Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2005, 14:53   #31
WVV
RickR
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 38
verhaal dus...

toepasselijke verspreking trouwens



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVV
Duuuuus,

Daar geldt hetzelfde verhaarl voor.
WVV is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2005, 15:38   #32
duuuuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 62
Oh dat wist ik nog niet. Dat is enorm balen voor mij. Als student wordt er heel erg weinig belasting ingehouden op mijn loon. Brutoloon is bijna nettoloon.

Dus dat betekent dat ik bijna niks kan terugvragen?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVV
Duuuuus,
Let nog wel op dat er genoeg loonbelasting op je loon wordt ingehouden, want je kan nooit meer belasting terugkrijgen dan dat er aan loonbelasting op je loon is ingehouden!

Succes.
duuuuus is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2005, 15:45   #33
WVV
RickR
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 38
Duuuuuus,


Dan is er nog een andere mogelijkheid. Je kunt indien die mogelijkheid er is, je vader of moeder de ziektekosten laten betalen als die wel voldoende verdienen (belasting betalen), zodat zij het af kunnen trekken. Ik neem aan dat je nog geen 27 bent, want die voorwaarde zit er wel aan vast.







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duuuuus
Oh dat wist ik nog niet. Dat is enorm balen voor mij. Als student wordt er heel erg weinig belasting ingehouden op mijn loon. Brutoloon is bijna nettoloon.

Dus dat betekent dat ik bijna niks kan terugvragen?
WVV is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2005, 16:01   #34
duuuuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 62
Bedankt voor je reactie.

Dat is op zich wel weer goed nieuws. Alleen weten mijn ouders nog steeds niet dat ik een haarwerk wil (ik heb het nog niet durven te vertellen), en ik weet zeker dat ze er niet achter zullen staan. Misschien draaien ze bij.

Ik ga eerst wel even uitzoeken hoeveel mijn moeder verdient, want mijn vader verdient zowiezo al veel te veel zodat ik nooit boven die drempel uit kom. Mijn moeder heeft een parttime baan, dus dat zal wel een hoop schelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVV
Duuuuuus,


Dan is er nog een andere mogelijkheid. Je kunt indien die mogelijkheid er is, je vader of moeder de ziektekosten laten betalen als die wel voldoende verdienen (belasting betalen), zodat zij het af kunnen trekken. Ik neem aan dat je nog geen 27 bent, want die voorwaarde zit er wel aan vast.
duuuuus is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2005, 09:14   #35
WVV
RickR
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 38
Duuuuuuuuuus,

Heel spijtig voor je dat je niet weet of je ouders achter je zullen staan. Dat maakt het er niet makkelijker op voor je ben ik bang.

Als je ouders gewoon samenwonen, dan telt de fiscus beide inkomen bij elkaar op en aan de hand van het gezamenlijk inkomen wordt de drempel voor de ziektekosten bepaald. In dat geval kan je dus helaas niet kiezen voor je vader of moeder....

Succes!





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duuuuus
Bedankt voor je reactie.

Dat is op zich wel weer goed nieuws. Alleen weten mijn ouders nog steeds niet dat ik een haarwerk wil (ik heb het nog niet durven te vertellen), en ik weet zeker dat ze er niet achter zullen staan. Misschien draaien ze bij.

Ik ga eerst wel even uitzoeken hoeveel mijn moeder verdient, want mijn vader verdient zowiezo al veel te veel zodat ik nooit boven die drempel uit kom. Mijn moeder heeft een parttime baan, dus dat zal wel een hoop schelen.
WVV is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2005, 15:12   #36
duuuuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 62
Oh Dat kom ik nooit boven die grens.

Oftewel ik ben screwed.

Of weet jij misschien nog iets??
Kan ik niet via de verzekering meer terugvragen dan de gebruikelijke 300 euro omdat ik zo jong ben?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVV
Duuuuuuuuuus,

Heel spijtig voor je dat je niet weet of je ouders achter je zullen staan. Dat maakt het er niet makkelijker op voor je ben ik bang.

Als je ouders gewoon samenwonen, dan telt de fiscus beide inkomen bij elkaar op en aan de hand van het gezamenlijk inkomen wordt de drempel voor de ziektekosten bepaald. In dat geval kan je dus helaas niet kiezen voor je vader of moeder....

Succes!
duuuuus is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2005, 15:17   #37
WVV
RickR
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 38
Sorry Duuuuuuus, maar ik zou niet meer weten wat je op fiscaal gebied kan proberen. Wellicht lukt het wel bij een aanvullende verzekering volgend jaar, maar daar ben ik niet in thuis. Wie weet zijn andere lezers van dit forum daar meer in thuis.

Nogmaals succes!




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duuuuus
Oh Dat kom ik nooit boven die grens.

Oftewel ik ben screwed.

Of weet jij misschien nog iets??
Kan ik niet via de verzekering meer terugvragen dan de gebruikelijke 300 euro omdat ik zo jong ben?
WVV is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2005, 15:29   #38
duuuuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 62
Okay.

Bedankt voor alle hulp!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVV
Sorry Duuuuuuus, maar ik zou niet meer weten wat je op fiscaal gebied kan proberen. Wellicht lukt het wel bij een aanvullende verzekering volgend jaar, maar daar ben ik niet in thuis. Wie weet zijn andere lezers van dit forum daar meer in thuis.

