Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2007, 02:04   #1
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Proces van kaal worden

Hallo mannen,

Ik heb deze post maar verwijderd. In mijn post vertelde ik dat ik een NWI of NW II was op mijn 32- ste. Prima, maar ik had terk het gevoel dat er een verslechtering optrad (pa is volledig kaal overigens). Was me nooit echt bewust van het feit dat kaal worden een optie was en ben een tikkie in schock. De vragen die ik stelde waren echt heel erg primair, dingen die door mijn hoofd speelde. Was gewoon benieuwd wat ik allemaal voor me kiezen zou krijgen en hoe anderen daarmee zijn omgegaan. Klote dat mensen zich erdoor beledigd voelden, was zeker niet de insteek.

Gr Bob

Laatst gewijzigd door dave523; 23 juni 2007 om 02:22 Reden: Post verwijderd wegens onbedoeld effect
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 02:22   #2
wampie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 69
mijn haaruitval heeft mn leven aardig verkloot, meer wil ik dr nie over zeggen
wampie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 03:35   #3
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Komop man! 32 jaar en nog een volle bos met haar. ga ff ergens anders zielig liggen doen. Veel mannen van jouw leeftijd zijn echt kalend.

Sodemieter ff op met je vragenlijst. Verwacht je echt antwoord te krijgen op al deze vragen?????

NWI/NWII is heel normaal op jouw leeftijd.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 04:11   #4
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Komop man! 32 jaar en nog een volle bos met haar. ga ff ergens anders zielig liggen doen. Veel mannen van jouw leeftijd zijn echt kalend.

Sodemieter ff op met je vragenlijst. Verwacht je echt antwoord te krijgen op al deze vragen?????

NWI/NWII is heel normaal op jouw leeftijd.
Morehair.. wat ben je boos
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 04:20   #5
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Morehair.. wat ben je boos
Ik ben niet boos maar om nou een vragenlijst van meer dan 13 vragen op
te stellen vind ik vreemd. Zeker als je een NW1/NWII hebt als je 32 bent.


Of wij worden voor de gek gehouden of het is tijd voor de psycholoog......
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 04:49   #6
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Ik ben niet boos maar om nou een vragenlijst van meer dan 13 vragen op
te stellen vind ik vreemd. Zeker als je een NW1/NWII hebt als je 32 bent.


Of wij worden voor de gek gehouden of het is tijd voor de psycholoog......
Ik geef je wel gelijk.....het lijkt wel een beetje op komen prikken...zo van kijk jongens ik heb nog zoveel haar...en ik kom hier eens advies vragen aan al die halve kale koppen hier .....moest het ooit gebeuren
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 12:20   #7
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
manmanman...wat gaan we nog allemaal tegenkomen...
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2007, 19:21   #8
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 131
nou toch heeft hij gelijk!! ik ben ook best benieuwd na meer dan 3 jaar kalende mensen wat geen fuck heeft geholpen!
ik ben nu 2 jaar kalend!

het begon allemaal na een beurt bij de kapper.. dat ik opeens had van.. zo het haar word steeds dunner en minder voor mijn gevoel..
toen merkte ik ook dat ik verschrikkelijk veel haar verloor!
wat ook nog steeds wel beetje terug groeit maar steeds dunner en lelijker en doffer!

zo ben ik 1.5 jaar aan de fina geweest! totaal niet geholpen erg jammer
nu paar maandjes zonder fina en het gaat mij mijzelf weer goed!
ben van de depressie en angst aanvallen af wat door fina werd veroorzaakt! al dat raare gevoel.. vooral als ik de dag ervoor alcohol had gehad! had het gevoel dat ik een hartaanval soms kreeg!
ik raak het spul nooit weer aan haha liever kaal en lelijk!

ik zit nu op een nw3 heb alles ongeveer 5cm lang en was het alleen nog met tricomin en rooscure.. het valt nog steeds uit.. maar sinds ik folligen cream en lotion gebruik is het minder geworden..

