Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 maart 2010, 18:28   #1
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
kinked hair

Het laatste jaar was me opgevallen dat de hergroei van mn haar anders was dan vroeger. Het begon te kronkelen en brak aan de punten af. Aangezien ik al geruime tijd minoxidil 5% gebruikte had ik het vermoeden dat minoxidil dit veroorzaakte. In overleg met dr Munte ben ik toen gestopt. Het droge van mn haar verbeterde. Het kronkelige niet. De meeste nieuwe haren die terugkomen zijn onregelmatig van vorm. Na research op het web kwam ik op kinked hair wat veroorzaakt kan worden door teveel styling areata maar ook aga. In amerika is hier meer ervaring mee ook vrouwen kunnen dit krijgen. Het wordt veroorzaakt door androgenen Dr Munte heeft hier geen ervaring mee. Alles is onderzocht. Bloed haarwortelonderzoek. Bloed was prima. Ook niet teveel androgenen in het bloed. Haarwortelonderzoek gaf aan geen haarziekten als areata, loose anagen syndrome wel aanwijzingen voor milde alopecia androgenetica. Ook werden er meer dan normaal dysplastische haarwortels gevonden. Ik ben nu al een jaar bezig om een diagnose te krijgen wat er mis is en wat de reden is dat mn haar zo wordt. Ik vermoed dat het hormonaal is. Dr Munte is hier niet bekend mee. Ik ben op zoek naar vrouwen en mannen die dezelfde klacht hebben. Is er iemand hier op het forum die dit zelf ook ervaart en een diagnose heeft en er eventueel iets succesvol aan kunnen doen?
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2010, 19:12   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb er zelf een paar, maar dat mag geen naam hebben.
Sinds mijn hormonen 'wisselen' krult mijn haar meer, maar het is niet echt 'kinked' zoals jij beschrijft.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2010, 20:57   #3
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
kinked hair

De dermatoloog zei dat iedereen wel een paar dysplastische/gekronkelde haren heeft. Ook mensen zonder haarproblemen. Ik heb het idee dat het lijkt alsof de haar niet goed wordt aangemaakt. Alsof er onderbrekingen inzitten. Het groeit niet recht uit maar met onregelmatige kronkels.Het voelt ook als visdraad. Aan het einde zitten ook breukjes. Het ziet er niet uit als een krul daar is het te onregelmatig voor en het haar voelt hard. Door de kronkels is het niet meer glad maar vreselijk kroes en dunne uiteinden. Ik dacht dat het niet erger kon met haaruitval en dunner haar maar nou is het ook nog misvormd. Voel me diep ongelukkig en verdrietig.
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 10:21   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ach Pucca, wat ontzettend vervelend voor je. Ik kan je helaas niet helpen, ik wou echt dat ik het kon.
Is een aanvullend anti-androgeen zoals Spironolactone niets voor je?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 10:33   #5
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
Heel lief van je om te zeggen Georgie! Jij hebt spironolactone gebruikt toch? Had je het idee dat wat voor je probleem betekent heeft of was het voornamelijk de minoxidil die hielp?
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 13:49   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat vind ik heel lastig om te zeggen. Ik denk beide. Daarom gebruik ik nu Minox 6% met Finasteride erin, ook een anti-androgeen. Vond ik toch iets gemakkelijker. Mijn AGA was ook nog niet zo vergevorderd, ik was er snel bij (ik denk dat ik zo'n 25% van mijn haar kwijt was).

Zoals al eerder gezegd: voor de liefhebber heb ik nog een gratis flesje Spiro staan!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 13:52   #7
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Heb je ook al eens rondgeneusd op Heralopecia.com? Misschien vind je daar lotgenoten. Ik heb even gekeken, maar ik weet mijn eigen nick niet meer, ben er al maanden niet meer geweest.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 19:40   #8
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pucca Bekijk bericht
Het laatste jaar was me opgevallen dat de hergroei van mn haar anders was dan vroeger. Het begon te kronkelen en brak aan de punten af. Aangezien ik al geruime tijd minoxidil 5% gebruikte had ik het vermoeden dat minoxidil dit veroorzaakte. In overleg met dr Munte ben ik toen gestopt. Het droge van mn haar verbeterde. Het kronkelige niet. De meeste nieuwe haren die terugkomen zijn onregelmatig van vorm. Na research op het web kwam ik op kinked hair wat veroorzaakt kan worden door teveel styling areata maar ook aga. In amerika is hier meer ervaring mee ook vrouwen kunnen dit krijgen. Het wordt veroorzaakt door androgenen Dr Munte heeft hier geen ervaring mee. Alles is onderzocht. Bloed haarwortelonderzoek. Bloed was prima. Ook niet teveel androgenen in het bloed. Haarwortelonderzoek gaf aan geen haarziekten als areata, loose anagen syndrome wel aanwijzingen voor milde alopecia androgenetica. Ook werden er meer dan normaal dysplastische haarwortels gevonden. Ik ben nu al een jaar bezig om een diagnose te krijgen wat er mis is en wat de reden is dat mn haar zo wordt. Ik vermoed dat het hormonaal is. Dr Munte is hier niet bekend mee. Ik ben op zoek naar vrouwen en mannen die dezelfde klacht hebben. Is er iemand hier op het forum die dit zelf ook ervaart en een diagnose heeft en er eventueel iets succesvol aan kunnen doen?

Ik heb ongeveer 3/4 gekronkelde babyhaartjes aan de bovenkant.

Betekend dit dat we aga hebben? Hoop het niet
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Haarwerken FAQ (verouderde versie) - Feedback en suggesties Webmaster Haarwerken 28 24 april 2009 14:00
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.