Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 november 2004, 16:51   #31
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey sander!!


Je verhaal is best een beetje herkenbaar voor mij.
Ik werd in de 1e totaal kaal maar ben daar gelukkig nog nooit mee gepest.
Na 3 jaar een pruik gedragen te hebben was ik het zat en ging ik zonder de straat op. mijn haar is meteen afgeschoren. dus ik heb maar vrij kort met een coupe ala AA gelopen!
Fijn dat ook jij je goed voelt bij het kaal zijn. ik heb dat zelf ook, en er wordt soms echt vol verbazing naar me gekeken. (ik ben en blijf een meid en dat is voo rsommige moeilijk om te accepteren lijkt t wel)

Wel vind ik het erg jammer maar ook heel moeilijk dat als ik uitga mijn vriendinnen bosjes vol mooie heren om zich heen hebben staan ze mij vaak gewoon in een hoekje laten staan. mensen die ik ken komen wel op me af. maar vage bekende scrhikken ook weer af van de vele blikken die ik op z'n avond krijg. zelf intreseren die blikken me niet echt meer. kijken mag... als je het maar normaal doet. wel vind ik het jammer dat mensen me totaal negeren.
Als ik op een jongen afstap schaamt hij zich schijnbaar voor zijn vrienden en wimpelt hij me af. (tis nog nooit gebeurd dat het anders is) en ik mag er dan misschien anders uit zien, en wat dikker zijn dat menig model. (heb maatje 40-42) maar dat betekend niet dat ik achterlijk ben ofzo.

T lijkt wel of sommige mensen echt alleen mijn kale hoofd zien. Maar daaronder zit toch echt een meisje..... annelies genaamd. en dat meisje heeft ook gevoelens, en dat wordt nog wel eens vergeten.
Soms krijg ik negative opmerkingen, of er wordt aan mijn vriendin gevraagd wat ik heb. HALLO ik kan ook praten!!!!!
Mensen die me kennen accepteren me zoals ik ben. maar vinden het vaak ook moeilijk als er zo om me gelachen en naar me gekeken wordt.
Dat vind ik zo nu en dan echt kei-moeilijk.
Waarom zou een meid persee een mooie bos met haar moeten hebben en goed moeten kunnen dansen?
Ik heb dan misschien geen mooie bos met haar, en kan misschien ook niet zo goed dansen.... maar dat zegt toch niets over mijn innerlijk en mijn karakter???

Als kaal bij mannen sexy zou zijn, waarom kan een vrouw dan niet kaal zijn???? Ik kan er immers ook niets aan doen!! En een pruik is voor mij geen doen. daar voel ik me persoonlijk ongelukkig bij. en ook in mijn werk is het mega onhandig.......

Hopelijk komt er een lieve jongen in beeld die wel annelies ziet staan, en niet alleen mijn kale hoofd.
Een jongen die kaal net zo mooi vind als een kop met krullen......
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!

Laatst gewijzigd door Lies86; 4 november 2004 om 16:57
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 23:32   #32
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Lieve Annelies,

Wat is schrijven soms toch moeilijk. Je verhaal raakte me, ik vind je, zoals je weet, hartstikke stoer dat je bewust kaal door het leven gaat, maar het is zo hard te beseffen dat de "buitenwereld" er soms gewoon niet aan toe is. Uiterlijk lijkt in eerste instantie belangrijk, maar ik weet zeker dat zo'n toffe meid als jij, vanzelf iemand tegenkomt die verder kijkt en wel Annelies ziet. Hou je taai en mail me gerust!

Knuffel,

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 23:44   #33
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Hoi Sander,

Ja, hoe kan het ook anders, in die kei van een stad woont wel een kei van een gozer! (Amersfoort is mijn geboortestad... ) Fantastisch om te lezen dat je er zo goed in gegroeid bent en in geslaagd bent om met je koppie om te gaan.

Ik heb bewondering voor je moed, maar vooral voor je doorzettingsvermogen om vooral te geloven in jezelf. Je hebt gelijk; het is gewoon zo belangrijk dat je gelukkig bent met jezelf en je leven. Laat je haar je leven niet leiden! Het is het gewoon niet waard. Bedankt voor je verhaal, hopelijk is het een voorbeeld voor anderen.

Groetjes,

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 00:01   #34
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anjo
Lieve Annelies,

Wat is schrijven soms toch moeilijk. Je verhaal raakte me, ik vind je, zoals je weet, hartstikke stoer dat je bewust kaal door het leven gaat, maar het is zo hard te beseffen dat de "buitenwereld" er soms gewoon niet aan toe is. Uiterlijk lijkt in eerste instantie belangrijk, maar ik weet zeker dat zo'n toffe meid als jij, vanzelf iemand tegenkomt die verder kijkt en wel Annelies ziet. Hou je taai en mail me gerust!

