Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2002, 12:31   #1
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Post vraagje!

Beste allemaal, ik heb nog een algemeen vraagje!
Als je nou nog niet kan zien dat je last hebt van erfelijke haaruitval, maar je weet zeker dat je op latere leeftijd wel kaal zal worden, en begint dus finas te nemen, heeft dit dan ook al z'n werking op die haren?
big up cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2002, 21:58   #2
Knurft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2001
Berichten: 41
huh?

Hoe kun je dat zeker weten? Raadpleeg jij een paragnost?

Ik zou zeker niet beginnen met welke haaruitvalremmende middelen dan ook VOORDAT je een tijdje last hebt van haaruitval.

Haarmiddelen kennen ook bijwerkingen (waar de een meer last van heeft) en kunnen ook haaruitval veroorzaken!

Je gaat toch ook je duim niet vast in het verband zetten omdat je in de toekomst een keertje mist met de hamer?
Knurft is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2002, 13:11   #3
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Re: huh?

Citaat:
Originally posted by Knurft
Hoe kun je dat zeker weten? Raadpleeg jij een paragnost?
Citaat:

Wellicht zit kaalheid in z'n familie en heeft hij logische redenatie gebruikt om met enige zekerheid de toekomst te voorspellen...
Ik zou zeker niet beginnen met welke haaruitvalremmende middelen dan ook VOORDAT je een tijdje last hebt van haaruitval.

Haarmiddelen kennen ook bijwerkingen (waar de een meer last van heeft) en kunnen ook haaruitval veroorzaken!
Citaat:

Dat zeiden ze tegen mij ook toen ik een haartransplantatie onderging.

Vooral niet geloven die onzin.
Je gaat toch ook je duim niet vast in het verband zetten omdat je in de toekomst een keertje mist met de hamer?
Da's wel een hele foute parallel die je daar trekt he ?

Het mollen van je duim is een ongeluk. Net als haaruitval is dit heel verstandig om te voorkomen door je hoofd erbij te houden als je een spijker in een plank slaat. Je hoeft de fout niet zelf gemaakt te hebben om te weten dat het op je duim slaan niet goed voor je is.

Het verliezen van je haar is een genetisch geprogrammeerd lot, dat in grote mate voorspelbaar is. Ook hier is het verstandig om dit proberen te voorkomen door vroegtijdig met medicijnen te beginnen. Waarom zou je perse al haar verloren moeten hebben om aan de medicijnen te gaan ?

Slechts als in de toekomst blijkt dat het afkappen van je DHT-niveau op lange termijn ernstige gevolgen heeft, kun je beter het innemen van medicijnen uitstellen tot aan wanneer je het echt nodig hebt. En dat is nou net de pest: dat soort dingen blijken pas in de toekomst.

Wel is er een grote aanwijzing dat het afkappen van je DHT geen gevolgen zal hebben, omdat de algemene gedachtengang is dat het teveel aan DHT een hormoonafwijking is, die met medicijnen onder controle kan worden gehouden.


En om maar even antwoord te geven op cees' vraag: het innemen van medicijnen nu je nog geen haarverlies hebt, zou betekenen dat je DHT-niveau (dat sowieso al nooit hoog kan liggen, aangezien je haren nog niet uitvallen) met zo'n 60-70% daalt. Jij als niet kalend persoon zou dan uitkomen op een erg laag DHT-niveau. Of dit op lange termijn gevaarlijk is, is niet bekend. Van DHT weten we namelijk vrij weinig af. Wat we wel weten is dat DHT nodig is in een foetes om testikelen te ontwikkelen, en dat het haarverlies en prostaatvergroting veroorzaakt als het in grote mate voorkomt in volwassenen.

Maar of DHT verder nog echt *nodig* is in het lichaam van een volwassene om bepaalde processen te laten verlopen...

Wisten we het maar.
  Met citaat reageren
Oud 3 februari 2002, 23:30   #4
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Nooit medicijnen nemen als je ze nog niet nodig hebt. Zeker als de lange termijneffecten nog niet bekend zijn.

Daarnaast kan je opa, je vader en je broer kaal worden. Maar dit betekent niet dat jij dat ook wordt. Dat staat namelijk niet vast.

