Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergave
Oud 1 september 2009, 22:06   #91
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Op marktplaats staat revivogen nu te koop voor 25 euro incl verzendkosten. Zie link: http://link.marktplaats.nl/275311888
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 19:53   #92
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Welk ingrediênt zit in revivogen dat haargroei bevordert?
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 20:54   #93
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het is een scam. Kijk even terug in dit topic en lees b.v. post nr. 30 op pagina 2.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 01:42   #94
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
hmm bedankt...
en toch 7 paginas gehaald hier.. hehe
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2009, 02:09   #95
marcnelson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Berichten: 15
Hey smartahari

Sorry voor de late reactie, maar ben de laatste tijd weinig op het net geweest vanwege verhuizing etc. Maar ik gebruik nu ongeveer een jaar Revivogen. Ik ben heel tevreden met het product en zal Revivogen blijven gebruiken, totdat er een wondermiddel op de markt komt. Revivogen is een product die je de eerste 6/8 maanden dagelijks moet gebruiken, dus vergt best wel veel tijd en energie van je. Maar het resultaat mag er zijn (althans in mijn geval). Mijn haarstatus is stabiel en ik heb heel veel verloren haren, vooral rondom mijn kruin, teruggewonnen. Toch hoopte ik dat het frontaal ook zou groeien, maar in mijn geval gaat dit heel traag. Je ziet wel donshaartjes, maar dit zag je ook een jaar geleden voordat ik aan Revivogen begon. Maar ik ben een geduldige persoon en wacht gewoon rustig af.

Ik gebruik naast Revivogen geen andere haarproducten. Daar heb ik bewust voor gekozen om erachter te komen of Revivogen echt werkt of een scam is. Ik kan je verzekeren dat het zeker geen scam is en dat het wel degelijk voor hergroei zorgt. Wat mij over de streep heeft getrokken om dit product te gebruiken zijn toch de filmpjes op Youtube over Revivogen. Je ziet hierin de bedenker van Revivogen die over zijn product vertelt en ook online vragen beantwoord (zowel op youtube als de Revivogensite). Dit gaf mij toch enigszins hoop en hoe gek het ook klinkt had ik hem direct die dag besteld. Eenmaal binnen kon ik niet wachten om het product te gebruiken, omdat ik in het verleden veel last had van extreme haaruitval en jeuk. Ook had ik last van een schilferende hoofdhuid en hoopte voor een wonder.

Hoe gek het ook klinkt had ik na een paar dagen al geen last meer van die irritante jeuk. Nu een jaar later heb ik daar nog steeds geen last van en ik denk dat dit door Revivogen komt. Veel mensen dachten in het begin dat ik een soort salesman was die het product wilde promoten op haarweb door op gevoelens van mensen, die opzoek waren naar een goed haarproduct, te spelen. Dit is alles behalve waar, want ik probeer juist mensen te informeren over mijn ervaringen met Revivogen.
marcnelson is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2012, 20:38   #96
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Onlangs nog hun formule vernieuwd dacht ik. Op Amerikaanse fora zijn er enkele leden die beweren succes te hebben met Revivogen. ALS topical dht-blockers kunnen werken, neem ik aan dat Revivogen misschien toch geen scam is. De ingrediënten zouden in elk geval 'kunnen' helpen... o.a.:

• vitamin B6
• zinc
• azelaic acid
• grape seed extract
• beta-sitosterol
• saw palmetto extract
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 14:04   #97
AlexRisa
HaarWeb lid (mannelijk)
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 23
Ik heb deze hele discussie-thread gelezen, en ik vind het toch wel een interessant - maar vreemd - geval dit.
Dit spul bestaat dus al jaren.
Eerst riep iedereen dat het een scam was, maar toen kwamen er hier in 2008 opeens een aantal mensen bij die er dolblij mee waren, en het zelfs over hergroei hadden!
Nou schijnt het dat ze de formule (de ingrediënten) al meerdere keren gewijzigd hebben - weet iemand misschien wat ze er precies bij hebben gedaan en/of uit hebben gehaald? (En wanneer?)
Misschien hadden ze in 2008 de juiste formule te pakken, en daarvoor nog niet?

