Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2011, 01:08   #16
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wie doet daar moeilijk over?
Kijk 's naar Tyra Banks, Naomi Campbell, Karin Bloemen, Liesbeth List, Mary Borsato, Sylvie van der Vaart, etc.
en ook de vele vrouwen die meer extensions dan eigen haar hebben.
ja inderdaad en donkere vrouwen hebben ook allemaal haarwerk valt me op, als ik me er niet zo in verdiept zou hebben zou me niet eens zijn opgevallen
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2011, 12:10   #17
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Precies, dat valt mij de laatste tijd ook heel erg op. Nu begrijp ik ook ineens waar al die mooie, lange kapsels vandaan komen. Toch lijkt het bij donkere vrouwen meer geaccepteerd dan bij blanke vrouwen. Ik vind dat onzin, maar het is volgens mij wel zo en dat is jammer! Tijd om het taboe te doorbreken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsuz Bekijk bericht
ja inderdaad en donkere vrouwen hebben ook allemaal haarwerk valt me op, als ik me er niet zo in verdiept zou hebben zou me niet eens zijn opgevallen
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2011, 18:03   #18
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ik denk dat het taboe er alleen mee te maken heeft dat je niet wil dat anderen weten dat je kaal bent. En dat probleem hebben die zwarte vrouwen meestal niet. Zij zien een haarwerk gewoon als haaraanvulling. Ooit iemand geheimzinnig gedaan over hairextensions? Er is gewoon veel schaamte onder kale vrouwen omdat het zo'n moeilijk en pijnlijk probleem is en omdat iedereen meteen zo medelijdend doet als je het erover hebt, waardoor je je nog meer k... voelt. Pas als het een normaal iets wordt dat vrouwen ook kaal kunnen zijn, is een haarwerk ook niet meer zo'n taboe.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2011, 21:14   #19
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Ik denk ook dat het allemaal tussen je oren zit. Zie mij, ik dacht eerst dat ik mogelijk TE zou hebben en het kon me niet zo veel schelen dat ik kale plekken heb en binnekort haarwerk moet dragen. Krijg ik later te horen dat het toch AGA is vond ik de gedachte dat ik kaal zou worden en haarwerk nodig zou hebben onverdraaglijk. Het heeft denk ik ook te maken met hoe hier op dit forum over AGA gepraat wordt alsof het iets is waarvoor je vreselijk voor moet schamen.
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 01:03   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Schaamte vind ik niet het juiste woord.
We willen er gewoon weer leuk uitzien.
Kijk eens naar deze video; wat ik bedoel begint na 6.35 minuten:
http://tinyurl.com/6g3vzjj
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 10:51   #21
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
Zo, best heftige uitzending zeg... Maar wel goed.
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 12:25   #22
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik ben het helemaal met Sammy eens, een probleem is zo groot als je het zelf maakt maar ja zolang wij vrouwen worden beoordeeld op het uiterlijk(en we doen er zelf ook zo vreselijk aan mee) valt het niet mee om er stoicijns onder te blijven. Toch is het een proces waar je uit kan komen dus hou vol meiden.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 15:29   #23
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Pfff, heftig filmpje inderdaad. Dan vraag ik me wel een beetje af wat ik me in godsnaam druk maak over mijn haar...

Ben het met je eens Sammy... Met taboe doorbreken bedoel ik ook eigenlijk het taboe over kaalheid bij vrouwen. Ik vind dat dat doorbroken moet worden en kale vrouwen ook meer naar buiten moeten treden. Maar dat doen de meesten nog niet, omdat het inderdaad lijkt of vrouwen meer op het uiterlijk beoordeeld worden, zoals Agatha zegt. Daar doen we inderdaad zelf aan mee. Door de eeuwen heen zijn vrouwen al met hun uiterlijk bezig. Dat zit gewoon in onze natuur.
Toch zou ik het persoonlijk fijn vinden als er in de media meer aandacht geschonken wordt aan kaalheid bij vrouwen. Ik heb ooit gewerkt bij een bekend tijdschrift en daar geprobeerd het onderwerp in het tijdschrift te krijgen. Nou, vergeet het maar. Mevrouw de hoofdredactrice gooide haar neus in de lucht, alsof het probleem niet bestaat en waarschijnlijk had ze ook geen idee waar ik het over had! Jammer...
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 19:14   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Onder de Haarwebvrouwen met areata zijn er wel een paar die volledig kaal door het leven gaan, en zelfs in tijdschriften hebben gestaan en/of op t.v. zijn geweest.
Als een kaal hoofd je goed staat en je bent er zelf happy mee, is er geen enkel probleem.

