Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 augustus 2016, 19:17   #1
Jerry38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2016
Berichten: 22
Geslacht:
Hoeveel haar verlies je per dag?

Beste mensen,

Ik ben kalend, mijn inhammen komen aardig op en mijn haar aan de voorkant tussen mijn unhammen wordt dunner. Dit geeft me uiteraard veel stress.
Verder ben ik bang op mijn kruin ook kaal te worden maar vooralsnog lijkt dat mee te vallen (self videootjes maken).

Als ik flink door mijn haar ga met mijn handen vallen er soms wel 100 haren per keer uit. Dit geeft me veel stress. Ik weet dat je dat beter niet moet doen, maar ik doe het toch omdat ik zooo hoop dat de uitval minder wordt wat me weer gaat geruststellen.

Waar de meeste haren uitvallen is gebiedgebonden zeg maar, nu vallen de meeste haren uit aan in het gebied dat achter mijn voorste haren ligt( wat dunner wordt) tot mijn kruin. Is dit een teken dat dit gebied ook dunner gaat worden? En mogelijk mijn kruin ook? De haren die uitvallen zijn soms best dik, over het algemeen zijn het geen dunne haren en ze hebben wel pigment.

Weet iemand hoe typische haren die uitvallen bij aga er uit zien normaliter?
Jerry38 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2016, 19:29   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Gemiddeld verliest een mens, per dag, tussen de 80-100 haren. Dit is normaal.
Het is ook afhaneklijk van hoeveel haar je hebt.

Mijn vriendin heeft veel haar en verliest ook zeker meer dan 100 haren. Goed zij wordt niet kaal daarvan.

Ik gebruik gel. Door de gel plakken je haren aan elkaar, logisch. Elke avond, volr ik ga douchen kam ik de gel eruit boven de wasbak en kijk ik hoe veel haren er in de wasbak liggen. Op die manier kan ik het een beetje in de gaten houden. Over de gehele dag vallen de haren niet uit omdat ze met gel aan elkaar zitten. Uiteraard komen de haren wel "los" vanuit het haarzakje door de dag heen.
Per dag zit ik op zoon 30-80 haartjes.

Als jij zegt per keer 100 haren. Dan verlies je er een paar 100 per dag? Dat is een doktersbezoek waard. Zo niet is 100 per dag normaal
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2016, 21:22   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Snel finasteride en minoxidil regelen, is mijn advies. Beste is zo spoedig mogelijk daarmee te starten. Je kunt vragen aan je huisarts of deze de 5 mg finasteride wilt voorschrijven (die je dan door 4 stuks deelt). Dit scheelt enorm in de kosten en wordt zelfs vergoed. Bespreek dit ook met de huisarts.

En sterkere medicatie is dutasteride 0,5 mg van Avodart. Deze werkt iets sterker dan finasteride, maar heeft ook meer kans op bijwerkingen. Zelf gebruik ik deze (ook vergoed via doktersrecept) en ik heb nooit last van bijwerkingen ondervonden. Het werkt.

Als je toekomstige kaalheid gewoon kunt accepteren, dan heb je wel de makkelijkste uitweg gevonden.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2016, 00:27   #4
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Tja .. haren die uitvallen, ik wordt er ook niet goed van zoveel!
Dan ga ik douchen en was mijn haar, een heleboel haren die ik samen met de shampoo uitspoel. Daarna als haar opgedroogd is kammen, weer zo'n 30 haren die uitvallen. Allerlei soorten .. dunne, dikke, lange, korte haren. Ik kom zeker aan de 100 haren per dag. Zo veel haaruitval als nu had ik 10 jaar geleden echt niet. Normaal doe ik niks in mijn haar om te stylen, maar ik heb een clay gekocht die ik nu 1 keer gebruikt heb. Tijdens het verdelen van dat spul echt mega veel haren die uitvielen.

Binnenkort (heb het steeds uitgesteld) ga ik écht eens naar een dermatoloog, de uitslag kan ik wel raden, het zal vast en zeker AGA zijn, maar graag wil ik dat ze dmv een bloedonderzoek andere dingen kunnen uitsluiten. Dat zou je misschien ook kunnen doen om te beginnen? Wie weet of je vitaminewaardes zijn te laag.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2016, 11:55   #5
Jerry38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2016
Berichten: 22
Geslacht:
Dank voor de reacties allemaal!

Ik ga beginnen met ca 0,8 mg proscar(5 mg gedeeld in zes) en dan om de dag.

Ik lees veel over sheddings. Wanneer kan je stabilisatie verwachten (als t werkt&#128548 en hoeveel haren verlies je meer indien je een shedding hebt? Maw, hoe herken je een shedding eigenlijk?

Dank weer!
Jerry38 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2016, 11:56   #6
Jerry38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2016
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K1987 Bekijk bericht
Tja .. haren die uitvallen, ik wordt er ook niet goed van zoveel!
Dan ga ik douchen en was mijn haar, een heleboel haren die ik samen met de shampoo uitspoel. Daarna als haar opgedroogd is kammen, weer zo'n 30 haren die uitvallen. Allerlei soorten .. dunne, dikke, lange, korte haren. Ik kom zeker aan de 100 haren per dag. Zo veel haaruitval als nu had ik 10 jaar geleden echt niet. Normaal doe ik niks in mijn haar om te stylen, maar ik heb een clay gekocht die ik nu 1 keer gebruikt heb. Tijdens het verdelen van dat spul echt mega veel haren die uitvielen.

Binnenkort (heb het steeds uitgesteld) ga ik écht eens naar een dermatoloog, de uitslag kan ik wel raden, het zal vast en zeker AGA zijn, maar graag wil ik dat ze dmv een bloedonderzoek andere dingen kunnen uitsluiten. Dat zou je misschien ook kunnen doen om te beginnen? Wie weet of je vitaminewaardes zijn te laag.
Ik snap ue frustratie man, ik laat ook mijn bloedwaardes onderzoeken aangezien ik ook aan medicatie zit....
Hopelijk komt er iets uit wat je haaruitval doet stoppen...
Jerry38 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2016, 12:39   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Een shedding is (door de medicatie en/ of lotion) opvallend meer haarverlies dan normaal. Dit kunnen zeker een paar honderd haren per dag zijn in de piekende dagen. Beste is ze dan ook niet te tellen. De ervaring is vervelend, ondanks het (gelukkig) wordt beschreven als positief als dat de medicatie effect heeft. De rest is een kwestie van geduld hebben en verder gewoon gezond en gevarieerd eten, gezond leven en geen zorgen/ stres maken.

Als je de medicatie gestart hebt, geef het minstens een jaar de tijd. Dan kan je daarna je oordeel eruit doen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.