Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2008, 21:33   #1
esthertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2008
Locatie: groningen
Berichten: 29
Nieuwe aangegroeide haartjes vallen opnieuw uit!!

Hallo allemaal.Ik ben nieuw hier.
Sinds een jaar heb ik extreem haarverlies.Vooral de voorkant bij mijn pony en de inhammen.Ben toen in maand mei 2007 naar de dermataloog gegaan en heb Minoxidil 2% en de Diane pil voorgeschreven gekregen.
Minox gebruik ik nog steeds en heb ook resultaat,want mijn pony heeft nieuwe haartjes van ong. 6 cm terug gekregen.Heb ook een periode gehad dat het haarverlies afnam.Was helemaal blij ...
Maar nu sinds de laatste 2 weken beginnen die nieuwe haartjes weer uit te vallen en ook de oude pony,zeg maar.Als ik met mijn vingers door mijn haar lichtjes strijk,dan heb ik iedere keer zo'n 6 haren tussen mijn vingers zitten en ik trek er echter niet aan.Ik ben bang dat ik dat proces weer van voorafaan moet doormaken.Heb ook een bloedonderzoek laten doen en die was goed.
Mijn voorhoofd voelt ook wat geirriteerd en warm aan.Voel echt dat daar "iets "actief is.
Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de dermataloog,maar kan gewoon niet meer wachten.Het maakt me gewoon bang.
Ben alleen nog maar met mijn haren bezig en wil liever ongestoord met mijn kindjes bezig zijn.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen hoe dat kan dat die nieuwe haartjes weer gaan uitvallen?
HELP!!!!

Alvst bedankt.

Groet van Esthertje

Laatst gewijzigd door esthertje; 12 januari 2008 om 21:51
esthertje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 08:43   #2
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
up
Carolien21 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 09:09   #3
esthertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2008
Locatie: groningen
Berichten: 29
Hallo Carolien21,
Wat bedoel je met "up"?
esthertje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 00:33   #4
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Hoi esther,
wat toevallig! ik ook precies een jaar geleden begonnen met haaruitval en heb ook nog maar een hele dunne pony (zielig plukje). hoe dan ook, de haren groeien bij mij wel steeds duidelijk natuurlijk terug. gezien ik overal sprieten heb en in ongelijke lengtes.
ik kan pas de 23e weer bij de dermatoloog terecht, maar ik wil een allergie test gaan doen want ik vermoed dat ik allergisch ben voor parfum. daardoor krijg je dus ook eczeem (kriebel en ontstekingsreactie) waardoor je haren eruit vallen...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2008, 18:06   #5
esthertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2008
Locatie: groningen
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
Hoi esther,
wat toevallig! ik ook precies een jaar geleden begonnen met haaruitval en heb ook nog maar een hele dunne pony (zielig plukje). hoe dan ook, de haren groeien bij mij wel steeds duidelijk natuurlijk terug. gezien ik overal sprieten heb en in ongelijke lengtes.
ik kan pas de 23e weer bij de dermatoloog terecht, maar ik wil een allergie test gaan doen want ik vermoed dat ik allergisch ben voor parfum. daardoor krijg je dus ook eczeem (kriebel en ontstekingsreactie) waardoor je haren eruit vallen...
hallo valencia,
Toevallig is bij mij dat ook dat de pony verschillende lengtes heeft.Heb zeg maar 2 laagjes pony met verschillende lengtes.Maar eer alles een lengte is,zal wel effe duren,zeker als de nieuwste pony steeds uitvalt.Het ziet er ook raar uit dat de nieuwe kleine pony door de oude lange doorschijnt
Maar ik heb ook sinds het haaruitval ook last van allergie/eczeem door parfum en deodorant,wat ik eerst nooit had.Vooral onder de oksels en omgeving nek.Had opeens een grote rode plek onder mijn oksels van het krabben tot bijna bloedens toe.Het jeukt heel erg en voelt droog aan.Daar heb ik een creme voor gekregen,maar de jeuk blijft toch steeds terugkomen.
Ik zal het ook eens met de dermataloog erover hebben of het met elkaar temaken heeft...

Succes.

Groet esther.

