Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 februari 2018, 22:49   #1
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Esteworld 3800 grafts 27/01/2018 & ZZP Ali Bolluk 3100 grafts 01/02/2022

Mannen,

Ik volg het forum al jaren, maar ik heb eigenlijk nooit de behoefte gehad om iets te posten. De laatste jaren volg ik voornamelijk de verhalen over de haartransplantaties. De verhalen op dit forum hebben zeker bijgedragen om de haartransplantatie daadwerkelijk uit te laten voeren. Het heeft mij enorm geholpen dus bij deze return ik the favor. Wellicht zitten anderen nu in dezelfde situatie als ik zat een paar jaar geleden.

Ik ben 24 jaar en word al sinds begin jaren 20 langzaam kaal. Het begon met inhammen en al een tijdje is ook mijn kruin de klos. De laatste jaren is het wel redelijk stabiel door het gebruik van Rogaine Foam. Ik ergerde mij enorm dat ik niet meer fatsoenlijk mijn haar kon doen. Alhoewel ik niet extreem kaal ben vond ik het tijd voor een haartransplantatie. Ik heb voor Esteworld gekozen omdat de prijs hoe dan ook een belangrijke factor blijft. Het is in Turkije veel ‘goedkoper’ dan in Nederland, maar er zit wel degelijk verschil in prijs bij de klinieken in Turkije. Esteworld hanteert een vaste dagbehandeling prijs ongeacht het aantal Grafts. Ten tweede is de kwaliteit van de kliniek belangrijk. Reviews van Esteworld, haarweb.nl en voor- en na foto’s vond ik zeer positief van Esteworld. Tot slot moet je er een goed gevoel bij hebben. Je gaat naar een ander land om een operatie te laten uitvoeren. Het persoonlijke contact met Hidde en het consult uur in Nederland vond ik heel prettig.

Op de foto’s hieronder kun je wel zien dat mijn haar zeer dun aan het worden is. Dat is ook de reden dat ik ook voor een Acell behandeling heb gekozen. Hopelijk kan ik jullie daar over een tijd meer informatie over geven. Ben benieuwd of het daadwerkelijk helpt. In totaal hebben ze 3800 Grafts gepakt. Schok ik wel even van omdat ik dacht dat mijn donorgebied niet heel denderend was. De artsen zeiden het tegendeel dus daar was ik wel blij mee. Alleen maar 2-4 haren per graft.

Even kort over het verblijf in Turkije. Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet hoe de procedure gaat dus ik hou het lekker kort. Als een echte Ginger heb ik m’n hele leven vaak kwaaltjes met mijn huid. Het was dan ook geen verrassing dat ik onder mijn haar op mijn achterhoofd veel irritatie had (zie foto). Dit komt door de Rogaine Foam. Als gevolg moest mijn operatie dus 2 dagen uitgesteld worden. Flink balen in eerste instantie, maar Esteworld deed totaal niet moeilijk om de 2 extra nachten voor hun rekening te nemen. Ik heb alleen de vliegticket om moeten boeken (100 euro).

Positieve punten:
- Alles is tot de puntjes geregeld.
- Persoonlijke service en naar mijn mening oprecht advies van Hidde.
- Zeer flexibel (operatie zonder moeite uitgesteld, extra nachten betaald)
- Professionele artsen

Negatieve punten:
Ik heb eigenlijk maar één kritiekpunt. Ik mistte wel echt de Engelse begeleiding voor en tijdens de operatie. Ik moet ze wel een beetje tegemoet komen omdat ik natuurlijk plotseling als extra klant werd toegevoegd op de maandag. Normaal gesproken krijgen Nederlanders (of buitenlanders) een arts die de Engelse taal beheerst. Wellicht had ik op de zaterdag wel een Engels sprekende arts gehad. Ik vond het niet heel vervelend omdat ik vrij makkelijk ben, maar kan mij voorstellen dat andere mensen er meer moeite mee hebben.

Tips:
- Bereid je mentaal voor op de pijnlijke verdovingsspuiten en de lange zit.
- Als je het niet uitmaakt met welke vliegtuigmaatschappij je vliegt zorg dan dat je landt op Gokcen vliegveld. Een stuk dichterbij dan Ataturk vliegveld. Ik heb net zolang in de bus gezeten als in het vliegtuig (vrijdagavondspits). Niet heel prettig als je denkt dat je er bijna bent.
- Vragen dat je behandeld kunt worden door een Engels sprekende arts.


Ik ben inmiddels bijna een week verder en heb bijna geen last meer van de operatie. Mijn donorgebied nog wel vrij gevoelig maar dat komt wel goed. Ik slaap nog wel met een nekkussen. Haarlijn lijkt op de foto wellicht een beetje scheef maar dan komt omdat ik nog steeds wel een beetje zwelling heb.

Ik zie toch veel op het forum dat mensen na een paar maanden niet meer foto’s posten van de voortgang. Ik promise jullie bij deze, ik zal blijven posten tot en met het eindresultaat.

Mocht je nog vragen hebben, let me know.

Rick

Voorsituatie hieronder:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_9561.jpg‎ (146,6 KB, 2933x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_9564 (1).jpg‎ (140,0 KB, 2618x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20180202-111105.jpg‎ (136,7 KB, 2662x gelezen)
Bestandstype: jpg Snapchat-2008665091.jpg‎ (134,8 KB, 2072x gelezen)
Bestandstype: jpg Onderweg naar Turkije.jpg‎ (81,9 KB, 2874x gelezen)

Laatst gewijzigd door Eastfield; 4 februari 2018 om 22:57
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2018, 22:56   #2
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Eerste foto's na de behandeling. Zijn van dag 5 na de behandeling. Ik heb ook wel foto's van de eerste dagen maar er is weinig veranderd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 5 bovenop.jpg‎ (53,0 KB, 2118x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 5 voor.jpg‎ (51,6 KB, 1811x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 5 zij.jpg‎ (48,9 KB, 1568x gelezen)
Bestandstype: jpg irritatie.jpg‎ (86,0 KB, 1553x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 5 donor.jpg‎ (60,0 KB, 1612x gelezen)

Laatst gewijzigd door Eastfield; 4 februari 2018 om 22:59
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 11:52   #3
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Dat inderdaad een behoorlijk aantal grafts. Succes met je herstel!
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 12:21   #4
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Succes met je herstel!

Al moet ik zeggen dat een geschoren look je ook goed staat.
Gebruik je verder finasteride oid?
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 19:42   #5
Tristan84psv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2018
Berichten: 17
Geslacht:
Zijn de spuiten echt zo pijnlijk?Dat is het enige punt waarom ik nog twijfel :-(
Tristan84psv is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 19:43   #6
Tristan84psv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2018
Berichten: 17
Geslacht:
Regelt Hidde het vliegticket niet?En way zijn de kosten inclusief verblijf?En mag er iemand mee?
Tristan84psv is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3800 grafts, esteworld, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.