Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 18 september 2001, 22:41   #1
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Een overzicht van werkende middelen...

Nog een ideetje van mijn kant...

Zou het niet ongelooflijk fijn zijn als er een lijst kwam van allerlei middelen waarvan de werking bekend is?

Want ja, als je haarverlies hebt, wil je toch eigenlijk wel heel zeker weten dat je van alle mogelijkheden op de hoogte bent. Je zou jezelf voor je kop slaan als je er over 10 jaar achterkomt dat er in die tijd, toen je nog zoveel meer haar had, al een middeltje was wat je misschien had kunnen helpen.

En ja... er zijn nu eenmaal veel dingen in omloop. De bekendste is toch wel finasteride, maar ik stuitte ook ooit op een site waarop een artikel stond waarin was te lezen dat thee, fruit en groente mogelijk de androgeen-receptoren in je haarfollikels blokkeren. En vandaag kwam ik weer op een site (http://www.revivogen.com/revivogen/research.html) waarop stond dat onder andere "Azelaic acid, Zinc Sulfate and Vitamin B6" (en nog veel meer soorten stoffen) effectief de strijd aangaan met 5-alpha-reductase. Ook wordt er gesproken over dutasteride en iets dat saw palmetto heet (beiden blokkeren als het goed is beide typen 5-alpha-reductase). Zo zijn er nog wel honderden dingen te vinden, als je maar goed genoeg zoekt.

Op het moment zit ikzelf zo'n beetje elk site af te struinen die ik maar kan vinden, op zoek naar middelen die helpen tegen haarverlies. Maar zou het niet handiger zijn als alle bezoekers van deze site hun info over middelen (en de werking ervan, en eventueel een url als info-source) submitten zodat we op een gegeven moment een grote, overzichtelijke lijst hebben?

Ik denk dat veel mensen aan de hand van een lijst het gevoel hebben dat ze een goede keuze kunnen maken die voor hen persoonlijk het beste is. Zoals het er nu aan toe gaat (ieder voor zich urenlang op zoek naar sites, daarbij telkens weer nieuwe zoektermen bedenkende) is de zoektocht naar informatie erg tijdrovend en inefficient.

Om deze rede stel ik een gecentraliseerde informatie-bron voor op deze veelbelovende site.

En wellicht ook een news-list, waar de nieuwste ontwikkelingen op zijn terug te vinden?

 
Oud 18 september 2001, 23:44   #2
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up Re: Een overzicht van werkende middelen...

Hoi Jay,

Citaat:
Originally posted by Jay
Nog een ideetje van mijn kant...

Zou het niet ongelooflijk fijn zijn als er een lijst kwam van allerlei middelen waarvan de werking bekend is?

<knip>

Op het moment zit ikzelf zo'n beetje elk site af te struinen die ik maar kan vinden, op zoek naar middelen die helpen tegen haarverlies. Maar zou het niet handiger zijn als alle bezoekers van deze site hun info over middelen (en de werking ervan, en eventueel een url als info-source) submitten zodat we op een gegeven moment een grote, overzichtelijke lijst hebben?

Om deze rede stel ik een gecentraliseerde informatie-bron voor op deze veelbelovende site.

En wellicht ook een news-list, waar de nieuwste ontwikkelingen op zijn terug te vinden?

Op de eerste plaats bedankt voor je compliment!

Ten tweede...ja ik ben het HELEMAAL met je eens...het zou inderdaad ongelooflijk fijn zijn als er een lijst kwam van allerlei middelen waarvan de werking bekend is!
Sterker nog...dit idee hadden wij zelf uiteraard ook al. En om het nòg sterker te vertellen...wij zijn -toevallig- momenteel bezig om een begin te maken met het opstellen van webpagina's voor HaarWeb die precies hierover gaan! Er zal een aparte rubriek komen op de website over deze medicijnen. 2 leden van ons forum hebben zich bereid gevonden hieraan mee te werken.(waarvoor nogmaals mijn dank...B en C! )

Deze 2 leden zullen zich primair gaan bezighouden hiermee, maar alle hulp is natuurlijk van harte welkom!

Ten derde...je opmerking over een news-list. Ook dat is een goed idee: er zal inderdaad een rubriek komen op de website waarin we melding zullen gaan maken van de nieuwste ontwikkelingen op haargebied.