Niet doen dus. En laat het geen obsessie worden. Je geen haarproblemen dus hou je er ook niet mee bezig. Ga leuke dingen doen enzow en geen zorgen maken die waarschijnlijk ongegrond zijn.
__________________
Never give up

Laatst gewijzigd door Savior; 9 februari 2002 om 20:01
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2002, 18:00   #5
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Savior
Nooit medicijnen nemen als je ze nog neit nodig hebt. Zeker als de lange termijneffecten nog niet bekend zijn.

Daarnaast kan je opa, je vader en je broer kaal worden. Maar dit betekent neit dat jij dat ook wordt. Dat staat namelijk niet vast.

Niet doen dus. En laat het geen onsessie worden. Je geen haarproblemen dus hou je er ook niet mee bezig. Ga leuke dingen doen enzow en geen zorgen maken die waarschijnlijk ongegrond zijn.
In zijn geval lijkt het me geen kwaad kunnen om om de maand je haargrens even te controleren.....

En aan de meds als het nodig blijkt.
  Met citaat reageren
Oud 4 februari 2002, 18:49   #6
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Hmmmm zelfs dat lijkt me overbodig. Als je overmatige haaruitval hebt of krijgt dan merk je dat gelijk. Zolang je kussen nog niet onder de haren ligt en de kam niet vol zit zou ik me maar geen zorgen maken als ik jou was.

Hoe oud ben je trouwens als ik vragen mag Cees? Misschien duurt het nog wel 20 jaar voor je er last van krijgt (als dat uberhaupt gebeurt). Ga dus absoluut je tijd niet verdoen door je druk te maken over zaken die nog niet aan de orde zijn. Straks wordt het een obsessie en dan ben je helemaal een eind van huis.

Ik zou zeggen nie meer komen hier totdat het echt nodig is.

Ik hoop je dus niet meer te zien hier . Suc6 en een prettige voortzetting van je leven.
__________________
Never give up

Laatst gewijzigd door Savior; 9 februari 2002 om 20:01
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2002, 20:55   #7
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Savior
Hmmmm zelfs dat lijkt me overbodig. Als je overmatige haaruitval hebt of krijgt dan merk j dat gelijk. Zolang je kussen nog niet onder de haren ligt en de kam niet vol zit zou ik me maar geen zorgen maken als ik jou was.
Ik had het bij mezelf niet in de gaten.

Het lijkt me volstrekt rationeel je haargrens elke maand even te controleren. In deze tijd lijkt me dat zelfs redelijk normaal, gezien het feit dat je het beste vroeg in kan grijpen.
  Met citaat reageren
Oud 7 februari 2002, 10:17   #8
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Hoe moet je dan precies je haargrens controleren?

Het lijkt mij erg moeilijk meten. En het proces van kaal worden gaat toch heel erg langzaam... Stel dat je haarlijn per maand 1 millimeter achteruit gaat...
Dan weet je nog niet of je met het meten gewoon een millimetertje ernaast zat of dat je haarlijn écht is verschoven.

By the way, ik las dat ook al zijn je opa, vader en broer kaal, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je dat zelf ook wordt. Is dat echt zo?

Ik heb altijd al dun haar gehad, en beginnende inhammen. Niet bijzonder grote inhammen, maar m'n haarlijn is gewoon duidelijk niet meer recht. En aan de ene kant is het haar een heel stuk dunner dan aan de ene kant. Nou kan dit misschien komen doordat daar m'n hoofdhuid afgelopen zomer is verbrand door de zon... Volgens mij heeft dit ervoor gezorgd dat veel haarzakjes onrepareerbaar zijn beschadigd aan de rechterkant van m'n haarlijn.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2002, 19:16   #9
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Robert 18

Kijk, verandert je haar van pigment ( wordt het lichter van kleur ) , gaat je hoofdhuid op die bepaalde plaats meer talg maken ( het gaat dus glimmen, je huid ). En merk je dat je je haren dar vrij makkelijk uit kunt trekken ( bijvoorbeeld je trekt er ff aan en er komen gelijk een stuk of 6 haren mee ). Dan weet je vrijwel zeker dat Meneertje DHT bij je op bezoek is.

Wacht het niet af, blijf niet met je onzekerheid zitten. Ga ff langs een dermatoloog.Dan heb je meer houvast.

Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2002, 20:06   #10
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Citaat:
Originally posted by Robert18
Hoe moet je dan precies je haargrens controleren?

Het lijkt mij erg moeilijk meten. En het proces van kaal worden gaat toch heel erg langzaam... Stel dat je haarlijn per maand 1 millimeter achteruit gaat...
Dan weet je nog niet of je met het meten gewoon een millimetertje ernaast zat of dat je haarlijn écht is verschoven.

