Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 januari 2011, 22:00   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De meeste klinieken implanteren in 'slits'. Kleine sneetjes waar de grafts in geplaatst worden. Hoe het precies werkt met een implantatiepen weet ik niet. Waarschijnlijk een handig stuk gereedschap met als doel de ingreep wat sneller en/of beter te kunnen uitvoeren?

Het lijkt me heel sterk dat ze bij Poseidon 3000 grafts in 6 uur kunnen doen. Uitnemen is nog altijd het meest tijdrovende onderdeel (uitnemen gebeurt met 1 persoon, inplanten met 2). Het resultaat van 1 behandeling kan dus tegenvallen en een tweede zal waarschijnlijk nodig zijn. Tenzij Prohair er wel heel erg naast zat met hun schatting (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt).

Voordat je met hun in zee gaat moet je toch een ruwe schatting van ze krijgen van het aantal grafts dat ze in 1 behandeling doen. Dan kun je ook uitrekenen hoe gunstig hun prijs is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 22:15   #17
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Bij AC doen ze uitnemen ook met twee personen.

Misschien zitten ze bij Poseidon wel met 3 man aan je te plukken.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 23:40   #18
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Bij AC doen ze uitnemen ook met twee personen.

Misschien zitten ze bij Poseidon wel met 3 man aan je te plukken.
Volgens mij nemen ze bij AC momenteel helemaal niks meer uit...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 01:15   #19
voorENna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De meeste klinieken implanteren in 'slits'. Kleine sneetjes waar de grafts in geplaatst worden. Hoe het precies werkt met een implantatiepen weet ik niet. Waarschijnlijk een handig stuk gereedschap met als doel de ingreep wat sneller en/of beter te kunnen uitvoeren?
ja, die pen kan je duidelijk zien in de tweede video op hun site, dat ziet er inderdaad snel uit, maar ja: sneller is niet altijd beter: hoe weet je of de diepte goed is, het gat niet te groot, en het door een van die omstandigheden niet plotseling na 2 jaar al weer uit valt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Voordat je met hun in zee gaat moet je toch een ruwe schatting van ze krijgen van het aantal grafts dat ze in 1 behandeling doen. Dan kun je ook uitrekenen hoe gunstig hun prijs is.
dat was ik zeker van plan ja.
voorENna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 12:13   #20
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Klinkt allemaal maar geheimzinnig en dat moet je niet willen als het om een haartransplantatie gaat...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 21:13   #21
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Ik vind het filmpje op die site nu bepaald niet het beeld geven van een moderne kliniek. Daarom zou ik ze toch echt adviseren er een wat gelikter beeld aan te geven. Ik zie iets waar de patient op ligt en verder nauwelijks iets. Nog net geen woonkamer.

Bij meerdere andere klinieken wordt een patiënt bijvoorbeeld aan een Vital Signs Monitor gehangen,wat er natuurlijk een stuk professioneler uit ziet. Kijk naar de OK's van Transhair of Feriduni, dat schept bij mij in ieder geval meer vertrouwen. Daarnaast ben ik nog altijd benieuwd wie nu de artsen zijn die bij Poseidon werken, en waar ze vandaan komen....
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 10:09   #22
WillemO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 4
Hoi,


Ik ben nieuw hier. Het lijkt mij dat de vraag is, of het allemaal wel werkt. Hoe weet je zeker dat zo'n eerste behandeling succesvol is.....?


Als je minimaal 5000 euro moet betalen dan moeten ze openheid van zaken geven en niet geheimzinnig gaan doen.



WillemO
WillemO is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 10:44   #23
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WillemO Bekijk bericht
Hoi,


Ik ben nieuw hier. Het lijkt mij dat de vraag is, of het allemaal wel werkt. Hoe weet je zeker dat zo'n eerste behandeling succesvol is.....?


Als je minimaal 5000 euro moet betalen dan moeten ze openheid van zaken geven en niet geheimzinnig gaan doen.



WillemO
Dat weet je achteraf pas en daarom zou ik ook niet voor die kliniek kiezen, maar voor eentje die zijn sporen al verdiend heeft...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 12:41   #24
WillemO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 4
Hoi Ambo,



En welke zijn dat?


Het gaat mij niet zozeer om het geld, natuurlijk als ik minder hoef te betalen...... maar werkt het allemaal wel..... Ik weet dat het kan verschillen per persoon.

Ik had een recensie gelezen over die Chinese arts. Bekend van de TV en met name RTL4. Dat het niet echt bewezen is dat het allemaal wel werkt.