Iedereen schijnt het er wel over eens te zijn dat er op zich goede ingrediënten in zitten.
Maar zou het kunnen dat er niet daadwerkelijk in zat wat werd geclaimd? Of dat er maar 0,0..% (ofwel te weinig om werkzaam te zijn) van de actieve ingrediënten in zat?
En wat was nou precies de relatie tussen dat Amerikaanse HairLossTalk (HLT) forum en Revivogen? Verkochten ze het alleen, of waren ze ook verbonden met de fabrikant?

En zitten die Octyl Gallate and Dodecyl Gallate alleen in de Revivogen Scalp Therapy Anti-DHT Formula? (sinds 2006) (En dus niet in de shampoo of de conditioner?)
Hier hadden ze het trouwens ook over Dodecyl Gallate (lauryl gallate) :
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=208782
(En wat daar staat klinkt wel veelbelovend, maar ik heb niet die hele discussie-thread van tig pagina's gelezen..)
(Dat citaat kwam trouwens uit hetzelfde artikel dat hier (eerder in deze thread) als referentie stond, bij het nieuwsbericht "Revivogen adds two new topical DHT inhibitors".)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=124604

Ongeacht of het nu wel of niet werkt, is Revivogen gezien de hoge prijs en de slechte verkrijgbaarheid in Nederland/België (of is dat ondertussen veranderd?), misschien niet de beste optie voor veel mensen hier.
Kent iemand misschien een alternatief (met ongeveer dezelfde ingrediënten), van een betrouwbaardere (of ten minste minder controversiële) aanbieder? En wellicht goedkoper?

Een product met topical Saw Palmetto lijkt mij persoonlijk bijvoorbeeld wel interressant, omdat ik sterk reageer op SP pillen.
Klopt het trouwens dat die vetzuren in Revivogen werken (tegen 5a-reductase) omdat ze los zijn toegevoegd? Of is dat niet zo?
(Ik bedoel als 'free fatty acids', net als in Saw Palmetto Extract? Dus niet als triglyceriden (vetten) of vetzuur-esters.)
En zitten die vrije vetzuren (en dan bij voorkeur lauric acid (C12) en/of myristic acid (C14), beide vetzuren met middellange ketens (MCT's)) ook ergens anders in?
(Ik weet wel dat die MCT's in kokosolie zitten, maar ik denk daar gewoon als vetten (triglyceriden), en niet als vrije vetzuren?)

