Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 maart 2014, 13:53   #16
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Blijf het wel zorgwekkend vinden dat zulke claims dus mogen bestaan zonder dat dit nader is bekeken..
Een aantal jaren geleden hebben een aantal klinieken een rechtszaak gevoerd tegen HASCI. De rechter oordeelde toen dat HASCI hun claims mag blijven maken omdat het hun gelukt was in een vaktijdschrift hun artikel omtrent hergroei te publiceren. Dat was voor de rechter destijds genoeg 'bewijs'. Als je dat artikel leest, dan is hun hele bewijsvoering gebaseerd op wat wazige foto's, waarbij je onmogelijk grafts in de voor en na fotos aan elkaar kan linken en er dus niet eens bewijs is dat het om dezelfde lokatie gaat.

En nu blijkt dus dat HASCI niet mee wil werken aan onafhankelijke tests die ze niet kunnen manipuleren. Voor mij is het inmiddels dus zo klaar als een kontje.

Laatst gewijzigd door Arashi; 27 maart 2014 om 13:58
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 21:30   #17
mahsun23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2010
Berichten: 58
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arashi Bekijk bericht
Een aantal jaren geleden hebben een aantal klinieken een rechtszaak gevoerd tegen HASCI. De rechter oordeelde toen dat HASCI hun claims mag blijven maken omdat het hun gelukt was in een vaktijdschrift hun artikel omtrent hergroei te publiceren. Dat was voor de rechter destijds genoeg 'bewijs'. Als je dat artikel leest, dan is hun hele bewijsvoering gebaseerd op wat wazige foto's, waarbij je onmogelijk grafts in de voor en na fotos aan elkaar kan linken en er dus niet eens bewijs is dat het om dezelfde lokatie gaat.

En nu blijkt dus dat HASCI niet mee wil werken aan onafhankelijke tests die ze niet kunnen manipuleren. Voor mij is het inmiddels dus zo klaar als een kontje.
Had Gerard Joling niet een HT laten doen bij HASCI?
mahsun23 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 21:39   #18
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Jawel, en wel meer bekende mensen.
Maar harde bewijzen blijven achterwegen. Misschien een keer interessant voor mij om achteraan te gaan

Vind het wel raar dat een rechter 'bewijsmateriaal' ziet in een tijdschrift? Alles wat ik dus gepubliceerd krijg in wat voor een tijdschrift dan ook geld als bewijsmateriaal? Want dan kan ik nog heel creatief worden.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 16:09   #19
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Vind het wel raar dat een rechter 'bewijsmateriaal' ziet in een tijdschrift? Alles wat ik dus gepubliceerd krijg in wat voor een tijdschrift dan ook geld als bewijsmateriaal?
Het ging om een (wetenschappelijk) vaktijdschrift. Volgens HASCI heeft dat tijdschrift uitvoerig onderzoek gedaan naar hun methode en het toen pas gepubliceerd. Ik geloof dat niet. Het onderzoek zelf is gebaseerd op een paar wazige foto's waarbij het zelfs onduidelijk is of het wel om dezelfde patient gaat. En het belangrijkste: wetenschap is gebaseerd op reproduceerbaarheid: "Scientific methodology directs that hypotheses be tested in controlled conditions which can be reproduced by others" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method) In al die jaren heeft NIEMAND kunnen reproduceren wat HASCI claimt te doen. Alleen DAT al is overduidelijk bewijs dat het artikel destijds niet meer dan wat onzin was.

Laatst gewijzigd door Arashi; 4 april 2014 om 16:15
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 18:04   #20
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Arashi,

Vanwaar maak je je zo druk om hasci's ''leugen" te bewijzen?
Bedoel er zijn 100000000den leugens omtrend haar (dr. nigam of al die middeltjes).
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 21:52   #21
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk bericht
Arashi,

Vanwaar maak je je zo druk om hasci's ''leugen" te bewijzen?
Bedoel er zijn 100000000den leugens omtrend haar (dr. nigam of al die middeltjes).
Dr Nigam heb ik me net zo druk om gemaakt Ik kan er slecht tegen als mensen een slaatje proberen te slaan uit de ellende van een ander en ze dan ipv te helpen te benadelen.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 21:58   #22
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arashi Bekijk bericht
Dr Nigam heb ik me net zo druk om gemaakt Ik kan er slecht tegen als mensen een slaatje proberen te slaan uit de ellende van een ander en ze dan ipv te helpen te benadelen.
Oke.. Ik houd er ook niet van maar om er 3.000 euro voor te gaan betalen gaat m.i. erg ver.