Nou, in ieder geval hartelijk dank voor al je goede suggesties! We nemen ze zeker mee!

Groeten,
Webmaster HaarWeb.
Webmaster is offline  
Oud 19 september 2001, 09:31   #3
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Te gek!
 
Oud 20 september 2001, 04:48   #4
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
NG

Hoi Jay

Als je een nieuwsgroep en tonnen informatie zou wensen, kun je (voorlopig) je hart ophalen op alt.baldspot, hoef je weinig meer te surrefe. Wel hoop crap ook ertussen, maar daar moet je gewoon overheen lezen of eruit filteren met je newsreader, en zoals met de meeste dingen, zeker als het uit Amerika komt, met een kilootje zout nemen.
Die Green Tea en Saw Palmetto etc. is leuk, maar representatieve onderzoeken waaruit een gunstig effect blijkt in vivo (dus bij mensen) zijn er niet (althans niet voor zover ik weet), dus of je daar nu je zinnen op moet zetten... Misschien leuk als aanvulling of zo

Naarmate je meer surft, kom je ook steeds meer tegen, waaronder veel veronderstellingen en claims die gestoeld zijn op eigen "onderzoek" maar vaak niet gestaafd worden door onafhankelijk onderzoek bij *mensen*. Beslist niet alles is "snake oil", maar je betaalt vaak wel een vermogen, zeker ervan uitgaande dat je iets toch MINIMAAL een half jaartje moet gebruiken, wil je iets over het effect ervan bij JOU kunnen stellen. Daarom is het erg belangrijk om je nuchtere verstand te gebruiken en in ieder geval voor de basis van je "regimen" op "safe" te gaan (hoewel dat ook relatief is natuurlijk).

Suc6 bij de verdere speurtocht !
__________________
Groeten,


Cid
Cid is offline  
Oud 20 september 2001, 20:44   #5
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
lijst met werkende medicijnen

Jay e.a.,

Voor wat betreft een lijst van werkende medicijnen tegen de mannelijke vorm van kaalheid: die is heel kort. Er zijn slechts 2 medicijnen die efect hebben : prop. en minox. Dit zijn de enige wetenschappelijk(onafhankelijk) bewezen medicijnen.
De rest werkt niet!

Groet,
THOMAS
thomas is offline  
Oud 20 september 2001, 23:04   #6
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Verscheiden zink-oxide preparaten schijnen ook te werken.

Check al die shit op hairsite.com maar. Daar hebben ze de lijst in principe al compleet, zij het op een chaotische manier.
 
Oud 14 november 2001, 13:58   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
beste remedie( naar mijn ervaring):


1 Finasteride ( dht remming in bloed)

2 Ketoconazol ( optimalisering hoofdhuid)

3 Folligen ( aanzetten wortels tot hergroei + hoofdhuid)





(((( minoxidil.schijnt ook wel te werken.....maar je moet het je hele leven lang 2 maal daags op je hoofd smeren..en als je ermee ophoudt.vallen je haren weer uit.....ondanks gebruik van dht remmers ( ennn het is fucking duur ook nog )---->>> Minox dikke lul.....weg ermee
Rocco is offline  
Oud 14 november 2001, 14:21   #8
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Kun je me wat meer vertellen over die laatste 2 Rocco?

Die zijn voor mij onbekend.
 
Oud 14 november 2001, 21:28   #9
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Zeker weten Jay...


Ketoconazol : ( gebruikt als hoofdgel) is een hele goede hoofdhuid stabilisator ( immers een kalende hoofdhuid is aangetast door dht...en dht is echt een meester in het verneuken van de hoofdhuid)........het heeft een anti bacterieel , een anti " inflamatory " werking op de hoofdhuid. Het reguleert ook de talg productie....er zijn nauwelijks andere gels die Ketoconazol op remming van talgproductie kunnen evenaren. Het zorgt ervoor dat je hoofdhuid van zaken als roodheid jeuk roos uitslag branderig gevoel worden opgelost. Het schijnt ook zo te zijn dat Keto een anti androgenale werkin heeft...dus dht remmend....dus haargroei bevorderend. Heb ook gelezen dat Keto net zo veel effect schijnt te hebben op haar groei als 2 % Minoxidil