zit dus 2 jaar al in dat gedoe met mijn haar! klinkt erg maar volgens mij denk ik er elke dag wel dat ik kaal word!! en soms hoop ik ook nog dat het opeens stopt en beetje terug komt!! pff maarja het is niet anders ier is niemand in me familie kaal! dat is nog het moeilijkst de enigste in de stamboom is mijn opa! (moeder zijn vader) voor de rest zit iedereen op nw2 ofzo.. dus word met familie feestjes wel redelijk moeilijk haha de enige van de grote familie die kaal aan tafel zit :p maar ik hoop nog dat ik een jaartje ofzo dit mag houden :X haha

hoop dat je er wat aan hebt! en dat andere mensen ook iets neerzetten van hun process..

ik ben trouwens nu 21
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2007, 19:51   #9
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
nou toch heeft hij gelijk!! ik ben ook best benieuwd na meer dan 3 jaar kalende mensen wat geen fuck heeft geholpen!
ik ben nu 2 jaar kalend!

het begon allemaal na een beurt bij de kapper.. dat ik opeens had van.. zo het haar word steeds dunner en minder voor mijn gevoel..
toen merkte ik ook dat ik verschrikkelijk veel haar verloor!
wat ook nog steeds wel beetje terug groeit maar steeds dunner en lelijker en doffer!

zo ben ik 1.5 jaar aan de fina geweest! totaal niet geholpen erg jammer
nu paar maandjes zonder fina en het gaat mij mijzelf weer goed!
ben van de depressie en angst aanvallen af wat door fina werd veroorzaakt! al dat raare gevoel.. vooral als ik de dag ervoor alcohol had gehad! had het gevoel dat ik een hartaanval soms kreeg!
ik raak het spul nooit weer aan haha liever kaal en lelijk!

ik zit nu op een nw3 heb alles ongeveer 5cm lang en was het alleen nog met tricomin en rooscure.. het valt nog steeds uit.. maar sinds ik folligen cream en lotion gebruik is het minder geworden..

zit dus 2 jaar al in dat gedoe met mijn haar! klinkt erg maar volgens mij denk ik er elke dag wel dat ik kaal word!! en soms hoop ik ook nog dat het opeens stopt en beetje terug komt!! pff maarja het is niet anders ier is niemand in me familie kaal! dat is nog het moeilijkst de enigste in de stamboom is mijn opa! (moeder zijn vader) voor de rest zit iedereen op nw2 ofzo.. dus word met familie feestjes wel redelijk moeilijk haha de enige van de grote familie die kaal aan tafel zit :p maar ik hoop nog dat ik een jaartje ofzo dit mag houden :X haha

hoop dat je er wat aan hebt! en dat andere mensen ook iets neerzetten van hun process..

ik ben trouwens nu 21
Ik vind het erg goed van je, dat je er zo tegen aan kunt kijken.
__________________
- Minoxidil 5% (juli 2007)
- Propecia
(dec 2007)
- Positief zelfbeeld
Roy789 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2007, 19:54   #10
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Beste kalenden,

Sinds 6 maanden ofzo zit ik op dit forum. Ik weet eigenlijk niet of ik kaal wordt of niet, mijn vader is het iig wel. Ik heb nog best een volle bos haar NWI/NWII, maar weet niet of dat 5 jaar geleden beter was. Ik ben nu 32.

A) zijn er mensen die op hun 30ste nog veel haar hadden en daarna binnen een paar jaar kaal zijn geworden (had altijd het gevoel dat "wij-30 met volle haardos" daarvan gevrijwaard waren)?

Maar goed, sinds een maand of 6 realiseer ik me dat de kans op kaal worden in ieder geval bestaat. Iets wat ik tot voor kort nooit voor mogelijk had gehouden. Kaal worden past ook helemaal niet bij me, ben mega gehecht aan mijn haar. Sindsdien zie ik gelijk of iemand kalend is of niet. Daarvoor maakte ik helemaal geen onderscheid (grappig trouwens wel dat iemand die het probeert te verbergen er kalend uitziet en iemand die het heeft afgeschoren als iemand met gemilimeterd haar, of zien jullie dat anders?).