By the way, ik las dat ook al zijn je opa, vader en broer kaal, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je dat zelf ook wordt. Is dat echt zo?

Ik heb altijd al dun haar gehad, en beginnende inhammen. Niet bijzonder grote inhammen, maar m'n haarlijn is gewoon duidelijk niet meer recht. En aan de ene kant is het haar een heel stuk dunner dan aan de ene kant. Nou kan dit misschien komen doordat daar m'n hoofdhuid afgelopen zomer is verbrand door de zon... Volgens mij heeft dit ervoor gezorgd dat veel haarzakjes onrepareerbaar zijn beschadigd aan de rechterkant van m'n haarlijn.
Als je opa, vader en broer kaal worden dan hoeft dit idd niet per se te betekenen dat je kaal wordt. DHT is namelijk niet de enige oorzaak van kaalheid. Leefomstandigheden en leefwijzen spelen ook in grote mate mee. ALs het alleen aan dht lag dan zouden mannen 50 jaar gelden ook op hun 20ste kaal moeten worden. Toen was dat echter nog helemaal niet het geval. Er zijn dus andere factoen die meespelen.

Dat de zon de reden is dat je haar dunner wordt lijkt me btw erg sterk. Iedereen verbrand wel eens of loopt te lang in de zon. Daar heeft het niks mee te maken vrees ik.
__________________
Never give up
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2002, 20:11   #11
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Citaat:
Originally posted by Rocco
Robert 18

Kijk, verandert je haar van pigment ( wordt het lichter van kleur ) , gaat je hoofdhuid op die bepaalde plaats meer talg maken ( het gaat dus glimmen, je huid ). En merk je dat je je haren dar vrij makkelijk uit kunt trekken ( bijvoorbeeld je trekt er ff aan en er komen gelijk een stuk of 6 haren mee ). Dan weet je vrijwel zeker dat Meneertje DHT bij je op bezoek is.

Wacht het niet af, blijf niet met je onzekerheid zitten. Ga ff langs een dermatoloog.Dan heb je meer houvast.

Groetjes
Sjeez zeg wat ik eruit op maak heeft die jongen helemaal geen haaruitval. Dan moet je hem vooral bezoekjes aan de dermatoloog aanpraten. Cees, laat het geen obsessie worden dat gaat namelijk alleen maar tenkoste van jezelf. Als je het in de gaten houd (dat doe je toh wel ben ik bang) dan merk je het meteen als er iets mis is. Ga in godsnaam geen rommel slikken die je niet nodig hebt. En ga ook niet naar de dokter als er niks aan de hand is. En blijf bijf bij dit soort fora vandaan als er niks aan de hand is. Het enige wat je hiermee bereikt is stress, angst en waandenkbeelden opwekken die niet nodig zijn.
__________________
Never give up
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2002, 18:00   #12
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Ik weet eigenlijk niet WAT ik nou precies heb... Ik heb best wel wat haaruitval maar niet buitengewoon veel. Met een beetje trekken/hand door m'n haar halen zitten er 2-3 haren tussen m'n vingers.

Op zich zit er niet echt met die haaruitval, wat ik wel HEEL erg vind en wat echt een obsessie voor me is, is dat er een inham zit aan de rechterkant. M'n haarlijn schuift aan de rechterkant ineens bijna een centimeter omhoog, en dan is er pas haar, maar dan echt weinig, gewoon veel minder dan aan de linkerkant.

Dit is een plek van 4 x 3 cm. En behoorlijk duidelijk zichtbaar. Het is alleen enigszins te verbergen als ik m'n haar omlaag kam, maar stekeltjes kan ik wel vergeten want dan denk ik echt de godganse dag aan die plek. Maar ik denk wel dat iedereen hier weet hoe het voelt en hoe het je depressief maakt.

Wat kan ik hier nou tegen doen?

Omdat ik niet overmatig haaruitval heb volgens mij, komt het toch denkik dat m'n huid precies op die kalige plek afgelopen zomer is verbrand. Sindsdien is volgens mij m'n haarlijn aan die kant wat opgekropen doordat m'n huid is samengetrokken.

