Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 maart 2009, 15:34   #1
amber82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2009
Berichten: 4
Exclamation haaruitval door B-versie Diane en door Nuvaring?

Hoi allemaal,

ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen, want ik echt wanhopig aan t worden van mijn haarverlies. Een aantal maanden geleden ben ik gestopt met de b-versie van de Diane35 (er is een goedkopere versie en die slikte ik al best lang, mijn apotheek was blijkbaar afgestapt van de 'dure' Diane pil), omdat ik last kreeg van doorbraakbloedingen en ontzettende haaruitval. Ik ben daarna overgestapt op de combinatiepil Steridil30, maar daarvan kreeg ik erge stemmingswisselingen. Mijn haaruitval was toen wel een stuk minder. Na de Steridil ben ik de Nuvaring gaan proberen, maar dat gaf hetzelfde probleem: gigantische neerslachtigheid. daar ben ik nu dus net 1 dag mee opgehouden, maar nu is ineens mijn haaruitval weer terug! ik snap er niets van ... op sommige plekken (met name boven mijn oren, aan de zijkant) schemert mijn hoofdhuid er al een beetje doorheen. Echt te genant, wanneer houdt dit op?? ik gebruik al shampoo van Vichy tegen haaruitval, maar zijn er nog meer middeltjes die betrouwbaar zijn? De dokter zei dat ik mijn haaruitval nog meer even moest aan kijken ... ik heb al wel wat gelezen over allerlei middeltjes hier, maar misschien kan iemand me specifiek verder helpen?

Ik hoop het heel erg!

Alvast erg bedankt!
amber82 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 16:02   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Amber,
Stediril30 en Nuvaring bevatten beide C-19 progestagenen die een licht androgene werking hebben en dat kun je niet gebruiken als je AGA hebt.
Misschien is de Yasmin of de Yaz beter voor jou.
Verder kun je minoxidil-topical gaan gebruiken; neem dan minox zonder propyleenglycol, zoals b.v. van minoxidil.com nr. 540 en start eerst met de halve dosering om je hoofdhuid te laten wennen en de kans op shedding te verminderen.

Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 16:42   #3
amber82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2009
Berichten: 4
Bedankt voor je reactie! Dat product heb ik vaker voorbij zien komen idd ... ik wist alleen niet eens dat mijn haaruitval dus AGA heet?

kan ik dat gewoon bij de drogist halen, of heb ik een recept nodig? ik heb nu ook priorin gehaald en ik las wat over wonderolie, dat heeft ook positief effect? en iemand ervaring misschien met priorin?

amber82 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 17:32   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik weet helemaal niet of je wel AGA hebt. Je zou eerst een goede beschrijving moeten geven. Is het haar afgebroken bij de wortel of valt het uit met wortel en al? En gaat het om diffuse haaruitval rondom het hele hoofd, waarbij bovenop het ergste is, zodat de schedel zichtbaar wordt? Of duidelijke kale plekken?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 17:40   #5
amber82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2009
Berichten: 4
ok, dan heb ik dat even verkeerd begrepen.. ik heb diffuse haaruitval, maar met name aan de zij- en bovenkant - waarbij de zijkant nog 'leger' raakt dan de bovenkant. aan de onder/achterkant ziet 't er nog altijd een stuk beter uit. En verder valt mijn haar (voor zover ik weet) niet altijd met haarwortel en al uit, maar tot nu toe heb ik nog niets zien terug groeien . Ik slik al tijden vitamine-B, ik hoop dat dat iig een beetje helpt. En ik ben wel in een paar maanden tijd ineens wat afgevallen (zonder te dieten, ik let op dat ik gezond eet), maar dat begon pas nadat mijn haaruitval begon. en het is niet zo dat ik nu veel te weinig weeg (1.65 / 52 kg, volgens BMI mag dat nog ) ... dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben ...
amber82 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 17:45   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou eerst 's naar de huisarts kunnen gaan om je bloed op tekorten te laten controleren (misschien ijzertekort of B12) en de schildklierfunctie.
Als dat dan later allemaal okay blijkt te zijn en je hebt geen lage bloeddruk, kun je zonder recept minoxidil bestellen. De kosten komen sowieso altijd voor eigen rekening, want men ziet het als een cosmetisch middel.
Zomaar op eigen houtje vitaminen en mineralen slikken terwijl je misschien helemaal geen tekort hebt, kan zelfs gevaarlijk worden, dus niet doen.

Ondertussen kun je een camouflagemiddel als Toppik gaan gebruiken:
http://www.hairplus.nl/haarproducten...ng_05_haar.htm




Laatst gewijzigd door Hanna; 26 maart 2009 om 17:47
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 19:31   #7
amber82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2009
Berichten: 4
ok, dank je voor de snelle reacties! ik heb voor nu nog even mijn hoop gevestigd op de wonderolie, en ga mn bloedwaarden zeker laten checken

/ wat ik me alleen nog afvraag: hoe zie ik of een haar met wortel en al uitvalt? dan kan ik dat in de gaten houden. ik zie wel vaak aan t uiteinde zo'n heel klein wit/doorzichtig stukje ... is dat de wortel al ?

Laatst gewijzigd door amber82; 26 maart 2009 om 19:57
amber82 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 22:30   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, zo'n kleine verdikking is de wortel. Maar vrees niet, want het haarzakje in de hoofdhuid zal gewoon een nieuwe haar produceren.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haaruitval, hormonen, nuvaring, pil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
graag advies...(finasteride, diane, androcur?) Lon Haarproblemen bij vrouwen 21 16 mei 2008 13:48
Hoeveel haaruitval bij Diane 35 agatha Haarproblemen bij vrouwen 31 14 januari 2008 13:41
acné, overbeharing en haaruitval = diane?? schrik Hirsutisme - Algemeen 5 5 januari 2007 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.