Laatst gewijzigd door esthertje; 15 januari 2008 om 18:18
esthertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 21:03   #6
esthertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2008
Locatie: groningen
Berichten: 29
Hallo allemaal.Enige tijd geleden heb ik dit bericht geplaatst over mijn haaruitval van de pony en inhammen.
Het was weer goed aangegroeid en de haaruitval was heel rustig.
Maar nu lijkt het weer van vooraf aan te beginnen.
Die kleine haartjes op de inhammen vallen weer opnieuw uit als ik er bijv. overheen wrijf.De inham is nog net niet kaal.Een zichtbare kalende driehoek zeg maar.Gelukkig heb ik een pony die erover valt,maar toch houd het me bezig.
Ben ook niet meer naar de dermo geweest.Dacht het niet meer nodig te vinden,omdat het een lange periode niet meer uitviel.

Help.Waarom gebeurt dit nu weer.Heb nog steeds de Diane35
Iemand hier ook ervaring mee en wat deed je ertegen.

Groetjes

Laatst gewijzigd door esthertje; 28 mei 2008 om 21:07
esthertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 22:38   #7
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esthertje Bekijk bericht
Hallo allemaal.Enige tijd geleden heb ik dit bericht geplaatst over mijn haaruitval van de pony en inhammen.
Het was weer goed aangegroeid en de haaruitval was heel rustig.
Maar nu lijkt het weer van vooraf aan te beginnen.
Die kleine haartjes op de inhammen vallen weer opnieuw uit als ik er bijv. overheen wrijf.De inham is nog net niet kaal.Een zichtbare kalende driehoek zeg maar.Gelukkig heb ik een pony die erover valt,maar toch houd het me bezig.
Ben ook niet meer naar de dermo geweest.Dacht het niet meer nodig te vinden,omdat het een lange periode niet meer uitviel.

Help.Waarom gebeurt dit nu weer.Heb nog steeds de Diane35
Iemand hier ook ervaring mee en wat deed je ertegen.

Groetjes
Hoi esthertje.... wat een toeval.... ook hier weer ellende.... na een rustige periode. de huisarts constateerde dat het bij mij aan de voorkant toch veel dunner is dan achter, heb bij mn slapen minder haar de laatste 2 jaar, en die korte zogenaamde babyhaartjes haartjes lijken ook uit te vallen. dus toch misschien aga. ik camoufleer het ook met mn pony... of tenminste wat ervan over is...
daarnaast ben ik sinds die tijd wel voor alles overgevoelig
ik raad je aan om terug naar de dermatoloog te gaan (doe ik ook). ik heb zelf een laserkam, en misschien dat uiteindelijk minox ook wel nodig is.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2008, 22:45   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
daarnaast ben ik sinds die tijd wel voor alles overgevoelig........ en misschien dat uiteindelijk minox ook wel nodig is.
Hoi Valencia,

Als je eenmaal overal overgevoelig voor bent, zul je zeker op minoxidil eveneens allergisch reageren, zelfs zonder propyleenglycol.

Sorry.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 09:09   #9
esthertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2008
Locatie: groningen
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
Hoi esthertje.... wat een toeval.... ook hier weer ellende.... na een rustige periode. de huisarts constateerde dat het bij mij aan de voorkant toch veel dunner is dan achter, heb bij mn slapen minder haar de laatste 2 jaar, en die korte zogenaamde babyhaartjes haartjes lijken ook uit te vallen. dus toch misschien aga. ik camoufleer het ook met mn pony... of tenminste wat ervan over is...
daarnaast ben ik sinds die tijd wel voor alles overgevoelig
ik raad je aan om terug naar de dermatoloog te gaan (doe ik ook). ik heb ik heb zelf een laserkam, en misschien dat uiteindelijk minox ook wel nodig is.
Ik kan wel weer terug gaan naar die derma,maar vraag me af of het nog wel zin heeft!Kan wel vertellen dat ik hiervan knap beroerd word.Iedere keer dat geklooi met dat haar.Dacht de rot periode achter de rug te hebben gehad en dat het misschien alleen met de zwangerschap temaken had,toenertijd.Maar nee hoor
Loop ,denk ik,wel 40 keer per dag naar die spiegel.Het is al een obsessie geworden.Ik zal maar weer de telefoon in klimmen en weer een afspraak maken met die beste derma man...maar als ik dit om de zoveel tijd terug krijg,waarom zou ik dan nog al die moeite gaan ondernemen.Het zijd zo...of toch maar niet opgeven?

