Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2006, 18:25   #1
kalevandale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 8
word langzaam kaal...

Hallo allemaal,

Haaruitval word nu een groot probleem voor mij. Ik ben 18 jaar en weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik zou liever nog niet willen beginnen met pillen slikken, tenzij er echt niks meer helpt. Het haaruitvalproces is denk ongeveer 7 maanden geleden begonnen. Mijn moeder viel het haaruitval het eerst op en zei tegen me dat me haar dunner is geworden.

Toen nam ik het nog niet zo serieus en dacht dat het wel overging. Echter ging het niet voorbij maar werd het steeds erger. Grote inhammen heb ik altijd al gehad maar nu zijn ze nog iets groter en me haar bovenop me hoofd is flink wat dunner geworden. Ook me kapper viel het op. Toen zag ik echter in dat het een probleem is geworden en geloof me , op 18jarige leeftijd wil je dit echt niet hebben.

Nu is het alweer enkele maanden geleden dat ik naar de kapper ben geweest en me haar is niet echt zolang dat nodig geknipt moet worden. Maar wat nog het ergste is dat het ook in mijn vriendenkring op school is opgevallen en dat erover gepraat word..en er domme opmerkingen worden gemaakt om me te plagen.

Zelf praat ik er niet graag over , maar ben geen agressief persoon dus ben er ik er maar stil over. Wel wil echter maatregelen nemen om het een beetje af te remmen. Maar welke stappen ik als eerst zou moeten nemen weet ik niet. Ben er 1 keer naar de doctor voor geweest, maar die nam me niet echt serieus en zei dat het vanzelf overging. Misschien een keer naar het ziekenhuis gaan en bloed laten prikken?

Wat raden jullie me aan?

Met vriendelijke groet,

Kalevandale
kalevandale is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2006, 18:48   #2
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Naar de huisarts en snel, en dan niet dezelfde huisarts maar een andere pakken (uit mijn ervaring heb ik opgedaan dat hoe jonger je huisarts is hoe behulpzamer ze zijn).
En zoiezo je bloed laten prikken.
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 10:07   #3
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalevandale
Hallo allemaal,

Haaruitval word nu een groot probleem voor mij. Ik ben 18 jaar en weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik zou liever nog niet willen beginnen met pillen slikken, tenzij er echt niks meer helpt. Het haaruitvalproces is denk ongeveer 7 maanden geleden begonnen. Mijn moeder viel het haaruitval het eerst op en zei tegen me dat me haar dunner is geworden.

Toen nam ik het nog niet zo serieus en dacht dat het wel overging. Echter ging het niet voorbij maar werd het steeds erger. Grote inhammen heb ik altijd al gehad maar nu zijn ze nog iets groter en me haar bovenop me hoofd is flink wat dunner geworden. Ook me kapper viel het op. Toen zag ik echter in dat het een probleem is geworden en geloof me , op 18jarige leeftijd wil je dit echt niet hebben.

Nu is het alweer enkele maanden geleden dat ik naar de kapper ben geweest en me haar is niet echt zolang dat nodig geknipt moet worden. Maar wat nog het ergste is dat het ook in mijn vriendenkring op school is opgevallen en dat erover gepraat word..en er domme opmerkingen worden gemaakt om me te plagen.

Zelf praat ik er niet graag over , maar ben geen agressief persoon dus ben er ik er maar stil over. Wel wil echter maatregelen nemen om het een beetje af te remmen. Maar welke stappen ik als eerst zou moeten nemen weet ik niet. Ben er 1 keer naar de doctor voor geweest, maar die nam me niet echt serieus en zei dat het vanzelf overging. Misschien een keer naar het ziekenhuis gaan en bloed laten prikken?

Wat raden jullie me aan?

Met vriendelijke groet,

Kalevandale
hou ons op de hoogte, succes
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 20:13   #4
kalevandale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 8
Ik zal proberen om wat foto's te maken zodat jullie weten hoe ik ervoor sta...
kalevandale is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 21:28   #5
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Wink

Hey Kalevandale,

Sinds kort ben ik zelf op dit forum. Ik ben 32 en onlangs had ik het gevoel dat mijn haar dunner werd toen ik het lang liet groeien. Vooral als ik mijn haar recht omhoog hield en dicht bij een spiegel met een spot direct erboven. Meteen naar de dokter natuurlijk, maar die vond dat ik me aanstelde. Gelukkig wel een recept kunnen lospeuteren. Ik heb de Proscar nog niet genomen omdat de bijwerkingen best akelig lijken en ik niet helemaal zeker weet of ik wel echt dunner haar krijg.

Maar goed daarom reageerde ik niet op je post. Mijn beste vriend is kaal geworden tussen zijn 18e en 20ste. Die gast is echt als mijn broer en vreemd genoeg ben ik pas 'echt' bewust geworden van het feit dat ie kaal is, toen ik zelf vermoedens begon te krijgen dat mijn haar dunner werd. Daarvoor was ik me er totaal niet bewust van. Verder is het me tot voor kort ook nooit opgevallen of een man een vole bos haar heeft of dat ie aan het 'uitdunnen' is. En dat terwijl ik toch echt op mannen val.

Wat ik wil zeggen is dat je er zelf een groter probleem van maakt dan de 'buitenwereld'. Het feit dat ze je er mee pesten is juist een teken dat ze het helemaal niet zo erg vinden. Als ze zouden weten dat je er zo erg mee zou zitten, zouden ze die grappen niet maken. Je plaatst je tekortkomingen altijd zelf onder een microscoop, voor de buitenwereld is het allemaal maar een heel onbelangrijk onderdeel van kalevandale (of hoe je echt moge heten).

Groeten, Bob
dave523 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word je kaal van haarverf? Niels AGA - Algemeen 44 6 april 2015 17:41
Gerard Joling gaat kaal test123 Chirurgische behandelingen 573 2 augustus 2011 22:00
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
Word je kaal van gel? Mcsnip AGA - Algemeen 68 2 maart 2007 16:10
Word je kaal van een hoofddeksel? Eminem AGA - Algemeen 70 19 mei 2006 13:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.