Citaat:
J Steroid Biochem Mol Biol. 2002 Oct;82(2-3):233-9.
Inhibition of type 1 and type 2 5alpha-reductase activity by free fatty acids, active ingredients of Permixon.
Raynaud JP, Cousse H, Martin PM.
Source
D.R.I.T.T., Université Pierre et Marie Curie, 4 Place Jussieu, Paris, France. jean-pierre.raynaud@admp6.jussieu.fr
Abstract
In different cell systems, the lipido-sterolic extract of Serenoa repens (LSESr, Permixon inhibits both type 1 and type 2 5alpha-reductase activity (5alphaR1 and 5alphaR2). LSESr is mainly constituted of fatty acids (90+/-5%) essentially as free fatty acids (80%). Among these free fatty acids, the main components are oleic and lauric acids which represent 65% and linoleic and myristic acids 15%.
To evaluate the inhibitory effect of the different components of LSESr on 5alphaR1 or 5alphaR2 activity, the corresponding type 1 and type 2 human genes have been cloned and expressed in the baculovirus-directed insect cell expression system Sf9. The cells were incubated at pH 5.5 (5alphaR2) and pH 7.4 (5alphaR1) with 1 or 3nM testosterone in presence or absence of various concentrations of LSESr or of its different components. Dihydrotestosterone formation was measured with an automatic system combining HPLC and an on-line radiodetector.
The inhibition of 5alphaR1 and 5alphaR2 activity was only observed with free fatty acids: esterified fatty acids, alcohols as well as sterols assayed were inactive.
A specificity of the fatty acids in 5alphaR1 or 5alphaR2 inhibition has been found. Long unsaturated chains (oleic and linolenic) were active (IC(50)=4+/-2 and 13+/-3 microg/ml, respectively) on 5alphaR1 but to a much lesser extent (IC(50)>100 and 35+/-21 microg/ml, respectively) on 5alphaR2. Palmitic and stearic acids were inactive on the two isoforms.
Lauric acid was active on 5alphaR1 (IC(50)=17+/-3 microg/ml) and 5alphaR2 (IC(50)=19+/-9 microg/ml). The inhibitory activity of myristic acid was evaluated on 5alphaR2 only and found active on this isoform (IC(50)=4+/-2 microg/ml).
The dual inhibitory activity of LSESr on 5alpha-reductase type 1 and type 2 can be attributed to its high content in free fatty acids.
Ik heb zoals je ziet dus een boel vragen haha.
Heeft iemand hier misschien antwoorden?
AlexRisa is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 21:51   #98
AlexRisa
HaarWeb lid (mannelijk)
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexRisa Bekijk bericht
Ongeacht of het nu wel of niet werkt, is Revivogen gezien de hoge prijs en de slechte verkrijgbaarheid in Nederland/België (of is dat ondertussen veranderd?), misschien niet de beste optie voor veel mensen hier.
Kent iemand misschien een alternatief (met ongeveer dezelfde ingrediënten), van een betrouwbaardere (of ten minste minder controversiële) aanbieder? En wellicht goedkoper?
Ik kon eerst geen Nederlandse website vinden waar ze Revivogen verkopen, maar later wel:
hairlabs.nl
http://www.hairlabs.nl/revivogen/
De Scalp Therapy is erg duur, maar de shampoo valt wel mee, en er staat bij dat er dezelfde actieve bestanddelen in zitten (maar waarschijnlijk in een lagere concentratie).
Ik denk trouwens dat Revivogen vooral type 1 5a-reductase remt,
want er zitten vetzuren met lange ketens (linoleic acid (C18:2) en linolenic acid (C18:3)) (NL: linolzuur en linoleenzuur) in, die zijn vooral effectief tegen type 1 5a-reductase. (zie bovenstaande study abstract)
(Ze hadden er misschien beter vetzuren met middellange ketens (MCT's) (lauric acid (C12) of myristic acid (C14)) in kunnen doen. Want die remmen ook type 2 5a-reductase.)
En hetzelfde geldt denk ik ook voor de combinatie van zink + vitamine B6 + azelaic acid in Revivogen, dat remt denk ik ook vooral type 1 5a-reductase.
(Ze hadden er misschien beter koper in kunnen doen. Want dat remt ook type 2 5a-reductase.)

Ze hebben ook nog een andere website, met een ander product, Clearogen (tegen acne):
cosmeticlabs.nl
http://www.cosmeticlabs.nl/huidverzorging/clearogen/
Daar zitten denk ik ongeveer dezelfde actieve ingrediënten in als in Revivogen, en omdat die (waarschijnlijk) vooral type 1 5a-reductase remmen,
werkt dat spul waarschijnlijk best wel goed! (tegen acne dus)
(Tenminste, als ik het goed begrijp is 5AR type 1 actiever in de talgklieren, en type 2 actiever in de haarfollikels?)
AlexRisa is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2014, 10:34   #99
red_bull
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Zojuist mezelf hier geregistreerd omdat ik met goede hoop het hele verhaal gestart ben, maar het is in een teleurstelling uitgelopen. Aangezien revivogen zoveel geld kost en je gelokt wordt met mooie belofte hoop ik iedereen hier in ieder geval rijker te maken door mijn ervaring te vertellen.

Aangezien bij mij achter op mijn hoofd alles vrij dun is geworden wilde ik daar toch wel graag wat aan doen. Eerst begonnen met Nionix, maar zonder resultaat. Daarna heb ik me ingelezen op internet en leek Revivogen mij wel een van de betere producten. Dus uiteindelijk via Hairlabs een complete set gekocht samen met de hairvitals vitamine pillen. Het niet goed geld terug leek me ook een mooi iets. Nog een mail gestuurd naar Hairlabs met de vraag naar de voorwaarde, maar nooit antwoord gehad. Uiteindelijk toch maar besteld. Bij ontvangst al direct twee tegenvallers. De vitamine pillen zitten 30 in een verpakking (Op de website verder geen informatie), maar op het doosje staat dan 2 pillen per dag voor 2 tot 3 maanden. Dan heb je dus 6 doosjes nodig voor je iets zou zien!!!

De niet goed geld terug was binnen 30 dagen, maar Revivogen moet je 30 dagen gebruiken voor je resultaat zal zien. Ook een lokkertje dus!

Uiteindelijk dus beide tegelijk gestart en ik heb absoluut niets gemerkt! Weg gegooid geld en met de lokkertjes voel ik me ook gen**id!

