy Minderjarig!

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 15 en heb eigenlijk overal teveel haar.
Vroeger ook veel mee gepest, jullie zullen je er wel wat bij kunnen voorstellen.

Om kort mijn verhaal samen te vatten:
Vroeger maakte het me niks uit, ik was een gelukkig klein meisje, er werd niet gelet op hoe je eruit zag.
Toen kwam ik in groep 6 en toen begon het, iedere dag opnieuw die opmerkingen erover en sinds dien ben ik er zelf ook steeds meer op gaan letten.
Ik heb toen van groep 6 tot en met de eerste van de middelbare school geen korte broeken meer gedragen.

Ik heb toen uiteindelijk aan mijn moeder verteld hoe vervelend ik het vond en die had een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ik werd zo vaak doorverwezen en ik schaamde me steeds meer (ook al waren die mensen ervoor opgeleid die dingen te onderzoeken), mijn moeder zag hoe erg ik het vond en heeft toen uiteindelijk de afspraken afgebeld.

Ik scheer sinds dien wel mijn benen dus een korte broek draag ik wel weer, maar ik durf nog steeds geen shirts met korte mouwen te dragen.

Het heeft zo'n grote impact op mijn leven en ik zou er zo ontzettend graag vanaf willen maar ik wil niet weer zovaak doorverwezen worden bij een ziekenhuis, ik vind het verschrikkelijk.

Ik weet niet goed meer wat ik moet doen en mijn moeder zegt dat de verzekering laser behandelingen (of iets wat daar op lijkt ) niet vergoed en dat ik het ook nog niet mag.

Mijn vraag is dus nu:
1. is er een behandeling die mogelijk is voor mensen van 15 jaar? (aangezien het nu mijn leven zo beinvloed dat ik dit niet meer wil)
2. wat is dan de best werkende en wat is jullie ervaring ermee?
3. is het betaalbaar? of zijn er behandelingen die de verzekering wel vergoed?
Angelic is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2013, 00:16   #2
romeomeo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2007
Berichten: 23
Hallo,

als het als Hirsutisme door de dokter wordt gezien.. kan het onder je zorgverzekering vallen maar dat moet je even lezen onder aanvullende verzekering..

Je zou kunnen harsen omdat het nu goedkoper voor jou is, je haren trimmen met een tondouse.. of dus gewoon laser(diode laser) behandeling kunnen ondergaan...

Of omdat je nog jong bent en misschien het geld ervoor niet hebt zou je op groupon kunnen kijken voor IPL behandeling... dit kan TIJDELIJKKKK een oplossing voor je bieden... maar misschien is leidt het ook tot een permanent resultaat!!!
romeomeo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.