Ben je wel tevreden over je eigen resultaat? Geloofde je er toen nog in?
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2014, 18:23   #23
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk bericht
Oke.. Ik houd er ook niet van maar om er 3.000 euro voor te gaan betalen gaat m.i. erg ver.

Ben je wel tevreden over je eigen resultaat? Geloofde je er toen nog in?
Ik geloofde destijds nog in hergroei ja, met name door het stukje research van gc83uk, uitgevoerd door Ironman (die op dit forum actief is als "HairRobinHood"). Pas tijden daarna werd bekend dat zijn reseach van geen kant deugde: hij had alle mislukte extracties meegeteld als 'hergroei', dus follicles die helemaal niet getransplanteerd waren, ja logisch dat daar weer haar uit groeit, als je enkel het haartje afsnijdt en de follicle laat zitten groeit er weer haar terug maar da's natuurlijk geen regrowth. Verder had ie er geen rekening mee gehouden dat heel vaak een follicle met 2 of 3 haartjes teruggroeide als 1 haartje, ook dat had hij als 'hergroei' gerekend, terwijl HASCI voornamelijk juist follicles lijkt te splitten (vandaar dat bijna alle haartjes in het ontvangst gebied single graft zijn). Als je met die factoren rekening houdt blijft er niet zo veel ruimte voor hergroei meer over.

Die 3000 euro betalen was natuurlijk ook een beetje blufpoker Ik was er van overtuigd dat ze dit nooit zouden doen (omdat ze zelf ook weten dat t niet werkt). Hadden ze toch onverwachts 'ja' gezegd dan had ik me daar natuurlijk wel aan gehouden.

En mijn eigen resultaat: tja. Het voordeel is geen littekens zichtbaar. Maar doordat HASCI dus voornamelijk single grafts transplanteert (door grafts te splitten), is het ontzettend dun en het ziet er niet goed uit. Ik ben nog aan het overwegen hoe ik dat op ga lossen ...

Laatst gewijzigd door Arashi; 5 april 2014 om 18:58
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2014, 08:54   #24
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Ik zit net op de site te kijken van hair science institute en bij tarieven staat dat je een 50 grafts test kunt doen voor 570 euro.

http://www.hasci.com/nl/tarieven/
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2014, 13:54   #25
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Ik denk serieus dat elke kliniek zijn eigen trucjes wel heeft of kan hebben. Lees welleens dat sommige klinieken:

- express iets mindere dichtheid zetten, zodat ze zeker zijn van een vervolg behandeling.
- Bij de randen (bestaande eigen haar, naar kale plek) juist de mindere dichtheid weer zetten, dat doordat je geen medicatie slikte de haaruitval verder is gegaan kunnen zeggen.
- Of wat minder grafts geven dan waarvoor betaald is omdat je niet mee kunt tellen...

Je weet het allemaal niet, en kan het ook niet bewijzen. Het gaat allemaal puur op vertrouwen wat jij in die kliniek hebt. Het zijn stuk voor stuk allemaal commerciële bedrijven.
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2014, 23:56   #26
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupuh Bekijk bericht
Ik zit net op de site te kijken van hair science institute en bij tarieven staat dat je een 50 grafts test kunt doen voor 570 euro.

http://www.hasci.com/nl/tarieven/
Interessant ! Echter willen ze t dus niet uitvoeren als ze t idee hebben dat je t doet om de boel te analyseren. Mij hebben ze in ieder geval dus geweigerd, zelfs voor 3000 euro. En als ze al iemand wel toelaten, dan zullen ze ongetwijfeld de 50 grafts zo ver uit elkaar wegnemen dat het ondoenlijk wordt om de grafts later in het donorgebied terug te vinden.