Zou Dutasteride helpen? Is Dutasteride net als Finasteride een middel dat eigenlijk is om je prostaat te verkleinen. Want doen hoef ik het eigenlijk al niet meer. Ik ben pas 18. Khoop dat Dutasteride geen bijwerkingen heeft.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2002, 20:22   #13
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Robert,

Ik kan me voorstellen dat je jezelf compleet ruk voelt. Ik moet er zelf niet aan denken dat ik op m'n 18e al met kaling te maken had. Voor mij is 22 jong genoeg.

Maar helaas... moeder natuur is een wrede meesteres..... en jij bent de lul met assymetrische kaling. Op het moment zit je er mee, maar de voortschrijdende technologie zal er ongetwijfeld voor zorgen dat je op een gegeven moment je haar weer terug hebt. Het is een gedachte die voor mij persoonlijk belangrijk is.

Over je rechterinham die groter is dan je linker.... dit soort assymetrische kaling komt inderdaad ook wel eens voor ja. Ik heb bij een gozer in de klas gezeten die aan de ene kant veel meer kaling had dan aan de andere. Waar het precies door komt..... nobody knows. Je moet je daar ook niet druk om maken: het *is* gewoon zo.

Wat je eraan kan doen...

Wetenschappers zijn er niet over uit, maar veel mensen (waaronder ik) denken dat je, om inhammen te bestrijden, type 1-inhibitors moet slikken.

Fina is een type 2-inhibitor. In ProHair, mijn medicijn, zit fina plus nog 2 type 1-inhibitors. En voor mij werkt het: ik zie dunne haartjes voor op m'n hoofd dikker en langer worden.

Duta is veel krachtiger dan fina. Het inhibit je 5 alpha reductase veel sterker dan fina, waardoor het volgens sommigen wel eens veel beter kan werken dan fina.


En als je verder haarverlies wil tegengaan, dan kan je maar beter maken dat je aan een medicijn komt, ongeacht het feit dat het is bedoeld om je prostaat klein te houden. Ik verklaar je in elk geval voor gek als je het niet doet, van mezelf wetende wat een ongelooflijk gevoel van rust er over me heen is gekomen nu ik weet dat kaling gestopt is.

Dankzij ProHair verkeer ik nu in een geestelijk stabiele situatie. Ik hoef geen gedachtengangen meer te hebben met betrekking tot toekomstige kaling en hoe ik daarmee om zal moeten gaan... want voor zover ik weet is er geen toekomstige kaling meer voor mij.

Het zou kunnen dat het op een gegeven moment nog door gaat zetten.... alles is mogelijk. Maar ik ga er fijn van uit dat het niet gebeurt, simpelweg omdat ik geen zin heb om me er druk om te maken. Het heeft me een jaar intensief bezig gehouden, en ik vind het wel prima zo. Ik stort me liever op m'n studie en m'n hobbies.

Laat de techniek maar voortschrijden terwijl ik mezelf ontwikkel, dan kan ik over een paar jaar fijn van een perfect lichaam genieten, zodra het mogelijk is om buiten de grenzen, die moeder natuur dicteert, te leven.

Lang leve de wetenschap!

(stamcellen heersen)

  Met citaat reageren
Oud 10 februari 2002, 20:24   #14
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Over de bijwerkingen:

Sommige mensen denken dat duta wel eens bijwerkingen zou kunnen hebben. Over ProHair is bekend dat het simpelweg *geen* bijwerking heeft, afgezien van een enkeling die beweert er impotent van te worden.

Ik zit er nu 4 maanden aan, en ik heb helemaal niks gemerkt. Geen jeuk aan m'n ballen, en geen gevoelige tietjes.

Niks, noppes, nada... alleen een aandikkende haardos. Alles flex hierzo
  Met citaat reageren
Oud 11 februari 2002, 16:47   #15
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Bijwerkingen finasteride

Hoi

Ik gebruik nu 3,5 jaren Finasteride. Ik weet nog goed dat ik het eerste jaar minder snel een erectie kreeg. Daarna ben ik juist veel potenter geworden dan ervoor. Ik voel me ook een stuk geiler dan 4 jaar geleden. Dit is ook logisch omdat Finasteride (en dadelijk ook Dutasteride) het DHT gehalte verlaagt en het testosteron gehalte in je bloed doet toenemen, maar wel binnen de toegestane grenzen. Bovendien kreeg ik ook veel minder last van acne. DHT zorgt nl. voor stimulering van de talgklieren, waardoor porien van je gezichtshuid sneller verstopt kunnen raken.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.