Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 18 september 2019, 17:22   #1
Frank01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2013
Berichten: 13
FUE 2100 grafts ProHair augustus 2019

Hi all,

Jarenlang heb ik rondgelopen met het idee een haartransplantatie te laten doen en hiervoor veel informatie op dit forum gelezen. Inmiddels heb ik eind vorige maand eindelijk zelf ook en FUE laten uitvoeren en het leek me goed mijn erveringen hier te delen. Mijn bedoeling hiermee is vooral om iedereen die nog vragen heeft te helpen, dus mocht je vragen hebben: stel ze gerust hier of via een privé bericht. Over het eindresultaat kan ik uiteraard nog niet veel zeggen, maar over het proces de te meer! Ik zal proberen regelmatig een update te geven.

Mijn situatie:
Vanaf ongeveer m’n 25e kreeg ik last van inhammen en dunner wordend haar, wat ik uiteraard verschrikkelijk vond. Zeker gezien ik de enige in de familie was die hier last van had. Door dit forum ben ik op m’n 28e begonnen met minoxidil en finasteride en de resultaten waren GEWELDIG! Mijn haar groeide bijna volledig weer terug en ik had weer een enorm dikke bos glanzend donkerblond haar.
Na 3 jaar begon ik echter last te krijgen van de bekende finasteride bijwerkingen en besloot ik met de finasteride en minoxidil te stoppen. Dit ging ongeveer een half jaar goed, maar daarna begon mijn haar langzaam maar zeker weer uit te vallen. Op mijn 31e waren de inhammen dus weer terug en was mijn haar ook weer dunner geworden.
Een tijd heb ik gedacht dat ik het maar moest accepteren, maar toch bleef ik het verschrikkelijk vinden als ik mezelf en mijn haar op foto’s zag. Uiteindelijk moest ik er toch iets aan doen en ben ik me gaan oriënteren op een haartransplantatie.

De selectie:
Ik ben bij diverse klinieken in Nederland en 1 in België op bezoek geweest voor een oriënterend gesprek. De Turkse klinieken vielen direct af: het lagere prijsniveau is zeer aantrekkelijk, maar ik durfde het gewoon niet. Van alle bezochte klinieken bleven er uiteindelijk 2 over: Veldhoven en ProHair. Opvallend was overigens dat alle klinieken ongeveer op eenzelfde hoeveelheid grafts voor ongeveer dezelfde prijs uit zijn gekomen: tussen de 2.000 en 2.300 grafts voor prijzen van tussen de € 4.700 en € 5.950.
Bij Veldhoven was ik gecharmeerd van de professionaliteit: alle contact verliep zeer professioneel en ook hun locatie ziet er zeer verzorgd uit. Van Veldhoven kreeg ik een duidelijk uitleg over de procedure en wat ik van het uiteindelijke resultaat kon verwachten. Ook kreeg ik 2 offertes met een verschillende haar dichtheid.
Prohair kwam wat minder professioneel over en dat kwam vooral naar voren in kleine zaken: de offerte werd bijvoorbeeld vanuit een ander bedrijf gestuurd (foutje) en deze zag er sowieso wat minder gelikt uit. Over de dichtheid van het haar werd niet gesproken. Wel was de benadering van ProHair was persoonlijker en flexibeler. Qua prijs en aantal grafts zat er weinig verschil tussen ProHair en Veldhoven en beide klinieken hebben goede recensies op dit forum en elders op het web. Uiteindelijk heeft de beschikbaarheid de doorslag gegeven: bij Veldhoven was de eerstvolgende mogelijk pas over 3 maanden en bij ProHair kon ik eerder terecht. Ik wilde mijn FUE graag in de zomer uit laten voeren, daar ik dit qua werk goed kon inplannen in de zomer. Ook bij het bepalen van de datum bleek ProHair flexibel en snel te reageren, wat gewoon fijn werkt.

De behandeling:
Uiteindelijk dus gekozen voor ProHair en een behandeling van 2.100 grafts. Eind augustus ben ik vroeg in de ochtend naar België vetrokken voor de behandeling; 5:30 opstaan, 6 uur in de auto en iets voor 8 kwam ik bij ProHair aan. Ze waren net verhuisd naar hun nieuwe pand, dus alles zag er fris en nieuw uit.
Ik werd ontvangen door Bart, met wie ik ook tijdens de intake heb gesproken. Altijd fijn, een bekend gezicht op een toch wel spannende dag. Met Bart heb ik eerst diverse zaken doorgenomen en daarna kon ik enkele pillen innemen (tegen zwellingen en ontstekingen). Vervolgens kwam een andere medewerker de kamer binnen om de nieuwe haarlijn te tekenen. Hier zal ik een foto van bijvoegen, zodat de start situatie ook zichtbaar is.
Na het tekenen van de nieuwe haarlijn werd mijn haar geschoren. Ik had altijd wat langer haar om alles te bedekken, maar had 3 weken voor de behandeling alles al gemillimeterd zodat de transplantatie minder op zou vallen Dus deze scheerbeurt viel reuze mee. Na het scheren kon ik plaatsnemen in de behandelkamer.
Er werd begonnen met de verdoving. Hier zag ik een beetje tegenop, want ik had gehoord dat dit pijn zou doen. Ik heb er echter niets van gevoeld! Wat tegenviel is dat ik steeds moest vragen wat er ging gebeuren. Dit was mijn eerste behandeling, wat uiteraard best wel spannend is. Voor de medewerkers zal het een routine zijn, maar ik wil graag weten er gaat gebeuren en wat ik kan verwachten. Voor de verdoving gebruiken ze bijvoorbeeld een trillend apparaat dat moet afleiden van de prikken. Dit werkt geweldig, want van de prikken heb ik niets gevoeld, maar het zou fijn zijn als dit ook zo zou worden verteld.
Na de verdoving werd begonnen met het uitnemen van de grafts. Hiervoor lag ik op mijn buik op de behandeltafel, wat niet de meest prettige houding is. Door de verdoving voelde ik niets van de werkzaamheden, maar het duurde wel vrij lang. Doordat ik op mijn buik lag met mijn hoofd naar beneden was het niet makkelijk om te praten en kon ik alleen naar de grond kijken. Het leek dus langer te duren dan het in werkelijkheid deed. Ook hier werd vooraf niet verteld hoe lang het zou gaan duren en tijdens het uitnemen werd ook geen update gegeven over de voortgang, hier moest ik steeds zelf naar vragen. Toen alle grafts waren uitgenomen was het tijd voor de lunch.
Na de lunch begon fase 2 van de behandeling. Gelukkig kon ik vanaf dat moment op mijn rug liggen en Netflix kijken Er werd begonnen met het verdoven van het transplantatiegebied en ook hier heb ik niets van gevoeld. Daarna werd gestart met het maken van de benodigde gaatjes, in mijn geval dus 2.100. Zodra alle gaatjes zijn gemaakt, worden de grafts in de gaatjes geplaatst. Dit tweede deel van de behandeling was een stuk fijner en ik ben zelfs af en toe weggedommeld tijdens het plaatsen van haren. De middag vloog dus voorbij en voor ik het wist waren alle 2.100 grafts geplaatst.
Na de behandeling was Bart er weer om mij op te vangen en met hem heb ik de instructies voor na de behandeling doorgenomen. Inmiddels was het tegen 6 pm en tijd voor de terugreis.
Overall: een prima ervaring.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Picture 1.jpg‎ (89,0 KB, 522x gelezen)
Bestandstype: jpg Picture 2.jpg‎ (79,0 KB, 446x gelezen)
Frank01 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.