B) zagen jullie ook pas dat er zoveel mannen kaal werden toen je er zelf van bewust werd?

Nu weet ik dat er een heleboel middelen zijn die met wisselend succes door jullie gebruikt worden. Ik overweeg die ook als ik eenmaal iets zeker weet, maar ik ben eigenlijk veel meer geinteresseerd in het acceptatie proces. Ik heb dan ook een hoop vragen over wat er allemaal gaat komen voor een potentieel kaal wordende man.

C) wanneer realiseerde je je voor het eerst dat je kaal ging worden?
D) Wat was je reactie daarop?
E) Hoe was de eerste keer dat de buitenwereld opmerkte dat je kalend was?
F) Hoe reageerde je daarop?

Ik heb een aantal vrienden die kaal zijn en een paar die kaal worden. Degenen die al kaal zijn hebben er geen probleem mee (meestal vroeg kaal geworden), maar met degenen die kaal worden heb ik het er niet over. Dat kan ook eigenlijk niet omdat je weet dat ze het er niet over willen hebben. De vrienden die al kaal zijn maken er juist grappen over in de trant van: "geef het een jaar en je bent er één van ons".

G) Vinden kale mannen het prettig om te zien als een andere gast ook nat gaat?
H) Hoe kun je een maat helpen om hem niet zo onzeker te laten voelen dat ie kaal wordt?
I) Is de stap van elkaar opzoekende inhammen, naar milimeteren ook nog steeds moeilijk? De acceptatie van het feit dat je een AGA man bent lijkt me namelijk het moeilijkst. Is het vervolg ook tergend of loopt acceptatie parallel aan het uitdunnen van je hoofdhaar?
J) Hoe ver ga je om je haar te behouden?

Zelf raakte ik een tikkie in paniek toen ik me realiseerde dat ik misschien helemaal niet AGA vrij blijf. Maar wat ik gelijk al dacht was dat ik 1000 keer liever AGA accepteer dan dat ik het jarenlang met me mee zou slepen. Toch niet alle kale mannen zijn er ongelukkig over?

K) lopen er hier mannen rond die het hele proces al hebben doorlopen van constateren van kaal worden tot tondeuze? Zo ja, kunnen die me vertellen wat er allemaal op je afkomt voor je je er bij neerlegt dat je een 'kale' bent geworden?

Ben benieuwd hoe jullie over deze overpeinzingen denken.

GrB
Ik denk dat velen hier, heel erg blij zouden zijn met zo'n bos haar op z'n 32ste. Je bent volgens mij hier op de verkeerde plaats.
__________________
- Minoxidil 5% (juli 2007)
- Propecia
(dec 2007)
- Positief zelfbeeld
Roy789 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 16:16   #11
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Mensen je haar verliezen is NOOIT leuk, ook niet wanneer je 32 bent en zoals Dave zegt je haar erg belangrijk voor je is. Het is natuurlijk rotter om het op een jongere leeftijd te verliezen uiteraard maar dat wil niet zeggen dat Dave zich niet moet aanstellen vind ik...
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gerard Joling gaat kaal test123 Chirurgische behandelingen 573 2 augustus 2011 23:00
Zelfmoordgedachten door kaalheid Eminem AGA - Algemeen 323 30 september 2007 15:25
kaal worden hoefd niemand annekebuisman Overige behandelingen 5 13 november 2004 21:10
19 jaar en dunner worden Marcjacobs AGA - Algemeen 15 8 oktober 2004 17:03
Dutasteride : Bijwerkingen of toch maar kaal worden?? Rocco Medicijnen/haargroeimiddelen 71 19 juli 2002 23:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.