Zie:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1524
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9472

En als je gaat zoeken naar areata universalis of areata totalis of gaat zoeken naar kale vrouwen, via Google Afbeeldingen, kom je er veel meer tegen. Internationaal heeft Gail Porter veel aandacht gekregen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 31 januari 2011 om 19:33
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 18:57   #25
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Tja, natuurlijk worden we op ons uiterlijk beoordeeld en natuurlijk willen we er allemaal goed uitzien, maar tegelijkertijd blijft het toch raar dat een kale vrouw zo iets verschrikkelijks is! Er is zoveel nep in de wereld, waarom dan niet ook je haar, als de natuur het nu eenmaal zo heeft bepaald? Wat me zelf alleen ondragelijk lijkt, maar dat zal uiteindelijk ook wel meevallen, is dat je 's avonds je haarwerk af moet zetten en dat je man en je kinderen je 's ochtends zo als eerste zien. Ik weet dat mijn dochter van 1,5 er gigantisch van zou schrikken. Ik weet ook wel dat er ook haarwerken zijn die weken blijven zitten, maar dat is zo duur dat het maar voor weinigen weggelegd is.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 02:57   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt 's nachts het haarwerk vastgeplakt laten zitten als je er een (zijden) sjaal omheen draagt om het haar te beschermen tegen wrijving. En er niet mee onder de douche, dus bij douchen een badmuts op.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2011, 15:30   #27
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Dan heb ik er al geen zin meer in want een sjaal blijft toch niet zitten en het lijkt me ook helemaal niet lekker liggen met een pruik op. Al met al gruw ik van het vooruitzicht, al zal ik er hoogstwaarschijnlijk niet aan ontkomen...
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2011, 17:39   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het beste is een lace wig vastgeplakt op een kaal hoofd; van dat dunne basismateriaal heb je dan geen last, er zijn geen dikke richels die je zou kunnen voelen. Als je niet al te wild tekeer gaat, blijft een soort tulband, desnoods vastgezet met schuifjes, wel zitten.
Ook kun je er toch voor kiezen om een pruik 's nachts af te zetten en de volgende ochtend subiet weer op te zetten, eerst los op het hoofd, en pas goed vastzetten als iedereen de deur uit is. Van andere moeders heb ik trouwens gehoord dat dochtertjes het juist prachtig vinden: "Mamma kan haar haar afdoen! Dat wil ik ook!"
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2011, 14:53   #29
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Sammy, ik vind het vooruitzicht op een haarwerk ook k*t, maar ik moet wel zeggen; de dag dát ik (laatst) een haarwerk op had voelde best wel fijn. Met haar op je hoofd voel je je niet meer zo kwetsbaar, ook al is het niet je eigen haar. Een beschermd gevoel en geen koud hoofd meer in de wintermaanden. In de zomer lijkt het me wel warm, maar dat went denk ik wel. Genoeg vrouwen die met een hoofddoek rondlopen in de hitte. Het slapen lijkt me ook lastig, maar het is een kwestie van uitproberen, misschien valt het allemaal wel mee!

Tegenwoordig zijn er trouwens ook glueless lacewigs. Deze hoef je dus niet vast te plakken en dat scheelt een hoop gedoe. Of dat er net zo natuurlijk uit ziet als gewone, vastgeplakte lacewigs, geen idee.

Citaat:
Van andere moeders heb ik trouwens gehoord dat dochtertjes het juist prachtig vinden: "Mamma kan haar haar afdoen! Dat wil ik ook!"
Kinderen kunnen heel verschillend en eerlijk reageren. Mijn nichtje van 2 jaar oud zei: "Hey tante haar nat!" toen ik de wig op had. Toen ik later terug kwam zonder wig was het: "Hey tante haar niet nat? Niet douchen??"
Mijn neefje vond het helemaal niks: "Tante ik heb liever gewoon je echte haar, ik vind die andere haren heel stom!" Best pijnlijk om te horen, maar ook erg moeilijk om aan kinderen uit te leggen dat je eigen haar deels weg is en er waarschijnlijk weinig van over blijft...
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2011, 01:08   #30
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Moorea is een haarwerk dan zo goed te zien dat kinderen het verschil met echte haren kunnen merken en zelfs kinderen van 2?

Ik ben islamitisch en overweeg daarom een hoofddoejk te dragen binnenkort wanneer het echt te erg wordt met mijn haren. Dit omdat ik dan niet my hele tijd zorgen hoef te maken dat iemand het gaat merken en er een nare opmerking over gaat maken. Het is immerts voor my een zeer pijnlijk onderwerp en ieder woord erover pff ik weet niet hoe rot ik me dan ga voelen. Aan de andere kant ben ik helemaal geen type voor een hoofddoek. Heb in het verleden ook vaak genoeg gezegd dat ik het maar een dom gedoe vind het dragen van een hoofddoek. Soms denk ik weleens dat ik daar nu voor wordt gestraft. Eigenlijk wel een domme gedachte want er zijn ook heel veel kalende vrouwen die niet zo'n negatief oordeel hebben over het dragen van hoofddoek. Maar ik dwaal een beetje af. Vinden jullie het slim dat ik een hoofddoek ga opdoen straks. Dan hoef ik lekker niet bang te zijn dat anderen mijn kale kop gaan zien bijoorbeeld??
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
jeuk, irritatie en haaruitval hollie Haarproblemen bij vrouwen 12 10 maart 2011 17:30
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.