Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 november 2015, 15:39   #1
R172
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2015
Berichten: 12
Geslacht:
HT Esteworld 24/11/2015

Hallo iedereen,

Allereerst wil ik graag een dankwoordje richten aan iedereen voor de bijdragen hier. Het is leuk de ervaringen te lezen van iedereen, en het heeft me al veel nuttige zaken bijgebracht.

Ik ga binnenkort hier uitgebreid mijn verhaal doen over mijn ht-ervaring in Esteworld Turkije op 24/11/2015. Ik zal ook foto's bijplaatsen dan.
Ik ben belg, 40 jaar.

Allereerst had ik graag geweten of er onder jullie ook mensen zijn die na hun ht een gevoelloos donorgebied en transplantatiegebied hebben? Ik heb het gevoel alsof ik nog een skatehelmpje draag of zo. Ik dacht dat dit kwam door de verdoving en na enkele dagen voorbij zou zijn. Doch het lijkt vooralsnog niet te minderen.
Iemand dezelfde ervaring.

Een uitgebreid verslag met foto's en ervaringen zal zeker volgen!!!

Dank!!
R172 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2015, 18:41   #2
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
Proficiat met je ht. Dat gevoelloosheid duurde bij mij wel goed 2 maanden.
Nadien begon het geleidelijk af te nemen.
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2015, 18:51   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Bij mij duurde het 2 maanden voor alle gevoel terug was en de roodheid was pas na een jaar helemaal weg.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2015, 00:55   #4
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Ik ben dan geen 40, maar ik ga je verhaal volgen . Ik ben van plan omzelf ook bij Esteworld te gaan
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2015, 01:10   #5
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Ik zit nu op iets meer dan een maand, en mijn transplantatiegebied is ook nog behoorlijk gevoelloos. Gaat echt heel langzaam ietsje vooruit.
Gevoel in donorgebied was wel vrij snel terug. Alleen af en toe wat jeuk daar nog, met wat puistjes.
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2015, 11:14   #6
nieuweharen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Ik zit nu op 11 weken na HTP en nog altijd is het gevoel nog niet volledig terug. Ben benieuwd of dit nog volledig terugkeert. Je raakt er overigens wel aan gewend.
nieuweharen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2015, 18:28   #7
dirk1975
Rutger1975
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 28
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nieuweharen Bekijk bericht
Ik zit nu op 11 weken na HTP en nog altijd is het gevoel nog niet volledig terug. Ben benieuwd of dit nog volledig terugkeert. Je raakt er overigens wel aan gewend.
Het heeft bij mij wel 4 maanden geduurd voordat dat verdwenen was,het is nu volledig hersteld.
__________________
fina
curegen
procapil


Fue 2800 grafts Esteworld 21-03-2015
dirk1975 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2015, 16:41   #8
R172
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Hallo,

Dank voor de vele reacties!! Ik ben enigszins gerustgesteld!

Ik ben nu 8 dagen na Ht. Aanvankelijk waren de korsten keihard doch na eens wat langer te spoelen komen en lichte massage deze nu toch goed los. Ik heb nog wat pijn in het donorgebied, doch dit begint reeds ferm te overgroeien met mijn oorspronkelijke haren daar. De roodheid trekt ook tamelijk gauw weg. Het lijkt allemaal wat kaler eens de korsten verdwijnen...

Zoals beloofd volgt vanavond of morgen mijn uitgebreide beschrijving van mijn ht in Esteworld. Zo ook foto's.

Dank!!
R172 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2015, 22:29   #9
R172
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Intussen heb ik enkele foto's geplaatst.

Mijn beschrijving van de ervaring is na een half uur typen blijkbaar niet op de pagina terechtgekomen...Ik had al ingelogd en werd nogmaals gevraagd in te loggen...Na een tweede login is mijn ganse beschrijving verloren gegaan...

Morgen een nieuwe poging...
R172 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 00:27   #10
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Heb van gevoelloosheid zelf weinig tot geen last gehad, maar dit is toch wel iets dat tijdelijk bij veel mensen na een FUE behandeling voorkomt.

Je hoeft je hier niet druk om te maken, het "oude" gevoel gaat gewoon weer helemaal goedkomen!

Veel succes en hergroei gewenst,

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 16:39   #11
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R172 Bekijk bericht
Intussen heb ik enkele foto's geplaatst.

Mijn beschrijving van de ervaring is na een half uur typen blijkbaar niet op de pagina terechtgekomen...Ik had al ingelogd en werd nogmaals gevraagd in te loggen...Na een tweede login is mijn ganse beschrijving verloren gegaan...

Morgen een nieuwe poging...
Waar kunnen we juist jouw foto's bekijken? heb ik er over gekeken ofzo?
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 20:30   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
In zijn fotoalbum
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 23:00   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Link werkt niet en er is ook geen foto album
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 23:03   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ow, het privé vinkje staat nog aan, als moderator kijk ik daar kennelijk doorheen. R172 moet hem nog op openbaar zetten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2015, 16:06   #15
R172
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Hallo,

Na wat gestuntel en tijdsgebrek hier nu dan uiteindelijk toch de beschrijving van mijn ervaring bij Esteworld.
De foto's heb ik ondertussen ook toegankelijk gemaakt.

