Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 februari 2007, 18:25   #1
keurten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 4
Menslief...word je kaal, dan word je kaal!

Al meer dan 4 jaar surf ik al op deze site op zoek naar middelen om da haar op m'n kop te behouden, al 4 jaar slik ik finasteride, 2.5 mg per dag,( wa nie weinig is) en ik moet bekennen het helpt (sorry voor m'n woordenschat) gewoon geen reet!!,vertraagt het het proces, mss wel of mss ook niet.... Aanvaardt wie je bent, je bent altijd mooier dan wat je zelf van je eigen denkt, mensen als jullie en ik maken van dit probleem, wellicht het probleem, stop met jezelf te kwellen, stop die site gewoon, want al 4 jaar hoor en zie ik hier niks nieuws, maar dan ook niets!!! IK ben ervan overtuigt, als ik kon naar jullie kijken.. dat ik jullie allemaal mooie en zeer unieke schepsels vindt!

STOP die oorlog tegen jezelf, je zal ze niet winnen, enkel door te aanvaarden wie je bent... straks is het toch wat anders, waarover je je druk zal maken over je eigen lichaam..

Ik meen het mensen...STOP DIE FORUM!!!!
en geniet van wie je bent!
keurten is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2007, 18:30   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Je kan ook genieten vanjezelf en proberen je haar te behouden Als Finasteride niet helpt, waarom probeer je geen Dutasteride? Verder kun je ook nog Minoxidil, Lasercomb, Spiro, Folligen, Tricomin, Proxiphen, Spectral DNC etc etc. proberen. En als je into experimenteel bent, kun je ook nog een de HW Topical proberen.

Zeur niet en probeer eens wat harder
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2007, 20:23   #3
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Dit soort uitspraken heeft niemand wat aan! Wat voor de één geldt hoeft voor de ander nog niet te gelden! En wat zijn jouw bevindingen dan de afgelopen 4 jaar, heb je toevallig ook foto's!
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2007, 21:43   #4
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Als jij het kunt accepteren is dat fijn voor je, maar dan moet je ook accepteren dat er mensen zijn die zich er niet bij neer kunnen leggen.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2007, 21:58   #5
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Omdat jij de pech hebt dat het bij jou net niet aanslaat wil dat dan zeggen dat je anderen ook maar de moed mag ontnemen? Ik denk dat er meer mensen zijn die er totaal geeeeeen spijt van hebben dat ze aan middelen als fina zitten dan mensen die zo een negatief resultaat hebben als jou. Ik begrijp je frustratie erg goed maar reageer die frustratie hier niet af aub... Twintig jaar geleden zullen er mensen zijn met kanker ofzo die ook zo zullen hebben gedacht over die ziekte als jij nu over AGA denkt en kijk eens wat de mogelijkheden op vandaag(en wie weet achter nog een twintig jaar zullen zijn)! Waarom zou dit met AGA niet zo gaan??? Kanker is altijd al beschouwd als een ziekte en er is altijd al serieus onderzoek naar gedaan. Omdat de mens (de man) steeds meer ijdel wordt zal AGA ook steeds meer serieus onderzocht gaan worden en laten we hopen dat de mogelijkheden achter een paar jaar ook zo mooi zullen zijn. EN laten we vooral niet die hoop verpesten door pessimisten als deze persoon.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 11:08   #6
Gideon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 52
Ik beschouw AGA bestrijden juist totaal niet als iets ijdels, je probeert gewoon te behouden wat je hebt. Ijdel is (naar mijn mening) jezelf proberen mooier te maken dan dat je bent, ik vind dat toch iets anders.

BTW Keurten volgens mij ben je gewoon gefrustreerd dat het bij jou niet werkt, en wil je daarom gewoon niet zien dat het bij andere wél werkt?

Als je het werkelijk geaccepteert dan is dat erg fijn voor je, maar ik ben nu 18 en AGA begon bij mij toen ik 17 was. Ik heb m'n hele studentenleven nog voor me, moet m'n 'ware liefde' nog ontdekken en dat laat ik me niet verpesten door kaal worden
Gideon is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 11:24   #7
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gideon Bekijk bericht
Als je het werkelijk geaccepteert dan is dat erg fijn voor je, maar ik ben nu 18 en AGA begon bij mij toen ik 17 was. Ik heb m'n hele studentenleven nog voor me, moet m'n 'ware liefde' nog ontdekken en dat laat ik me niet verpesten door kaal worden
Hij legt de vinger precies op zere plek.