Laatst gewijzigd door Arashi; 19 april 2014 om 23:58
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2014, 00:00   #27
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opblaaskrokodil Bekijk bericht
Ik denk serieus dat elke kliniek zijn eigen trucjes wel heeft of kan hebben. Lees welleens dat sommige klinieken:

- express iets mindere dichtheid zetten, zodat ze zeker zijn van een vervolg behandeling.
- Bij de randen (bestaande eigen haar, naar kale plek) juist de mindere dichtheid weer zetten, dat doordat je geen medicatie slikte de haaruitval verder is gegaan kunnen zeggen.
- Of wat minder grafts geven dan waarvoor betaald is omdat je niet mee kunt tellen...

Je weet het allemaal niet, en kan het ook niet bewijzen. Het gaat allemaal puur op vertrouwen wat jij in die kliniek hebt. Het zijn stuk voor stuk allemaal commerciële bedrijven.
Bovenstaande zal zeker gebeuren bij diverse klinieken. Echter vind ik dat toch wel wat anders dat wat HASCI doet, die verkopen een techniek waar je veel voor betaalt en gewoon niet werkt. Tenminste, dat laatste is inmiddels vrij zeker vanuit mijn optiek

Laatst gewijzigd door Arashi; 20 april 2014 om 00:41
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2017, 17:30   #28
Picard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2004
Berichten: 46
Geslacht:
Hoi Arashi

Klopt het dat voor een hergroei analyse je medewerking van de kliniek op de volgende punten nodig hebt:
  1. Klein aantal grafts (bijvoorbeeld 50).
  2. Extractiepunten dicht bij elkaar (om ze later terug te kunnen vinden).
  3. Implantatiepunten dicht bij elkaar (om ze later terug te kunnen vinden).
Foto's kun je zelf thuis maken, denk ik? En hoe nodig zijn voorwaarden 2 en 3? (Ik zag op BTT dat jij en AlmostUndone later nauwkeurige tellingen hebben gedaan van extracties/implantaties verspreid over het hele hoofd ipv dicht bij elkaar.)


Er zijn inmiddels meer klinieken die (voorzichtig) hergroei claimen. Een goede manier om hun betrouwbaarheid te beoordelen lijkt me te vragen of ze mee willen werken aan een test. Maar dan moet ik natuurlijk wel precies weten op welke punten hun medewerking nodig is.
Picard is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2017, 20:03   #29
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Picard Bekijk bericht
Hoi Arashi

Klopt het dat voor een hergroei analyse je medewerking van de kliniek op de volgende punten nodig hebt:
  1. Klein aantal grafts (bijvoorbeeld 50).
  2. Extractiepunten dicht bij elkaar (om ze later terug te kunnen vinden).
  3. Implantatiepunten dicht bij elkaar (om ze later terug te kunnen vinden).
Foto's kun je zelf thuis maken, denk ik? En hoe nodig zijn voorwaarden 2 en 3? (Ik zag op BTT dat jij en AlmostUndone later nauwkeurige tellingen hebben gedaan van extracties/implantaties verspreid over het hele hoofd ipv dicht bij elkaar.)


Er zijn inmiddels meer klinieken die (voorzichtig) hergroei claimen. Een goede manier om hun betrouwbaarheid te beoordelen lijkt me te vragen of ze mee willen werken aan een test. Maar dan moet ik natuurlijk wel precies weten op welke punten hun medewerking nodig is.
Mocht er een partij zijn die daadwerkelijk haar kan klonen (want dat is wat het feitelijk is) dan zal die partij er alles aan doen om aan alles en iedereen te bewijzen dat dat het geval is. Haar kunnen klonen zou zo'n competitief voordeel op kunnen leveren dat de kliniek die dat als eerste kan door mensen over de hele wereld bezocht gaat worden. De eigenaren kunnen astromische bedragen vragen en zullen dik binnen lopen.

Er worden ook miljoenen uitgegeven door meerdere partijen aan onderzoek hiernaar. Je maakt mij niet wijs dat er een of andere kliniek het allang kan, maar dat dat allemaal verborgen is gebleven voor de rest van de wereld. Ik durf met 100% zekerheid te garanderen dat iedereen die nu hergroei belooft liegt.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2017, 18:26   #30
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Ratten zijn het. Meer kan je er niet van maken.
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.