Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2005, 14:24   #1
Pluisje85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 4
Hirsutisme en de pil

Hey, ik heb reeds enkele jaren last van hirsutisme. Dit is pas begonnen toen ik de pil nam. Na anderhalf jaar ben ik met de pil gestopt omdat ik dacht dat er een verband was tussen de haargroei en het gebruik van de pil maar het haar ging natuurlijk niet weg.
Ondertussen ben ik terug begonnen met de pil en ik heb de indruk dat de haargroei terug erger wordt. Beeld ik dit alles me in of is er echt een verband tussen de pil en hirsutisme? Ik heb altijd de yasminpil genomen.
Pluisje85 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2005, 20:43   #2
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Lief Pluisje,

Waar heb jij je haargroei precies? dat is namelijk niet op te maken uit je geschreven verhaal
Ik wil je graag helpen met advies!
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 00:35   #3
Pluisje85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 4
Eigenlijk zo goed als overal maar het is vooral tussen mijn borsten dat ik de indruk heb dat het haar precies donkerder wordt.
Ik heb bijna overal haar op mijn lichaam, in mijn gezicht is het een gewone dons waar ik me niet zo aan stoor. Op de bovenlip heb ik wel donkerdere haartjes maar zo'n ramp zijn die niet en die verwijder ik ook regelmatig.
Het is vooral het haar op mijn bovenlichaam dat mij stoort.
Pluisje85 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 11:21   #4
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluisje85
Eigenlijk zo goed als overal maar het is vooral tussen mijn borsten dat ik de indruk heb dat het haar precies donkerder wordt.
Ik heb bijna overal haar op mijn lichaam, in mijn gezicht is het een gewone dons waar ik me niet zo aan stoor. Op de bovenlip heb ik wel donkerdere haartjes maar zo'n ramp zijn die niet en die verwijder ik ook regelmatig.
Het is vooral het haar op mijn bovenlichaam dat mij stoort.
Hoi Pluisje!
Ik zou als ik jou was, zou ik het haar op je lichaam echt met rust laten, en daarmee bedoel ik niet harsen en ook niet scheren. Dat maakt het alleen maar erger.
Wat je wel kunt doen, is de boel blonderen zo blijft je huid ook rustig en je ziet echt geen haartjes, want ik denk namelijk dat het haar op je lichaam dons is?
Of niet?
Een andere methode, en da's de wat duurdere is de ipl flits-techniek.
Je betaald er wat voor, maar het komt echt nooit meer terug.
Als je voor het laatste kiest, ga dan eerst naar je huisarts en laat je doorsturen naar een dermatoloog, die kent alle goede opgeleidde huidartsen die deze methode hanteren.
Laat je vooral niet verleiden door alle goedkopere aanbiedingen, die mensen zijn vaak niet ervaren met deze apparaten.
Ik ken voorbeelden van meiden die er heel veel spijt van hebben gehad, na een jaar er niet vanaf kwamen en soms ook hun huid er erger van werd.
Kijk daarom heel goed uit , ga daarom echt naar een goede ervaren huidarts.
Ik heb zelf altijd heel veel problemen gehad met sterke donkere haargroei op mijn gezicht, en ben na de ipl behandeling er echt voor altijd vanaf.
Ook heb ik lichte beharing op mijn lichaam, maar dat is echt dons, in de zomer blonder ik dus de boel en je ziet er compleet niets van.
Hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal!
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2005, 16:17   #5
Fiona
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 5
Hallo,

ik ben nieuw hier. Ik heb ook last van hirsutisme en ik slik de pil diane 35 sinds 2 maanden, maar ik heb het gevoel dat er juist meer haartjes komen en donkerder, nu beginnen zelfs haartjes te groeien op mijn hals. Tijdens de zeven dagen pauze heb ik jeuk op mijn kin en rondom mijn lippen en dan komen er haartjes uit, vrij donker en dik. Heeft iemand ook dezelfde evaringen?
Fiona is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oorzaak hirsutisme Diana Hirsutisme - Algemeen 8 13 oktober 2005 22:12
Oproep aan Hirsutisme lotgenoten!! Wendy Hirsutisme - Algemeen 25 2 juni 2005 11:32
Hirsutisme en relaties LyndaC Hirsutisme - Algemeen 6 7 december 2003 19:26
patientenvereniging hirsutisme Diana Suggesties en feedback 6 10 januari 2002 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.