Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 mei 2013, 22:59   #1
topspeed33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 9
Haaruitval - wat te doen

Hallo iedereen,

Ik ben 19 jaar en heb eigenlijk al sinds m'n 16e last van haaruitval. Toen ik klein was, had ik héél dik haar. Ik vond het op m'n 16e dus ook niet zo'n probleem dat ik last had van haaruitval omdat ik toch haar zat had. Daarbij had ik ooit gehoord over medicijnen tegen haaruitval die altijd werkten (yeah right), dus zorgen maakte ik me niet.

Maar het werd steeds erger. In de zomer van vorig jaar was er een moment waarop ik besefte dat als ik niet ingrijpte, ik binnen enkele jaren kaal zou zijn. Ik heb geen last van inhammen, m'n haaruitval is meer diffuus met extra dun haar op de kruin.

Zo gezegd, zo gedaan. Na een doktersbezoek begonnen met minoxidil en finasteride. Mijn zorgen waren (tijdelijk) voorbij omdat 'ik nu niet meer kaal zal worden'.

En ja hoor, na 4-5 maanden waren er resultaten. M'n haren waren weer dikker en ik zag nauwelijks nog haaruitval (douche, tijdens het studeren,...).

Ik was blij en opgelucht. Ik zou dan toch niet kaal worden!

Tot 1,5 maand geleden. Toen begonnen er weer veel haren uit te vallen. De eerste dagen zocht ik er niets achter, zal wel weer over gaan. Maar nee, het werd steeds erger. Het leek alsof al de haren die erbij waren gekomen in minder als 10 dagen tijd uitvielen. Douchen is een hel, shampoo in m'n haren aanbrengen resulteerde in handen die vol hingen met haren..

Minoxidil heeft m'n hoofdhuid altijd wel licht geïrriteerd, maar het werkte dus het maakte me niet zoveel uit, dat nam ik er wel bij.

Maar toen de haaruitval terug kwam, kwam er ook jeuk samen met schilfers.

Ik ben hier vorige week mee naar de dokter geweest, en die zei dat m'n hoofdhuid ontstoken was. Ik heb nu een lotion gekregen met cortisone in, die ik elke dag moet aanbrengen. Ik hoop dat de jeuk en schilfers snel weg gaan..

Nu, zou de ontstoken hoofdhuid komen door de minoxidil? Een allergische reactie? En zou de haaruitval komen door de ontstoken hoofdhuid?

Ik wil graag met minoxidil stoppen, maar ik durf dit bijna niet te doen, uit angst voor nog meer haaruitval (wat ik mentaal écht niet aankan...)

Stoppen met minoxidil of niet? Wat kan ik nog doen om mijn haaruitval tegen te gaan?
topspeed33 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 21:28   #2
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Gebruik je de lotion of de foam?
Ik zou het ook eng vinden om te stoppen met Minox, maar als het meer kwaad doet door een allergie dan moet je dit met je huisarts overleggen. Of hij moet je verder verwijzen....
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 18:31   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Als je met minoxidil stopt gaat je haar op zeker weer uitvallen!
Maar ... je gebruikt ook finasteride, dus het kan best zijn als je stopt met minoxidil dat je geen extra haren gaat verliezen. Ik zou zeggen: test het uit!

Succes.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, haaruitval, minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.