- is jouw geluk/plezier in je studentenleven gekoppeld aan je haargrens?
- is het succes in je liefdesleven gekoppeld aan je haargrens?

Keurten geeft aan dat je deze zaken beter niet kunt koppelen omdat je er als persoon niet 100% invloed op hebt en dit niets zegt over jouw persoon.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 12:12   #8
Gideon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basss Bekijk bericht
Hij legt de vinger precies op zere plek.

- is jouw geluk/plezier in je studentenleven gekoppeld aan je haargrens?
- is het succes in je liefdesleven gekoppeld aan je haargrens?

Keurten geeft aan dat je deze zaken beter niet kunt koppelen omdat je er als persoon niet 100% invloed op hebt en dit niets zegt over jouw persoon.
Keurten zegt het volgende:

" STOP die oorlog tegen jezelf, je zal ze niet winnen, enkel door te aanvaarden wie je bent...
"

Terwijl als ik 30 ben, en ik mijn haar heb behouden, voor mij de 'oorlog' wel gewonnen is. Keurten geeft bij voorbaat al de moed op, omdat het enkel bij hem niet werkt.
Kijk eens naar de leeftijden van dit forum: 90% van de mensen zijn tieners of mensen in de 20. Ik denk dat ik ook voor deze mensen spreek als ik zeg dat als we eenmaal getrouwd zijn, en richting de 40 gaan, het voor ons geen bal meer uit maakt of we kaal worden.

Die zogenaamde 'oorlog' is juist wel te winnen, en je hebt er zeker wel invloed op. Keurten heeft, gezien zijn post, alleen maar finasteride geprobeerd en heeft daarna de hoop al opgegeven. Hij heeft geen duta, minox, of iets anders geprobeerd.

" Keurten geeft aan dat je deze zaken beter niet kunt koppelen omdat je er als persoon niet 100% invloed op hebt"


Dat geldt alleen voor hem. Als alle middeltjes niet werken, kun je het er inderdaad beter van loskoppelen. Maar als fina je haar 10 jaar behoudt hoef je er nog niet eens over na te denken.
Hij spreekt dus alleen voor de mensen waarbij alle middeltjes niet werken, maar hij wil tegelijk dat het hele forum wordt gesloten?! Keurten probeert alleen maar zichzelf te helen, omdat hij niet wil zien dat het bij anderen wél helpt.
Gideon is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 16:26   #9
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Geloof maar niet dat je niet ijdel meer kunt zijn als je de 30 gepasseerd bent, hoor!!! Sterker nog, het gaat dan nog veel meer spelen, want niet alleen je haargrens wijkt, maar je krijgt misschien ook een buik of een ouwe kop. Met weemoed denk je dan misschien terug aan de tijd dat je 18 was!!!

Het is altijd zo'n onzin om te veronderstellen dat het oudere mensen geen bal meer uitmaakt hoe ze eruit zien. Dan zouden al die cosmetische klinieken niet als paddestoelen uit de grond schieten! En daar tref je doorgaans niet al te veel 18 jarigen aan....

En verder biedt de "ware" liefde tegenwoordig ook geen garantie meer voor het leven. Dacht je soms dat je op je lauweren mocht rusten en uit mocht zakken, zodra je een relatie hebt? Dan zou het nog wel eens snel bekeken kunnen zijn. Het oog wil ook wat, ook als je 20 jaar samen bent!

Anyway, je moet kunnen doen wat je wilt! Ik denk dat de meeste mensen alles geprobeerd wil hebben, voordat zij zich bij hun haaruitval gaan neerleggen. Dat moet ook iedereen zelf weten! Maar wat wél waar is, dat je je ook moet gaan afvragen wat je nog meer in je mars hebt, behalve een mooie kop haar. Want als je daar je hele (studenten / liefdes)leven van af laat hangen, dan zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Je haar laat je vroeg of laat misschien toch in de steek en wat dan?
Punt is volgens mij wel een beetje dat we met z'n allen zijn doorgedraaid in het mooi willen zijn. We besteden daar soms zoveel tijd aan en zijn er zo mee bezig, dat we onze andere kwaliteiten niet meer ontwikkelen. Dan heb je wel mooi het nakijken, tegen de tijd dat je uiterlijk toch echt z'n manco's begint te vertonen.

