Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 februari 2010, 23:41   #1
Mik77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2010
Berichten: 5
Exclamation Vragen over diffuse kaalheid en Minoxidol

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 21 jaar oud en heb al zo'n 4 jaar last van difuse haaruitval (verspreid over het hoofd). Ik surf veel op dit forum en andere sites maar kan nu door de bomen het bos niet meer zien. Ben vorige week bijv. naar de dermatoloog geweest en kreeg een recept voor Minoxidil 5% (kost ook nog eens 77 euries bij de apotheek!!!). Maar dan lees ik ook weer dat het juist de haaruitval kan verergeren en eczeem op de hoofdhuis kan veroorzaken.

1) Kan ik Minoxidil misschien ook 1 keer per dag proberen ipv 2 keer??
2) Bestaan er uberhaupt wel verzekeringen die Minoxidol vergoeden?
3) Zijn er BETRAUWBARE websites waar ik het misschien goedkoper kan aanschaffen? Heeft iemand goede ervaringen met zo'n site?
4) Ik heb een gevoelige hoofdhuid, is het dan eigenlijk wel verstandig om Minoxidil te gebruiken?
5) Welke oorzaken kunnen ten grondslag liggen aan diffuse kaalheid?
6) Welke termen (vaktaal) duiden op difuse kaalheid?

Ik hoop dat iemand de tijd wil en kan nemen om mee even te helpen met al deze vragen! -H E L P-
Mik77 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2010, 02:15   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
€ 77 voor minox? Zo schandalig duur heb ik nog nooit gehoord of is het een halve liter?

1) Ja, start maar met 2 x per dag de halve dosering, dus 's morgens 0,5ml en 's avonds nogmaals 0,5ml; steeds even een scheiding trekken en dan hier en daar een druppeltje tussen de haren laten vallen.
2) Nee, haargroeimiddelen worden (voor zover ik weet) door geen enkele maatschappij vergoed; men beschouwt haaruitval niet als een ziekte, maar als slechts een cosmetische aangelegenheid.
3) Ja, er zijn veel betrouwbare sites waar elders op dit forum al veel over geschreven is.
4) Je zou de minox eerst kunnen testen door een week lang 2 maal daags een druppeltje op de binnenkant van een onderarm te laten intrekken.
5) en 6) Wat vrij vaak een oorzaak is, is een tekort aan ijzer of vitamine B12 of zink, maar je kunt beter niet op eigen houtje supplementen gaan slikken als er misschien helemaal geen tekorten in het bloed zijn aangetoond; voor meer oorzaken google je maar even op Telogeen Effluvium en Anageen Effluvium; als er geen tekorten in het bloed gevonden kunnen worden, gaat 't meestal om FPHL (Female Pattern Hair Loss).

Alle goede haargroeimiddelen gooien eerst de aangetaste haren eruit, voordat er nieuwe haren worden aangemaakt, dit heet "shedding" en is niet bij iedere gebruiker in ernstige mate, sommigen ervaren zelfs helemaal geen shedding; het is het teken dat het middel goed aanslaat en die haaruitval is slechts tijdelijk; het kan wel een moeilijke periode worden waar je doorheen moet bijten en waarin je je moet behelpen met sjaaltjes, haarbanden, petjes of mutsen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2010, 10:24   #3
Mik77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2010
Berichten: 5
Bedankt voor je snelle reactie!!
Het was 77 euro voor 100 ml bij de Kring Apotheek . Is Haaruitvalbehandeling.com misschien een beter alternatief?? (maar dat lijkt dan weer 'spot' goedkoop!)
Ik heb de termen gegoogled en mijn aandoening 'lijkt' Telogeen Effluvium te zijn, aangezien ik vroeger dik haar had met een slag en nu sluik, dun en minder haardichtheid heb.
Misschien is het verstandiger om eerst op een andere pil, zoals bijv. de Diane-pil te slikken? (Slik nu Steril-30). Weet jij misschien ook welke positieve, maar misschien ook negatieve effecten deze overgang van de pil kan hebben?
Ik overweeg nog Minoxidil 5% te gebruiken, maar wil later wel kindjes :p en dan moet je ermee stoppen als het goed is, waardoor al het gebruik voor niets is geweest en het haar met terugwerkende kracht weer uitvalt (toch?). En moet het gebruik van Minoxidil altijd worden opgebouwd naar een hogere dosering, of mag je het juist ook af en toe gebruiken en weer langzaam afbouwen?
Hoe voel jij je trouwens onder het gebruik van je pruik? Kan je alles doen? Valt het op dat het niet 'echt' is? Jeukt het? Is het betaalbaar?
Alvast erg bedankt voor je reactie!!
Mik77 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2010, 13:58   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dun en minder haar, is het gevolg, niet de oorzaak.
Ik bedoelde: bekijk even alle andere mogelijke oorzaken, zoals: chirurgische ingrepen, ernstige ziekte, hoge koortsperiode, bloedingen, etc.

Bij een kinderwens moet je inderdaad vantevoren stoppen met minoxidil, en ook geen minoxidil gebruiken tijdens de zoogperiode. Stediril-30 bevat levonorgestrel, een C19-progestageen met licht androgene werking. De Diane35 bevat cyproteronacetaat, een C21-progestageen, met anti-androgene werking, welke kan helpen bij haaruitval, maar met die pillen moet je natuurlijk ook stoppen vóór een zwangerschap. Trouwens, menigeen krijgt tijdens de zwangerschap door een veranderde hormoonbalans een schitterende haardos.

Het is verstandiger om bij 5% minox te starten met de halve dosering om eerst te testen of je geen vervelende bijwerkingen krijgt (duizelingen, hartkloppingen, huidirritatie, jeuk, allergie) en om de kans op een hevige shedding te beperken, èn om te kunnen beoordelen of een lage dosis al voldoende resultaat geeft.
Minoxidil moet dagelijks gebruikt worden en mag wel af en toe een dagje worden vergeten, zonder gevolgen; maar dus niet slechts "af en toe" gebruiken.
Verder begrijp ik uit jouw verhaal dat jouw bloed niet is onderzocht, wat toch beter eerst kan gebeuren.
Overstappen op een pruik is pas aan te raden als medicatie niet helpt of te veel bijwerkingen veroorzaakt, hetgeen bij jou nog lang niet aan de orde is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
apotheek, diffuus, minoxidil, verzekering, vrouw

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Diffuse kaalheid Joss AGA - Algemeen 14 14 september 2009 16:54
Hair Intergration Unit bij diffuse kaalheid? Joss Haarwerken 1 10 mei 2009 19:39
FUT methode bij diffuse kaalheid?? Thedude Chirurgische behandelingen 18 6 januari 2009 23:09
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 18:43
De oorzaak van kaalheid nobody AGA - Algemeen 21 24 november 2005 12:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.