1. Afspraken Esteworld :
Na wat research is mijn keuze uiteindelijk gevallen bij Esteworld. De keuze viel uiteindelijk na beoordelingen door lotgenoten.
Ik heb per email Hidde gecontacteerd voor de afspraak. Alles verliep hier erg vlot, er werd steeds heel snel gereageerd op mijn vragen.
Ik betaalde een voorschot van 250 Euro en kreeg hiervan ook een bevestiging. Alles werd keurig vastgelegd vooraf.

Ongeveer een week voor de HT werd ik opgebeld door een assistente Xenia. Zij bevestigde nog eens alles en antwoordde op de vragen die ik had. Ik kon haar vanaf dan steeds bereiken via Viber. En met steeds bedoel ik haast letterlijk. Er werd telkens meteen gereageerd op mijn vragen.

2. Aankomst Istanbul en hotel Mercure :
Hierover kan ik kort zijn : tip top in orde!! Bij mijn aankomst, stond zoals afgesproken de chauffeur reeds te wachten. De man was erg vriendelijk en behulpzaam toen ik een sim-kaartje wou van Vodafone om steeds over 4G te beschikken. Het was een aangename babbel tijdens de rit naar het hotel.
Bij aankomst van het hotel wist men meteen wie ik was, ik hoefde enkel mijn paspoort te tonen en alles werd keurig naar mijn kamer gebracht. Het hotel was naar mijn smaak dik in orde. Zowel qua kamer als verdere faciliteiten. Het was er een aangenaam verblijf. Het personeel was erg behulpzaam en vriendelijk.

3. Dag van de HT :
De chauffeur was perfect op tijd om 08.00 uur s'ochtends. Ik werd afgezet in het onthaal van de kliniek en kort nadien was mijn assistente er. De assistente sprak heel goed Engels en zij begeleid je eigenlijk door het ganse proces. Bij vragen kan je steeds daar bij haar terecht.
Ik volgde haar naar het eerste verdiep alwaar in korte tijd enkele papieren werden ingevuld, bloed afgenomen en de betaling werd uitgevoerd.
Kort hierna volgde een eerste bezoek aan de dokter, dewelke de bloedwaarden controleert en meteen ook de haarlijn tekent. Hij controleert verder het donorgebied en ontvangstgebied.
Alles gaat erg snel en voor je goed beseft wordt je knikker kaal geschoren, en lig je op de behandeltafel.
Overal werd ik gevolgd door mijn assistente, dewelke vooraf zei wat zou gebeuren en antwoordde op mijn vragen. De verpleegsters dewelke je verder behandelen spreken een weinig Engels, vandaar.
Er werd vooraf gevraagd een hemd aan te doen wat je daar dan uit doet en een operatieschortje komt in de plaats.
Dan volgt het pijnlijkste moment : de injecties om plaatselijk te verdoven. Al bij al valt dit mee, ware het niet als je wat moeilijker te verdoven bent zoals ik....Het verpleegstertje bleef maar vragen : "still pain?"... Maar ok, je moet er wat voor overhebben ook.
Hierna lig je feitelijk tamelijk relax, vermoedelijk ook wel door het minieme xanax-tabletje dat je vooraf innam...De verpleegsters zijn met een drietal bezig om je donor haar uit te nemen. Dit neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Je voelt wel iets, doch niets pijnlijk. Je hoort voornamelijk wat kleine boortjes of aanverwante machientjes dewelke dat typische geluid maken. Ik betrapte er mezelf op dat ik zelfs nu en dan indommelde. Hierna is het tijd om te gaan eten en dat viel best mee.
Meteen erna lig je alweer in de stoel. Nu kwam de dokter zelf dewelke de gaatjes boort waarin de grafts geplaatst zullen worden. Naar ik vernam werden de grafts in mijn bloed geplaatst of werd dit bloed ingebracht in de gemaakte gaatjes in het ontvangstgebied. Tijdens het proces werd ook een baxter geplaatst. Nadat de dokter de gaatjes gemaakt heeft, heb je nog even de tijd een sanitaire stop te maken, waarna maar liefst vier verpleegsters je onder handen nemen...om de grafts te plaatsen in het ontvangstgebied. Dit is geheel pijnloos. Het is alsof je een helmpje draagt waarop men wat prutst. Tijdens het proces is de assistente dan niet aanwezig doch je kan de verpleegsters steeds vragen haar even te roepen indien je dat wenst. Ik viel weeral in slaap, de verpleegsters waren onder ellkaar wat in het Turks bezig of zongen nu en dan mee met de Turkse MTV of het Lcd-scherm in het zaaltje.
Enige opmerking die ik misschien kan maken is dat zoals eerder beschreven hier door lotgenoten, er nu en dan iemand de kamer binnnenkomst om iets te vragen of te zeggen. Het loopt er wat door elkaar doch ik stoorde mij hier eigenlijk niet aan.
Na een uurtje of zes à zeven was het ganse proces gedaan. Ik werd een verband omgedaan rond het donorgebied en kreeg de alomgekende tennishaarband. GOEDE RAAD : Draag deze zoals voorgeschreven!! Deze heeft geen invloed op het haar doch wel op de zwellingen. Anders zakt de zwelling en heb je...ja..een dikke kop!