Maar waar is waar: roepen dat de site maar opgeheven moet worden en dat iedereen z'n regime maar aan de wilgen moet hangen, is wel erg kort door de bocht. Iedereen moet z'n haarverlies op z'n eigen manier kunnen aanpakken dan wel verwerken!!!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 16:33   #10
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Punt is volgens mij wel een beetje dat we met z'n allen zijn doorgedraaid in het mooi willen zijn. We besteden daar soms zoveel tijd aan en zijn er zo mee bezig, dat we onze andere kwaliteiten niet meer ontwikkelen. Dan heb je wel mooi het nakijken, tegen de tijd dat je uiterlijk toch echt z'n manco's begint te vertonen.
Goed punt. Ik denk dat dit steeds meer het geval wordt tegenwoordig sinds de maatschappij steeds meer druk zet op mannen en vrouwen om er mooi uit te zien en met de nieuwste mode mee te gaan. Kijk maar eens naar de reclames; een anti-rimpel creme voor mannen, hoe verzin je het . Je staat pas echt sterk in je schoenen als je hierin niet door laat beinvloeden.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 16:37   #11
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
ik vind dat hij wel gelijk heeft..
al die zooi gebruiken voor haar.. ik ben ook al een jaar aan de troep.. maar het helpt bij mij ook niet. heb alleen geen jeuk meer.. dat is het enigste plus punt. maar in half jaar tijd ben ik wel van nw 2.5 naar ongeveer 4 wel nu ,en anders ben ik dat over een maand wel.

heb ook heel veel stress wat het ook sneller laat gaan denk ik!

en daarom denk ik waarschijnlijk precies het zelfde als keurten erover! god wat baal ik ervan. dat het zo kan veranderen in anderhalf jaar tijd.. en altijd die opmerkings van .. wat heb jij met je haar gedaan dan enzo. bah voel ik me klote bij.. hoop dat ik mij er ook eens overheen zet!

ik slik trouwens nog wel steeds 1mg propecia per dag enzo ik maar deze 3 maand op en dan kijk ik hoe de status is en dan denk ik stoppen.
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 16:40   #12
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
ik vind dat hij wel gelijk heeft..
al die zooi gebruiken voor haar.. ik ben ook al een jaar aan de troep.. maar het helpt bij mij ook niet. heb alleen geen jeuk meer.. dat is het enigste plus punt. maar in half jaar tijd ben ik wel van nw 2.5 naar ongeveer 4 wel nu ,en anders ben ik dat over een maand wel.

heb ook heel veel stress wat het ook sneller laat gaan denk ik!

en daarom denk ik waarschijnlijk precies het zelfde als keurten erover! god wat baal ik ervan. dat het zo kan veranderen in anderhalf jaar tijd.. en altijd die opmerkings van .. wat heb jij met je haar gedaan dan enzo. bah voel ik me klote bij.. hoop dat ik mij er ook eens overheen zet!

ik slik trouwens nog wel steeds 1mg propecia per dag enzo ik maar deze 3 maand op en dan kijk ik hoe de status is en dan denk ik stoppen.
Waarom geef je het op als Finasteride niks bij je doet?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 19:28   #13
Gideon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Geloof maar niet dat je niet ijdel meer kunt zijn als je de 30 gepasseerd bent, hoor!!! Sterker nog, het gaat dan nog veel meer spelen, want niet alleen je haargrens wijkt, maar je krijgt misschien ook een buik of een ouwe kop. Met weemoed denk je dan misschien terug aan de tijd dat je 18 was!!!

Het is altijd zo'n onzin om te veronderstellen dat het oudere mensen geen bal meer uitmaakt hoe ze eruit zien. Dan zouden al die cosmetische klinieken niet als paddestoelen uit de grond schieten! En daar tref je doorgaans niet al te veel 18 jarigen aan....

En verder biedt de "ware" liefde tegenwoordig ook geen garantie meer voor het leven. Dacht je soms dat je op je lauweren mocht rusten en uit mocht zakken, zodra je een relatie hebt? Dan zou het nog wel eens snel bekeken kunnen zijn. Het oog wil ook wat, ook als je 20 jaar samen bent!