Nogmaals succes!
duuuuus is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2006, 23:52   #39
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Fiscus

Hoi

Eigenlijk vraag ik me af of deze aftrek ook in België kan? Stillaan begin ik zo te denken dat ik beter in Nederland gewoond had. (Woon maar een vijftig km van de NLgrens)
Wil je dit nog eens ff nazien aub, waarvoor dank.

Groeten -Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2006, 21:13   #40
Eleonora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 30
Geslacht:
vraagje over reiskosten

Mijn vraag gaat over reiskosten. Ik ben belastingformulieren aan het invullen over 2004 en 2005. Nu schreef je aan het begin dat je kon aftrekken 0,26 per km. Is dat ook werkelijk zo want ik las ergens volgens mij op de site van de belastingdienst dat het 0,18 per km is of is dat weer iets anders. Vanmiddag ook nog even met de belastingdienst gebeld en die zei dat je voortaan de werkelijke gemaakte kosten kan aftrekken, maar ik weet niet hoe je dat uit moet rekenen.

Verder nog een vraagje. Je schreef ook dat de belastingdienst nogal eens moeilijk doet over haarwerken en dat je een briefje van de huisarts nodig had. Nou krijg ik die ook wel van mijn huisarts maar dat is voor 1 haarwerk per jaar en ik heb er 3 of 4 per jaar nodig. Weet jij of misschien iemand anders hoe dat dan gaat. Als ik geen belastingteruggave krijg dan kan ik het niet meer betalen.
Eleonora is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2006, 21:27   #41
WVV
RickR
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 38
Eleonora

Eleonora,

Voor andere aftrekposten geldt een maximum vergoeding van 18 cent de kilometer. Bij de reiskosten waar wij het over hebben geldt echter zoals je zelf al schreef de werkelijke kosten. Ik en andere administratiekantoren met mij, geven al jaren 26 cent op en dit heeft nimmer tot problemen geleidt.

Het gaat erom dat je huisarts een briefje schrijft WAAROM die een haarwerk medisch/psychisch verantwoord vindt. Of je er dan daarna één of vier per jaar nodig hebt, lijkt me makkelijk uit te leggen aan de fiscus. Je hebt daar een veel beter gevoel over waardoor je je veel prettiger voelt.


Succes!
WVV is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2006, 14:38   #42
Eleonora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 30
Geslacht:
Dank je wel voor je reactie en je uitleg. Het is me nu veel duidelijker zo.
Alleen heb ik nog een vraagje. Hoe zit het met tapes, cleaners, speciale conditioners enzo mag je dat ook aftrekken?

Eleonora.
Eleonora is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2006, 15:02   #43
WVV
RickR
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 38
Als je goedkeuring hebt voor aftrek van haarwerken, dan mag je de accessoires en hulpmiddelen ook aftrekken. Zelfs de reiskosten om je haarwerk en accesoires te laten plaatsen en op te halen mag je aftrekken à 26 cent de km.
WVV is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2006, 16:04   #44
Ginababy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2006
Berichten: 3
Wink

Hallo allemaal,


Check even de website: www.derodepilaren.nl
Dit is een drogist/apotheek die ik toevallig bij mijn speurtocht naar info. tegen kwam. Ik heb ze mijn persoonlijke haar (duh...) probleem via e-mail toegestuurd (gisteravond laat) en vanochtend lag er al een heel persoonlijk advies in de mail box. Niet duur en via mail te bestellen. Ik mocht ook nog bellen voor verdere uitleg. Op hun site vindt je onder het kopje 'haar' ook een heel duidelijke uitleg over hoe je haar is opgebouwd, hoe haarverlies kan ontstaan en wat je er tegen kunt doen. Ze zijn heel erg duidelijk en vooral ook vriendelijk
Ginababy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2006, 13:40   #45
I2itchie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2006
Berichten: 20
Hey allemaal,

Ik heb deze thread wel doorgelezen, maar toch blijf ik er niet veel van snappen van dat hele aftrekpost gedoe.

Ik ben nu 17, in juni wordt ik 18. Ik wil graag een haarwerk nemen gezien ik echt last ondervind (psychologisch gezien, durf niet echt naar buiten zonder pet op enz.) aan mijn uitvallende haar (AGA). Via mijn huisarts zou ik wel een brief of iets dergelijks kunnen krijgen gezien deze mij graag wilt steunen hierin.

Ik verdien volgens mij jaaropgaaf van werk nu 1740 per jaar. Mijn moeder heeft een uitkering (zal volgens mij ergens 1000 euro of minder zijn weenie zker) en van mijn vader weet ik het niet echt gezien ze gescheiden zijn, maar ik gok normaal loon. De verzekering zal me vanaf ik 18 ben waarschijnlijk iets in de 65 euro per maand kosten en dat is dan inclusief de 33 euro die de belasting teruggeeft.

Nu vraag ik me dus af, kom ik in aanmerking om geld terug te krijgen van de belasting en hoeveel zou dit dan ongeveer zijn. Ik ben nu namelijk een beetje aan het kijken naar de haarwerken die Salvamia verkoopt gezien de absurd hoge prijzen van 1500 euro + die klinieken vragen gewoon te duur zijn voor mij als student.

Hoop snel een antwoord te krijgen en iig al bedankt,

Ritchie
I2itchie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken FAQ (verouderde versie) - Feedback en suggesties Webmaster Haarwerken 28 24 april 2009 14:00
synthetische pruiken mariet Haarwerken 34 16 maart 2006 12:45
Haarwerken FAQ (verouderde versie) Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
De aanschafkosten van verschillende soorten haarwerken. Do Haarwerken 6 5 april 2002 14:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.