4. Na de HT :
Direct nadien kreeg ik nog een xanax mee voor de eerste nacht, een pijnstiller, antibiotica en een middel om de zwellingen tegen te gaan. Ik kreeg dit van de dokter die vanzelfsprekend de controle deed van de operatie achteraf. Er wordt aangeraden enkele nachten niet te slapen op het ontvangstgebied en ook wat met het hoofd hoger te liggen. Ik sliep hiertoe op een nekkussen dat ik nog eens op twee hoofdkussen legde. De eerste nacht had ik totaal geen pijn en sliep als een roos. Er wordt tevens gevraagd om het uur ijs te leggen op het voorhoofd (niet op het ontvangstgebied!!) om de zwellingen tegen te gaan. Bij mij viel dit al bij al mee.
De dag erna was ik vrij en ben ik simpelweg op stadsbezoek in Istanbul geweest. O ja..het alombekende hoedje had ik ook meegekregen. Ik heb dit nooit gedragen. Er wordt trouwens aangeraden de eerste veertien dagen niets te dragen. Wat ik ook gedaan heb. Mensen keken soms wel eens raar, doch ik trok me daar niets van aan. Binnen een jaar zal men immers wel anders kijken....LOL... Ale dat hoop ik toch.

5. Nazorg in de kliniek :
Op dag drie werd ik keurig weer afgehaald aan het hotel. Gezien ik door mijn uitstap in Istanbul weinig ijs op mijn voorhoofd gelegd had, was dit nu wel wat gezwollen. Eigen schuld, dikke....jawel kop... Nu dit heeft geen enkele invloed op het transplantatiegebied, dus even doorbijten.
Nu werd getoond hoe het haar in te wrijven met bepanthol, een creme die uiteindelijk de korsten moet losweken en tevens hoe te wassen met Cure-gen. Een shampoo tegen haaruitval en dewelke het haar ook sterker maakt. Nu werd duidelijk hoeveel men uit mijn donorgebied geplukt had. Was dat even schrikken zeg. Het was alsof men darts gespeeld had op mijn achterhoofd!!
Men gaf aan de creme 10 dagen te gebruiken. Na dag tien zouden de korsten al moeten verdwijnen. De antibiotica diende tevens 5 dagen ingenomen te worden evenals het middel tegen de zwellingen 4 dagen. Een pijnstiller was voorzien voor 4 dagen.
Na het wassen werd ik meteen naar de luchthaven gebracht.

6. Mijn oordeel :

Een echt resultaat kan men natuurlijk niet zien. Hiervoor zal het tot een jaar wachten worden. Ik hoop dat de haartjes snel uitvallen en snel terugkomen in grote getallen. Zoals iedereen wel wil natuurlijk. En uiteindelijk vooraleer een conclusie kan genomen worden is dit het enige wat telt : Het resultaat.
Ikzelf heb alle aanwijzingen en raad perfect opgevolgd na de HT. Ik heb zelfs wat langer op het nekkussen geslapen om mijn ontvangstgebied te beschermen.

Wel kan ik een oordeel vellen over Esteworld. Voor mij is alles echt super verlopen. Van afspraken tot vragen tot behandeling hotel en vervoer.
De kliniek is zeker zo proper en modern als weergegeven op het internet. Al het verplegend personeel is erg hygienisch te werk gegaan. Alles ziet er verzorgd en proper uit. Van materiaal tot personeel...Er is inderdaad wel wat een taalbarriere, doch persoonlijk is dit voor mij goed meegevallen. Je kan steeds vragen stellen en er wordt geantwoord.
Vooral ook nadien heb ik enkele malen gezonden naar Xenia. Ze heeft me
telkens een antwoord terug gezonden en erg snel. Ook sta ik nog steeds per mail in contact met de dokter. Ook deze heeft me reeds geantwoord op vragen. Ook Hidde heeft me al opgebeld achteraf om te informeren hoe ik het gesteld had, en er werd gemeld dat ik hen steeds mocht contacteren.

Nu maar hopen op het resultaat dus!!

Het is vandaag exact twee weken na de Ht. De korsten zijn reeds allemaal weg sinds dag 11. Mijn donorgebied is ondertussen tamelijk begroeid. Alles voelt wel nog wel gevoelig aan. Ik heb tot dag 10 wel wat pijn gehad in het donorgebied. Dit is waarschijnlijk normaal, het zijn immers wondjes die moeten genezen. De roodheid valt erg mee en het ontvangstgebied is moeilijk te beoordelen. Mijn haar die ik had groeit er tamelijk snel en ik ben benieuwd hoe het verder zal evolueren.

Zo ik hoop een bijdrage te hebben geleverd. Ik sta open voor verdere vragen en zal ook nog foto's bijplaatsen na updates in de haargroei of verlies.
R172 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esteworld, haartransplantatie, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.