Groeten Esther
esthertje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 10:50   #10
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
herkenbaar

Hoi,

Wen er maar aan! Eenmaal AGA, altijd AGA (en 9 van de 10 keer is dat toch de diagnose). Je vertraagt het proces wel door Diane 35 en minox, maar bij tijd en wijle krijg je toch weer een haaruitvalaanval (lekker woord). Dat heb ik ook 10 jaar gehad. Perioden van rust wisselden zich af met enorme ruibuien. Als troost kan ik er wel bij vermelden dat je heus niet vandaag op morgen kaal bent, zeker niet als je bovenstaande middelen gebruikt. Ik dacht op een gegeven moment dat het wel binnen een jaar gepiept zou zijn met mijn haar, zo hard viel het uit, maar na 10 jaar heb ik dan wel een stuk dunner haar, maar loop ik nog steeds niet voor gek. Overigens ben ik 7 maanden geleden met de pil gestopt al gebruik ik nog wel steeds minoxidil. Mijn haar wordt nu dus voor de zoveelste keer veel dunner want het valt echt met bakken uit, maar kaal ben ik nog steeds niet (ondanks het feit dat ik altijd al vrij dun haar heb gehad).

Wat allergieen betreft: ik was ook allergisch voor parfum en nog voor allerlei andere dingen, waaronder verschillende hormonen. Ik ben daar voor behandeld met de NAET therapie (combinatie van kinesiologie, acupressuur enz.). Natuurlijk zullen veel mensen dit kwakzalverij vinden, maar het feit dat ik niet meer allergisch reageer op nikkel, terwijl ik daar altijd erg veel uitslag van kreeg, zegt mij genoeg! Overigens heeft het niks met mijn haaruitval gedaan, maar dat had ik ook niet verwacht.

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2008, 21:26   #11
esthertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2008
Locatie: groningen
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Hoi,

Wen er maar aan! Eenmaal AGA, altijd AGA (en 9 van de 10 keer is dat toch de diagnose). Je vertraagt het proces wel door Diane 35 en minox, maar bij tijd en wijle krijg je toch weer een haaruitvalaanval (lekker woord). Dat heb ik ook 10 jaar gehad. Perioden van rust wisselden zich af met enorme ruibuien. Als troost kan ik er wel bij vermelden dat je heus niet vandaag op morgen kaal bent, zeker niet als je bovenstaande middelen gebruikt. Ik dacht op een gegeven moment dat het wel binnen een jaar gepiept zou zijn met mijn haar, zo hard viel het uit, maar na 10 jaar heb ik dan wel een stuk dunner haar, maar loop ik nog steeds niet voor gek. Overigens ben ik 7 maanden geleden met de pil gestopt al gebruik ik nog wel steeds minoxidil. Mijn haar wordt nu dus voor de zoveelste keer veel dunner want het valt echt met bakken uit, maar kaal ben ik nog steeds niet (ondanks het feit dat ik altijd al vrij dun haar heb gehad).

Wat allergieen betreft: ik was ook allergisch voor parfum en nog voor allerlei andere dingen, waaronder verschillende hormonen. Ik ben daar voor behandeld met de NAET therapie (combinatie van kinesiologie, acupressuur enz.). Natuurlijk zullen veel mensen dit kwakzalverij vinden, maar het feit dat ik niet meer allergisch reageer op nikkel, terwijl ik daar altijd erg veel uitslag van kreeg, zegt mij genoeg! Overigens heeft het niks met mijn haaruitval gedaan, maar dat had ik ook niet verwacht.

Groet, Sammy
Beste Sammy,

Jeetje wat laat jij mij schrikken!Over hetgeen dat het om de periode terug komt.Zoals je zelf omschreef dacht ik ook dat het na een periode over zou zijn.Maar dat dit dus om de zoveel tijd terug komt!!!!Jee,ik moet er niet aan denken.Zit hier momenteel met tranen in me ogen.
Ik was zo trots dat alles weer zoverre aangegroeid was en nu weer die verrekte uitval.
Ik had een mooi bosje haar dat nu flink uitgedund is(en ook ik had altijd al fijn,dun haar).Nu heb ik mijn tweede haaruitvalaanval en het ziet er echt niet meer leuk uit.Nog even en ben denk ik genoodzaakt om het af te laten knippen.Mijn langste haar is 31 cm.Bestudeer iedere haar die ik verlies.Een echte obsessie ondertussen.
Gelukkig worden we hierdoor niet kaal,maar dat enorme piekhaar wat je eraan over houdt,omdat het zo uitdund!Zo van "het wil wel,maar het ziet er niet uit...knip het eraf".

Moet eerst dit gaan verwerken hoor!
Is er niks wat die haaruitval buien kan tegengaan?Met minox heb je het er even aan en daarna slaat de bui weer toe....gedver...

Groetjes Esther.
esthertje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2008, 20:08   #12
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoi Valencia,

Als je eenmaal overal overgevoelig voor bent, zul je zeker op minoxidil eveneens allergisch reageren, zelfs zonder propyleenglycol.