Anyway, je moet kunnen doen wat je wilt! Ik denk dat de meeste mensen alles geprobeerd wil hebben, voordat zij zich bij hun haaruitval gaan neerleggen. Dat moet ook iedereen zelf weten! Maar wat wél waar is, dat je je ook moet gaan afvragen wat je nog meer in je mars hebt, behalve een mooie kop haar. Want als je daar je hele (studenten / liefdes)leven van af laat hangen, dan zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Je haar laat je vroeg of laat misschien toch in de steek en wat dan?
Punt is volgens mij wel een beetje dat we met z'n allen zijn doorgedraaid in het mooi willen zijn. We besteden daar soms zoveel tijd aan en zijn er zo mee bezig, dat we onze andere kwaliteiten niet meer ontwikkelen. Dan heb je wel mooi het nakijken, tegen de tijd dat je uiterlijk toch echt z'n manco's begint te vertonen.

Maar waar is waar: roepen dat de site maar opgeheven moet worden en dat iedereen z'n regime maar aan de wilgen moet hangen, is wel erg kort door de bocht. Iedereen moet z'n haarverlies op z'n eigen manier kunnen aanpakken dan wel verwerken!!!
Het gaat erom hoe je het gelukkigst wordt. Voor Keurten is dat blijkbaar de manier van het accepteren, maar ik vind dat voor hem eerlijk gezegd nogal te vroeg als hij alleen fina heeft geprobeerd. Waarom zou je trouwens nu juist op dit moment op gaan geven, nu we op de drempel staan van de nieuwe HM technieken?

Juist door de medicijnen die hij zo afprijst hoef ik niet meer aan AGA te denken.
En ja, het maakt mij echt niet meer uit of ik kaal wordt als ik al wat ouder ben hoor. Als de helft van de mannen van jouw leeftijd kaal is, je al kinderen hebt, en je vrouw ook niet meer oogverblindend is dan maakt het mij weinig meer uit .
Maar waarom zou je AGA op zo'n jonge leeftijd (18) gaan accepteren, als je net zo goed middeltjes kunt gebruiken waarmee je het nog jaaaren kunt uitrekken? Waarom zou je gaan opgeven als je er net zo goed leuk op kunt staan?

Dan kan men in principe alles gaan afschaffen (alle cremes bijvoorbeeld zoals anti-rimpel creme voor de vrouw, "want uiteindelijk zet de ouderdom toch wel door"). Dan hoef je ook niks los te gaan koppelen van je gevoelens ofzo, want je denkt er niet meer over na omdat je nog jaren vooruit kunt, tot op het punt waarop het niets meer uit maakt.

Laatst gewijzigd door Gideon; 20 februari 2007 om 19:38
Gideon is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 20:47   #14
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Ik moet zeggen dat ik vind dat 'kuerten' echt wel een punt heeft. Als er twee peutyers in de zee spelen terwijl ze worden overspoeld door een grote golf, kan de ene huilend naar zijn moeder rennen terwijl de ander niet kan wachten tot de volgende golf komt. Blijkbaar is het niet de golf die de peuters blij of doodsbang maakt, maar de manier waarop zij tegen hjet overspoeld worden aan kijken.

Buiten kaal worden zullen er nog wel een hoop andere zaken op ons af komen met het ouder worden. Als je voor elk deel van het aftakelingsproces een nieuw forum moet bezoeken, dan kom je nooit meer achter je computer vandaan. Degene die in dit leven het beste kan 'loslaten' is volgens mij spekkoper.

p.s. begrijp me niet verkeerd ik ben ook erg ijdel en ouder worden vind ik zwaar ruk, maarer zijn ook een hoop mensen die net zo'n groot probeem hebben met kaal worden. Je kunt heel goed kaal en bere gelukkig zijn. Dat heb jezelf in de hand. Ik ben zover helaas nog niet.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 23:15   #15
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
.

Buiten kaal worden zullen er nog wel een hoop andere zaken op ons af komen met het ouder worden. Als je voor elk deel van het aftakelingsproces een nieuw forum moet bezoeken, dan kom je nooit meer achter je computer vandaan. Degene die in dit leven het beste kan 'loslaten' is volgens mij spekkoper.

.
Volgens mij zijn de meeste mensen die hier op dit forum posten,tussen de 20 en 35 jaar oud.Dat zijn toch geen mensen die al met ouderdomsklachten kampen.Buiten vroegtijdige haaruitval natuurlijk!
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
word ik kaal? Basiel AGA - Algemeen 13 26 december 2006 16:26
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 02:14
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 21:28
Word je kaal van een hoofddeksel? Eminem AGA - Algemeen 70 19 mei 2006 13:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.