Folligen : Folligen is een spray ( ook in creme vorm) die je op je hoofdhuis sprayt . Het bevat een universum aan ' copper peptides " koper ionen ( neem ik aan) Deze schijnen de hoodhuid zeer ten goed te doen . koper ionen stimuleren de haarwortels tot snellere overgang van hun rust fase naar hun groei fase.....verder bevat het vele andere ingredienten die de huid en de haarwortels voeden. Het is echt goed spul.......gebruik het zelf ook.
Rocco is offline  
Oud 16 november 2001, 02:21   #10
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Ketoconazol

Hoi Rocco

De beschrijving v/d uitwerking die jij opvoert van Keto in de vorm van een gel doet mij sterk denken aan Neutragena-shampoo (o.m. T/Gel & Nizoral). Echter is dit een therapeutische shampoo die vooraleerst bedoeld is om hoofdhuidproblemen als roos, seborric dermatitis (ontstekingen) e.d. tegen te gaan en als bijwerking een positieve uitwerking op de haargroei zou kunnen hebben bij duurzaam gebruik. Als je echter geen hoofdhuidproblemen hebt, lijkt het me niet aan te bevelen dit te gaan gebruiken, omdat de bestanddelen vrij agressief zijn en de natuurlijke balans en weerbaarheid v/d hoofdhuid kan aantasten (te veel anti-bacteriologisch en hygiêne is niet gezond). Een v/d redenen wellicht ook dat dit soort producten, als ze al in NL verkrijgbaar zijn, alleen op recept verkocht worden.
Bij de effectiviteit van shampoos tegen haaruitval zet ik overigens sowieso vraagtekens gezien de beperkte opnamecapaciteit v/d hoofdhuid, zeker als die al vochtig is.

Als je een andere Keto-gel bedoelt, ben ik daar erg benieuwd naar, want die is mij nog niet bekend. Kun je dat dan toelichten ?

BTW je statement "dht is echt een meester in het verneuken van de hoofdhuid)" vind ik niet erg gelukkig; DHT wordt verdacht van het aanzetten tot het proces van haaruitval, maar wordt geholpen door de groter wordende gevoeligheid van de androgeen-receptoren voor DHT naar mate men ouder wordt. Verder brengt DHT naar mijn beste weten geen andere schade toe. Sterker nog: het is eveneens verantwoordelijk voor wèl wenselijke aspecten van het mannelijk lichaam, reden waarom alleen het omzettingsproces van Testosteron naar DHT in de hoofdhuid (en evt. prostaat) specifiek aangestuurt c.q. onderdrukt dient te worden.
Een vettige huid is een veelvuldig voorkomend bijverschijnsel bij haaruitval, wat vaker optreedt als men van nature al een vettige huid heeft of wellicht als de hoofdhuidconditie niet echt gezond is. Jeuk is ook inherent aan haaruitval en soms -groei.
Net zoals haaruitval inherent is aan het mens zijn :-)
__________________
Groeten,


Cid
Cid is offline  
Oud 25 februari 2002, 20:17   #11
JaRule17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2001
Berichten: 54
Re: Een overzicht van werkende middelen...

Citaat:
Originally posted by Jay
Nog een ideetje van mijn kant...
ik stuitte ook ooit op een site waarop een artikel stond waarin was te lezen dat thee, fruit en groente mogelijk de androgeen-receptoren in je haarfollikels blokkeren.
Zou ik misschien mogen weten wat die site is?
Alvast bedankt
JaRule17 is offline  
Oud 26 februari 2002, 19:51   #12
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
http://google.com/search?q=fruit+the...gle+zoeken&lr=

Bij de eerste twee hits (waar ik het artikel had gelezen) krijg je ditte:

The page you are attempting to access has been removed because it violated Angelfire's Terms of Service.

Maar gelukkig is er ook nog iets te vinden op de derde hit: http://www.geocities.com/wildude_nl/archiefvoed.html
 
Oud 7 mei 2005, 17:33   #13
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Ondertussen hebben wij God (a.k.a. 'Laurensj') in ons midden en hebben wij met grote dankbaarheid zijn geschenk uit de hemel tot ons genomen : het fabelachtige 'Haarwoordenboekje'.... zie deze heilige bron voor al je vragen omtrent medicijnen.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.