Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2015, 03:51   #1
DHT-KILLER
HaarWeb lid
 
DHT-KILLER's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2015
Berichten: 10
Geslacht:
25x haar uit een haarzakje???

Er wordt vaak gezegd dat een haarzakje maximaal ongeveer 25 keer een haar kan produceren en dat iedere haar ongeveer 2-6 jaar groeit. En dat we dus grofweg gezien voor 50-150 jaar haar hebben.

Ik heb hierover een 2 tal vragen.


1) Ik heb sinds mijn pubertijd altijd een 1 grote zwarte haar gehad op mijn schouder en die haar heb ik er elke keer eruit getrokken met een pincet (met wortel en al) en dat ongeveer 5x per jaar en ongeveer 14 jaar lang. Dat betekent dat dat haarzakje al ongeveer 70 keer een haar heeft geproduceerd! En ik ga er ook vanuit dat dat de komende jaren gewoon door blijft gaan. Maar dan gaat die theorie van maximaal 25x keer een haar uit een haarzakje toch niet op??

2) De experts zeggen altijd als je er op tijd bij bent (dus vroeg begint met behandelen met bijv. medicijnen en minoxidil) dat er dan een grote kans bestaat dat de verloren haren terug komen.

Voorbeeld: Stel iemand heeft een klein kaal plekje op zijn kruin. Op dat kale plekje zitten zelfs geen vellusharen. Voor de rest heeft diegene nog geen verdere haaruitval, dus hij zit nog in het begin stadium van kaalheid.
Dus hoe kan het dan wezen dat bij die persoon het haar weer begint te groeien op zijn kruin nadat hij is begonnen met medicijnen en minoxidil?? Zijn haarzakjes op de kruin hadden op dat moment van kaal worden toch al zijn 25 beschikbare haren verbruikt??

Alvast bedankt voor de feedback en de antwoorden!
__________________
Finasteride (sinds 27-07-2015)
1x p.d. 1,25 mg (voor het slapen)

Minoxidil 5% (sinds 25-08-2015)
1x p.d. 0.25 ml alleen bij de inhammen ('s ochtends)
1x p.d. 1.5 ml gehele scalp ('s avonds)

Status: NW 1,5/2,0 (totaal 40 cm2 haarverlies)
DHT-KILLER is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2015, 05:59   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het fijne weet ik er ook niet van, maar dat 25x-verhaal (dat ik nooit wetenschappelijk onderbouwd heb gezien) kan in ieder geval niet voor alle haren gelden. Wenkbrauwharen hebben een veel kortere cyclus en zouden dan al voor je pubertijd uitgeput moeten zijn. Dat is niet zo. Sterker nog, naarmate je ouder wordt, worden ze steeds dikker en langer!

Voor je tweede vraag ben ik nieuwsgierig naar de experts die een grote kans zien om verloren haren terug te winnen. Mijn persoonlijke ervaring plus die van vele verhalen van mensen hier, zegt me dat hergroei iets is waar je op mag hopen, maar waar je niet op moet rekenen. Waar je wel op mag rekenen is initiële winst door verlenging van de groeicyclus en langjarige stabilisatie, maar zelfs dat moet je niet als vaststaand gegeven aannemen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2015, 23:34   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
3x vragen was een beetje overkill, Dht-killer
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2015, 10:50   #4
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Je moet ook beseffen dat je met een pincet een haarwortel niet uitput.
Vrouwen die wekelijks hun wenkbrauwen bijwerken moeten dat ook blijven doen, het is niet zo dat er plots geen haren meer gaan groeien na x aantal keer verwijderd te zijn geweest door een pincet.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2015, 13:18   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Denk ook niet dat je al die verschillende soorten haar kunt vergelijken. Hoofdhaar, wimpers, wenkbrauwen, neushaar, oorhaar, okselhaar, beenhaar, schaamhaar en noem maar op... Allemaal hebben ze hun eigen functie en dikte, lengte of dichtheid.... En zo ook zullen ze denk ik verschillen in 'vervanging'.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2015, 18:21   #6
DHT-KILLER
HaarWeb lid
 
DHT-KILLER's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Iedereen bedankt voor reageren!

Heb deze vraag ook nog voorgelegd aan de expert zelf, en wil graag het antwoord delen met jullie zover er interesse is.

Dit was het antwoord van de Intermedica Kliniek;


1. Het haar heeft op elke locatie een andere haargroeicyclus. Wenkbrauwharen groeien aanzienlijk minder lang dan hoofdharen. Mensen zijn dan ook eerder hun wenkbrauwen kwijt dan hun hoofdhaar.
Het is vreemd dat de haar, die u verwijderd, binnen twee maanden terugkeert. Meestal vergt het aanzienlijk langer (drie tot zes maanden) voordat een nieuwe haar door de huid breekt! Is het mogelijk dat het om méér dan een haarzakje gaat? Dit fenomeen zien we bijvoorbeeld extreem veel op het achterhoofd. Daar komen twee, die of vier haren uit een klontering van haarzakjes.

2. Dat hangt van de definitie van een "verloren haar" af. Als dit betekent dat het haarzakje en de stamcellen verdwenen zijn komt er echt niets meer terug. Als het betekent dat een haarzakje in een rustfase verkeert kunnen deze weer geactiveerd worden.

Met vriendelijke groet,

Dr. Emiel Verdonschot
(Intermedica Kliniek)
__________________
Finasteride (sinds 27-07-2015)
1x p.d. 1,25 mg (voor het slapen)

Minoxidil 5% (sinds 25-08-2015)
1x p.d. 0.25 ml alleen bij de inhammen ('s ochtends)
1x p.d. 1.5 ml gehele scalp ('s avonds)

Status: NW 1,5/2,0 (totaal 40 cm2 haarverlies)
DHT-KILLER is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2016, 01:00   #7
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
25x haar uit een haarzakje lijkt zo weinig.
Voor mijn gevoel gaat mijn haarverlies sneller dan bij iemand met een gezonde haardos, ik verlies best veel haren op een dag.

Mijn haar is wat dunner geworden dan 5 jaar geleden. Dat zeggen ze toch altijd .. eerst wordt het dunner en dan wordt je kaal. Bij sommige mensen die kaal worden lijkt het net alsof ze van dik gezond haar ineens inhammen/kale plekken krijgen, zonder dat het eerst dunner was geworden. In mijn omgeving ken ik er ook zo een paar. Blijkbaar zijn er veel verschillende soorten aga. Maar goed, nu ga nogal offtopic.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.