Ik lees goeie dingen maar ook negatieve dingen.


Ik zit er niet zo mee, met me kaalheid. Zolang je het netjes bijhoud......




WillemO
WillemO is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 12:55   #25
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WillemO Bekijk bericht
Ik had een recensie gelezen over die Chinese arts. Bekend van de TV en met name RTL4. Dat het niet echt bewezen is dat het allemaal wel werkt.

Ik lees goeie dingen maar ook negatieve dingen.
Coen Gho van HSI. Over zijn methode wordt al een poos hier gediscussieerd.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 13:55   #26
WillemO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 4
Hoi AnthonieH,



Ja, dat is die Gast



WillemO
WillemO is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 14:28   #27
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WillemO Bekijk bericht
Hoi Ambo,



En welke zijn dat?
ProHair, Transhair, Feriduni bijvoorbeeld...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 17:34   #28
WillemO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 4
Hee bedankt Ambo





WillemO
WillemO is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 18:51   #29
ilias78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 3
Thumbs up Poseidon in Zeist

Beste forumlezers,

Aangezien ik al een geruime tijd overwoog om een haartransplantatie te ondergaan, ben ik gaan informeren bij een aantal klinieken in Nederland en Belgie. Ik ben o.a. bij Transhair geweest, maar kreeg de indruk dat deze adviseur meer tijd investeerde in goede PR-reclame dan mij daadwerkelijk serieus te nemen. Ik besef degelijk dat zij hun product moeten verkopen, maar dat moet slechts een onderdeel zijn. Het belangrijkste blijft de persoon achter de klant en hem zo goed mogelijk te helpen en te informeren.

Dr. Ferudini uit Belgie had pas na enkele maanden een 'gaatje' vrij in zijn overvolle agenda en dan ging het slechts om een consult. Voor een transplantatie zou ik minimaal een half jaar moeten wachten.Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken.

Naar aanleiding van een advertentie in AD, ben ik een maand geleden voor een vrijblijvend consult naar Poseidon in Zeist geweest. We werden hartelijk ontvangen en hebben voldoende gelegenheid gekregen om vragen te stellen en informatie te krijgen over de behandeling. Uniek aan deze kliniek vond ik de implanteermethode, waardoor de haartjes meegaan met de natuurlijke haargroei, i.p.v. rechtovereind te groeien. Toch was het niet de methode waardoor ik overstag ben gegaan, maar het feit dat er naar mij gekeken en geluisterd werd. Ik voelde geen gepush om een contract te ondertekenen en dat had ik bij andere klinieken wel.

Ik kon na een maand terecht en heb in totaal 2000 grafts geimplanteerd gekregen. De behandelende arts was vriendelijk en bekwaam en de tijd vloog voorbij. Ik was erg blij met het resultaat. De behandelende arts was zeer deskundig en had mijn haarlijn, voorkant en kruintje geweldig mooi geimplanteerd. Na afloop heb ik voldoende tijd gekregen om bij te komen en mijn vragen te stellen. Dat zij goede service verlenen blijkt uit het volgende:
na drie dagen had ik last van een lichte zwelling op mijn hoofd en kon meteen op bezoek komen om de zwelling door de arts te laten bekijken. Gelukkig was er sprake van een normale zwelling en kon ik met een gerust hart naar huis. Ik ben door Meneer de Graaf (adviseur) uitgenodigd, zonder dat ik erom heb moeten vragen. Ik hoefde hiervoor ook niet te betalen en kan ten alle tijde op zijn advies rekenen.

Al met al heb ik zeer goede ervaringen met Poseidon in Zeist.
ilias78 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 19:30   #30
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Heb je evt foto's, om dat mooie kruintje te laten zien ?

Wat bedoel je met die implanteermethode en dat ze nu meegaan met die natuurlijk haargroei ? Dat is niet uniek. Dat hoort gewoon te gebeuren. Evenals dat je langs kan komen als er zwellingen optreden. Zou een mooie bende worden als dat niet kon.

Weet je wie je behandelend arts was en waren ze nog steeds zo schandalig duur voor een beginnend kliniek ?

Daarom ook, hoe is het mogelijk dat zij het voor elkaar weten te krijgen om 2000 grafts te transplanteren in 1 dag ?

Wat zat er op je broodje tijdens de lunch ?


Ik ben erg sceptisch over je verhaal.

Laatst gewijzigd door norwood2; 20 februari 2011 om 20:07
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.