Sorry.
Klopt !!! ...en je hoofdhuid erbij naar de kl*te voor altijd

..Ik kon vroeger tegen (alles) ..nooit problemen gehad met ččnder welke shampoo of product...mocht alles gebruiken . Tot ik met die sh*t minox begon ...nu kan ik totaal al niet meer tegen het simpelste shampootje...bijna gewoon niks ..of krijg bobbeltjes ..schilfering ..etc..

Gisteren speciaal 3 flessen Dermolin shampoo besteld bij Allergiewinkel.nl ...ben benieuwd ...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2008, 15:28   #13
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ja, Esther, het is afschuwelijk en het went nooit. Ook ik kan nog steeds in de put raken als ik weer eens een hele slechte haardag heb. Ik heb kort haar en langer kan ook echt niet meer! Ik vind het kapsel dat ik heb ook drie keer niks, maar ja, ik kan er niet veel anders meer van maken.

Wat ik wel kan zeggen: geniet van je gezondheid!!!! Dat is echt het allerbelangrijkste!!! Ik kan sinds een half jaar bijna niks meer ruiken, om onverklaarbare redenen. Ik kan je niet vertellen wat voor verlies dát is! Echt, mijn haar mag morgen allemaal uitvallen, als ik mijn zintuigen maar zou mogen behouden en mijn reukvermogen terug zou mogen krijgen!

Verlies dus niet teveel tijd en energie aan je haar! Het helpt niet; het groeit er echt niet beter door! Geniet van wat je wel hebt!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 20:41   #14
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esthertje Bekijk bericht
Beste Sammy,

Jeetje wat laat jij mij schrikken!Over hetgeen dat het om de periode terug komt.Zoals je zelf omschreef dacht ik ook dat het na een periode over zou zijn.Maar dat dit dus om de zoveel tijd terug komt!!!!Jee,ik moet er niet aan denken.Zit hier momenteel met tranen in me ogen.
Ik was zo trots dat alles weer zoverre aangegroeid was en nu weer die verrekte uitval.
Ik had een mooi bosje haar dat nu flink uitgedund is(en ook ik had altijd al fijn,dun haar).Nu heb ik mijn tweede haaruitvalaanval en het ziet er echt niet meer leuk uit.Nog even en ben denk ik genoodzaakt om het af te laten knippen.Mijn langste haar is 31 cm.Bestudeer iedere haar die ik verlies.Een echte obsessie ondertussen.
Gelukkig worden we hierdoor niet kaal,maar dat enorme piekhaar wat je eraan over houdt,omdat het zo uitdund!Zo van "het wil wel,maar het ziet er niet uit...knip het eraf".

Moet eerst dit gaan verwerken hoor!
Is er niks wat die haaruitval buien kan tegengaan?Met minox heb je het er even aan en daarna slaat de bui weer toe....gedver...

Groetjes Esther.
Esther,
Enige nuancering is missch. wel gepast, want de ene mens is echt de andere niet. Ook ik heb aga en gebruik wel diane+andro dat het wat afremt maar na de diagnose nu 3 jr geleden heb ik nog steeds zichtbaar een volle bos, ondanks dat ik periodes ken waarbij er echt veel te veel uitvallen, momenteel is dat ook zo.
Er zijn mensen bij wie het "agressiever te keer" gaat dan bij andere. Dat verschilt echt van persoon tot persoon en het verhaal van een ander hoeft echt niet per definitie jouw situatie te worden. Overweeg je minox. te blijven gebruiken is de tip om over stappen naar 5% wel een goede.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2008, 08:11   #15
esthertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2008
Locatie: groningen
Berichten: 29
Hallo allemaal,
Ik zal het toch moeten gaan accepteren.Kan niet anders.
Hoewel de moed in me schoenen zakte toen het weer op nieuw ging uitvallen.
Ik ga misschien toch maar minox 5% gebruiken.

Dank jullie wel voor de reacties

Esther.
esthertje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AGA en nieuwe haartjes? Charlo Haarproblemen bij vrouwen 2 30 december 2007 20:57
onder hypnose therapie opnieuw haartjes stefanie s AA - Behandelingen 1 28 maart 2007 10:52
onder hypnose therapie opnieuw haartjes stefanie s AA - Behandelingen 0 27 maart 2007 22:33
hoeveel haartjes vallen bij jullie uit??? nevret Haarproblemen bij vrouwen 5 16 februari 2006 20:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.