Knuffel,

Anjo
Hey Anjo...
Das ook toevallig
Ja ik vond het ook best wel weer even moeilijk om het op te schrijven.
Maar moest het echt even kwijt.. Moet zeggen dat ik het zaterdag avond best even moeilijk had toen ik eenmaal bij mijn vriendin op de slaapbank lag..
Maar dat weet zij niet..
Maja vandaag weer helemaal vrolijk hoor! (gisteren trouwens ook hahahaha)
Helemaal na dat telefoontje van yoni vanmorgen, maar ook omdat ik me gewoon goed voel.
Autorijles vandaag ging echt beter dan ooit.. mijn website is af.. heb een leuke werkdag gehad en voel me verder gewoon prima..
Volgende week weer uit.. we zien wel hoe de reakties dan weer zijn.

Ik laat me niet kennen (van buiten dan) maar soms... Doet het diep van binnen toch wel zeer.
Maja als ik dan even naar het tegeltje kijk wat ik van onder andere yoni en mijn andere allerbeste vrienden kreeg wordt je toch wel weer blij!!
Er staat het volgende op:

Vrienden,
Hoe zwaar het ook kan zijn in een mensenleven
Denk er aan dat er altijd mensen zijn die om je geven.
Lijden doe je nooit alleen,
met zoveel vrienden om je heen.
Denk, wanneer je de last niet meer kunt dragen
dat je altijd je vrienden om hulp kan vragen.
Dus kan je het even niet meer aan.
Denk dan aan je vrienden.
ze zullen altijd voor jou klaar staan!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 00:11   #35
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Toppie

Ha die Lies,

Ja, het was een vrolijk dagje! Heerlijk dat je dan gewoon van die binnenpretjes hebt, en dat je gewoon zo moet lachen omdat de wereld toch eigenlijk errug klein is. Fijn dat je zulke vrienden hebt. Jammer dat je Yoni niet wil zoenen... . Zal ik eens met hem praten? gna gna?

Je weet nu wel dat jouw positiviteit mij (dat oude mens.. haahaha) echt geholpen heeft! Echt waar! Tuurlijk moet je dit web gebruiken om eens lekker je hart te luchten, soms eens lekker te brullen of je kwaad te maken. Maar het is ook goed om er dan weer zo heerlijk positief tegenaan te gaan. Je weet dat ik bewondering voor je heb en ooit ben ik ook zover (en lopen we saampjes op de Molendijk hoor! Al duurt het nog jaaaren..).

De tekst van de tegel is prachtig. En ik heb trouwens je website van Yoni gekregen.. ik zal gauw eens kijken.

Welterusten!

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 00:16   #36
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Haha...

Heb al met m gezoend. maar verder wordt t niks.
Niet zeggen dat je dit weet hoor... niemand weet het namelijk haha
Maaruh je mag natuurlijk altijd ff peilen!!

Fijn dat je me als positief ervaart.
Ik jullie allemaal ook. Ben ook wel positief.... maar soms ff niet.
haha maar dat hebben we allemaal wel eens toch.

Moet eerlijk toe geven dat ik het moeilijk vind dat ik geen vriendje heb.
En niemand mijn leuk lijkt te vinden. terwijl ik zoveel andere mensen zo leuk vind!!

(yoni!!! (je zou zijn buik moeten zien whaaaa))

Maja.. yoon is ook zo'n goede vriend van me.. misschien verknallen we dat wel als t wat zou worden.. maja we zien t wel..
kom hopelijk vanzelf wel iemand tegen!

Lies
ps truste!!
En nog 1 keer......... de wave voor ANJO!!!
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 00:22   #37
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Ha die Lies,

Meid, wat is dat toch moeilijk. Maar ja, je bent natuurlijk ook nog een broekie. Ook meiden met haar hebben volgens mij moeite om een leuke knul te vinden. Makkelijk geschreven natuurlijk, maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Daar heb je mij weer...

Kortom, je komt echt wel een leuke vent tegen! En voor alle duidelijkheid, jij bent diegene die ook zeker een wave verdient:




Truste

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 00:23   #38
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Oh Ja......

Moet ik vragen of ik zijn buik mag zien? Mijn vent heeft vast veeel meer buikspieren.. haahahahaha...
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 00:24   #39
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
nog 1 keer reageren en dan snel mijn bed in...


Haha ik luister toch niet helemaal... moet eigenlijk wel want om 6 uur gaat de wekker weer...

Weet wel dat voor behaarde meiden het maybay even moeilijk is..
Maar je voelt je toch weer appart.. en dat vind ik toch wel moeilijk.
Een pruik zou je zeggen.. vind ik ook geen optie want dan voel ik me echt ongelukkig.. dan liever hier en daar wat blikken en kwetsende opmerkingen zo nu en dan.
Bovendien gaat het over het galgemeen prima en hoor ik niets van niemand....

Ik ga dromen (van die ene hele leuke jongen!!)

We spreken ehct snel wat af hoor!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 17:57   #40
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
hoooooi
ik zou me niet zo drukken maken om die gymlessen..ik ben 8 keer in een achtbaan over de kop geweest met mijn pruik, en hij bleef prima zitten
xx
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 17:59   #41
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anjo
Moet ik vragen of ik zijn buik mag zien? Mijn vent heeft vast veeel meer buikspieren.. haahahahaha...
Denk je dat???
Haha nou ik denkt niet hoor!!


Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 18:17   #42
SanderK
Sander K
 
SanderK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Locatie: Amersfoort
Berichten: 6
Cool

Ik denk dat het voor meiden een stuk moeilijker is om zonder pruik of hoofddoekje rond te lopen.
Een kaal hoofd is bij jongens veel meer geaccepteerd, hoewel het ook bij jonge kinderen een vreemd gezicht is.
Zelf ben ik er wel eens op aangesproken, men vroeg of ik al lang ziek was en of ik veel last had van m'n chemokuur :-S

Kinderen weten vaak niet hoe ze moeten reageren als ze je zo zien. Soms hoor je in een winkel een klein kindje tegen de ouders fluisteren, zo van: kijk mama, die meneer heeft kale haren! En die ouders zijn dan vaak zo verstandig om te zeggen dat die meneer er zelf waarschijnlijk niets aan kan doen!

Wat ik zelf vroeger altijd erg vervelend vond waren groepjes jongeren die ik dan in de stad of in de buurt tegenkwam. Als er ook maar een was die een opmerking over mijn haar maakte, dan deed de rest vanzelf mee. Ik scheet dan flink in m'n broek, maar later trok ik me er steeds minder van aan. Gewoon een grote bek teruggeven en heeeeel hard doorfietsen

Op de middelbare school heb ik veel moeite gehad wanneer ik ging sporten. Ik droeg toen ook een pruik maar door het zweten wilde dat ding nog wel eens gaan schuiven. Zwemmen deed ik er zowiezo niet mee. Ik heb mijn gymleraar hierover geinformeerd en ik hoefde niet te zwemmen, maar moest wel mee naar het zwembad en aan de kant gaan zitten. De klasgenoten vroegen zich dus af waarom ik niet mee ging zwemmen.

Tegenwoordig loop ik dus gewoon helemaal kaal rond. Geen problemen mee!
Ik ga gewoon naar het zwembad, niemand die raar opkijkt.
Op mijn hoofd heb ik enkele donkere plekken waar het haar nog wel groeit, maar als ik me elke dag scheer, dan vallen die plekken bijna niet op.

Op de rest van mijn lichaam heb ik dan wel weer beharing, maar ik vind dat helemaal niet bij mij passen. Bovendien is het niet gelijkmatig verdeeld. De oplossing is dan heel simpel: gewoon 't scheermes (mach3) erover. Ik hou ook helemaaaaaaaal niet van haar op mijn rug, dus dat haalt mijn vriendin eens in de zoveel tijd voor me weg :-)

Misschien, als ik later groot ben en wat meer geld heb, laat ik die donkere plekken op mijn hoofd weglaseren. Ik heb er geen vertrouwen in dat mijn haar ooit nog zal gaan groeien. En als je gaat uitrekenen hoeveel je uitgeeft aan scheermesjes en scheerschuim, dan is het op den duur best rendabel. :-)
SanderK is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 18:43   #43
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Daar heb je helemaal gelijk in!!
Voor mijzelf is laseren geen optie.... nog altijd de hoop dat het terug komt..
En het scheren (om de dag door pa gedaan) vind ik ook geen probleem.
Aan gym deed ik altijd probleemloos mee.
Tis nog nooit fout gegaan dat hij af viel ofzo.. ik heb nog nooit gezwommen met mijn pruik dus hoe dat werkt weet ik echt niet.

Wel grappig om te merken dat mensen maar ook kinderen die me al eens eerder gezien hebben er neit meer raar van op kijken.
Ging vandaag met de kinderen van de kerk naar een bejaardentehuis om fruitmandjes uit te delen vanwege dankdag en oogstdienst.
Ik heb zelf 2 jaar kindernevendienst gedraaid en die kids konden me dus......
Toen we daar waren zei een mevrouw tegen mij.... Dag mevrouw bent u ziek?
Waarop een meisje van 4 zei: nee mevrouw alleen haar haartjes zijn ziek. dat heeft ze ons zelf verteld. maar dat doet geen pijn hoor! en het is ook niet zielig.
Ik heb krullen en annelies is kaal mooi he?

Ik vond t zo schattig!!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 18:58   #44
SanderK
Sander K
 
SanderK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Locatie: Amersfoort
Berichten: 6
ja kinderen kunnen soms van die hele slimme opmerkingen maken.

dan vraag je je af waarom sommige volwassenen zo absurd kunnen denken en reageren.

Meestal zijn degenen die vreemde opmerkingen maken zelf vreemd. Of dronken........
SanderK is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 19:09   #45
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK
Meestal zijn degenen die vreemde opmerkingen maken zelf vreemd. Of dronken........
Of gewoon associaal!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 6 maart 2010 00:56
Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt bmazen100 AGA - Algemeen 9 2 augustus 2006 13:30
Grijs of kaal of beiden ? zucht AGA - Algemeen 5 3 juli 2004 17:21
nagels Janne AA - Algemeen 22 20 maart 2004 18:48
Men's Health editie "Nooit meer kaal" Raymond79 Medicijnen/haargroeimiddelen 22 29 december 2003 23:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.