Misschien zijn er mensen waar het werkt, maar ik het er spijt van als haar op mijn hoofd en hairlabs eens maar nooit meer!

Laatst gewijzigd door red_bull; 20 mei 2014 om 10:46
red_bull is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2014, 11:14   #100
lab
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 14
Hallo red_bull, neem even telefonisch contact op met Hair Labs. Dan helpen we je graag verder. We zijn bereikbaar op 010-8200362.

Dank je wel!
lab is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2014, 12:25   #101
red_bull
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Zojuist hairlabs aan telefoon gehad en ze hebben zojuist beloofd dat ik als nog mijn geld terug zal krijgen. Als dit waar is neem ik alle woorden van hierboven over hairlabs terug.
red_bull is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2014, 09:39   #102
red_bull
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Producten terug gestuurd naar Hairlabs en zelfs voor de vitamine pillen die ik niet meer terug had gestuurd (had deze immers al op) zelfs het geld terug gekregen. Ok de bevestiging het geld heb ik nog niet, maar dat gaat wel goed komen.

Zeer nette service!
red_bull is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 08:51   #103
Muld1529
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Resultaat

Sinds een maand gebruik ik nu revivogen, wel even wennen, best wat werk als je het nauwgezet doet zoals voorgeschreven.
Maar nu ik gewend ben en mijn doucheroutine wat heb aangepast valt het weer mee.
Voorheen had ik 15 jaar finasteride geslikt, gaandeweg kreeg ik echter zoveel nare neveneffecten dat ik daarmee ben gestopt.
Ik had de hoop al opgegeven, na een jaar was ik zelfs uit wanhoop nog maar een keer met fina begonnen, dit moest ik echter na een week staken daar ik alle klachten die ik eerder in 15 jaar had opgebouwd nu in 1 week terug kreeg! Dit was echt extreem, gauw mee gestopt.
Toevallig kwam ik op internet revivogen tegen. Ik dacht baat het niet schaadt het niet.
Eerder had ik me al verdiept in saw palmetto en dat blijkt een goed middel maar bij orale inname heeft dit nog meer neveneffecten dan fina.
Maar goed, besteld dus.
Vrijwel meteen nadat ik gestart was met revivogen verdween de kenmerkende jeuk die je ervaart als,je kaal wordt. Een scherpe jeuk op 1 plek diep in je huid op je schedel. Een teken dat dht flink zijn verwoestende werk aan het doen is.
Dit verdween geheel.
In het jaar dat ik dus geen fina meer nam was mijn haar totaal slecht geworden, dun, slap, broos, en die jeuk!! ik werd in rap tempo kaal, dit is een effect van stoppen met fina, dit is ook logisch maar het ging wel erg hard!
Nu na een maand revivogen is de jeuk dus weg, mijn hoofdhuid voelt goed en mijn haar is sterker, dikker en gezonder. Het lijkt zelfs zo dat mijn grijs dat ik begon te krijgen minder wordt!?!
Dit is allemaal zeer positief, of er ook weer wat terug gaat komen dat moet ik afwachten maar ik heb toch sterk het vermoeden dat ik op zijn minst niet kaler ga worden, puur gebaseerd op het feit dat het nu weer helemaal goed aanvoelt op mijn hoofd, het voelt nu weer als toen ik fina nam alleen heb ik nu niet de nadelen.
Natuurlijk hoop ik erop dat ik ook weer wat terugwin wat ik afgelopen jaar ben verloren maar dat is afwachten.
Ik zal, zodra er iets te melden valt, dit hier doen.
Muld1529 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 09:10   #104
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Muld, na 1 maand Revivogen te hebben gebruikt is je haar weer gezonder en dikker en denk je zelfs dat je niet kaler zult worden? Je hebt aandelen Revivogen neem ik aan?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 10:17   #105
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Wat mij opvalt is dat de gebruikers altijd pas aangemeld zijn bij Haarweb die dit soort berichten plaatsen *14 aug 2014

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Muld, na 1 maand Revivogen te hebben gebruikt is je haar weer gezonder en dikker en denk je zelfs dat je niet kaler zult worden? Je hebt aandelen Revivogen neem ik aan?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
combinatie revivogen en spironolactone!!! lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 3 26 september 2004 22:41
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Revivogen michiel10 Medicijnen/haargroeimiddelen 0 4 september 2003 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.